Kleine slaapkamer

Wij togen gisteren vol goede moed naar de Trendhopper om een flexa hoogslaper en kast voor ons meisje te kopen.

Om teleurgesteld zonder hoogslaper en kast weer huiswaarts te keren.

Ons meisje heeft namelijk de kleinste slaapkamer en de hoogslaper past dus net niet. Die is 2.10 mtr van hoofdeind tot voeteneind en de muur 2.08 mtr :wall:

Nu staat het ledikantje er, een (kleine) kledingkast en de commode.

We wilden een hoogslaper omdat daar een bureau onder kan (lees ruimte besparen) en een kledingkast.

Nu zijn er vast medekokkers die tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen. Ik ben benieuwd hoe creatief jullie met de kleine ruimte zijn omgegaan. Het kamertje van Amy is 2.08 bij 2.63 waarbij er op de langste muur aan de ene kant de deur zit en aan de overkant het raam.

Zelf een hoogslaper maken?

Ik weet zo geeneens de maten van de slaapkamers :think: ,

maar in mijn vorige huis was ook echt 1 super klein kamertje, daar kan eigelijk niets anders in staan dan een bed. Maar we hebben die eerst alleen als babykamer gebruikt en later als computer/rommelkamer.

Nu zijn de kamers van de kinderen ook niet super groot, maar ze hebben nu nog allebei een peuterbed/meegroeibed en dus blijft er op die manier nog ruimte over, en ze hebben geen kledingkast in hun kamer, ze hebben allebei een inloopkast.

Maar ik zou dan dus zelf één (laten) maken die precies past. En dan kast en bureau er onder.

Op de ikea site zie ik bv Morrum hoogslaper, die 2.06 lang is…en een aantal anderen die niet te groot zouden moeten zijn!

Wij hebben de halfhoogslaper van BeterBed, ik wil wel even voor je meten hoe lang die is. Die is er volgens mij ook in hoogslaper variant.

@ Marite, manlief had vroeger ook een klein kamertje en toen heeft zijn pa ook voor hem een hoogslaper op maat gemaakt van ijzer geloof ik.

Wij willen in eerste instantie toch voor de easy fix gaan :mrgreen:

@claudia28, ik kreeg de ikea tip ook al via pb. Zal eens op hun site gaan sneupen :wink:

@sis, graag. Wij hebben hier in V’daal ook een beterbed volgens mij, kan ik daar eventueel ook nog kijken. :thumbup:

Ben overigens ook wel benieuwd hoe jullie de kleine kamertjes ingedeeld/ingericht hebben.

Ik heb ook een ikea hoogslaper heel handig zodat ze onder het bed nog kan spelen want naast de hoogslaper past er alleen nog een kast op de kamer .

voorheen had ze een peuterbed maar ook daarmee was er te weinig plaats om te spelen.

het is echt een uitkomst!!

wij hebben een halfhoogslaper via MP gekocht.

Compleet geschuurd en opnieuw gelakt (gelukkig werd die weer goed blank, als dat niet gelukt was had ik hem geverfd in de kleuren van de kamer).

Net even gemeten… en die is 2.09 :roll:

Denk dat het dus passen en meten wordt, maar dat er vast wel bedden zijn die zullen passen :thumbup:

Grof gemeten: 213 :frowning:

@sis, dat gaat hem niet worden dus. Jammerdebammer.

@mamamarije, ook te groot. Tja, daar liepen wij in de winkel dus ook tegenaan. Doorgaans zijn ze 2.10 en dat is dus net te groot.

@ charity, idd daarom wilden wij dus ook een hoogslaper.

Heb net op de site van ikea zitten neuzen. Vind ze niet echt charmant eigenlijk :oops: En daarbij staat ook nog dat ze worden aanbevolen voor kinderen vanaf 7 jaar in verband met er uit vallen.

Die van flexa had als voordeel dat er een hogere rand omheen zat.

Heb op de site van de leenbakker een middenslaper met tent er onder gezien en die is dus precies 2.08. Zou ik hier, als ze ouder is, een bureau onder kunnen schuiven? :think:

nee dat gaat niet passen met een bureau eronder

Wij hebben dus zoiets en daar kunnen ze leuk onder spelen, maar als ze er niet meer onder spelen heb je of een hele hoop loze ruimte of een grote bergruimte :wink:

En een hangplek met wat zitzakken enzo.

stuur je zo een pb’tje

De hoogslapers Mörrum bij Ikea zijn 2.06 lang maar wel een stuk hoger dan die van Leenbakker. Ik heb trouwens zo’n soort Leenbakker bed gezien met een burootje er onder op mp. En volgens mij is dat ook makkelijk zelf te maken,namelijk gewoon 4 planken met wieltjes er onder. Dat kan je dan t.z.t doen. Aan de andere kant zijn die bedden niet zo duur dus kan je als ze straks groot is altijd nog over naar zo’n hoge van Ikea…

Sem zijn kamer is wel groter maar heel smal en lang, dus wil ik zo’n Leenbakker bedje en daar onder een Trofast kast van Ikea voor zijn speelgoed, ladenkastje van Ikea (Aneboda) en ook daar de kast van en klaar is Clara. Aangezien hij er een hobby van maakt om in kasten te kruipen als we even uit de buurt zijn ga ik er ook niet meer aan uit geven. Dat komt wel als ie wat groter is en ook daadwerkelijk een buro nodig heeft op zijn kamertje. Dan wil ik voor zo’n hoogslaper met buro er onder gaan van Ikea.

Ik had vroeger zelf een kamertje van 2 bij 2 (misschien ietsje groter) en daar had ik ook een hoogslaper in een kastje en kamertje was vol, maar wel supergezellig! Ik had mijn grote kamer met mijn zusjes kleine kamer geruild, 3x raden waar we altijd zaten te spelen!

Zou onder dat bed niet een ladekast passen en dat je dan ruimte overhebt voor een bureau?

Onder een halfhoogslaper kun je wel een bureau zetten maar daar kun je dan niet echt aan zitten. Is het niet mogelijk een plank aan de muur te maken als bureau.

Nu een leuk speelhuisje en dan zet/maak je er later kasten onder en een bureau op de plek waar dan tot die tijd haar kast stond?

Ik heb trouwens erg lang gespeeld onder mijn half hoogslaper met huisje! 8)

@mamamarije, ow jammer zeg. Die vond ik namelijk erg leuk.

Je hebt pb terug :wink:

@tantesoesa, hihi die kleine kamertjes waren vroeger altijd wel knus hè :inlove:

@joseetje, dat denk ik wel, maar waar laat ik dan haar kleren. Ik heb wel een stuk hanggedeelte nodig. Niet alles kan opgevouwen worden.

@pimpernella, nee want dan zou ik ook een bureau kwijt kunnen.

Het nadeel van die kleine kamertjes is ook dat het zo gauw vol staat hè. :?

Zit haast te denken om maar een goedkoop (junior)bed te kopen en dan voor een hoogslaper te gaan als ze 7 of 8 is ofzo. :roll:

ik dacht waarom maak je met van dat stijgerhout zelf geen hoogslaper met buro er onder en een kast ??? het is nog in de mode ook ???

@mamadidi wrote:

ik dacht waarom maak je met van dat stijgerhout zelf geen hoogslaper met buro er onder en een kast ??? het is nog in de mode ook ???

Omdat ik meer verstand van verzekeren heb :angel:

Manlief kwam net thuis en nog even er over gehad. Hij gaat morgen zijn pa eens vragen of dat hij een oplossing weet. Die is nogal handig.

En zo niet, gaan we voor een juniorbed van 1.50 en kopen we een hoogslaper als ze een jaar of 7 of 8 is, zoals het er nu uitziet.