'Kleine kinderen al veel gaatjes'

‘Kleine kinderen al veel gaatjes’



VELDHOVEN - Kinderen van vijf jaar en ouder hebben al veel gaatjes in hun kiezen. Dat blijkt uit een onderzoek van tandpastamerk Elmex dat donderdag is gepresenteerd.



Bij 4-jarigen heeft 10 procent gaatjes. Bij kinderen van vijf jaar ligt het percentage op 44 procent.



Elmex voert, samen met tandartsorganisaties, actie om kinderen vaker hun tanden te laten poetsen. Ouders moeten hun kind met poetsen laten beginnen zodra het tandjes krijgt.







1 keer per dag 's avonds

En die van 14 heeft nog niet 1 gaatje!

Die van 4 trouwens ook niet hoor! :mrgreen:

Bij ons poetsen ze twee keer per dag. s’Morgens na het ontbijt en voor het slapen gaan. De oudste poetst eerst zelf en wij poetsen na. En hij heeft nog geen gaatjes gehad.

De jongste vindt het super om zn grote broer na te doen, alleen vergeet hij dan dat alleen zn tandjes gepoetst hoeven te worden, dus hij zit er helemaal onder :smiley:

Hier wordt alleen 's avonds de tandjes gepoetst van Yeline

's Ochtends en 's avonds bij Mischa.

En in ieder geval 's avonds bij Justin en soms ook ;s ochtends.

's ochtends en 's avonds



Tot voorkort deden we het alleen savonds, maar sinds hij echt kiezen heeft dus 2 keer per dag.

En hij vindt het superleuk om met ons mee te doen!

In de avond…

Hier ook in de avond, 's ochtends vergeet ik het meestal :oops:

De oudste 2 keer: na het middageten voor het slaapje. en 'savonds.



De jongste alleen 's avonds…

Hier worden de tanden 2x per dag gepoetst.

Hier poetsen we meestal 2 x per dag. Maar soms is het ook wel een 1 x per dag.



Tycho heeft een gewone tandenborstel en een electrische tandenborstel.

Hij mag altijd zelf kiezen met welke hij wil poetsen. Dan blijft het leuk voor hem.

Hij begint altijd zelf en ik poets alles nog even na.

Eén keer per dag, altijd !



Mag ik ff pronken… Marijke, mijn oudste dochter, is 22 jaar en heeft nog nooit gaatjes gehad !!! :dance: :clap: :dance: :clap:



liefs

Gerda

ik ben 24 heb ook nog nooit gaatje gehad :D, ik poets ook 2 keer per dag, soms 3 keer.

EN Viènne 2 keer per dag.

Lasse elke avond (gemiddeld eens per week niet) en Nena met haar acht tanden nog niet. Ben ik met lasse ook pas mee begonnen toen zijn gebit een beetje compleet was.



Ik denk als lasse naar school gaat ik het dan twee keer wil gaan proberen te doen.

Meestal 2 keer per dag.

1x per dag savonds en jkah ze heeft al gaatjes in 3 kiesjes helaas.



ik had als kind ook vaak gaatjes in mijn melk gebit

Aidan twee keer per dag en Olivia 1 keer per dag (maar dat is meer zodat ze er aan went, ze heeft maar twee halve tandjes :mrgreen: ).

Altijd 2 keer per dag. 1 keer na het ontbijt voordat we naar school gaan en 's avonds voor het slapen.

Meestal alleen in de avond

mijn meisjes poetsen min 2 keer per dag hun tanden…drinken geen zoete rommel als yoghidranken etc. Toch heeft merlin als regelmatig gaatjes. Zij heeft diepe groeven, dus wij kunnen poetsen tot wij een ons wegen…die gaatjes komen er toch wel. We hebben de boel al laten sealen maar ben blij als ze straks gaat wisselen met haar kiesjes…van het gezeur af