Mijn draak gaat normaal gesproken 4 dagdelen naar school…
als hij thuis is gaat de luier uit, en doet hij het netjes op de wc…
maar op de PSZ willen ze ongelukjes voorkomen,
dus een luierbroekje aan…
oke geen probleem…
maar als ik hem ophaal zakt zijn luierbroek op zijn knieen…
dus ik vroeg hoe kan dat nou, thuis gaat hij naar de wc.
ja, soms is het druk kreeg ik als antwoord…
oke kan…
maar tim heeft al vanaf zijn geboorte mega luieruitslag,
gewoon tot bloedens toe…
(gewoon door de luier te lang aan…)
is het een kleine moeite als ik spelciale rijstenluiers/broekjes
meegeef om hem te verschonen ???
ja dus… :thumbdown:
ik had een klacht ingediend, bij peuterplaza…
Tim loopt 4 uur lang indezelfde luier, huppa weer die uitslag…
meerdere malen, probeer ik er wat van te zeggen,
maar geen reactie, dus de maat was vol…
nu belde de leidster op…
kreeg me een uitbrander van haar…
hallo, zeg ik, ik ben tim zindelijk aan het maken, geef speciale luiers creme, doekjes mee,
maar jullie geven daar geen gehoor aan…
nu hou ik tim lekker thuis,
heb geen fut meer om mijn kind huilend en wijdbeens zien te lopen…
plassen zelfs zonder luier doet hem zon pijn…
ik heb hem opgegeven op een andere PSZ…
en dat vonden ze onredelijk :shock:
nu vraag ik me af,
ben ik nu overdreven/overbezorgd ??
en klasje van 14 kinderen, en 2 leidsters, 1 stagaire ?
kleine moeite toch lijkt mij ??
ik vind dat je gelijk hebt.
mijn zoontje zit op kdv maar krijgt zijn eigen luiers om.
en zijn eigen creme op de billetjes.
ze worden om de 2 uur verschoont allemaal om de beurt op bepaalde tijden.
of ze moeten tussendoor gepoept hebben natuurlijk.
Je hebt het vaker aangegeven ze horen het dan op te schrijven zodat alle leidsters het kunnen lezen en er rekening mee kunnen houden.
zo word dat hier op het kdv iig gedaan.
ik krijg nl steeds meer het idee dat op een KDV meer vaste regels zijn dan op een PSZ…
ook met eten, ik geef hem altijd vers fruit mee…
en wat eten ze een soepstengel ???
fruit wordt verdeeld…
waarom tref ik hem dan in de middag met een soepstengel aan…
terwijl hij thuis altijd fruit eet !
maar goed…
ben benieuwd of ik er nog iets van ga horen…
dat zal wel niet
Belachelijk zeg, ik vind dat je groot gelijk hebt.
En al helemaal als een kindje er snel last van heeft, dan moeten ze er gewoon goed op letten.
Ik werk op een psz 1 dag in de week en daar hebben we twee plasrondes, zo om de 2 uur ongeveer. Kindjes die een luier dragen checken we, vaak is die bij eerste ronde nog helemaal droog en krijgen ze voor het eten een schone aan.
Kindjes die zindelijk aan het worden zijn werken we ook altijd aan mee overigens, dan maar een paar keer een droge broek aandoen, hoe lang ben je daar nou helemaal mee bezig zeg?
lune ben er al bijna 2 maanden mee bezig…
en daarbij maken ze idd de zindelijkheids training bij hem weg/minder…
hier gaat hij nu goed naar de wc, en ongelukjes zijn bij uitzondering…
dus waarom het op de psz mis gaat ?/
joost mag het weten…
je hebt groot gelijk zeker als je met zindelijk heidbezig bent zou bijna zeggen geen luier meer aan ook geen luierbroekje dan moeten ze er wel aandacht aan besteden.
nou het klinkt alsof ze daar gewoon geen zin in hebben…
Wij zijn met zn tweetjes op 12-15 kindjes en ja, soms is de timing ongelukkig (heb je net alle kinderen in regenpakken en laarzen, jassen plast er een in zn broek, heel de boel weer uit enz) maar er is echt tijd genoeg om daar aandacht aan te besteden hoor.
Waarom het dan op psz mis gaat…
Tja meer prikkels, meer kinderen, ander spelmateriaal.
Kortom meer afleiding dus kan hij het zelf vergeten.
En geen mama die vraagt moet je ook even naar de wc?
Maar dan nog, vind ik het apart.
Luier aan doen alleen omdat zij geen zin hebben in ongelukjes?
Rare denkwijze.
Ik snap je helemaal dat je een andere psz zoekt.
Dan ligt dat echt aan de psz, want hier doen ze ook aan zindelijkheidstraining en krijgen kindjes die droog zijn ook een diploma. Tevens is er een verschoningsrondje voor kindjes die nog een luier dragen. Zoonlief heeft de neiging om tussendoor te poepen. Dat merkte de leiding niet altijd op, dus heb ik hem geleerd dat hij het moet zeggen als hij gepoept heeft. En dan krijgt hij nog een extra schone luier.
Slechte zaak vind ik dat ze daar zo moeilijk over doen. Dat jij een uitbrander krijgt, dan geeft wel aan dat ze zich aangevallen voelt en zelf ook wel weet dat het niet klopt.
Wat belachelijk!!! :shock: je hebt groot gelijk!!
Goed dat je een ander PSZ zoekt.
Hier is meewerken met zindelijkheid heel normaal.
Eli is nu voor de 2e keer zindelijk,dus staat hij weer op de lijst om mee te gaan in de plasrondes.
Verschonen doen ze in principe niet standaard,tenzij ze merken/ruiken dat een kind in de poep zit. Kan me voorstellen dat ze een plasje wel missen,maar een luier vol,dan hebben ze hem ook niet mee laten gaan in de rondes en de hele ochtend genegeerd.
Die uitbrander snap ik dan niet echt…dat had anders gekund.
Hier geen PSZ maar KDV en toen we aangaven dat Elise thuis zindelijk aan het worden was, zijn ze daar gewoon verder gegaan. Ze hebben 16 peuters met 2 juffen ( uit mijn hoofd, pin me er niet op vast!) Elise mocht gewoon in d’r onderbroek ( en broek aan uiteraard ) daar rondlopen en bij 2 ongelukjes ging er een luier aan en bij de slaapjes uiteraard, maar die heb je op een PSZ niet. ze ging mee met de plasrondjes.
Vind de actie van de PSZ niet kunnen, ten eerste een kindje 4!!! uur laten rondlopen in 1 luier ( hier worden ze verschoont met de plasrondjes, dat is zo om de 2 uur!) en niet meewerken aan zindelijkheidsproces en ook nog eens een uitbrander geven omdat je iets anders wilt voor je kindje? Zou meteen een andere PSZ zoeken en een dikke vette brief naar de organisatie sturen!
@Gab wrote:
ik krijg nl steeds meer het idee dat op een KDV meer vaste regels zijn dan op een PSZ…
Hier op de psz hebben ze rond eten en plassen ed ook vaste regels.
Ze hebben sowieso op de ochtend (is 3 uurtjes) 2 vaste momenten dat ze met alle kindjes die zindelijk zijn naar de wc gaan of ze nou moeten of niet. Kindjes waarvan ze weten dat ze bezig zijn met zindelijk worden gaan mee met de rondes… gaan dan ook altijd even naar de wc en doen ze niks krijgen ze schone luier (die je ook van huis hebt meegegeven).
Met fruit eten is het eerst samen liedjes zingen aan tafel en dan dus fruit eten en wat drinken. Iedereen drinkt/eet dan het eigen meegebrachte en er wordt (binnen het redelijke) gewacht tot de laatste klaar is, weer liedje zingen en dan wordt er weer wat gedaan.
@mlk1982 wrote:
Vind de actie van de PSZ niet kunnen, ten eerste een kindje 4!!! uur laten rondlopen in 1 luier ( hier worden ze verschoont met de plasrondjes, dat is zo om de 2 uur!) en niet meewerken aan zindelijkheidsproces en ook nog eens een uitbrander geven omdat je iets anders wilt voor je kindje? Zou meteen een andere PSZ zoeken en een dikke vette brief naar de organisatie sturen!
vier uur met 1 luier is toch niet zooo lang…? Ik kreeg dat als go als richtlijn bij wat grotere kindjes, om de 3 a 4 uur een schone luier (tenzij er gepoept was natuurlijk). Ik had ze zelf in de katoenen luiers en die moet je gewoon vaker verschonen, dus ik weet niet zo goed wat normaal is. Ik zou iig denken dat elke twee uur niet nodig is, dat deed ik met katoen.
scheelt heel erg per kind meeste om de 2 a 3 uur hier enkeling om de 4 uur,bij poepbroeken meteen zo gauw mogelijk.
werk zelf als GO komen hier kindjes die naar voorschool zijn geweest die doorlekken omdat ze hier ook alleen verschonen met poepbroek.
