kitten is opgehaald... pag 17

De DA is niet meer bereikbaar en die hebben geadviseerd gewoon vlooienshampoo te gebruiken maar de winkels zijn ook dicht natuurlijk … dat vlooienmiddel dat mijn moeder heeft gebruikt dat werkt dus niet is mag eingelijk dus ook pas gebruikt worden bij kittens vanaf 12 weken :evil:

@kimmiejj wrote:

Meis als eerste moet je niet in paniek raken

Bel even je DA op en vertel het dat hij vol vlooien zit mischien weet hij iets wat je kan doen

ja ik heb hier een man in huis die niet voor alle kosten op wil draaien :wall: :wall:

Verschoon de handdoeken nadat je haar hebt ingespoten, kijk de mand na of er niet wat loopt.

Handdoeken een nacht in een afgesloten plastic zak bewaren en later wassen. Evt buiten even uitkloppen.

Denk niet dat het teken zijn, want die lopen niet rond op een beest…

Denk dat het evt bloedluizen zijn…

Heb je evt een asiel in de buurt, vaak weten die wel wat nu helpt aan antivlooispul voor zwerfkittens…

Als je moeder al vlooienmiddel heeft gebruikt kan het gevaarlijk zijn om nu weer een vlooienmiddel te geven. Daar moet echt een tijd overheen gaan.

Voor die jonge beestjes is er bijna niks, de frontline werkt tegen vlooien (maar dus lang niet optimaal helaas) en als enige tegen teken (ze vallen binnen 24 uur af).Maar ik zou dit alleen in overleg met je da doen, omdat je moeder dus ook al iets heeft gegeven. Advantage en stronghold zijn ook super middelen!!

Over die teken hoef je je niet druk te maken, op internet wordt altijd gedaan alsof het levensgevaarlijk is voor je dier, maar dat is NIET WAAR!!! Heeeel anders dan bij mensen dus! Gewoon eruit draaien en verder niks.

De vlooien zijn wel echt gevaarlijk. Tuincentra zijn vaak langer open (tot 8 uur soms) en verkopen soms ook frontline en vlooienkammetjes. Dat laatste is misschien wel raadzaam. Voor nu kun je niet veel meer doen, of je moet naar de avonddienst gaan.

Wanneer je nu al denkt dat je het niet kunt betalen moet je denk ik wel eerlijk zijn naar het diertje toe.

Maar zoals al meer meiden zeggen: niet in paniek raken. Die vlooien zijn naar, en gevaarlijk, maar in overleg met een da is daar best iets aan te doen. Of idd de dierenambulance bellen en advies/hulp vragen.

Succes ermee! :thumbup:

waar woon je in Tilburg Mukkemuk,

ik heb hier een vlooienkammetje liggen, en wil wel ff komen brengen, maar dan moet je ergens in zuid wonen, want ik moet met mijn apie van 5 komen fietsen (en die moet over een uurtje zeker in bed liggen)

@mukkemuk wrote:

@kimmiejj wrote:
Meis als eerste moet je niet in paniek raken

Bel even je DA op en vertel het dat hij vol vlooien zit mischien weet hij iets wat je kan doen

ja ik heb hier een man in huis die niet voor alle kosten op wil draaien :wall: :wall:

shampoo , en wassen. Moed niet opgeven hooor :hug: En morgen dierenarts bellen voor speciaal vlooienmiddel

ik heb de dierenambulance al gebeld …

ik moet gewoon iets hebben tegen de vlooien … de teken die zitten allemaal met de kop in het beestje inmiddels al 5 meer erafgehaald ik dacht dus dat teken alleen wit zijn maar kunnen dus ook bruin zijn en zwart en die heb ik dus helemaal net gezien :cry:

Ik ben nu wel lichtelijk in paniek … moet nu natuurlijk ook alles en overal waar ik met de kitten gezeten heb ontsmetten of niet ???

Tja… de kosten, ze moeten ontwormd worden, ingeent, evt. gecastreerd/gesterrileerd. Ze kunnnen wat oplopen.

