Kleine geluksmomentjes

Ik zit er momenteel een beetje doorheen… :oops: :frowning:

Suus is geboren, manlief had geen vrije dagen en ging vrijwel direct weer aan het werk, de zorg voor de kinderen was dus in de zomervakantie volledig voor mij.

Inmiddels verzuip ik voor mijn gevoel in het zorgen, huishouden, schooltijden, zwemles, prive afspraken zoals tandarts, cb, ggz voor Peter, oudercommissie en dan hebben we het nog niet over socializen met familie en vrienden in het weekend enzo.

Mijn haar valt uit, mijn buik is na 4 kinderen een niet meer strak te worden plumpudding en ik kan na 4 uur s’ middags alleen nog maar geeuwen van vermoeidheid.

Ik had het er met manlief over en die vroeg waar ik energie uit haalde, wat mijn kleine geluksmomentjes zijn, van die momentjes per dag waarop je, al is het maar 30 seconden, denkt… heerlijk!

Ik kon niet zo heel veel verzinnen en kwam maar op 5 van die kleine momentjes.

Hij had er wel zeker 20… kopje koffie, rustig met de trein reizen, lunchen, douchen, eten met ons, thuiskomen en- sich enz…

Ik ervaar dat dan blijkbaar anders want ik vind aankleden alleen maar stress omdat ik naast mezelf ook 4 kinderen klaar moet krijgen in een uur. Het lukt me wel, maar ik vind het niet " leuk" of een " geluksmomentje"

Dus mijn vraag aan jullie…

Waar halen jullie je energie uit om door te gaan, wat doe je voor jezelf en wat zijn jullie kleine geluksmomentjes per dag?

Wie weet doe ik inspiratie op en leer ik anders naar dingen kijken.

Want als het zo door gaat steven ik hard af op een burn-out en dat voorkom ik liever… :shifty:

hoi lieve Cell,

eerst en vooral een dikke knuffel voor je… :hug:

Kan begrijpen dat je er een beetje doorheen zit… het is ook niet niks hé, vier kids en alles wat erbij komt !

mijn gelukmomentjes:

• kopje koffie en ff kokken;
  • 10 minuutjes in de zetel ploffen als mijn taken voor dà t moment er op zitten en niets doen (tenzij alleen maar even mediteren);
  • er mij bewust van zijn op de dagen dat de kids niet ziek zijn, niet hangerig zijn, niet ongehoorzaam zijn,…hoe héérlijk dat is - want die andere momenten zijn er ook :wink: ;
  • telefonische babbel met een vriendin die ik al meer dan 20 j ken, maar door omstandigheden als 2 j niet gezien heb. Ze heeft me anderhalf uur geleden nog gebeld, heb laten liggen waar ik mee bezig was en hebben lekker gekletst !
  • als de kinderen me laten merken hoezeer ze mij waarderen/van mij houden - daarom niet in woorden, maar een blik doet soms méér…;
  • een uurtje, soms méér, alleen thuis zijn, doen wat ik wil, lievelingsmuziek opzetten en keihard mee"zingen";
  • als ik Kobe enkele dagen niet gezien heb, hem in de armen nemen en een xxxl lach terugkrijgen !!!

Ik heb er wellicht nog, maar deze schieten me zo te binnen.

Géén spectaculaire zaken, misschien niet, maar toch momenten om van te genieten, te koesteren, gelukkig mee te zijn !

liefs

gerda

ik kan je geen tips geven maar wel een :hug:

hier 1 kind en niet zoveel stres en drukte

maar snap je helemaal :-*

Thx voor de knuffels hoor…

Ik denk dat het ook een beetje zit in anders tegen dingen aankijken en misschien minder hoge eisen aan mezelf stellen :oops:

Want ik lees dan van Gerda " even kokken" en idd… daar word ik ook altijd happy van, even iets voor mezelf. Maar ik betrap mezelf erop dat ik al een paar weken niet zo heel relaxed meer achter de lap ga zitten omdat ik een opgejaagd gevoel krijg bij het idee tijd " te verspillen" aan kok terwijl er 3 wassen, een klein jongetje, een babydametje en boodschappen doen op me staan te wachten.

Terwijl dat dus volgens manlief wel meevalt, zolang babydametje niet huilt en lekker in de box ligt te meppen tegen haar gym en zolang Mies lekker met een koekje naar Thomas zit te kijken s’ ochtends, mag ik van hem best ook even aan mezelf denken.

Misschien moet ik dus eerst leren om me niet overal zo te sappel over te maken… :think:

Of is dat vrouw eigen? :roll:

Zonet belde de tandarts af, hij is ziek en dus moet ik nu 2 november pas voor gaatjes vullen…

Ik voelde me zo onlast voor dit moment… weer even wat rust erbij in vergelijk tot wat ik anders moet doen op dinsdag.

Toen dacht ik wel even… jemig Cellie, als je daar al opluchting bij voelt, puur omdat de tijdsdruk om van alles in een dag te proppen dan minder word, dan ben je wel al aardig ver heen in je verzuipsessie… :shifty:

Cursus time management lijkt me wel wat…

Echt, hoe doen andere moeders met grote gezinnen dit? :shifty:

...zolang babydametje niet huilt en lekker in de box ligt te meppen tegen haar gym en zolang Mies lekker met een koekje naar Thomas zit te kijken s' ochtends, mag ik van hem best ook even aan mezelf denken.

Zo is het !!!!! Niet te streng zijn voor jezelf meis ! :naughty: :naughty: :naughty:
Gaat zich uiteindelijk alleen maar tegen je keren.....

En inderdaad: als je ff tijd neemt voor jezelf (zoals ik doe bij het kokken), dan niet denken aan: ik moét nog dit, ik moét nog dat,...
Zet eventueel een kookwekkertje.... spreek met jezelf af: tot die tijd mag ik lekker relax kokken en niets anders doen (tenzij de kids je dringend nodig hebben natuurlijk) of aan niets anders denken....
Als de ko(o)kwekker (leuke woordspeling hé) afloopt: terug met volle moed ertegen aan !

:hug:
Gerda
ps: ironie: ik mag/moet morgen naar de tandarts !!!! blègh !!!
maar maak het nadien goed met mezelf: nadien ga ik naar de kapper ! :dance:

En als je man nu vind dat je niet even mag kokken, en hij ervan baalt dat de was niet klaar is ofzo. Ga je dan nog harder door? Wie is hier nu gek? Cell, meis, je hebt het gewoon razend druk. 4 kleine kinderen en een huishouding, en zorgen om een oma en nog de nodige klussen in en om huis. Ik denk dat je of je je heel erg moet veranderen en makkelijker worden ofzo ( heel moeilijk) of misschien hulp vragen? Hulp in huishouding, of een buurmeisje die een uurtje met suus en mies gaat wandelen ofzo zodat jij rustig op de bank kunt. Of iets kunt doen waar je blij van word.

Zelf word ik gelukkig van 's morgens als de kids op school zijn en ik alleen ben. Tussen de middag als de kids uit school komen rennen en ze me zien, als de kids op hun ijshockeytraining zijn en Victor zo zijn best doet met het achteruitschaatsen :inlove: en het gaat dan steeds beter, Taarten bakken, vullen en decoreren, (het opeten daarvan :mrgreen: ) Als om 20 uur de kids op bed liggen en ik gtst kijk. Als de zon schijnt en het huis netjes is. (duurt ongeveer 5 minuten dan is het weer een puinhoop :? ) Mooie bloemen op tafel, mijn man die leuke kadootjes meeneemt soms. Ach eigenlijk is er gewoon heel veel waar ik blij van word.

bloemen in huis word ik idd ook blij van… van tuinieren ook.

Maar ik mag dus ook graag naaien en toch word ik daar nu even niet blij van maar voelt het meer als een opgave.

Ruud zal echt niet snel zeggen dat iets niet goed is hoor, die vraagt me hooguit of er nog een broek schoon is en zoniet of hij zelf dan even een wasje aan kan zetten.

Hij brengt ook best vaak de kinderen naar bed.

Maar hij is ook gewoon laat thuis nu nog, dat word wel beter als de auto’s binnen zijn (eerste over 2 weken als het goed is) maar nu gaat hij om 5.15 op en om 5.50 de deur uit om er s’ avonds om 18.50 weer in te komen.

Kan hij momenteel ook niks aan doen, is gewoon zo. Maar dat betekent wel de volle mep aan zorgtaken voor mij en ik ben dan gewoon helemaal af.

Maar die kookwekker vind ik wel een goede.

Zit ook te denken of ik misschien nog meer met planning en voorbereiding kan ondervangen, al ben ik daar niet zo heeeel goed in :shifty:

Een kan limonade klaarmaken bv zodat ze zelf drinken kunnen pakken scheelt mij weer tig keer naar de keuken lopen om limo te maken…

het staat hier hoog en ze maken er altijd zo’n knoeiboel van als ze zelf mogen maken.

Het is ook gevoel, weet ik wel. Maar voel me denk ik gewoon nog erg schuldig naar Suus toe dat ik eerst helemaal niet zo blij was met haar komst toen ze dus nog op komst was… zag het zoooo niet zitten en nu ben ik erg gelukkig met haar, maar heb steeds het " idee" dat ik haar te lang in de box laat liggen, of te lang in bed laat liggen of te lang laat huilen enz…

Zelf schijnt ze daar niet zo last van te hebben, maar ja… gevoelens doen blijkbaar veel met een mens he.

Iemand nog handige tips om dingen georganiseerder aan te pakken?

Ariel, hockey… ook zoiets… Peter wil graag op drumles en Aniek wil graag op streetdance en ik houd dus gewoon de boot af omdat ik NOG meer tijdsbelasting en heen en weer gerace niet zie zitten momenteel…

Om dezelfde reden mogen ze momenteel ook maar 2x per week vriendjes mee… ik trek het gewoon momenteel even niet… :oops:

ik doe het zo:
's morgens als Michaël naar school is, ga ik naar boven, "puin" ruimen:
ramen open zetten, bedden opmaken, kleding wegleggen, badkamer opruimen, lavabo poetsen en toilet nakijken.
Vuile was mee naar beneden nemen.
Dan beneden: toilet nakijken en poetsen indien nodig, opruimen in de living wat nodig is en dan is de keuken aan de beurt: vaatwasser leegmaken (en vullen van het ontbijt), wasmachine aanzetten (later op de dag in droger).
Om de twee dagen, swiffer ik droog boven (4 kamers, badk en wc).
Beneden dagelijks ofwel stofzuiger, ofwel droge swiffer.
Voorbereidingen treffen ivm koken: aardappelen schillen, groenten kuisen, ...
Dat hoort bij de standaard dingen, zeg maar.

Afstoffen, dweilen, ruiten, strijken.... gebeurt minder frequent !
Boodschappen doet Rob, dus daar win ik tijd uit natuurlijk.

Belangrijk in organiseren, vind ik dan vooral: regelmaat erin krijgen !
Maak voor jezelf eens een "to-do-lijstje" op....
Dan kijken: wat dien ik dagelijks te doen?
om de twee dagen?/ wekelijks?/minder dan wekelijks.
Dan kan je een overzichtje maken per dag/week.

Ik begin altijd met de bovenverdieping..... dan is die klaar en dat geeft rust: een gevoel van: die verdieping heb ik gehad.... op naar de volgende !

meis,
mss werkt dit systeem voor je.......... mss helemaal niet !
maar ik kan je maar meegeven wat hier helpt !!!!

liefs
Gerda

Is een draagdoek een optie? Kleinste bij je bij dingen die moeten, zij happy en jij misschien ook?

Kinderen onder de douche, moeten ze allemaal elke dag? Misschien lekker fris, maar bittere noodzaak?

Kijk naar wat je van jezelf moet, maar misschien helemaal geen noodzaak is. Minimaliseer op sommige punten :wink: .

Ik heb maar 1 wuppie maar erg weinig energie, ik kan een hoop dingen laten voor wat ze zijn gelukkig.

Kun je 1 avondje voor jezelf nemen? Yoga klasje ofzo? Even helemaal JOU-tijd.

Vind die kan siroop ipv elke keer een glaasje al een hele slimme eigenlijk :thumbup: , zo zijn er vast nog meer mogelijkheden.

En verder, blijf doorademen, er komt een tijd met meer rust, niks geks aan als je het gevoel hebt door een moeras te gaan af en toe :hug: .

poeh…

Hier is nummer 4 er net en manlief is nu nog vrij, ik zie erg op tegen volgende week als ik het dus ook in mijn eentje moet gaan doen :shifty:

Voorla de ochtend lijkt mij erg druk en dan op tijd op school komen, ik zie het nog niet voor mij!

Gelukkig is manlief woensdag wel thuis, dat geeft mij een break. Spelen doen wij nu ook even niet.

Wat mij rust geeft is om alles van te voren te plannen en overzien.Zo laat dit, zo laat dat. En daar hoort rustig op de bank met een boek bijv. ook gewoon bij. Of tussen de middag even op de bank liggen met evt ogen dicht terwijl de kids tv kijken.

Misschein een topic openen voor grote gezinnen mama’s? Ik ben ook wel benieuwd hoe iedeen dit aanpakt nl.

sterkte in ieder geval!

@Cell wrote:

ppf... lastig. Jij hebt wel 4 kindjes. Terwijl ik naast Noortje alleen de helft van de week mijn stiefzoontje van 5 over de vloer heb.

een tip:
Gerechten die makkelijk in te vriezen zijn, altijd meteen voor 2 keer maken, en dan de helft invriezen. Zo bouw je voor een voorraad op waardoor je niet elke dag hoeft te koken. Daarvoor heb je natuurlijk wel een grote vriezer nodig!

Cell, het word er inderdaad niet rustiger op als de kids ouder worden. Zwemles, muziek sport feestjes speelafspraken enzv… af en toe ren ik mezelf helemaal voorbij. En dan heb ik het relatief makkelijk met 2 jongens die allebei op dezelfde tijd yshockeyen en de meeste vriendjes in een straal van 1 km afstand hebben. En nog een dag dat ze bij opa en oma zijn. Opa regelt ook 1 x de muzieklessen van Max die andere keer doe ik. De zwemles van Victor doe ik ook 2 keer in de week. Gelukkig werkt mijn man veel maar niet zo vroeg als die van jou. Ik ben erg slecht in het ochtendritueel. Dat doet mijn man. Ik zorg dan alleen voor mezelf :oops: Ik heb meer met het avondritueel :smiley:

Tja tips… eh things to do todayboekje vind ik fijn. Kookwekker voor kok maar ook om niet te lang met een bepaald iets bezig te zijn. Een schema voor de dagelijkse dingen. De oudsten zelf dingen laten doen. Bijvoorbeeld was in de wasmand, drinken inschenken, bordjes in de vaatwasser ed. Weggooien wat te veel is is ook wel fijn overzichtelijk. Maar goed, daar moet je wel tijd voor hebben :?

Veel succes, het komt vast allemaal weer goed :-*

Wat vervelend dat je er nu ff doorheen zit! :hug:

Het is natuurlijk ook erg pittig, 4 kids. Ik vind 2 al druk en organiseren kan ik ook al niet dus aan mij heb je weinig…:wink:

Maar ik deel wel graag mijn ‘oplaadtips’:

• zeker 1 avond per week (soms 2) ga ik heel erg vroeg naar bed (d.w.z. vlak na de kids, om een uur of 8, soms half 9) met m’n leesmap, heerlijk boekjes lezen, lekker even rust! Oh wat kan ik daarvan genieten zeg! :smiley:
  • als 's morgens al m’n apparaten aanstaan (wasmachine, vaatwasser), m’n oudste op school zit, parkeer ik m’n jongste voor de tv en ga ik zelf even lekker kokken met een kop koffie, zonder schuldgevoel. Voel je absoluut niet schuldig dat je lekker even koktijd neemt hoor! Dat heb je gewoon nodig om op te laden!
  • bij mooi weer: kind in de wagen en lekker een stukje lopen; als ik thuiskom, kan ik er weer even tegen!
  • als m’n jongste een middagslaapje doet, doe ik soms even met hem mee (ik zet wel een wekkertje, zodat ik me natuurlijk niet verslaap want moet de oudste ook weer ophalen van school).

Ik moet zeggen dat ik erg veel herken in jouw verhaal hoor, ik werk dan wel 3 dagen per week buitenshuis, maar ik vind m’n thuisdagen met de kids momenteel het zwaarst eigenlijk (ze zijn 4 en 1,5), na 2 thuisdagen kan je me letterlijk opvegen… :shifty: dus ik snap dat het voor jou dubbel zo zwaar is nu! En ik zie m’n werk buitenshuis nog als een soort van uitrusten, maar als je fulltime thuisblijfmoeder bent, dan heb je ook even geen ‘rustmoment’, die moet je dus zelf creeeren. Brengt mij gelijk tot de volgende tip: iets doen buitenshuis voor jezelf als je man thuis bij de kids kan blijven? (bijv wandelen, sportschool, yoga, met een vriendin afspreken)

Ook weleens samen met je man uit eten gaan ofzo (misschien kan je een oppas inhuren dan).

Hopelijk kan je iets met deze tips. Sterkte! :hug:

Nou… ik zie toch wel wat handige tips voorbij komen…

ik vind lezen idd ook heerlijk, maar heb er eigelijk nog nooit een moment over gedacht om lekker alleen boven in bed te gaan liggen lezen als de kinderen op bed liggen.

Terwijl Ruud het echt niet zo’n punt zou vinden om Suus om 21.00 nog een fles te geven.

@maantje, de ochtenden zijn ook druk, geef ik eerlijk toe. Maar ik heb wel meteen geleerd om Suus als eerste te doen. Helaas voor haar maak ik haar dus echt om 6.30 wakker, kleed haar aan, schone pamper enzo en dan ga ik naar beneden, maak een kop koffie en een fles en die geef ik haar dan.

7.00 uur is ze klaar met drinken, heb ik alvast 1 kop koffie op en dan ga ik naar boven om de rest te wekken en richting aankleden te dirigeren.

Dan ben ik zelf dus al gedouched en aangekleed… sta dus elke morgen om 6 uur op… :shifty:

Kleding voor de oudsten leg ik al klaar, dus dat is wakker maken en gewoon zeggen " kleed je aan en als het niet lukt dan neem je dat wat niet lukt mee naar beneden dan help ik je daar mee"

Dan kleed ik Mies aan en gaan we naar beneden. Tafel dekken doe ik niet, ik smeer boterhammen uit de vuist en zet voor elk wat drinken op de salontafel. 10 voor acht begin ik al te mieren over schoenen aandoen enzo, daar treuzelen ze altijd mee en dan prop ik hun tassen al in de fietstas en koppel de fietskar achter. 8 uur doe ik Suus d’r jas aan en knoop haar vast in de kast, Mies erbij, kids op de fiets en 10 over 8 rijden we weg.

Meestal ben ik 8.40 weer thuis, Suus leg ik dan in bed om te slapen en dan eet ik een beschuitje met Mies aan tafel en een kop koffie erbij.