4 uur niet lang ?? :shock:
Ik zou echt niet zo lang in een plasbroek willen lopen,
trouwens dat ruik je toch meteen ??
Dat bijt en prikt toch ??
Ik controleerde altijd zeker om de 2 uur de luier,
als ik merkte dat er wat in lag,
dan meteen een nieuwe luier…
En als een luier na 4 uur behoorlijk zwaar aanvoelt, en gewoon afzakt…
Sorry maar dat vindt ik echt smerig!
Nee gelukkig ben ik dus geen zeur-muts,
en hoop asp op een nieuwe psz…
:-*
Hier breng je je kind rond 08.45 (maar dan is het natuurlijk al om 07.00 uur aangekleed en in de luier).
Als ouder ga je om 09.0 uur weg. Daarna is het 2,5 uur. Als de luier al voor 09.00 uur weer vol is,dan zal je als ouder je kind even moeten verschonen daar of zorgen dat je kind even een plas doet bij het binnenkomen.
Om 11.30 worden ze alweer opgehaald.
Tussen 09.00 uur en 11.30 zit 2,5 uur. In 2,5 uur gaan de kids minimaal 1x in een plasronde mee. Kan me voorstellen dat ze dan overvolle plasluiers over het hoofd ziet,tenzij ze bij de plasronde al aardig zakken.
Ik vind wel dat ze bij de plasrondes het even hadden kunnen controleren,maar in principe verschonen ze hier alleen poepbroeken.
In het ergste geval lopen ze idd langer dan 3 uur in dezelfde luier,wat me eerlijk gezegd thuis ook gebeurt. En niet eens incidenteel.
Bij kindjes van 2 jaar vind ik dat ze wel iets vaker mogen kijken,maar snap helemaal dat ze vanaf 3 jaar minder bezig zijn met hoe vol de luier is. Los daarvan hebben ze in dit geval gewoon bij de plasronde niet gekeken of helemaal niet laten plassen.
Eli is intussen zindelijk,dus plassen voor de PSZ begint en bij het ophalen is ons pakkie an en tussentijds gaat hj gewoon mee in de rondes of moet het zelf aangeven.
@Gab wrote:
4 uur niet lang ?? :shock:
Ik zou echt niet zo lang in een plasbroek willen lopen,
trouwens dat ruik je toch meteen ??
Dat bijt en prikt toch ??
Ik controleerde altijd zeker om de 2 uur de luier,
als ik merkte dat er wat in lag,
dan meteen een nieuwe luier…
En als een luier na 4 uur behoorlijk zwaar aanvoelt, en gewoon afzakt…
Sorry maar dat vindt ik echt smerig!
Nee gelukkig ben ik dus geen zeur-muts,
en hoop asp op een nieuwe psz…
:-*
Ik vind je ook geen zeur hoor, een luier die overvol is en afzakt is gewoon te lang aangeweest, of dit nou 2, 4 of 6 uur was… Ik heb dat nooit meegemaakt met de oppaskindjes iig, en die verschoonde ik dus (op advies) om de drie a vier (als ze wat groter werden) uur. Dan hadden ze gewoon, tja, een luier die nat was, zeker niet overvol.
Ik vond het idd wel stinken trouwens… vaak rook ik het wel als er een grote plas gedaan was, ruikt echt heel anders als een katoenen luier met plas erin.
hmm eigenlijk ligt het erook aan of je kind een grote drinker is…
tim lurkt heel de dag, en is gewoon net een trechter…
boven erin, onder eruit :oops:
een leidster kan dat niet weten of een stagaire,
maar ik had had wel al meerdere keren aangegeven…
tim is gewoon een plas kind…
een luier vol oke, maar je hebt vol en vol…
met een luier waren de plakstrips gewoon los…
meerdere keren was gewoon heel zijn broek en rompertje doorzeeft…
dat vondt ik het ergste, midden in de vries kou, een nat kind op de fiets…
snel thuis even afspoelen…
ja dat kan gewoon echt niet hoor :shock: