klassen erg groot

Een groep mag maar een maximaal aantal kinderen in de klas hebben en daar komen ze nu aan (wettelijk geregeld). Dus de school mag die kinderen weigeren (het is geen openbare school). Ze hebben geen mogelijkheden om een nieuwe groep 1 op te starten omdat alle lokalen al in gebruik zijn.

Er zijn genoeg andere scholen in de omgeving, maar de oudste (van het kindje dat in april 4 wordt) zit ook al op deze school. Dan ga je niet zo snel switchen.

Hier begonnen de kleuterklassen groot, te groot eigelijk.

En na de voorjaarsvakantie is er een 3e kleuterklas. Dochtersklas zitten nu ongeveer 24 kinderen andere kleuterklas iets meer en de 3e kleuterklas is inmiddels ook 18.

Mijn zoon zijn klas (1 klas/groep 3) telt nu 21 kinderen.

We hebben vorige week een brief gekregen dat ze na de meivakantie toch een 3e klas starten tot de zomervakantie.

Alle kleuters die na 1 november gestart zijn die komen in die 3e klas.

Mijn dochtertje blijft in de klas waar ze nu inzit en dan zijn het geloof ik 25 kinderen nog.

15 of 16 kinderen uit groep 2 en de rest groep 1 kinderen.

Dit is voor haar wel beter omdat zij zich heel erg optrekt aan kinderen die verder zijn.

Onze dochter gaat sinds november '11 naar school, was toen leerling nr 7 en hebben nu 30 kids in de klas. Voor de zomervakantie zijn dit er 33!!!



Dus komen ze vanaf het KDV waar een leidster max 6 kinderen mag hebben of zo, gaat ze van 1 op 6 naar 1 op 33 :shifty:



Ik vind het niet normaal!

Als het goed is wat mij verteld is gaan ze volgend schooljaar starten met 2 kleuterklassen en tegen december weer een 3e klas erbij.

hier hebben ze er 30 momenteel :shock: volgend jaar beginnen ze met 21 en dan komen er weer een x aantal in het schooljaar bij