ik doe ook wel 4 uur met een luier thuis, soms wel langer maar ik controleer wel altijd en als hij vol is krijgt ze gewoon een nieuwe. Tja ze drinkt maar ong 200 ml op een dag dus zo veel plast ze niet
Maar dat niet meewerken aan zindelijkheidstraining, dat snap ik al niet. Hier allebei ervaring met de oudste (creche en psz) en beide hadden een plasronde waar ze de kindjes in meenamen en voor de rest een gewoon onderbroekje aan. EN als het fout gaat dan helaas… maar als het vaak fout ging kwam toch wel het verzoek voor een luier, dan is het kindje er nog niet ana toe volgens hun
Ik ben gastouder en heb vaste verschoonmomenten (buiten de poepluiers uiteraard). Dat is om 10:15, 12:45, na het slapen om een uur of 15:00 en nog een laatste check om 16:30. Ik snap dus idd niet dat je een kind met een overvolle luier rond kunt laten lopen.
ik vin dhet gewoon weg al niet kunnen dat Tim voor hun gemak een luier aan moet terwijl jullie er zo goed mee bezig zijn thuis!
bij ons kdv is ook een psz ondergebracht en daar worden alle kinderen of naar de wc begeleid of ze checken en verschonen zonodig de luier! ik vind dat ze dat minimaal moeten doen en zeker 1 keer als je manneke zo snel luieruitslag heeft. wij verschonen die kinderen ook vaker en doen eventueel eigen luiers/ zalf gebruiken.
denk dat je een goede keus gemaakt hebt, volg je gevoel!
@Fleur wrote:
Ik ben gastouder en heb vaste verschoonmomenten (buiten de poepluiers uiteraard). Dat is om 10:15, 12:45, na het slapen om een uur of 15:00 en nog een laatste check om 16:30. Ik snap dus idd niet dat je een kind met een overvolle luier rond kunt laten lopen.
die tijden hanteren wij op ons kdv ook.
@Lune wrote:
@mlk1982 wrote:
Vind de actie van de PSZ niet kunnen, ten eerste een kindje 4!!! uur laten rondlopen in 1 luier ( hier worden ze verschoont met de plasrondjes, dat is zo om de 2 uur!) en niet meewerken aan zindelijkheidsproces en ook nog eens een uitbrander geven omdat je iets anders wilt voor je kindje? Zou meteen een andere PSZ zoeken en een dikke vette brief naar de organisatie sturen!
vier uur met 1 luier is toch niet zooo lang…? Ik kreeg dat als go als richtlijn bij wat grotere kindjes, om de 3 a 4 uur een schone luier (tenzij er gepoept was natuurlijk). Ik had ze zelf in de katoenen luiers en die moet je gewoon vaker verschonen, dus ik weet niet zo goed wat normaal is. Ik zou iig denken dat elke twee uur niet nodig is, dat deed ik met katoen.
Ik wilde net zeggen, Yari is in de 5 maanden dat die op de psz zit nog nooit verschoont door de juffen.
Ik weet dat omdat Yari iedere dag naar school zijn rugzakje met een luiertje meeneemt naar school en dus ook terug naar huis.
Als hij s’morgens gaat van 8,45 tot 11,30 krijgt hij meestal pas tegen half 1 een schone luier en die zit dan echt nog lang niet vol.
En s’middags van 12.15 tot 14.30 en dan komt de luier pas weer na 15.00 weer tevoorschijn.
Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het verhaal van Gab helemaal nergens op slaat.
En die reactie van hun, nee snel weg daar, je betaalt er ook nog eens veel geld voor, kom op zeg
Willens en wetens een kindje er zo bij laten lopen, nee dat gaat er bij mij niet in.
Hier krijgen ze trouwesn eten en drinken van de psz zelf, wel makkelijk hoor. Nooit gdoe wat je moet meenemen enzo.
Tim drinkt nog al veel,
flesje water gaat er zo in…
dus de luiers zijn te snel vol…
Het gaat me ook meer om de zindelijkheids training…
het fruit moet trouwens ook zelfs geschild/gesneden mee…
Ik geloof dat ik mij idd het meest stoor aan het feit dat hij een luier aan moet van ze omdat ze geen zin hebben in ongelukjes.
Hier bij de psz hebben ze mij juist gezegd, als je bezig bent met ze zindelijk te maken, dan moet je ze hier ook zonder luier heen sturen. Want anders maak je het te ingewikkeld voor ze. Dus zowel Kaylee als Jayden heb ik meteen zonder luier naar psz gedaan.
Bij Kaylee ging dat meteen goed, Jayden had een paar ongelukjes. Vooral omdat hij idd druk in zijn spel zat en er zelf gewoon niet aan dacht. Geen punt hoor, ze gaven hem schone onderbroek en broek (heb altijd 2 reserves in zijn tas) en gewoon verder.
Denk dat het er per kind aanligt maar toen Elise toen een luier droeg was om de 4 uur verschonen echt niet genoeg hoor… Maar misschien ligt dat er per kind aan, Elise drinkt ook erg veel!
Met Jesse zou het misschien wel kunnen, al ligt dat aan de luiers want die van het KDV zijn kleiner volgens mij ( zij geven hem nog maatje 4, wij al 5 ) en daar red hij het dus echt niet 4 uur mee… We krijgen hem met schone luier mee naar huis en dan krijgt hij rond 19.30 als hij gaat slapen een schone, en wat ik al zei, hier op KDV verschonen ze om de 2 uur ongeveer… ook de oudere kids hebben zo vaak een plasrondje volgens mij hoor… na het fruit (10.00 ongeveer, voor het slapen, na het slapen dan, rond koekjestijd 15.00 en een X na het spelen/buitenspelen.
Maar alsnog vind ik te vaak verschonen/ naar de wc gaan minder erg dan een kind met zo’n volle luier laten lopen, zeker als je met zindelijkheidstraining bezig bent… :think:
Ik vind dit echt niet kunnen. Ik werk zelf op een psz en wij verschonen de kinderen altijd na 2 uur of er moet niets inzitten. En als hij thuis zindelijk is dan mogen ze bij ons ook de luier af laten. Wat een onzin de weinig tijd. Zo worden kids toch nooit zindelijk. Hier kan ik heel slecht tegen. Bij ons krijgen ze ook altijd fruit en daarna een koekje en drinken. Goed van je dat je je ingeschreven hebt bij een andere psz.
Ik werk ook op de kinderopvang met groepen van 20 peuters en daar lukt het ook. Als er een ongelukje gebeurd, jammer dan. Nieuwe kleren en klaar.
Groetjes
Dat is echt heel slecht, goed dat je naar een andere psz bent gegaan. Zo ga je toch niet met kinderen om?
Ik ben gastouder en heb ook meerdere verschoonrondes. Momenteel heb ik vaak maar 1 kindje, dus dan gaat het meer gewoon steeds even checken, is dan niet op vaste tijden, maar als ik er weer meer op een dag heb, dan sowieso vaste tijden.
Normaal doe ik het na het fruit eten, rond 10 uur, dan na het broodje eten, rond half 1 en dan na het slapen, zo rond 15.00 uur en kinderen die tot laat blijven om ongeveer 17.00 uur nog even controleren.
Sommige ouders zijn ook weer vreemd. Had een keer 4 luiers gebruikt van een kindje (die kwam 3 dagen voor noodopvang, dus kende hem en zijn ouders ook amper verder) op een dag. Hij had steeds en volle luier en poepen tussendoor, dus ja, dan kom je wel op 4 uit op een hele dag. Die moeder vond het maar belachelijk dat ik wel 4 luiers had gebruikt op een dag… Pffffffffffff. Ik ga nu dus ook werken met luiers van hier, want dan weet ik zeker dat het fijne luiers zijn en ik er altijd genoeg heb en geen gezeur of ik er te veel of te weinig zou hebben gebruikt ofzo.
hier zitten dezelfde aantal kinderen en leidsters. maar hun helpen je juist mee om je kind zindelijk te maken en luiers… ik geef ik altijd mee…