kitten is opgehaald... pag 17

ALs zo’n katje zoveel teweeg brengt zou ik de dierenambulance bellen.

Ik snap dat je het beestje goed wilt verzorgen en daar die je al goed je best voor, maar zo’n diertje heeft er niks aan als er ruzie omkomt.

Dit zullen niet de enige kosten zijn die zo’n beessie maakt.

Om nog maar niet te spreken van de cadeautjes die op den duur mee gebracht zullen worden.

Teken zijn vies en smerig en bah :sick:

Maar daartegen kun je doen wat Merel al zei.

En Willeke vergeet absoluut niet om Benthe van top tot teen te controleren.

Daarna zou ik heeeeeeeeeel goed je huis stofzuigen.

Lieve Mukkemuk,

Doe mij het kitten maar. Ik wilde er binnenkort toch 1 ophalen, heb zelf katten en mijn leven lang ervaring en ouders met paps zijn hele leven lang ervaring en ik heb het budget ervoor.

Je woont wel in Tilburg en ik in Assen, maar vrijdag moet ik naar Enschede en ik rijd zo door naar Tilburg.

Het krijgt hier een goed huisje als je dat wilt.

Nou, wat een lieve aanbieding zeg!!

Daar heb je tenminste iets aan Muk!

Wij lezen natuurlijk maar een klein stukje van wat er gebeurd, dus een mening heb ik niet. Het enige wat ik je wil zeggen, laat zo’n klein ukje niet al teveel overhoop halen. Je hebt jouw energie wel voor andere dingen nodig :-*

Zoals andere meiden al zeggen, is het niet beter een goed tehuis te vinden voor het kleintje?

Of ben je al zo verliefd :inlove: en denk je dat het wel goed komt thuis? :wink: (ivm de ‘bom’)

Ik vind het hoe dan ook lief van je dat je het beestje niet aan zijn lot overlaat!!

Blue fary ik stuur je zo een PB terug meis …

Ik vind je een KANJER … net als alle anderen die meeleven met het kitten … !! :-

Ik heb merel ook even een PB gestuurd …

Ik kom zo nog even met een update eerst ga ik het beestje voorzien van heerlijk eten :-

@Nicje wrote:

Nou, wat een lieve aanbieding zeg!!

Daar heb je tenminste iets aan Muk!

Wij lezen natuurlijk maar een klein stukje van wat er gebeurd, dus een mening heb ik niet. Het enige wat ik je wil zeggen, laat zo’n klein ukje niet al teveel overhoop halen. Je hebt jouw energie wel voor andere dingen nodig :-

Zoals andere meiden al zeggen, is het niet beter een goed tehuis te vinden voor het kleintje?

Of ben je al zo verliefd :inlove: en denk je dat het wel goed komt thuis? :wink: (ivm de ‘bom’)

Ik vind het hoe dan ook lief van je dat je het beestje niet aan zijn lot overlaat!!

en ik denk dat dat al ver voor elkaar is … in ieder geval gaat hij naar een goed tehuis …

merel33 en blue_fary jullie hebben PB :-

:cry:

ik ben er vollop mee bezig…het gaat helemaal goedkomen. :-*

Tnx dat ik je mocht bellen meis :-*

@wisje wrote:

Karin, hij is als zwervertje op een camping gevonden, dus dat verklaard de teken wel…

ok dan heb ik het verkeerd begrepen sorry excuses

Het kitten is een heel erg lief en zeker ook mooi kitten dat door een stel kwajong is weggelegd onder de bosjes op de camping Midden in bos en struikgebied

Mijn ouders hadden hem al zo goed als onderzocht en hebben er 2 teken afgehaald …

Ik heb hem meegenomen omdat het niet goed samen ging met de hond …

Ik wist totaal niet dat hij nog vol vlooien en teken zou zitten …

Eenmaal thuis heb ik er goed en liefdevol voor gezorgd en ik heb iedere 2 uur eten gegeven, en gezorgd dat hij ontlasting of urine los liet …

vandaag ben ik hem verder gaan onderzoeken daar ik alle tijd had en ik ben dierenartsen af gaan bellen voor info …

Daar ik de huid verder ging onderzoeken bleek de ene na de andere teek er nog in te zitten … en dat waren vrij grote … in totaal 8 vanafgehaald

Ik begon licht te panikeren … wand ineens zag ik ook de vlooien zo lopen … :cry: dus meteen weer bellen met de dierenarts … en de dierenambulance …

Vanavond kwamen mijn ouders en broertje wand die wilde nu ook wel weten wat er allemaal aan de hand was … :wall:

die kwamen al met een hoop kabaal binnen waardoor ik helemaal hyper werd … en ik kon dus mijn woordje niet doen … ookal vroegen ze het netjes :wall: wand ze bleven ertussen zitten … :eh:

