Bij ons zit er nog geen jaar tussen de twee jongens, op 11 dagen na een jaar. Ze hadden beiden een ledikantje. Omdat nu de 3e eraan komt heb ik een stapelbedje voor 1 en 2 gekocht. Het onderste deel van dat bedje is open zodat de oudste (nu bijna 3) daarin slaapt. Dan gaat de jongste nog even in een ledikantje en de baby komt dan in het bovenste bedje (= ledikantje) van het stapelbed.
Ik heb deze duowagen:
Zeer compact doordat het achterste zitje wat hoger is en kun je ook in de ligstand zetten zodat je daar je babynestje in kunt leggen.
Oh sorry, lees nu net pas het slechte nieuws, sterkte!
Nou ik ben weer zwanger hoor!!! En hoe!!! Ik ben nu zwanger van een 2-ling!!! Als ik tot 40 weken zou lopen zou er 18 maanden tussen zitten… Die 40 weken ga ik natuurlijk niet halen.
Bij mijn dochter heb ik de 36 niet eens gehaald… Dussssss
Dit topic is voor mij weer geopend!!! Tips zijn welkom!!!
Een 2 ling wagen heb ik nu zekr nodig. Die van ABC vind ik erg mooi!!!
Gefeliciteerd!!! Geniet er maar lekker van
WAUW Newbe! Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd! :dance: :dance:
Ik zat wat te lezen op het forum en kwam dit topic tegen.
Ik lees je supergoed nieuws!
Dubbel gefeliciteerd :inlove:
Ik heb een tweelingzus en vind het geweldig!
Liefs Suzanne
Wauw gefeliciteerd :dance:
Gefeliciteerd Newbe!
Wat leuk Newbe, gefeliciteerd!
Even uppen hoor…
Nu wij ook over de indeling aan het nadenken zijn.
Femke is straks 1,5 als de kleine geboren wordt. We zijn sowieso van plan om haar te verhuizen zodat de baby het kamertje krijgt dat aan onze slaapkamer grenst.
We zijn van plan om voor haar toch al een juniorbed te kopen… ik heb een soort bedbank gezien en die zetten we dan eerst met de hoge kant van de muur af. Verder een ladekast(als commode) en een kledingkast.
Maar qua duowagen zijn we er nog niet uit. Graag kindjes achter elkaar inderdaad. Iemand nog tips verder? Aankleedkussen voor beneden ga ik zeker onthouden!
Hoe heeft de oudste bij jullie op die leeftijd gereageerd?
Hebben jullie ze nog op een bepaalde manier voorbereid op de komst van een broertje of zusje en vanaf wanneer?
@Sproetje wrote:
Hoe heeft de oudste bij jullie op die leeftijd gereageerd?
Hebben jullie ze nog op een bepaalde manier voorbereid op de komst van een broertje of zusje en vanaf wanneer?
Onze oudste vond het geweldig… als er visite kwam rende hij vooruit ‘baby kijke? baby T.!’ (hij sprak de naam bijna direct goed uit, zo leuk :lol: ).
Wij hebben hem verder niet voorbereid destijds… hij ging mee naar de VK en praatte vroeg dus vroeg ‘is dat?’ en kreeg dan als antwoord dat het de baby in mama’s buik was en dat die straks bij ons kwam wonen… daarna ging hij te pas en te onpas overal vertellen dat mama baby buik had :inlove:
Had vantevoren alle scenario’s voorbij zien komen over hoe het zou gaan, maar dat het zo makkelijk zou gaan qua acceptatie had ik niet durven hopen/verwachten.
sproetje ik vind 1.5 nog wel erg jong voor een juniorbed… aukje is nu deze leeftijd en moet er nog echt niet aan denken… zelfs femke nu inmiddels 3 ligt in een ledikant, maar dan wel juniorformaar.
betreft wandelwagen… ligt eraan wat je wil… als je mij een pb stuurd dan kan ik je wel verder helpen (geloof dat ik alles wel heb uitgeprobeerd e.d.) dus zou zeggen .shoot…
wat iemand tegen mij zij toen ik zwanger was van de 2e… je hebt qua spullen eigenlijk een tweeling, en dat klopt ook wel redelijk… als ik zie wat ik allemaal dubbel heb…
maar je mag me altijd pben… (ben bang dat dit topic ander heeell lang wordt door mij… :oops: )
@Pitje27 wrote:
wat iemand tegen mij zij toen ik zwanger was van de 2e… je hebt qua spullen eigenlijk een tweeling, en dat klopt ook wel redelijk… als ik zie wat ik allemaal dubbel heb…
Oh echt, ben dan wel benieuwd wat jullie allemaal dubbel hebben eigenlijk :lol: Enige wat wij dubbel hadden was een ledikantje en die hadden we geleend, dus toen die hier niet meer nodig was, stond die ook niet meer in de weg :mrgreen:
Maar ja wij hebben dus ook geen duo aangeschaft of niks… ondanks dat het leeftijdsverschil tussen 3 en 4 nu beduidend groter is als de 1,5 jaar tussen 1 en 2… komt er nu wel een (geleende) duowagen vanuit praktische overwegingen (4x per dag op en neer naar school).
onze dames schelen precies 17.5 mnd… femke kon nog niet lopen dus er moest gewoon een duowagen komen.
maarre ledikant, commode, dekens, waskussenhoes, kinderwagen, box (achteraf gezien niet moeten doen maar ja… eigenwijs… nu is zwager er blij mee) enne geloof dat ik de helft nog vergeet. maar daar kom ik nog wel op… :lol:
Pitje, ik ga je zeker ff pb-en binnenkort :mrgreen:
Marije, jouw oudste lijkt het best bewust te hebben meegemaakt dus… voor zover hij toen begreep wat baby betekent :think:
Hoe vond je het gaan zonder duowagen? Ik denk dat onze dochter wel loopt tegen die tijd (ze zal dan bijna anderhalf zijn) en ik draag ook wel graag, dus of ik echt een duo wagen zal gebruiken…
Sproetje, juniorbed zou ik ook nog niet aandurven. Hier komt er een extra ledikant, commode etc.
hier hadden ze er geen problemen mee als er een zusje/broertje bij kwam. Ook niet heel heftig voorbereid ofzo. Ruben vond ik daar redelijk jong voor en flexibel genoeg om het zo te nemen als het kwam. Tegen de tijd dat het zover was hebben we het wel wat vaker over “de baby” gehad maar niet echt nadrukkelijk voorbereid. Minke was al een broer gewend dus ach… dan kan er ook nog wel een baby bij :mrgreen:
Duowagen heb ik nooit gehad. Wel de fietskar regelmatig alszodanig gebruikt. Verder meerijplankje achter de kinderwagen.
Ruben lag al in een ledikantje toen Minke geboren werd. Ruim op tijd van kamer verwisseld etc zodat niet alle veranderingen tegelijk kwamen.
Hier 3 aankleedkussens voor 2 kinderen :mrgreen: elke kinderkamer 1 en beneden ook nog 1. Toen Jelmer geboren werd hebben Ruben en Minke een poosje een kamertje gedeeld. Was prettig en voor hen ook erg gezellig (en Ruben nog net even te jong voor verhuizing naar zolder (en de zolder nog niet af ))
Er is trouwens bij contact ook nog een topic voor mama’s met kindjes dicht op elkaar (niet erg actief overigens allemaal te druk met d kids :mrgreen: )
Heb nog een gratis ledikantje in de aanbieding… hebben wij ook ter overbrugging gebruikt en is nog zeer prima, alleen een beetje bizar om in elkaar te zetten, dat moet met een smeermes
Maar eenmaal in elkaar is het een superledikantje… Noord Holland kom ik vaak, dus als er belang bij is…
Bij aangeboden staat hij onder het gratis topic :thumbup:
En hier net als Annemarie… fietskar als duowagen in gebruik. Ideaal.
Verder weinig dubbel :think:
tja hier ook alles dubbel…eigenlijk 3 dubbel aangezien er nu een tweeling komt.
Ik heb een duowagen gekocht en hoop dat mijn dochtertje dan op de kidsit past.
Ik hou het topic in de gaten!!!
Iemand nog tips?
@mereltje85 wrote:
Marije, jouw oudste lijkt het best bewust te hebben meegemaakt dus… voor zover hij toen begreep wat baby betekent :think:
Hoe vond je het gaan zonder duowagen? Ik denk dat onze dochter wel loopt tegen die tijd (ze zal dan bijna anderhalf zijn) en ik draag ook wel graag, dus of ik echt een duo wagen zal gebruiken…
Sproetje, juniorbed zou ik ook nog niet aandurven. Hier komt er een extra ledikant, commode etc.
Onze oudste liep krap een maand voor de geboorte voor de geboorte, maar hij liep wel direct hele einden. Ik heb de duo echt niet gemist.
Ik droeg de jongste idd ook vrij veel als ik wat verder wilde en dan de oduste in de wagen… en anders liep hij terwijl de baby in de bak lag.
Toen de wagen omgebouwd was naar wandelwagen had ik altijd draagdoek bij me. De oudste begon lopend en als hij te moe werd dan ging hij in de wandelwagen en de jongste in de doek. Ik vond het echt meer dan prima te doen.
Het idee van dragen had ik ook toen ik zwanger was van de 3e, maar toen gooide mijn bekken dusdanig roet in het eten dat dragen geen optie was… heb hem nog altijd misschien 2x gedragen nadat hij een jaar was.
Toen is er dus een meerijdplankje gekomen voor de 2e, omdat elke keer naar school en terug gewoon teveel van het goede was.
En 2e commode… wij hebben toen een ladenkast gekocht bij de IKEA, die heb ik helemaal gepimpt en in eerste instantie gebruikt als commode. Die kast is nog steeds in gebruik en nu ook weer met een aankleedkussen erop voor de (nu nog) jongste die bij de middelste op 1 kamer slaapt.
(moet ik er wel ook eerlijk bij zeggen dat onze ‘echte’ commode eigenlijk ook geen commode is maar een dressoir… ik wilde iets hoger als standaard en ik wilde breder als standaard… onze is 1.40 breed, heerlijk de ruimte :thumbup: )