kitten geboren, moeder kijkt er niet naar om

nou wat raar dat die dierenarts dat niet heeft gezien…

@Judith1 wrote:

ja vond ik ook al, je zou denken dat zo’n dierenarts wel goed kan voelen of er nog meer kittens in de buik zaten.

Huh je was toch ook met de mamapoes bij de dierenarts geweest :think: die zou dat toch gevoeld moeten hebben denk ik dan :eh: … vaag, maar hopelijk groeien de 2 over gebleven ukkies nu lekker vlot en gezond op!

@Mama_jeanet wrote:

@Judith1 wrote:
ja vond ik ook al, je zou denken dat zo’n dierenarts wel goed kan voelen of er nog meer kittens in de buik zaten.

Een dierenarts voelt wanneer een poes drachtig is hoor, al na twee weekjes kan hij de vruchtjes voelen. Dus een hoogzwangere poes dat zou me sterk verbazen dat hij dit niet gevoeld zou hebben.

Ik moest er onmiddellijk aan denken toen ik het verhaal las; die poes was gewoon nog niet klaar met werpen.

Hopelijk komt het nu goed!

De DA had moederpoes niet gezien, ik had haar niet meegenomen en omdat ze gewoon weer kwiek was en haar gang ging was dat ook niet nodig op dat moment. Ze heeft duidelijk gewacht tot manlief thuis was om verder te gaan bevallen. Uiteraard nog wel contact gehad met DA, zij zei ook dat dat wel uitzonderlijk was, vooral omdat moederpoes tussen de eerste en de rest ‘gewoon’ was.

@Edanjelan wrote:

De DA had moederpoes niet gezien, ik had haar niet meegenomen en omdat ze gewoon weer kwiek was en haar gang ging was dat ook niet nodig op dat moment. Ze heeft duidelijk gewacht tot manlief thuis was om verder te gaan bevallen. Uiteraard nog wel contact gehad met DA, zij zei ook dat dat wel uitzonderlijk was, vooral omdat moederpoes tussen de eerste en de rest ‘gewoon’ was.
Niet lullig bedoeld hoor, maar zo "gewoon"was ze toch niet als ze haar kitten verstootte? Merel33 opperde toch al of ze wel klaar was met werpen?

Op dat moment leek het alsof ze klaar was, en ja, nu kan ik zeggen dat dat dus niet zo was. En met ‘gewoon’ bedoelde ik zoals ze altijd was. Natuurlijk heb ik voor ik hier mijn eerste bericht plaatste gelijk op internet gezocht naar info over bevallingen bij poezen, en de info die ik daar vond leek niet op de reactie die moederpoes gaf. Dus ook niet dat ze nog niet klaar was met werpen.

Maar heb niet zo’n zin in een discussie hierover, kan het niet meer terugdraaien.

We kunnen nu alleen maar hopen dat de 2 kleintjes goed groeien en 2 heerlijke poezen worden.

Edanjelan: het was niet voorniets dat merel33 zei dat je haar mee moest nemen

dat ze er kwiek uit zag kan er mee te maken hebben dat ze geen weeen meer had (weeën zwakte)

dat ze haar 1ste kitten verstoote heeft er waarscheinlijk mee te maken dat de weeen haar pijn hebben gedaan en de geboorte van een eerste kitten doet sowieso meer pijn omdat het de weg vrij moet maken voor de andere kittens.

daarna moeten de rest om de 20 min zo’n beetje geboren worden duurt het langer kan het zijn dat er een dood kitten voor de uitgang ligt

andere kittens kunnen hierdoor ook verstikt raken en in de bm overlijden

dit kan ook grote gevaren hebben voor de moederpoes

kan je vertellen dat je heel veel geluk hebt gehad

heb je het verstootte kitten nu ook erbij gelegt?

er is een grote kans dat ze hem nu wel accepteerd

mama poezen tellen niet :wink:

zo nee kan je het eens kunnen proberen om het kitten eerst tussen de andere te leggen zodat ze hun geur overneemt en als dat niet werkt kan je een likje blikvoer (gourmet fijne mouse ofzo ) op het ruggetje smeren

als ze eenmaal begint te likken is ze vaak wel om :smiley:

er is niks beters als mama’s zorg dat kan je als mens nooit zo goed vervangen.

ik heb zelf gefokt dus ook heel wat kittens door mijn handen gehad

maar voeden is een kunst opzich en erg vermoeiend :zzz:

al kwamen mijn moederlijke gevoelens wel naarboven als ik aan het voeden moest … zo’n strijtlustig instinkt he :mrgreen:

oh ik heb een berichtje niet gezien

ontzettend jammer dat het 1ste kitten het niet heeft gered :frowning:

het is ook ontzettend moeilijk om een pas geboren kitten op gang te brengen.

ze hebben echt die eerste 24 uurs melk (biest) nodig.

sommige groothandels verkopen een aftreksel hiervan maar tis nooit helemaal te vervangen

Toen ik jou op de vorige pagina vroeg wat de dierenarts van de moederpoes vond antwoordde jij dit:

@Edanjelan wrote:

Met moederpoes is alles goed, alleen kijkt ze er echt niet naar om.

DA adviseerde om haar er wel bij te zetten, wat ik ook al gedaan had, maar het doet haar niks. Moeder gaat gewoon weer lekker haar eigen gang, alsof er niets gebeurd is…

Daarmee wek jij de indruk dat je je plicht tegenover dat arme beestje gedaan hebt…

Je kan er dan wel geen discussie over willen en daar heb je gelijk in, hier vált niet over te discussieren, het is gewoon erg stom van je en dat terwijl je hiervoor gewaarschuwd bent hier…

Ik ben alleen maar blij dat moederpoes het goed maakt maar jeetje…

wouw, dit wordt heftig dames…

denk echt niet dat dat hoeft, of heb IK het nu zo verkeerd…

jeetje zeg…

vraag me af: ga ik nu afgerekend worden om wat ik net tijp… :think: :think: :think:

liefs

Gerda

en ik maar denken…

wat ik nu tjip??? vogels? dit ging over katten… of heeft ze net zelf een topic geopend over iets wat ze per ongeluk met een vogel heeft gedaan…

dus ik zoeken… maar nee… nog maar eens kijken, begrijp ik dit zo verkeerd?

ja dus er staat tijp :mrgreen:

kijk er word om advies gevraagd

aan alle kanten komt hulp… want het is echt heel moeilijk een kitten met de hand opvoeden

er word gewaarschuwd dat moeder nog niet klaar kan zijn en dat moeder door de da moet worden gezien

het kan echt een dood of leven moment worden … tis allemaal echt geen kattepis om maar ff in kattentermen te blijven :wink:

de mensen die hard reageren (merk dit aan hun advies en antwoorden) weten echt waar ze het over hebben en dan kan dat hard overkomen

omdat ze heel veel hart over hebben voor de diertjes meer is het niet

we zetten onze tanden erin

maar voor de rest zijn we wel lief hoor :mrgreen:

Judith,

ik neem aan dat het over mijn “tijp” gaat…

oké, ff uitleg:

verschil tussen België en Nederland…

ik lees je reactie en snap er niets van !!!

ff Rob (mijn man én Nederlander) erbij geroepen.

oké

in Nederland schrijven jullie typen.

in België schrijven wij tijpen.

ik zal in de toekomst zetten: neerpennen… oké???

:mrgreen:

Gerda

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@gerda wrote:

Judith,

ik neem aan dat het over mijn “tijp” gaat…

oké, ff uitleg:

verschil tussen België en Nederland…

ik lees je reactie en snap er niets van !!!

ff Rob (mijn man én Nederlander) erbij geroepen.

oké

in Nederland schrijven jullie typen.

in België schrijven wij tijpen.

ik zal in de toekomst zetten: neerpennen… oké???

:mrgreen:

Gerda

ok als je oke dan ook voortaan als ok wilt doen begrijp ik je vast goed… :mrgreen:

gourmet fijne mouse is niet muis, toch? mijn verengelsde brein vertaalde mouse meteen om naar muis… :doh:

whoehahaahahahaaha nee geen muis… ik zie meteen van die beelden voor me van een langwerpig blikje met een rijtje kleine muisjes erin

ahhhhhh sielg :mrgreen:

ach ansjovisjes of muisjes wat is eigenlijk het verschil :mrgreen:

@Judith1 wrote:

ach ansjovisjes of muisjes wat is eigenlijk het verschil :mrgreen:

ik eet bij jou in ieder geval geen pizza!!! ahaha :lol: