kitten is opgehaald... pag 17

@merel33 wrote:

@mukkemuk wrote:
Dankjulliewel voor de uitgebreide info :-*

ik ga morgen even bellen …

Ik moet het wel in mijn budgetschema inpassen … nu … ze zomaar ineens in ons leven is gekomen :lol: :mrgreen: :inlove:

maar dat gaat goedkomen vandaar dat ik om een richtlijn vroeg … :oops: ik moet er nog helemaal inkomen :shifty: :inlove:

het is jammer dat je zo ver weg woond anders had je hem/haar zo kunnen aanleggen bij mijn ragdoll dame…die geeft nog steeds melk aan haar zoontje van 8 maand oud :roll:

weet je het geslacht al?

ik zal je een voorbeeldje van een katertje laten zien…bij een kater is de opening van het plasgaatje en poepgaatje best ver uit elkaar en bij een poesje zit het bijna tegen elkaar aan…

ook wel handig om te weten :wink:

het katertje op de foto zal zo’n beetje van dezelfde leeftijd zijn als jouwn katje vandaar

volgens mij is het een katertje … maar ik zal zo even kijken als ik moet voeden :inlove:

Succes dan maar! :thumbup:

dan ga je ook nog met castratiekosten te maken krijgen hahaha…

maar dat is pas latere zorg hoor…dat doe je pas met ongeveer 7 maand.

later zou ik niet doen,want dan loop je de kans dat meneer al gaat sproeien in huis en geloof me dat is wel het laatste wat je wilt :sick:

mijn katertje heb ik al laten helpen met 5 maand.

en wat zijn daar ongeveer de kosten van … wand dan kan ik daar ook rekening mee houden … enne nee ik wil dan zeker wel zorgen dat hij/zij ook goed geholpen is … enne sproeien is ???

plas achter laten voor andere vrouwelijke poezen ?

:oops: sorry dat ik het allemaal vraag hoor hhahah

okee heb ff gegoogeld en ik kom op ongeveer 30 euro uit voor een vaccinatie die ieder jaar herhaald moet worden

En voor casteratie ong 35 euro

En voor wormkuur 15 euro

Vlooienmiddel heb ik al liggen voor de komende 12 weken … ( moet ik die dan blijven herhalen ??? )

voor een paspoortje moet ik nog ff kijken

Okee … Meneer is wakker :inlove:

ik ga lekker even kroelen en hem dan lekker in bed leggen … bij ons op de kamer … dan hoor ik hem als hij wakker is :inlove:

wel in zijn eigen doos dan he :stuck_out_tongue:

wat een schatje zeg!

die van mij was ook zo klein

ergens in een doos gedumpt :naughty:

heb altijd het gevoel gehad dat ik hem heb gered

(en volgens mij heeft hij dat gevoel ook,

want het is echt een grote dikke dombo geworden, zo lief is ie) :inlove:

hoe ben je de nacht doorgekomen? je zult wel brak zijn nu he hahaha…

welk vlooienmiddel heb je nu in huis als ik vragen mag?

stronghold voor kittens zou ook mogen .die heb ik ook wel eens gebruikt ,maar ik geloof dat die voor kittens is vanaf 6 weken.stronghold kan je bij je dierenarts kopen.dat is HET wondermiddeltje.ik gebruik dit voor al mijn dieren (honden en katten) het is 100% efectief.

ik heb geen idee in wat voor staat de kleine man is,maar als hij echt sterk is en niet zwak of ziek aandoet dan kan je de komende nacht wel even proberen hoe het gaat om de 4 uur maar dan overdag wel netjes aan de 2 a 3 uur houden.

wat je kan doen is hem elke dag even wegen op het zelfde tijdstip om te kijken of meneer lekker aankomt.afvallen mag nu niet meer op deze leeftijd nml.

Ohhh, ikke is vlieft :inlove: :inlove: :inlove:

Ga weer vier jaar terug in de tijd, toen ik onze Teigur vond :inlove: :inlove:

Die was net geboren en door een roofvogel gepakt en is bij ons in de tuin gevallen… Wonder boven wonder, nét toen we in de tuin waren, twee meter van waar ze viel…

Schat het hummeltje zo rond de drie a vier weken. Da’s dus ongeveer om de drie uur voeden, als hij dat redt.

's nachts zou ik één keer de wekker zetten…

Laatste voeding rond 24.00 en dan om 4.00 wekker zetten.

Hij mauwt waarschijnlijk al hard genoeg om zich te laten horen als hij honger heeft. Als je ertegen kunt, zet de kattenmand bij je op de slaapkamer. Zo wordt hij niet eenzaam.

Let erop dat er ook minstens één keer per dag een poepje meekomt. Doet hij dit niet, mag je één keer per dag een héél klein drupje olijfolie in een flesje mee doen…

Als het lukt (waar het wel op lijkt) krijg je er een geweldige kat aan…

Zal wat foto’s van mijn teigur zoeken… toen en nu…

ook al zo’n mooie cyperse kat .wat een verhaal wisje.wat een geluk dat de kleine tijger precies voor je voeten lande…alsof het zo moest zijn he? :smiley:

maar echt poepen kan deze kleine waarschijnlijk nog niet,aangezien hij nog geen vastvoedsel heeft gehad.maar dat komt vanzelf nog wel

iekkkkk :sick: :sick: :shock: :shock: :o :o

ik heb net een beestje van het katje afgehaald …

wat is dat voor beestje …

het lijkt een spin … mat een wit rond bovenhuisje … iek het was zooooow vies … je kon het bijna niet pakken … het leek zich vast te kleven aan het beestje :sick:

maar hij is er af … het zat bij zijn voorpoot bij de holte :think:

@mukkemuk wrote:

iekkkkk :sick: :sick: :shock: :shock: :o :o

ik heb net een beestje van het katje afgehaald …

wat is dat voor beestje …

het lijkt een spin … mat een wit rond bovenhuisje … iek het was zooooow vies … je kon het bijna niet pakken … het leek zich vast te kleven aan het beestje :sick:

maar hij is er af … het zat bij zijn voorpoot bij de holte :think:

de omschrijving lijkt op een teek die hebben verschillende kleuren ook zwart en oranje maar ook wit.

ik ben gaan zoeken en het was idd een teek … en hij is volledig verwijderd !! :thumbup: :thumbup: wand bij het uithalen zwaaide hij met zijn pootjes dus :angel: :dance: :thumbup:

@mukkemuk wrote:

ik ben gaan zoeken en het was idd een teek … en hij is volledig verwijderd !! :thumbup: :thumbup: wand bij het uithalen zwaaide hij met zijn pootjes dus :angel: :dance: :thumbup:

heb je hem ook dodd gemaakt die beesten zijn lastig te killen maar lopen gewoon terug naar je beessie of naar jou

euh JA ik heb hem dood gemaakt :twisted: hehe enne dat gaf best wel een akelig geluid :?

Ja, je moet als “moederpoes” wat over hebben voor je kitten :wink:

Je bent een held!!!

beestje heeft gewoon mijn hart veroverd :inlove: dus heb ik alles voor over …

ik heb inmiddels met de dierenarts gebeld … ik kan met 9 weken komen voor een inenting a 40,50 exl consultkosten :o a 28,00

en met 12 weken nog een keer hetzelfde bedrag en dan moet ik de chip er nog bij tellen maar ik denk dat ik die doe bij de castratie … komt mijn KBS deze keer weer goed uit zeg :stuck_out_tongue:

Vergat ik te zeggen, heb je de DA verteld dat het een vondeling is???

Ik vertelde dat toen, ok, bij mijn vaste DA, maar toen heb ik de eerste twee entingen van hun “gekregen”…

Niet veel mensen nemen deze taak op zich, mét de bijkomende kosten…

nou ik doe het wel :mrgreen:

even kijken ik ben flink aan het dierenartsshoppen geweest :oops: :lol:

bij de reeshof vertelde ik dat ik een vondelingetje had en dat ik die in moet laten enten en een wormkuurtje moet hebben …

wormkuurtje voor 5x kost me 10 euro

En de entingen zijn daar ook stukken goedkoper

terwijl een drinkflesje daar weer stikduur is en bij de ander de helft goedkoper hahahah

Drinkflesjes hebben ze ook bij de betere dierenwinkels, waarschijnlijk weer goedkoper dan bij de DA…

Ja, het is geweldig om zo’n beestje op te voeden… Bij Teigur zat de navelstreng er nog nat aan en we zijn naar de DA gegaan, ik in de veronderstelling dat ik haar daar zou moeten achterlaten…

Toen ze me daar vroegen of ik het zelf wilde doen, was ik zo superblij, want ik had mijn hart al verloren…

Het is hier nu zo, dat als ik thuiskom en Teigur is al beneden, springt ze me gewoon in de armen :inlove: :inlove: