kipnuggets zelf maken?

Wie weet een lekker recept?

Ik heb laatst superlekkere nuggets gegeten, uit de frituur, en dat was van echte kipfilet en niet van die kipmassa van de McDonalds :sick: .

Nu willen we de vriezer ontdooien maar er ligt nog heel wat kip dus ik wilde zelf even gaan frituren.

Wie weet een recept zonder cornflakes?

Semolina en geklopt ei. Kip in bloem wentelen, afkloppen, in ei wentelen, dan in semolina. Of brood kruimels met gehakte peterselie of tarragon. Of alleen bloem, ei, bloem, ei zodat het laagje goed dik is. Of een beslag maken van bier en bloem en de kip daarin wentelen en dan frituren. Kip wel eerst gaar koken (pocheren in melk bijv.) zodat je niet te lang hoeft te bakken en de laag niet aanbrand.

ik heb ze laatst gemaakt door ze in paneermeel te dippen en in een geklopt ei (eerst de ei en dan in de paneermeel) evt nog een keer voor een dikkere buitenlaag…

wij halen altijd bij de toko een zakje waar een soort meel in zit en wat kruiden …krijg je hele lekkere kipnuggets van :drool:

Kip in blokjes en voorkoken…

Dan in ei (ei kruiden met kerrie, kurkuma, knoflook en peper, zout)

Dan in paneermeel…

Frituren…

Lees even mee, maar krijg nu al honger :drool:

@faizaa wrote:

Dan in paneermeel…

Frituren…

Hmmm klinkt ook lekker voor de 16de :mrgreen:

:drool:

de kip in alle gevallen dus wel eerst voorkoken?

@marielle wrote:

@faizaa wrote:

Dan in paneermeel…

Frituren…

ja gek… in de middag zeker! :mrgreen:

@lydia wrote:

:drool:

de kip in alle gevallen dus wel eerst voorkoken?

ik heb die tik… ben al paar x ziek geworden, salmonella… dus ik kook em altijd even voor… :angel: als de blokjes klein zijn zal het niet eens nodig zijn maar ik vind het een prettig idee…

wat hier dus de tip is, is het geklutste ei lekker kruiden… :drool:

@faizaa wrote:

@marielle wrote:
@faizaa wrote:

Dan in paneermeel…

Frituren…

ja gek… in de middag zeker! :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen:

Nou hij kookt… Straks even afkoelen en dan door het mengsel :drool:

Ben benieuwd hoe het wordt…

Hmm klinkt lekker :drool:

Oeh… ik heb ook nog veel kip liggen… En ben nu toch met vanalles bezig in de keuken. Ik geloof dat ik dit ook maar even ga proberen en dan met de tips van faizaa :drool: :mrgreen:

ohhh het is zooo lekker, heb er helemaal zin in gekregen… met zelfgesneden friet en een lekkere krop ijsbergsla met rode uien en dressing van olijfolie en vinagre… :drool:

Mmmm ze zijn lekker… dacht, meteen even proeven. HEb ze nu maar in de vriezer gegooid, anders gaan ze op :angel:

vond t niet zo… Ik hou niet van het kruimelige wat paneermeel heeft. Ga toch maar zoeken naar een beslag.

Ah jammer Leeds…

Vicky, ja heb ik nog niet aan gedacht… je kan ze ook invriezen natuurlijk… :think: :thumbup:

@lydia wrote:

vond t niet zo… Ik hou niet van het kruimelige wat paneermeel heeft. Ga toch maar zoeken naar een beslag.

Lydia, probeer de volgende keer het beslag wat Nef noemde, dat word ook krokant, denk aan het deeg van de bekende fish uit de fish&chips :drool:

Trouwens Leeds… wordt het ook kruimelig als je het door ei en dan door bloem doet?