Dat is dan het eerste geluksmomentje en even wat rust… ben je dus al bijna 3 uur in touw… non stop… :shifty:

Suus in de draagzak als ik wat moet doen, het is zelden nodig, ze is heel zoet eigelijk… en als het moet doe ik dat wel…, stond dus van de week gras te maaien met Suus in de draagzak :mrgreen:

Het is meer dat door de absurd lange dagen van Ruud, momenteel echt zo ongeveer alles voor mij is om te doen.

Zegt hij gisterenavond ook nog dat hij woensdag om 18.30 bij een nieuwe client moet zijn en dan heb ik dus echt zoiets van hellppppp…

Ja, hij wilde wel eerder thuis komen zodat hij kon helpen met de kinderen, maar je kan de kinderen niet om 18.00 uur al op bed leggen :eh: Ze zijn geen 2 meer.

Gerda, wat jij doet doe ik doorgaans ook wel… idd… de bovenverdieping en dan is dat maar gedaan.

Nou, ik heb alles even afgezegd of het werd afgezegd (zeemeermin, waarvoor dank :wink: :-* ) ik doe even niets wat ik niet echt aankan of mega leuk vind.

Ga wel vrijdagochtend voorlezen op school… Ik ben gek op voorlezen en mijn schoonmoeder past op.

Zij zei me ook al dat het geen schande is om af en toe gewoon op de bank te zitten en niks te doen en dat ze nog altijd een voorbeeld nam aan een moeder die ze op de camping had ontmoet die standaard elke middag om 16.00 uur op de grond ging zitten met wat mooie boeken om aan haar kinderen gewoon een half uur voor te lezen.

Dat vind ik echt een mooie, ga proberen dat in te voeren als vast ritueel… ik houd van voorlezen, de kinderen vinden het heerlijk voorgelezen te worden en dan is dat ook even Cell tijd.

En verder…

ik ben voor een topic " hoe run jij je drukke gezin, tips voor gezinsmanagers" 8)

Wie opent?

whahahahaha

" knoop haar vast in de kast" :lol: t arme kind…

knoop haar vast in de kar moet dat zijn…

in een babyschaaltje, riempjes om… :thumbup: :wink:

Hai Cell,

Misschien een klein tipje (of wellicht doe je dat al ;)) maar hier smeer ik 's avonds het brood wanneer onze dames de volgende dag naar het KDV gaan (of naja, alleen voor Mila dan. Voor Kiki doe ik vast de melk in fles in dr tas ;)).

Brood uit de vriezer, smeren en in de koelkast. Kan dan 's ochtends zo geserveerd worden en worden ingepakt voor die dag. Pak dus ook alvast de avond van tevoren de tasjes in.

Scheelt in ieder geval weer een paar minuutjes 's ochtends. Niet veel maar net wat meer tijd om ff een bakkie te drinken en dat is weer beter voor mijn humeur :mrgreen:

Ik heb misschien ook nog wel een handige tip voor je.

Maak gebruik van de Appie thuis bezorg service. Gewoon 1x per week bestellen op internet en alles thuis laten komen. De groente die snel op moeten eerst eten en dat langer houdbare dingen later in de week nuttigen. Als je verse dingen liever dagelijks haalt (of niet zo ver vooruit kan plannen), dan is het in ieder geval handig voor luiers-frisdrank-vulling voorraadkast-toiletpapier-toiletartikelen enz.

Ik heb dat een poosje gedaan toen onze twin net geboren was. 't Bevalt echt prima :thumbup: Misschien iets duurder dan in de winkel, maar het woog zeker op tegen de tijd van het dagelijks bedenken wat je wil en het sjouwen van de boodschappen.

Verder een dikke :hug: en veel succes met je klavertje vier :thumbup:

hier de 4e op komst en heb niet dat ik er tegenop zie…

Ik heb wel NU afentoe dat ik me schuldig voel, omdat ik soms best wat kortaf kan zijn en nu mijn bekken begint op te spelen lang niet alles doe wat ik anders doe.

Maar als ik zie dat de kinderen zich prima vermaken… dan is dat snel over eigenlijk.