@wwb wrote:

waar woon je in Tilburg Mukkemuk,

ik heb hier een vlooienkammetje liggen, en wil wel ff komen brengen, maar dan moet je ergens in zuid wonen, want ik moet met mijn apie van 5 komen fietsen (en die moet over een uurtje zeker in bed liggen)

he verdorie ik woon in noord …

Je bent een lieverd dat je mee wil denken … :-*

gewoon frontline halen en je bent er binnen 24 uur vanaf.

Lekker dan dat ie niet voor de kosten op wilt draaien, dus dan maar leeg laten zuigen door teken en vlooien :eh: :eh:

@Karin1981 wrote:

Tja… de kosten, ze moeten ontwormd worden, ingeent, evt. gecastreerd/gesterrileerd. Ze kunnnen wat oplopen.

Mijn persoonlijk interesseren de kosten me niet echt niet …

Maar ik wil het kitten ook niet zo buiten op straat zetten :naughty:

ik moet nu van de vlooien af zien te komen …

wat voor shampoo kan ik dan gebruiken karin ???

Ik heb wel antirooschampoo heb wel eens gehoord dat dat wil helpen

Er helpt geen shampoo tegen vlooien!

Wil je niet bang maken of zo, maar jullie en met name je kinderen lopen nu mega risico op de ziekte van lyme he? Dat je je dat even realiseerd.

Flesje frontline 18 euro…doe je maanden mee

ben aan het bellen met hornbach kijken of ze frontline verkopen :pray:

@Jennifer77 wrote:

Wil je niet bang maken of zo, maar jullie en met name je kinderen lopen nu mega risico op de ziekte van lyme he? Dat je je dat even realiseerd.

als de teek weg is heb je toch geen risico meer ??

goed zo meid…ik garandeer je, je ziet de vlooien er vanaf vallen!!!

heb je geen intratuin in de buurt?

Wanneer je moeder dus al iets heeft gebruikt moet je echt heeeeeeel erg uitklijken met nog een keer vlooienmiddel gebruiken. Het komt in de bloedbaan terecht, en een overdosis KAN fataal zijn )hoeft niet, ligt ook aan de veiligheid van het vlooienmiddel, maar als ik lees dat het eigenlijk voor kittens vanaf 12 weken was… :think: Kijk alstjeblieft hiermee uit meis!!!

Die teken kun je er gewoon uithalen, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wel echt eruithalen nu, niet laten zitten, zeker niet asl het er veel zijn.

Voor je huis heb je de omgevingsspray, die zou ik zeker gebruiken!

@Jennifer77 wrote:

gewoon frontline halen en je bent er binnen 24 uur vanaf.

Lekker dan dat ie niet voor de kosten op wilt draaien, dus dan maar leeg laten zuigen door teken en vlooien :eh: :eh:

Frontline mag pas vanaf 8 weken, werkt geweldig, maar niet als ze nog heel erg klein zijn.

Je hebt in de dierenspeciaalzaak ook wel een spray op natuurllijkebasis, die heb ik destijds bij mijn jonge konijnen gebruikt (6 jr terug ofzo), maar of die ook voor teken werkt?

waarom bel je niet de DA? Vaak doen ze over een tel consult niet zo moeilijk en wat dingetjes checken bij zo’n kleintje lijkt me wel prioreit? (heb btw niet alles gelezen :oops: )

@mukkemuk wrote:

@Jennifer77 wrote:

als de teek weg is heb je toch geen risico meer ??

Nee, moet je hem wel dood maken natuurlijk. Teken die IN de kat zitten brengen geen ziektes over op je kind of op jou. Dus die vlooien zijn echt probleem nr 1 nu hoor!!!

kun je nergens een pipetje tegen vlooien halen?

bij de dienstdoende da ofzo.

ps ik vind de kitten geweldig lief.

maar als hij ziekjes is en nog niet ge-ent etc dan liet ik mn kind er niet mee sjouwen.

allereerst niet goed voor de kitten .

maar teken dragen ziektes met zich , en de kitten zelf kan dit ook als hij niet ge-ent en ontwormd is.

als de kat wormen heeft kunnen mensen dit ook krijgen.