Hallo! hoe staan jullie er tegen over om kleertjes voor je 2e kindje (zelfde geslacht) opnieuw te gebruiken?
Ik merk in het dagelijks leven dat er best wel wat mensen zijn die eigenlijk vinden dat het niet kan. Het is een ‘nieuw’ kindje, een eigen individu… Maar euh… maken kleren het kind?!
Ben benieuwd!
Ik zie werkelijk het probleem niet.
Zolang de kleertjes nog gewoon goed zijn kan het toch gewoon?
ik zie ook géén probleem! Liefde zit em niet in dezelfde kleertjes of hetzelfde kamertje. Ook een individu zijn zit em daar niet in volgens mij.
Je geeft het toch een nieuwe naam?
Het enige is dat sommige kleertjes het ‘nieuwe kindje’ niet zo leuk staan als het broertje of zusje. Soms passen kleertjes niet bij een kind vind ik.
Niks mis mee. Babykleertjes gebruik je maar een paar maanden, waarom zou je ze verkopen/wegdoen als ze nr. 2 goed staan. Ik heb net de neutrale babykleertjes (voor het grootste gedeelte rompertjes) van mijn dochter gewassen en uitgezocht en ze gaan gewoon de kast in voor nr. 2. Het merendeel daarvan is overigens afkomstig van haar neefjes, dus nr. 2 is de vierde gebruiker, maar ze zien er nog goed uit. Als nr. 2 ook een meisje is, ga ik na de geboorte door de typische meisjeskleding en wat nr. 2 staat en er leuk uit ziet gaat gewoon de kast in.
ik zie er ook het probleem niet van in hoor…
als wij weer een meidje krijgen dan zal ik alle leuke kleertjes van esmee voor haar gebruiken hoor… :lol: zijn nog hartstikke mooi aangezien babytjes de kleertjes in het begin maar weinig dragen of vies maken…
kleding wat er niet leuk meer uitziet gooi ik eens in de zoveel tijd weg en vul het dan weer aan met nieuwe kleding… dus wij hebben nog dozen vol met leuk spul als we weer en meisje krijgen :lol: :lol:
en tuurlijk koop ik ook nieuwe dingetjes maar dat doet iedereen wel lijkt me… is gewoon zo leuk om te shoppen voor ze hihi…
dus lekker doen hoor meid…
ik vind het waanzin om het niet te gebruiken…
ik heb zelfs kleertjes die ik ook voor onze dochter gebruik, terwijl de oudste een zoon is.
Had er laatst een discussie over met een vriendin en die doet dat dus ECHT niet!
Die kids lopen in de duurste merkkleding en ALLES nieuw.
Ten eerste wij kunnen dat niet eens betalen en ten tweede waarom zou dat moeten, als kleding er toch netjes uit ziet kan het toch 2 keer gedragen worden.
Ik neem zelfs kleding over van een collega, haar dochter is net ietsje ouder dan T.ara
Ik vinnd het van de gekke dat andere mensen zouden zeggen dat dat niet kan… als mensen het zelf niet willen en de centen ervoor hebbben mogen ze wat mij betreft diamanten kleertjes kopen, maar ik vind het eerlijk gezegd een luxe probleem, waar een ander niets over te zeggen heeft. Als ik denk aan mensen die amper eten voor hun kind kunnen bemachtigen…
ik her gebruik zelfs kleertjes van Luna straks voor onze zoon :lol: (niet de roze en echt meisjes dingen hoor :lol:)
dus ik zie het probleem niet hoor
Hier worden de kleertjes van mijn oudste ook al gedragen door zijn neefje en nu krijg ik ze terug voor numero 2. Waarom niet, als ik ze nog leuk vind en ze in een goede staat zijn.
Dus… alle kleertjes die ik vooral via MP heb gekocht weer verkopen en weer andere kopen (tenzij de hopelijk tweede een broertje wordt :lol: , want juist omdat ze MP kleertjes krijgt heeft ze heel veel meisjeskleren)
wat een onzin…
Jade heeft ook kleertjes van haar broer en haar nichtjes aan hoor…
alsof baby’s al echt de kleertjes kunnen verslijten :roll: die 3x dat ze iets aan hebben :mrgreen:
Ik gebruik de kleding van de 1e en 2e nu voor de 3e! Heb zelfs maar 1 nieuw setje gekocht, en die was voor na de geboorte: wilde wel een compleet setje helemaal van dÃe beeb, die ze dus ook later meekrijgen… Ook leuk op de geboorte foto’s enzo, dat dit hún eerste pakje is.
Maar de rest wordt allemaal doorgeschoven, en ik zal misschien wat nieuws halen omdat ik nu toch veel zomer babykleding heb, en Kaeyen toch iets warmere kleren nog draagt…
Mijn tante doet dit overigens wel: voor de 2e alles nieuw kopen. Vond ik ook raar, maar haar reactie was; ‘dat het geen kopietje was’ of iets in de trant. De kinderen zijn inmiddels tieners, en de jongste vind het nu juist leuk om iets van haar grote zus te dragen!
hier gaat ook al het neutrale weer gebruikt worden voor de nieuwe baby hoor, wat een onzin om die mooie kleertjes in de kast te laten liggen!
Wel koop ik ook nog nieuwe dingen, gewoon omdat ik dat leuk vind.
Vooral het aller 1e pakje, dat vind ik leuk om speciaal voor het kindje te kopen. Heb ik bij allemaal gedaan, en vind ik bijzonder om te bewaren.
Hier een hoop nieuw omdat het mijn eerste is. (voor mijn vriend de 2e, maar hij had niks van zijn 1ste zoon liggen…)
Maar ook hebben we een hoop gekregen van mijn zus, hij heeft zelfs kleertjes aan die mijn nichtje ook aan had, het is neutraal…
Babys verslijten echt geen kleding spugen het enkel onder! En dat is te wassen!
Lieke heeft ook kleertjes van Dana gewoon aan. Maar ik merk wel dat ik ook wel heel graag wat nieuwe kleertjes speciaal voor Lieke wilde, dus ik heb me vanmiddag even niet ingehouden en wat spul aangeschaft. :inlove: Verder vragen we voor kraamcadeaus ook kleertjes, we hebben voor de rest immers al zoveel dat van Dana nog gebruikt kan worden.
Hier worden ‘dure’, dus goede kwaliteit-kleding doorgeschoven naar jongere broer. Echter koop ik OOK kleding voor hem. Vind inderdaad dat hij een individue is en ook ‘recht’ heeft op nieuwe kleding.
Daarbij heb ik een donker (oudste) en blond (jongste) kind en wat bij de oudste leuk staat, staat niet altijd bij de jongste.
Dus ik doe het allebei…
Schoenen schuif ik sowieso nooit door…
oh ja, ik doe het ook wel allebei…maar alleen als het nodig is.
Moet ook eerlijk zeggen, dat de kledingkasten niet uitpuilen, ze hebben gewoon genoeg.
Ik heb afgelopen week alle kleren van Noor uitgezocht, alle neutrale/ lime pakjes heb ik gehouden voor haar broertje. De rest afgegeven bij de kledingbank (zit hier bij de voedselbank) zo kunnen kansarme ook voor niets aan leuke kleren komen.
Ik zie het probleme ook niet hoor…
Als uk ook en meisje is, dan krijgt ze ook de mooie de kleren aan die Marit ooit heeft aan gehad :inlove: