kleding ...

Ik heb een probleempje :



Fleur is nu bijna 2 jaar , 86 cm en de weegschaal thuis geeft 16,3 kilo aan.

Ze heeft best een dikke buik en bovenbenen. ( de huisarts zag er niks ernstigs in en zegt dat ze gezond oogt en hollands welvaren is , op het cb kom ik niet )



Nu "hoort ze volgens de richtlijn " in maat 86 /92 van kleding te zitten,

Het probleem is dat ze nu dus de winter al 92 had. Nu ben ik aan het kijken voor nieuwe kleding en sommige kledingstukken van maat 110 past ze niet eens ( zitten te strak )



Iemand een tip waar ik misschien broeken kan kopen voor haar ( met name voor haar dikke buik ) H&M , C&A , V&D , alle broeken past ze gewoon niet. ( ze hebben bij C&A zelfs broeken voor iets dikkere kindjes, maar die past ze ook niet ) …

Keira zat afgelopen winter ook ‘al’ in 92 en gaat nu naar 98. Denk dat ze zon 92 cm is en 14 kilo.



Hebben jullie een Jola in de buurt? Vind deze broeken altijd heel ruim vallen.

Dank je voor de tip over Jola. Ga zo eens googlen of er 1 in de buurt zit…

Als eerste, geen kind is hetzelfde :wink:



L is bijna twee en draagt maat 92/98 ze is zo’n 90cm en 10 kilo

haar zus zat pas met 3 jaar in diezelfde maat met heel wat meer kilo’s.

Als de dokter niets bijzonders ziet dan niet zo druk maken.

Wel zou ik kijken naar hoeveel beweging ze krijgt en of ze gezonde voeding binnen krijgt. als je dat in e gaten houd dan groeien ze vanzelf naar een gezond gewicht

Kaya Dank je voor de reactie. !



Ik weet dat geen kind hetzelfde is. Ik heb de lengte en gewicht erbij gezet om mijn verhaal even te vertellen.



Het gaat mij nu meer om waar ik broeken kan kopen voor iets stevigere kindjes. Ik wil haar niet iedere dag in een trainingsbroek laten lopen , maar gewoon een spijkerbroek aan kunnen doen… En dat is nu dus een beetje het probleem. Ze passen gewoon niet op haar buikje :oops: Zelfs maat 110 niet ( broeken in laten korten vind ik geen probleem )



Ze loopt , rent , springt , dans , klimt de hele dag, boodschappen doen gaan we lopend doen want ze wil bijna niet meer in de buggy. Ze eet netjes elke dag fruit , warm eten gaat slecht , dat zijn twee hapjes en dan is het alweer klaar voor madam. De huisarts zei dat ik me niet druk moest maken, zodra ze honger krijgt , gaat ze vanzelf eten ??

Af en toe krijgt ze tussendoor een doosje rozijntje of een nijntje koekje.

Tussen de middag eet ze wel twee sneetjes brood met kaas of smeerworst en een beker vruchtenthee…

Klinkt prima hoor, het wordt vast vanzelf minder idd. Bij mijn tweede zag je het peutervet er bijna afvliegen zo tegen dat hij 5 werd.



Is het geen optie om haar deze zomer vooral in leuke jurkjes te kleden?

Ik ben zowiezo al geen spijkerbroekenfan en al helemaal niet voor meiden, dus voor mij zou het zo simpel zijn :wink: En anders misschien zelf broekjes naaien of iemand uit je omgeving.

Goh, dat lijkt me net zo lastig als andersom… Hier voor de oudste altijd gevalletje andersom gehad. Dat je voor de lengte bv 92 moet hebben en dan alles dan afzakt… Niek was met 2 jaar een cm of 83 en maar 9 kilo…



Suus is 2,5 jaar, meet 96 cm en weegt 15,4 kilo. Dus ik zou me nu idd ook nog niet echt zorgen maken. Wel opletten dat het niet nog meer word, ze moet op een gegeven moment wel de lengte ingaan.



qua kleding ga ik met Lune mee… maillotjes en leggings met een rokje of jurkje… super leuk, je hebt tricot jurkjes ook die heerlijk zitten en meebewegen. Ons Suus past alles wel… (behalve skinny’s en dat was bij Niek wel anders :lol:) maar loopt toch het liefst in leggings en jurkjes…

Als je toch persee een spijkerbroekje wil… hema heeft wijd vallende baggy jeans voor meisjes, die valt wel zo ruim dat ik die voor Suus weer aan moet snoeren. Misschien is dat wat?



Je hebt ook een webwinkel die iets van plusmaatjes heet, maar volgens mij is dat dan meer voor grotere kinderen.

En spijkerbroekjes van de scapino en dan de jongensmodellen… die vallen ook heel ruim. Ons Mies is niet te dik, maar wel breed en pezig gebouwd met enorm gespierde bovenbenen. Hij vind de baggyjeans van scapino wel het lekkerst zitten… het zijn modellen die ik ook rustig bij een meisje aan zou doen.

Wat cell dus zegt :smiley:

Ik ga ook met Cell mee, hier een 4-jarige met hetzelfde (moet van het CB zelfs naar een dietiste met haar :roll: )



Haar buik is behoorlijk, dus als er al een broek past, zakt die ook net zo makkelijk weer af omdat die nergens op blijft ‘hangen’.

Hier dus veel leggings, jurkjes en tunieken…voor haarzelf ook makkelijk met zelf naar de wc gaan en gym op school…

Hier hetzelfde probleem. Dikke buik dikke boven benen.



Bij de wibra/zeeman al gekeken? Daar slaag ik dan weer voor broeken voor onze zoon.

Zeeman idd, met elasiek bovenin.

Hier ook zo’n lekker dikbuikje. Al is ze niet zwaar. bijna 22 maanden, 82 cm en 10 kilo. Maar wat een buikje. Daarom draagt ze eigenlijk nooit broeken met een knoop bovenin. Of er moet genoeg extra elastiek in zitten. Nu hou ik wel heel erg van rokjes, dus die draagt ze vooral, met elastiek aan de bovenkant. En soms een jurkje, al ben ik daar niet zo’n fan van (alleen een spijkerovergooier dan of in de zomer).

Thanks dames voor alle tips.



Voor de zomer wil ik inderdaad rokjes en jurkjes kopen ( vanwege het elastische)



Ik zal eens bij Scapino kijken als ik in de buurt ben voor een spijkerbroekje…

En inderdaad de Hema , daar had ik zelf nog niet aangedacht…

Mijn meisje had hetzelfde probleem…stevige bovenbenen en een buikje. Ik maakte me daar eigenlijk druk over terwijl de schooldokter zei dat het geen probleem was en dat ze er goed uitzag en gezond was.

Ze draagt al sinds haar tweede geen broeken meer…alleen nog maar maillotjes, leggings en rokjes en jurkjes…ze wil ze gewoon niet aan omdat ze vind dat ze te strak zitten, en ja daar heeft ze ook wel gelijk in want het is meestal allemaal van die skinny broeken en dat vind ze niet fijn.

Ze is nu 6 en het is al een stuk beter, maar nog steeds een beetje een buikje…en nog steeds geen broek voor haar in de kast :mrgreen:

Hier juist andersom, ik hijs C. nog met gemak in rokjes maat 80 en laatst had ze voor de grap een maat 68 spijkerrokje van Noppies aan van haar kleine zusje :lol: Ik snap dus heel goed dat het vervelend is als je kind niet in ‘normale’ kleding past.



Maar ik zou F. idd ook veel rokjes en jurkjes laten dragen. Dat is net wat makkelijker denk ik. Zeker nu de zomer eraan komt kan dat makkelijk. En in de winter deed ik ook wel eens een maillot met daaroverheen een legging en dan nog kniekousen. H&M heeft wel wijde jurkjes en shirtjes. En Name it is ook wijd vind ik.



En als je toch graag een broek wilt mss een chino proberen? Die vallen altijd wat wijder toch. Iig hoef ik die hier niet te proberen voor mijn spaghetti.

Als een broekje een adjustable waist heeft en het model is zo dat het niet uitmaakt dat je de pijpen wat korter maakt, dan kun je toch een maat of maten groter pakken en pijpjes op haar lengte maken.

Mijn jongens waren met die lengte ook zo zwaar.

Zijn de eerste 4 jaar erg zwaar.

Met 2 jaar 19 en 23 kilo.



Voor hun kocht ik toen bij C&A van de xxl lijn.

Speciaal voor brede kindjes.



Mijn meisje van vandaag 16 mnd oud draagt al vanaf 13 mnd maat 92-98.

Zij is vooral erg lang in lengte.

92 cm was ze 2 april.

Maar haar gewicht is erg licht ten op zichte van haar erg lange lengte.ze weegt maar 10,3 kilo.

Voor haar leeftijd zou ze 10,7 moeten wegen.

Dus niet veel verschil.



Maar omdat ze nu al ruim 92 cm is vinden de ka en cb arts dat ze dik 12,5 kilo moet wegen nu.



Ze zit dan ook aan de nutrinidrink en fantomalt om aan te komen.



Maar ik merk dat kleding van de Jola idd breed vallen.



Voor de zomer heb ik maat 98.

Hoop dat ze daar mee door kan heel de zomer.



Ik heb dus juist broeken met elastiek nodig anders glij het van haar bibs af.

Terwijl ze het nodig heeft voor haar lengte.

Bianca, even offtopic maar schrik een beetje van wat je je meisje moet geven van artsen… :? Mijn kinderen hebben ong dezelfde verhoudingen als die van jou en ook ik kreeg achterlijke adviezen (geef ze maar elke dag een gevulde koek :roll: ) maar ik hoefde er iig niet allemaal troep in te stoppen en ik zou als ze gewoon normaal eet en gezond is dat ook echt niet doen. Bij sommige kinderen hoort het nu eenmaal bij de bouw… Mijn oudste heeft nog steeds ondergewicht maar eet veel en gezond. Ik geef altijd volle biologische zuivelproducten, roomboter, door de aardappelpuree een extra lepel room(boter) en regelmatig een goed gevuld omelet enzo. Veel gezondere manier om te zorgen voor extra vetten/eiwitten.

Bianca dank je voor de reactie !



Ik zelf heb ook aan de Fantomalt gezeten als baby/ dreumes ( ik was prematuur)



Ik heb gister bij de H&M leuke zomerbroeken gekocht met helemaal elastiek bovenin. Wel maat 110 maar ze past ze…

Fijn dat je geslaagd bent Tijgertje :thumbup: Moet je ze nog korter maken?



Mijn dochtertje kreeg van de kinderarts ook Fantomalt aangeraden, maar ik heb het niet gekocht voor haar. Kreeg nog een beetje op mijn kop van de KA dat ik het niet gekocht had.



En je kunt wel volle producten voorzetten, maar als ze niks eten maakt het allemaal niets uit :wink:

@ Kittycat, nee hoefde ze niet te korter te maken. Zit ook elastiek in de pijpen…



Ik zal vanavond even een foto plaatsen van de broekjes…