Hier zal het straks wel even weer wennen zijn in de ochtend, maar sowieso is het wennen als er een kindje bij komt en moet er een nieuw ritme ontstaan.

Nu loopt het hier in de ochtend gesmeerd… zodra manlief een ochtend thuis is krijg ik het allemaal veel minder voor elkaar :lol: gaan de kids dingen aan hem vragen die ze normaal gewoon zelf doen bijvoorbeeld.

Hier gaat de wekker (pas) om 7.15 uur, ga eerst naar boven toe om de oudste wakker te maken, die komt pas benenden als die aangekleed is (nog geen 5 min. later over het algemeen), dan naar de andere 2 heren. De middelste kleed zich dan ook zelf aan, ik de jongste. Oudste 2 naar beneden en de jongste scharrelt even op zijn kamer terwijl ik mezelf aankleed.

Eten aan tafel… ik smeer voor mij en de jongste en help de middelste als hij dan nog niet klaar is met smeren. De oudste doet het zelf. Hij pakt de tassen, ik vul ze, hij stopt ze in mijn fietstassen… tandenpoetsen mogen ze in de ochtend zelf doen, toeten schoon, schoenen en jassen aan en hop naar buiten. Soms zijn we ruim te vroeg bij school!

Als de oudste 2 op school zijn en de jongste op bed gaat… dan ga ik dus expres EERST zitten met dat kopje thee oid, even kokken of lezen, even niks. Halfuurtje ofzo en dan wat doen in huis.

Jongste wakker? Is er nog tijd drinken we samen even wat en anders naar school… soms op ons gemakje dat hij zelf kan lopen en daar kan ik dus al energie uit halen.

Gewoon even rustig lopen, hij alles benoemen wat hij ziet en met een trotse blik op zijn hoofd :inlove:

Spelen… doe ik hier ook niet vaker dan 2x per week, alleen op de korte dagen. Vaker heb ik ook ‘gewoon’ geen zin in. Vind het ook nog weleens leuk om mijn eigen kinderen te zien :mrgreen: en zij vragen niet om vaker… vandaag zijn ze allebei niet eens met iemand wezen spelen of iemand hier. Heerlijk aan het spelen nu.

Clubjes enzo… ja dat is idd iets waarvan ik denk… mmm dat wordt alleen maar meer en meer straks. Maar voor nu is het alleen zwemles van de oudste en dat is op tijden dat papa thuis is :thumbup:

Andere dingen mag hij niet tot hij zijn diploma’s heeft… maar ja… dan begint de middelste en wil hij vast ook wat anders.

Maar dat komt vast goed denk ik dan.

Misschien dat ik over een jaar hier ook hele andere dingen post en zoek ik ook naar momentjes en tips… maar voor nu zie ik wel hoe het komt.

Wow Marije… 7.15.

Nou als ik zolaat opsta heb ik me verslapen en dan ben ik wel optijd op school, maar dan heb ik veel stress en moet ik echt racen.

Het ligt denk ik ook aan jezelf (mijzelf in dit geval)

Ik stel nogal prijs op eigen verzorging, ik douche elke ochtend, fohn mijn haren en doe een beetje make up op (mascara, oogschaduw, lippgloss) Brillegie poetsen en op de neus, leuke kleren aan (zover die alweer passen) en dan kan ik ertegen.

Suus aankleden en luier om duurt 10 minuutjes hooguit, haar een fles geven 15 minuten. Maar ik heb dat eerste uur van 6 tot 7 toch echt nodig hoor.

Laatst was ik me verslapen, 7.10 wakker… nou dan valt mijn douche in t niet en dan steek ik snel 2 haarklemmen in mijn haar, make- upje moet dan maar wachten en suus laat ik dan in pyama… Dan redt ik het wel, maar lekker voel ik me dan niet :shifty:

En ik heb dus echt de pech dat Ruud de deur al uit is als ik opsta en dat hij er pas in komt als de kinderen zo ongeveer naar bed gaan (18.45)

Ik red me wel, maar ik heb gewoon het gevoel dat ik mezelf voorbij loop.

We hebben veel was en als ik pech heb, dan had Peter een slaapwandelsessie en dus in bed geplast, Niek een bloedneus, Mies een overvolle luier en lekkage en dan ben ik blij dat ik bij Suus enkel de hoofdluier hoef te wassen :lol:

De tuin is ook echt voor mij, Ruud heeft daar een hekel aan en we hebben echt een tuin met border en gras. Daar moet je gewoon wel wekelijks wat aan doen.

Maar ik ben van de week gewoon weer verder gegaan met wandelen, heerlijk, uitputtend op een fijne manier zeg maar.

Morgen ga ik naar de kapper, even een nieuwe coupe erin en dit weekend een groot kruis door de agenda. Ik doe niets!

Heb verder een boekje besteld over time management voor moeders…

Had ergens een test gedaan, bleek dat ik overspannen ben, dat gaat over met rust, regelmaat en het weer leren overzien.

Burn out is nog erger, zo slecht ben ik er nog niet aan toe, dus dat gaan we ook kost wat kost voorkomen.

Kom er wel. :thumbup:

Ik moest even twee keer lezen voor ik begreep dat het kar moest zijn :lol:

Tjeetje, ik kan me zo voorstellen dat je het zo druk hebt met je gezin… Ik vind het echt drama, al dat heen en weer gefiets sinds ze naar schol gaan, dan weer lesjes van het een of ander, dan weer spelen met vriendjes…

Je oorspronkelijke vraag, echte geluksmomentjes.

Ja, die zijn wel als ik ze naar school gebracht heb en even lekker een halfuurtje op de bank duik met een boek (vroeger speelde jongste veel lekker zelf, zo niet mocht ze ook gerust even een filmpje kijken, dat gebeurde toch zo weinig).

Maar ook bewust de jongste even uit die box halen (mijn ongste is ook zo makkelijk dat ik soms dacht dat ze aandacht tekort kwam) en lekker met haar spelen en kroelen.

Als ik de kinderen uit school heb gehaald zet ik thee, pak er wat lekkers bij en gaan we gezellig aan tafel. Eerst wat eten, vertellen hoe het op school was en daarna lees ik voor. Ook echt genieten!

Daarna gaan ze altijd lekker spelen, en ook als ze heerlijk bezig zijn en ik kan op mn gemakje de keuken in geniet ik daarvan.

Voor het slapengaan een van de kinderen even lekker masseren. Heerlijk voor het kind die exclusieve aandacht maar ook echt even rust voor jezelf.

En 's avonds extra lang voorlezen, bij een kind in bed.

Ik ga nog steeds regelmatig direct na het avondritueel lekker douchen, scrubben, smeren, t hele gebeuren en daarna met een kop thee en een goed boek mn bed in.

En toen ze kleiner waren laadde ik enorm op van een avondje met vriendinnen, gewoon gezellig met elkaar eten, beppen, wijntje drinken, filmpje kijken, heel veel lachen. Even echt er uit, geen kindjes die mamammamamama roepen, geen huilende baby…

Ik doe ook ieder jaar een workshop, een paar avonden (meestal eens per week) lekker iets creatiefs doen samen met een vriendin.

En niet te hoge eisen aan jezelf stellen. Die vloer hoeft boven echt niet elke twee dagen schoongemaakt zoals ik van iemand anders las… Ik deed dat ten ik nog in de kleintjes zat hooguit eens per twee weken :shifty:

Dingen afspreken als schoenen uit in de hal, kleding netjes opruimen, na het spelen kamers weer netjes, zorgt ook dat je daar gewoon minder werk van hebt. Als ze hier met zandschoenen naar boven lopen… ja dan zou ik het ook wel vaker nodig vinden, maar dat beetje stof…

Sterkte hoor, zorg maar goed voor jezelf :hug: