Kleertjes opnieuw gebruiken

Ik schuif hier wel dingen door, maar ook niet alles, Heb twee heel verschillende kereltjes en het 1 past soms gewoon bij de ander niet. Ook is hun bouw wat verschillend en zijn ze allebei in een ander seizoen geboren. Dus komen de maten ook niet altijd overeen. Als de derde weer een jongen is zal ik dingen doorschuiven heb de kleine blauwe pakjes ook gewassen, want als het een jongen is dan vind ik het wel leuk om hem ook gelijk als jongetje te kleden.

Als we nu weer een meid krijgen, ga ik echt wel bepaalde kleertjes opnieuw gebruiken. Als het haar niet staat, dan doe ik het niet aan. Niet alle kleuren en soort kleertjes staan elk kind. Onze eerste meid is in het voorjaar geboren, terwijl de 2e eind oktober wordt verwacht. Dus je zit er toch ook weer mee dat je shirtjes met korte mouwen en dunne broekjes niet aan kunt trekken in de winter. Er zal sowieso bijgekocht moeten worden. En dat is wel zo leuk, natuurlijk! :wink:

belachelijk! Kan prima hoor!

@chrissie wrote:

Ik schuif hier wel dingen door, maar ook niet alles, Heb twee heel verschillende kereltjes en het 1 past soms gewoon bij de ander niet. Ook is hun bouw wat verschillend en zijn ze allebei in een ander seizoen geboren. Dus komen de maten ook niet altijd overeen. Als de derde weer een jongen is zal ik dingen doorschuiven heb de kleine blauwe pakjes ook gewassen, want als het een jongen is dan vind ik het wel leuk om hem ook gelijk als jongetje te kleden.

Dit is gewoon praktisch. Zou ook wat zijn om een kind in dikke truien te kleden als het 30 graden is :lol:

hoihoi

Ik heb van mijn dochter die nu 4 is niks weggedaan dus dat wordt nu uitzoeken. Zeker dingen als rompertjes enz gebruik ik echt nog een keertje hoor. En je moet geloof ik ook omslaghemdjes in de kast hebben liggen. Die van nienke zijn niet eens gebruikt dan ga ik geen nieuwe aanschaffen.

We zullen ook wel kleertjes krijgen en ik zal ook wel kopen omdat deze in een ander seizoen wordt geboren en volgende de voorspellingen van vrienden e.d. ook van een ander geslacht zal zijn.

Dus voor mij een combi van oud en nieuw

groetjes

marlies

Eigenlijk idem aan wat is gezegt :smiley:

Zeker in de kleinste maatjes is het onzin om alles weg te doen en nieuw aan te schaffen.

Hier komt de volgende ook in een kwart ander seizoen terecht en zal hij niet alles aankunnen wat Tejo aan heeft gehad.

Er zullen ook vast dingen bijzitten die de 2e niet of minder staat. Of wat bij Tejo zo leuk was, dat dat inmiddels er niet meer zo mooi uit ziet.

Ook ideaal straks voor speelkleertjes.

Nieuw kopen doe ik uiteraard ook. 1e pakje ligt al klaar en laatst nog wat nieuwe schattige dingen gezien die nu opeens gewassen en al klaar liggen in de kast :lol: (tja hormonen :wink: )

Het ligt natuurlijk ook aan de portomonee, maar ondanks dat kan ik het mij eigenlijk gewoon niet voorstellen dat ALLES nieuw moet.

De kleertjes die ik voor Tejo had, heb ik tenslotte toen ook gekocht omdat ik ze leuk vind. En het meeste vind ik nog steeds leuk, dat doe je toch niet weg omdat ze al eens gedragen zijn :roll:

De maxi-cosi, wiegje, gehele babykamer zelfs (niets veranderd), etc het wordt allemaal hergebruikt :lol:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Als de kleertjes nog in goede staat zijn zie ik totaaaaal geen probleem om ze opnieuw te gebruiken!! Fijn juist, want vaak hebben ze de kleertjes nog helemaal niet veel aangehad en zien ze er nog als nieuw uit. Ik kan me voorstellen dat als je kinderen groter worden, als ze dus ook langer met dezelfde maat doen en de kleren echt ‘afgedragen’ worden, dat je dan liever voor nieuwe kleren zou kiezen.

Liefs, M-J

Ik ga echt wel de kleertjes van Mats voor een tweede hergebruiken hoor! En als ik ooit een dochter krijg dan kan ze ook een hoop van Mats aan. Spijkerbroekjes enzo. Natuurlijk zal ik ook nieuwe dingen aanschaffen/krijgen.

Onze vorige bevalling is niet verlopen zoals het hoort, alle kleertjes die we voor haar hadden aangeschaft liggen dan ook op zolder in dozen. En toch, mochten wij na onze zoon ooit nog gezegend worden met een meid dan krijgt ze die kleertjes echt wel aan. Sommige mensen zullen dat een wat morbide idee vinden, maar we hadden natuurlijk ook al een kinderwagen en box etc aangeschaft en daarvan was het dan weer niet vreemd om ze toch te gebruiken. De kleertjes van haar zijn allemaal ongedragen en vind het zelf dus zeker kunnen.

Het enige wat ik voor IEDER kindje van ons doe; 1 geboortepakje aanschaffen wat altijd van alleen DAT kindje is en blijft en in een herinneringsdoos gaat. :inlove:

Wat Madre overigens aangeeft; schoenen (en dan bedoel ik niet superflex 1e schoentjes oid waar amper op gestaan/lopen is) gaan staan naar het voetje van je kindje dus dat zal ik niet doorschuiven.

En ik heb nu al gemerkt dat rompertjes ws ook relatief vaak nieuw aangeschaft zullen gaan worden ivm vlekken die er nooit meer uit komen. Zelfde geldt voor de hydrofielen 8) Gelukkig zijn dat geen enorm dure artikelen. :wink:

Hey meiden!

Leuk, zoveel reacties! Was wel benieuwd, maar lees toch wel dat de meeste de kleertjes gewoon lekker her-gebruiken. Ik was het ook gewoon van plan hoor, ondanks de negatieve reacties.

Wat ik al schreef: kleertjes maken niet het individu(tje)!

Ons 2e ventje wordt in juli geboren (13e, als het goed is :wink: ) en Tycho is van augustus '07, dus kunnen we de kleertjes goed her-gebruiken. Het meeste ziet er idd nog goed uit! En je kunt het natuurlijk altijd ff iets anders combineren!

We hebben voor Tycho heel veel kleertjes gekregen van een neefje van mijn man. Het meeste daarvan ga ik er nu wel tussenuit halen denk ik… die zijn nu toch wel het meest verwassen.

En schoenen ga ik ook niet doorschuiven. Alleen de pantoffeltjes ed.

Voor de rest houden we Tycho zijn (ex) kamertje als babykamer, ga alleen assesoires wisselen; andere schilderijtjes ed. En de rest; gebruiken we ook voor ons 2e ventje.

'k Heb (toen was ik nog niet eens zwanger van de 2e :oops: ) een mooie ouderwetse kinderwagen gekocht (Mp). Daar komt 'ie thuis, beneden lekker in te liggen. :inlove:

Nu ben ik nog op zoek naar een goede, mooie 2e hands duo-kinderwagen. Ben al druk aan het bieden op Mp.

Heerlijk toch?! Kun je het bespaarde geld weer aan andere dingen bijv. voor de jongens besteden! Het is allemaal al duur genoeg!

Ben erg blij aan al die reacties te zien dat iedereen gewoon de kleertjes hergebruikt als dat nog kan (kleur, maat, staat, etc). Hier ook dus. Wat een onzin dat het niet zou kunnen :shock:! Echt weer zo’n walgelijke consumptiemaatschappij instelling waar ik in-en-in droevig van word. Wat niet weg neemt dat ik ook wel wat nieuwe dingetjes voor de tweede koop hoor (mag ook wel, want om een jongetje in al dat roze te laten schitteren is ook weer zo wat ).

Zo’n klein kindje heeft het echt nog niet door hoor, dat het kleertjes van een ouder kind aan heeft. Ik vind het echt onzin, dat een baby ook eigen kleertjes moet, en het dan pas een echt individu is. Welnee, als wij een tweede kindje zullen krijgen en het is weer een jongetje, dan gaan de (duurdere, meer kwaliteit) kleertjes van zoon1 echt wel naar hem toe. Een paar pakjes van bijv Zeeman, die nu al eigenlijk niet heel mooi meer zijn, niet. Die mik ik weg als hij ze niet meer past. Maar kleertjes van de Hema, van Lief enzo, die blijven tot nu toe supermooi. Zoon1 heeft ze maar een paar keer aangehad, die bewaar ik echt wel hoor!

Of het moet 15 jaar duren voor kind2 komt, dan is het anders :wink:

Hier zal de volgende maar een paar dingen krijgen van haar oudere zus :wink:

Slaapzakken, rompers, sokjes … maar bijna alle kleding van Sophie is al verkocht en koop ik voor de baby gewoon weer nieuw en die verkoop ik naderhand weer.

De volgende kind kan héél anders zijn. qua haarkleur of huidskleur en misschien past het helemaal niet bij haar :wink:

@victoria wrote:

Hier zal de volgende maar een paar dingen krijgen van haar oudere zus :wink:

Slaapzakken, rompers, sokjes … maar bijna alle kleding van Sophie is al verkocht en koop ik voor de baby gewoon weer nieuw en die verkoop ik naderhand weer.

De volgende kind kan héél anders zijn. qua haarkleur of huidskleur en misschien past het helemaal niet bij haar :wink:

Ja Vic, je bent een shopper of je bent het niet he :mrgreen: :mrgreen: :inlove:

Ik heb ALLES nieuw gekocht voor Julia, zelfs beddegoed, lakentjes, was helemaal into roze :inlove: , maar goed ik had al een zoon en ik trek mijn dochter geen jongenskleren aan. Zelfs geen spijkerbroekjes daar zit toch een ander model in.

Ik heb ook zowel van zoon als dochter veel verkocht al, dingen waarvan ik weet dat ik ze toch niet zal aandoen meer, de mooie dingen heb ik bewaard voor een derde. Zal het hem/haar niet staan dan zal ik het niet gebruiken. Ligt aan het kind. Mijn zoon is donkerblond, bruine ogen en blanke huid, die staat absoluut niet met wit of lichtgeel terwijl mijn dochter donkerbruine ogen en haar heeft en een getinte huid, haar staat werkelijk alles mooi.

Hier heel veel nieuw (eigenlijk alles :oops: ) Ik vond het bij de tweede gewoon niet meer leuk. Maar ik vind er niks mis mee om opnieuw te gebruiken hoor, zeker niet als ze heel erg klein zijn…

Natuurlijk is er niets mis mee om kleertjes en spulletjes opnieuw te gebruiken!

Of je het zelf nog leuk vindt, is een tweede… :wink:

Ik had van mijn dochter bijna alles bewaard, en nu krijgen we dus weer een meisje en ook weer in hetzelfde seizoen. Maar toch merk ik dat ik voor dit kindje onbewust toch weer heel veel nieuw koop, gewoon omdat ik het veel te leuk vind om te shoppen. :mrgreen:

Shoppen voor je kleintje op komst blijft leuk!!! … Maar het moet helaas ook leuk blijven voor de portemonnee… :oops:

Ik veroordeel niemand hoor… Het lijkt me ook geweldig om alles nieuw te (kunnen) kopen, maar het meeste ziet er nog echt goed uit! En als je het verkoopt krijg je er vaak niet heel veel voor terug. Hier van beide wat, nieuw enmaar vooral gebruikt :wink:

@Memmie wrote:

Shoppen voor je kleintje op komst blijft leuk!!! … Maar het moet helaas ook leuk blijven voor de portemonnee… :oops:

Ik veroordeel niemand hoor… Het lijkt me ook geweldig om alles nieuw te (kunnen) kopen, maar het meeste ziet er nog echt goed uit! En als je het verkoopt krijg je er vaak niet heel veel voor terug. Hier van beide wat, nieuw enmaar vooral gebruikt :wink:

Ligt aan het merk hoor :wink:

@Memmie wrote:

zeker heb je gelijk in, maar goed moet je al wel het geluk hebben dat je EN hetzelfde geslacht krijgt EN in hetzelfde seizoen.

Als ik nu weer een jongen krijg zal ik minder kunnen gebruiken, de mode veranderd om en van sommige dingen denk ik nu? heb ik hem dat aangetrokken :mrgreen: ik heb nog wel de kleine zachte blauwe pakjes en leuke mexx en esprit setjes die zijn gewoon nog steeds cute en in die kleine maatjes verslijt je niks he, daar zijn ze zo uit…

Ik heb zelfs ( als dit een jongen word ) dan somige kleren dan voor de derde keer gebruikt.

ik zie niet in waarom niet je blijft kopen.