nee hoor…vanaf geboorte
je schrijft idd over de spray, die wel, ik gebruik altijd pippetjes en die mogen pas vanaf 8 weken
De spray mag vanaf dat ze 2 dagen oud zijn. Maar vraag ajb je dierenarts om advies, kittens kunnen echt echt echt doodziek worden - doodgaan aan een overdosis vlooienmiddel.
ps mn moeder heeft een kat met jonkies.
ze heeft gepleegmoedert over het kitten wat wij gevonden hebben…
kan vragen of je de jouwe erbij mag leggen.
scheelt stress en moeilijk doen met melk
heb je geen familie of vrienden met honden/katten die het spul ook gebruiken? Je hebt voor zo’n kleintje hooguit 4x sprayen nodig
we gaan nu frontline halen :thumbup:
en kijk meteen ff naar omgevingsspray en dan neem ik die ook mee …
Zover ik nu goed heb kunnen zien zijn de teken weg … heb er in totaal 8 weggehaald … Arm beest
Intratuin die is hier om 6 uur gesloten …
Alleen de hornbach is open tot 21:00
je hebt een pb!!!
@hanneke wrote:
De spray mag vanaf dat ze 2 dagen oud zijn. Maar vraag ajb je dierenarts om advies, kittens kunnen echt echt echt doodziek worden - doodgaan aan een overdosis vlooienmiddel.Dat kan idd, maar denk dat t beessie nu eerder dood gaan aan het leegzuigen van de teken en vlooien
kittens zijn sowieso heel gevoelig voor vanalles, ik ben er ooit met 1 in 2 weken tijd 6x mee naar de DA geweest, wist niet wat er was, al met al, beestje lag met 12 weken oud ineens s’ochtends dood van de stoel gevallen
Vind het wat slap van L willeke
maargoed toch even bellen wil niet zeggen dat je per definitie langs hoef gewoon bellen en zeggen dat je nu geen geld heb om langs te komen. :-*
bel even de d.a om te overleggen…omdat t beessie al eerder iets heeft gekregen tegen de vlooien
:think:
en oh mijn god, 8 teken :shock: :shock: :shock:
hou je huis goed in de gaten meid…levensgevaarlijk als jullie zo’n beet oplopen
@Jennifer77 wrote:
@hanneke wrote:De spray mag vanaf dat ze 2 dagen oud zijn. Maar vraag ajb je dierenarts om advies, kittens kunnen echt echt echt doodziek worden - doodgaan aan een overdosis vlooienmiddel.Dat kan idd, maar denk dat t beessie nu eerder dood gaan aan het leegzuigen van de teken en vlooien
Teken kun je eruit halen, en een vlooienkam haalt ook al veel vlooien weg. Ik heb hier te veel dieren gezien met zware hersenverschijn<selen, en bovendien heeft het beestje iets gekregen wat helemaal niet voor zijn leeftijd was!!!
Veel vlooienmiddelen hebben een brede veiligheidsmarge, maar ik zou geen risico willen nemen in dit geval. ´t Blijft toch een baby

@Jennifer77 wrote:
en oh mijn god, 8 teken :shock: :shock: :shock:
hou je huis goed in de gaten meid…levensgevaarlijk als jullie zo’n beet oplopen
ALLE teken die ik er af gehaald heb die heb ik dood gemaakt :thumbup:
okee wat moet ik nu doen … frontline halen of niet ???
Edit: de DA zegt van niet … kan er nu even niets aan doen …
Kammen!!!
dokter zegt niets doen?
ja kammen kammen en nog eens kammen, met vlooien kammetje. Bakje kokend water er naast
@Jennifer77 wrote:
Er helpt geen shampoo tegen vlooien!
Wil je niet bang maken of zo, maar jullie en met name je kinderen lopen nu mega risico op de ziekte van lyme he? Dat je je dat even realiseerd.
Flesje frontline 18 euro…doe je maanden mee
eerst Goed wassen en dan ontvlooien.
@muk tuurlijk snap ik dat je cute beestje niet kwijt wil maar hij is er toch ook mee ingestemd :?
okee hier is de BOM gebarsten