Mijn vader heeft zelf een stapelbed gemaakt voor onze zoon. Hij heeft hierin ook rekening gehouden met het feit dat hij er later een bureau onder kan zetten. Bed is dan ook vrij hoog, maar kan hij later wel met gemak onder het bed zitten. Het bed is steviger en beter dan welk bed dan ook uit een winkel.
Het bed kun je natuurlijk helemaal zelf op maat maken, die van ons is 2,05.
Succes!
Oh balen zeg als je iets in je hoofd hebt en het past niet
Hier heb ik over een tijdje ongeveer hetzelfde probleem: klein kamertje (2.10x3.00) voor een tweeling :shifty: Ben benieuwd of er ook stapelbedden in peuterbed-formaat bestaan… ben ze nog nergens tegengekomen :?
@Drella wrote:
Oh balen zeg als je iets in je hoofd hebt en het past niet
Hier heb ik over een tijdje ongeveer hetzelfde probleem: klein kamertje (2.10x3.00) voor een tweeling :shifty: Ben benieuwd of er ook stapelbedden in peuterbed-formaat bestaan… ben ze nog nergens tegengekomen :?
Ja, echt wel balen.
Peuterstapelbedden bestaan wel hoor.
Hier is der al eentje:
@Judith75 wrote:
@Drella wrote:Oh balen zeg als je iets in je hoofd hebt en het past niet
Ja, echt wel balen.
Hier is der al eentje:
wel heel leuk, maar is dat niet giga duur om eerst een peuter stapelbed en later nog een gewoon stapelbed te kopen? :oops:
Hé waar heb je die gevonden? Ik moet ook zeggen dat ik wel eens kijk, maar ik heb nog niet grondig gezocht, voorlopig liggen ze nog prima in hun ledikantjes :mrgreen:
@mamaMarije wrote:
@Judith75 wrote:@Drella wrote:Oh balen zeg als je iets in je hoofd hebt en het past niet
Ja, echt wel balen.
Hier is der al eentje:
wel heel leuk, maar is dat niet giga duur om eerst een peuter stapelbed en later nog een gewoon stapelbed te kopen? :oops:
Nou ja, met een klein kamertje voor twee kinderen moet je iets he, met een groot stapelbed past er verder niets op de kamer… tegen de tijd dat ze niet meer in een peuterbed passen moet ik echt serieus overwegen om te verhuizen… en dat zit er de komende paar jaar niet in vrees ik.
Drella, bij kinderkamerparadijs. Hij kost 199 euro.
Dat valt me nog mee 200 euro voor dat tweelingstapelbed.
Judith: kan je niet kijken of je bij zo’n 2.10 bed niet iets van de zijkanten in kan korten? Als er een lattenbodem in ligt en het is een bouwpakket, zou je 1 bodemlat minder kunnen doen en de planken langs de zijkant ook wat korter kamen. Misschien dat je het zo passend kan krijgen.
Hier ook zo een klein kamertje, ben eigenlijk ook eens benieuwd of er een gewoon 1 persoons bed op past.
Maar ik heb al geroepen eerst maar eens een peuterbed
Kun je niet zelf iets maken door balken aan de muur te bevestigen waar je het bed op maakt. Je kunt dan zelf de hoogte bepalen. Moet er wel iemand handig zijn natuurlijk. Daaronder kun je dan maken of zetten wat je wilt.
@lbc wrote:
Kun je niet zelf iets maken door balken aan de muur te bevestigen waar je het bed op maakt. Je kunt dan zelf de hoogte bepalen. Moet er wel iemand handig zijn natuurlijk. Daaronder kun je dan maken of zetten wat je wilt.
Dat had ik vroeger.
Mijn vader en opa hebben toen een bed tussen 2 muren gemaakt. Op die manier zat je niet met poten oid. Bevestigingen dus op de muren idd.
Zijkanten waren hoger en steviger dan standaard te kopen bed.
Trap was zo gemaakt dat die ook weg gehaald kon worden met spelen bijvoorbeeld. Denk dat mijn kamertje toen nog geen 5 vierkante meter was… maar dat was ook allemaal speelruimte doordat het bed ‘zwevend’ was :thumbup:
Maar dan moet je idd wel handig zijn of iemand kennen die handig is…
Enige nadeel… toen we gingen verhuizen kon mijn bed niet mee

Hub zijn pa heeft vandaag ook nog gekeken. Die was er geen voorstander van om aan het bed te zagen om het kleiner te krijgen, want dat zou ten koste gaan van de stevigheid.
Zelf bouwen gaat onze voorkeur niet naar uit en dus komen we toch bij mijn alternatief uit. En stiekum vind ik dat voor nu ook wel de fijnste oplossing. Ik was toch wel nerveus voor zo’n klein meiske in zo’n hoog bed. Veel te bang dat ze er uit valt :shifty:
We gaan dus nu een whitewash kast kopen en een (goedkoop) bedje van 1.50 mtr. En dan later als ze 7 of 8 jaar is vervangen we het bedje voor een whitewash hoogslaper van 2.06 mtr breed, die moet er dan net tussen passen.