Dus ben met mijn moeder het kitten gaan wassen wand hij was ook wel ENORM vies … en daar het huidje nat is zie je dus nog veel meer … :cry:

Daar nog eens 6 kleine teken weggehaald … :cry:

De larven kan ik niet pakken met de tang ( er zitten echt nog ontzettend veel larven :cry: ) … maar het kitten lijkt er zelf geen last van te hebben … Dus het is nu een kwestie van goed ontvlooien … en de teken in de gaten houden en narmate die groter worden eraf halen …

Daar het koud op ons dak is gekomen zonder enige goed overleg en een liefde voor dieren … heb ik de zorg zonder twijfelen op me genomen … zonder dat ik er eingelijk bij nagedacht heb of we het allemaal wel kunnen bekostigen …

Nu hebben we er gewoon nog even over gepraat en besloten een goed tehuis te zoeken voor het kitten … wand het is zo mooi dat ik het met liefde aan iemand geef die er goed voor wil zorgen …

Ik wil het ook wel maar ik kan het gewoon niet ik kan niet alleen beslissen … en wat niet kan dat kan gewoon niet … dus dan gewoon een goed tehuis… en ik weet zeker dat we die gaan vinden

Ik ben erg blij met de tips die ik gekregen heb … en ik heb er erg veel aan gehad … en zo heb ik ook weer iets bijgeleerd !! :-*

daarnaast heb ik L nagekeken en L. mij en ik heb samen met mijn moeder benthe van top tot teen nagekeken … en we hebben geen teek oid… dus :thumbup:

wow wat een mooi gebaar!!!

Ik denk dat je het heel goed hebt gedaan meid. En een heel verstandige beslissing hebt genomen nu!!

Succes verder, hopelijk komt er snel een andere eigenaar voor je beessie! :inlove:

blue fairy neemt 'm toch???

We zijn even in overleg …

merel33 zoekt eerst even iemand hier in de buurt … en als ze die niet kan vinden rijden wij naar apeldoorn (de helft van haar rit) om hem aan haar te overhandigen !!

ze had nog noet overlegd :wink: dus partner vond tilburg toch wel zo`n enje rijden hehe is niet erg … mocht er niemand zijn zijn wij zeker bereid vrijdag naar apeldoorn te rijden :thumbup:

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Vriendlief en ik hadden al overlegd over een kitten (of 2 :inlove: ) erbij te halen. Ik haal ze vaak uit het asiel. Dus d’r zat er hoe dan ook eentje aan te komen :slight_smile: :inlove:

Nu is overleggen hier een iets minder groot probleem dan elders misschien, want dit is 100% mijn huis en hij woont er net … 1,5 week bij in.

Maar ik had rooie vlekjes in mijn nek van opwinding (ja echt) dus hij kon ook echt wel zien dat het mij wat deed :slight_smile:

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Lieff hoor Blue Fairy

woehoo

ik moet eerlijk zeggen dat mijn zoektocht nogal tegenvalt qua resulaten…

er is tot nu toe niemand die op een katje zit te wachten die onder het ongedierte zit. :roll:

je had het over larfjes…ik ben er wel bijna zeker van dat we het dan hebben over wormen die aan de achterkant er weer uit kruipen.of het zijn larfjes van vliegen wat dus in zou houden dat het beestje ergens een wondje heeft…als hij geen wondjes heeft dan is een wormkuur nu van levensbelang.ik zoek ondertussen gewoon door hoor…

ik kreeg net deze tip…

deze mensen zitten bij je in tilburg…

link verwijderd door beheer

Meldpunt gevonden zwerfkittens :

(met of zonder moederpoes)

06-43191304

(ook mogelijkheid tot inspreken van voicemail)

De kittenmand zit in Tilburg.

Hopelijk kan de kleine uk bij hun terecht.

@merel33 wrote:

ik moet eerlijk zeggen dat mijn zoektocht nogal tegenvalt qua resulaten…

er is tot nu toe niemand die op een katje zit te wachten die onder het ongedierte zit. :roll:

je had het over larfjes…ik ben er wel bijna zeker van dat we het dan hebben over wormen die aan de achterkant er weer uit kruipen.of het zijn larfjes van vliegen wat dus in zou houden dat het beestje ergens een wondje heeft…als hij geen wondjes heeft dan is een wormkuur nu van levensbelang.ik zoek ondertussen gewoon door hoor…

lieverd het zijn TEKENlarfjes … die brengen geen schade aan zover ik gelezen heb … kunnen eraf vallen of je kan ze als ze groot genoeg zijn om te pakken … eraf gehaald worden …

het zijn dus echt inieminie teekjes die je met de pennog net niet pakken kan … er waren er 3 gegroeid die ik er vanmorgen alweer af heb kunnen halen … dus ze groeien best wel snel