Kindjes snel op elkaar (16 maanden) update blz 2

Hoi meiden,

Ik weet niet zo goed of ik deze vraag hier moet stellen of bij de mamavragen…

Ik heb bewust gekozen om snel voor een 2e kindje te gaan. Ik ben met hormonen zwanger geworden (bij de 1e en de 2e). En omdat je vruchtbaarheid alleen maar afneemt had ik zoiets van “we gaan er meteen weer voor, want straks kan het niet meer”.

Ik ben nu net zwanger en heel erg blij natuurlijk.

Mijn vraag aan jullie is. Hebben jullie tips… hoe hebben jullie het gedaan met spulletjes, 2 ledikantjes? 2 commodes of niet nodig? enz enz. Ik wil alles weten :angel: Mijn kindjes schelen straks max 16 maanden. (R was een maand te vroeg…je weet maar nooit wat deze gaat doen :wink: )

Liefs

Bij ons zit er ook 16 maanden tussen (en 1,5 uur tussen 2 en 3 :lol:)

Pete vond ik nog te jong om in een gewoon bed te gaan slapen en hij ging ook naar de 2e etage verhuizen en wij slapen op de 1e etage, dus vond ik een ledikant nog even een veiliger idee.

Voor Luc en Stan hebben we nieuwe ledikantjes gehaald, zodat Pete gewoon in zijn eigen vertrouwde ledikant kon blijven slapen. Wel is de commode en kledingkast van Pete’s kamertje in de babykamer blijven staan voor Luc en Stan. Bij Pete staat nu een gewone kledingkast en hebben we een extra brede commode/bureau (via MP) voor Pete gehaald.

We vinden het wel handig dat er in beide kamers een commode staat, want Pete gaat toch later naar bed als Luc en Stan en dan is het wel fijn dat we hem ook op een goede hoogte kunnen omkleden. Ook hebben we een aankleedkussen beneden liggen, zodat we de kids ook op de eettafel kunnen verschonen.

Groetjes Saskia

Ik had ook twee ledikantjes, maar wel maar 1 commode. Dat was bij ons vaak toch een verzamelplek voor was dus daar kan je er maar beter geen twee van hebben :roll:

Idd een aankleedkussen (of handdoek) om ook beneden te kunnen verschonen is wel erg handig!

Duowagen hebben wij ook heeel erg veel plezier van gehad. Wij zijn wel echt wandelaars, rustig vier uur per dag op pad. Mijn oudste liep de kleine stukjes al heel erg snel zelf. Als we dan naar de supermarkt gingen liep hij, jongste in de enkele wagen, op de terugweg jongste in draagdoek, soms oudste in wagen (en anders boodschappen).

En een draagdoek, absoluut onmisbaar vond ik. Zeker als je binnen ook nog wat voor elkaar wilt krijgen.

Mijn huishouden heeft de eerste vier jaar min/meer stilgelegen, vreselijk.

Een werkster dus, ook handig :lol:

Hier hebben wij ze straks ook erg kort op elkaar.

En Stijn gaat bij Wessel op de kamer.

Stijn krijgt een nieuw ledikantje en het oude ledikantje blijft voor de baby.

De verdere babykamer blijft ook compleet.

En met alle andere praktische dingen heb ik nog geen ervaring.

Ga dit topic dus in de gaten houden.

Hier schelen ze ook 16 maand. Wij hebben de oudste in z’n eigen ledikantje gelaten en een nieuwe voor de baby gekocht. Ze slapen nu nog allebei in een ledikantje.

Ook een duowagen hebben wij gehad maar ga hem nu verkopen, ik gebruik hem nooit meer.

Draagdoek gebruik ik nog steeds veelvuldig. Verder tsja… wat wl je verder weten? Ik vind het nu (jongste 15 maand, oudste 2,5) heel pittig maar zie ook wel dat ze straks veel aan elkaar gaan hebben.

hier zit er maar 14 maand tussen en wij hebben dus ook alles dubbel moeten kopen…(lang leve marktplaats) :wink: we hebben de kinder/wandelwagen ingeruild voor een nieuwe duowagen waar ik helemaal wild van ben en nu helemaal niet meer snap waarom er zoveel mensen een duowagen hebben waar de kindjes naast elkaar zitten…dat lijkt me zo verschrikkelijk onhandig in bv winkels…onze duowagen was de koop van de eeuw voor ons en hij heeft een verschrikkelijke grote boodschappenmand perfect !! :thumbup: :clap:

hier dus twee ledikanten,twee comodes,twee kleerkasten enz enz enz.

succes je zal het nodig hebben :lol:

hier zit er 1,5 jaar tussen de oudste 2.

Wij konden een 2e ledikantje lenen :thumbup: dus dat hoefden we niet aan te schaffen. De eerste maanden sliep de baby nog in de wieg, maar ook na die paar maand was onze oudste nog niet toe aan een groot bed.

Ik wilde wel een plekje om ook de oudste op hoogte te kunnen verschonen/ aankleden, maar ik wilde geen echte commode erbij. Nou ja erbij… wij hebben sowieso geen gewone commode, op de babykamer staat bij ons een groot dressoir, 1.40 breed en heerlijk grote lades :thumbup:

Maar voor de oudste hebben we een simpele houten kast bij de IKEA gekocht met 3 grote lades. Er paste met nog een beetje ruimte er om heen een aankleedkussen op, dus perfect. Die heb ik helemaal geverfd en persoonlijk gemaakt. Aan de zijkant een leuke kapstok… en nu is de oudste 5,5 de middelste 4 en slapen ze samen op 1 kamer en is die kast nog steeds in gebruik als gewoon ladenkast met hun beddengoed etc etc erin.

Zou dus zelf als je toch een verschoonplekje wilt een kast nemen die je door kan gebruiken als het niet meer als commode nodig is.

Overigens had ik na een tijd een aankleedkussen en een mand met luiers en doekjes beneden liggen… scheelde een hoop gesjouw :lol:

Wij hadden en hebben op de babykamer geen klerenkast, dus die moest nieuw komen voor de oudste en ook die is nu op hun gezamenlijke kamer in gebruik (op de babykamer hebben wij een boekenplank met eronder een gordijnroede waar de kleertjes aan hangen… broekjes etc liggen dan weer gewoon in de commode).

Wij hebben toen bij de oudste de kamer zo gemaakt dat hij leuk was voor de dreumes die hij was, maar ook nog leuk zou zijn als hij groter zou worden en ledikant etc eruit zouden gaan. En dat is gelukt, want tot vorige maand heeft hij daar heerlijk geslapen en de gordijnen die daar hingen moesten persé mee naar hun gezamenlijke kamer.

Duowagen hebben wij niet aangeschaft. Als ik alleen met de heren was was het kinderwagen + oudste lopen of draagdoek + oudste buggy, als we met z’n allen op stap was dan was het kinderwagen + buggy waar de oudste afentoe in zat en afentoe naast liep… (hij liep overigens pas een maand voor de bevalling).

Enne… gefeliciteerd :inlove:

Hier schelen de oudsten 13 maanden.

Aniek liep nog niet toen Peter geboren werd.

Hij ging in het ledikantje van de babykamer nadat hij de wieg uit was en voor Aniek hadden we een peuterledikant… maatje peuterbed, maar wel met hoge zijkanten.

Met 20 maanden is zij naar een gewoon bed gegaan en hebben we haar peuterbedledikant aan iemand hier op Kok verkocht.

2 commodes, ja… ik heb ze bij alle kinderen ook lang in gebruik, die van peter is pas sinds vorig jaar april in onbruik geraakt, toen werd hij " ineens" zindelijk en klaar. Maar tot die tijd vond ik het ook wel erg makkelijk om hem erop te laten staan met aankleden.

Kledingkasten hebben ze ook altijd zelf gehad.

Duowagen heb ik ook lang gebruikt en ik had een wagen waarbij de kinderen dus wel naast elkaar zaten, maar die luxe wagen die bovenstaand is afgebeeld, was toen gewoon niet in de handel, plus dat ik geen 800 euro over heb voor een duowagen. Wij hadden een x adventure twinco van 300 euro en die liep heerlijk, echt een meer dan prima wagen.

autostoelen doorschuiven lukte nog wel met de maxi cosi, maar niet met de romers… daar hebben we er toen gewoon nog 1 van bij gekocht.

Bij Michel hebben we ook een fietskar aangeschaft en dat had ik echt veeel eerder moeten doen. Daar kreeg ik veel vrijheid mee.

Hij is vorig jaar verkocht, maar ik ben al weer speurende want straks schelen Mies en dit kindje 23 maand en dan kan de fietskar ook heel prima als duowagen dienstdoen. Hij past zelfs in de auto.

Ook dit keer komt er gewoon nog een extra commode enz bij.

De commode van Peter is nu speelgoedkast en aquariumkast bij hem.

Die van Aniek is naar Mies gegaan en bij Mies is die nog nodig.

Ook gaan we dit keer voor een extra ledikant. Ook al zou Mies met 20 maanden best naar een peuterbed kunnen, hij slaapt heerlijk in zijn bedje en ik wil het hem niet afnemen.

Dat kan over een jaar wel.

Kinderstoelen hebben we hier nu 3 tripp trapps staan en daar komt gewoon een 4e bij. Die zie ik nog wel in gebruik zijn tot ze 12 zijn ofzo… al dan niet als burostoel :wink:

Merel welk merk wagen heb jij :think: vind hem wel super eigenlijk Ivan is straks 1 jaar 8 maand als zijn broertje of zusje komt.

@Karin1981 wrote:

Merel welk merk wagen heb jij :think: vind hem wel super eigenlijk Ivan is straks 1 jaar 8 maand als zijn broertje of zusje komt.

ABC-Design Zoom

(Hij leek mij vreselijk: erg lang met rijden en bochten nemen en moeite met inklappen)

@sassie1980 wrote:

@Karin1981 wrote:

ABC-Design Zoom

(Hij leek mij vreselijk: erg lang met rijden en bochten nemen en moeite met inklappen)

hij rijd als een zonnetje juist :inlove: en het inklappen gaat net zo gemakkelijk als bij iedere andere wagen hoor.en ik heb hem in duitsland gekocht via een tip van iemand hier op kok…ik was hooguit 450 euro kwijt. :thumbup:

onze meiden schelen 17 mnd.

wij hebben de luxe dat mijn vader timmerman/meubelmaker is. dus de jongste heeft gewoon de babykamer (wil zeggen ledikant van 60x120 en de “officiele” commode) en de oudste heeft een ledikant (70 x 150) en voor haar hebben we een verschoonplank zeg maar gemaakt.

Mocht je foto’;s willen dan zeg het maar… die kan ik zo maken…

ook hebben wij diverse kinderwagens…

die abc heb ik wel naar gekeken, maar bestaat nog niet zolang.

Wij hebben een kinderwagen van mutsy, hier hebben we ook een duoseat, maar die vind dit makkelijk als ze kunnen zitten, maar een baby mag erin hoor.

en een duowagen (achter elkaar) van Graco

(had wel hetzelfde idee van naast elkaar kun je moeilijk in de winkels komen).

:think: :think: zelfs 2 boxen hebben wij gehad… maar deze is inmiddels weg…

onze oudste kon nog maar een paar uur lopen toen de jongste geboren werd.

eigenlijk qua spullen hebben wij het meer beschouwd als dat we een 2-ling hebben… bijna alles wel dubbel… :shifty:

die kinderwagen waar Cell het over heeft… daar hebben wij ook naar gekeken… (en achteraf had ik die liever gekocht, maar vond dat toen teveel geld)

Hier schelen de jongens 21 maanden (wat wel wat meer is dan 16), maar ik wil toch even reageren.

Hier sliep de oudste ook nog gewoon in het ledikantje toen de jongste kwam. Wij hebben bij Ikea voor de oudste een nieuwe kamer gekocht (ledikantje (maar wel eentje waar de zijkant straks uit kan), commode, kledingkast en speelgoedkast) (was bijelkaar goedkoper uit dan de babykamer die we bij de babydump hebben gekocht :shock: ).

De jongste is dus in de ‘oude’ babykamer gegaan.

Jesse slaapt nu nog steeds in het ledikantje en ook de commode wordt nog steeds gebruikt, dus vind het absoluut geen miskoop.

Succes!

Groetjes,

Willy

Ik ben nu zwanger van de tweede. Als deze geboren wordt is ons zoontje anderhalf. Het scheelt bij ons dus ook niet veel.

Wij hebben ook alles dubbel gekocht, alles wat de oudtse heeft, krijgt de baby ook, qua meubels dan. Eigenlijk niet meer dan logisch, vind ik. ’

Wij hebben ook bewust gekozen voor 2 kindjes zo dicht op elkaar. Het zal best zwaar worden, maar we zijn erg blij met deze zwangerschap!

Leuk om te lezen allemaal!!!

Ik denk dat ik iig zo’n ledikantje ga kopen waarvan de zijkant open kan. Dat lijkt me wel handig.

Duowagen denk ik niet. Misschien zo’n boardje met zitje voor aan je wagen.

Als jullie nog andere dingen willen vertellen graag hoor!

Pitje foto’s zijn altijd leuk!!! Je mag ze ook pb-en hoor.

Merel heb je ook een site van de duitse winkel?

buggyboard hebben wij wel… maar nog nooit gebruikt… femke wil er niet op… zit liever in de wagen… :roll:

Ik ben niet meer zwanger :frowning: maar blijf dit topic wel volgen!

@Newbe wrote:

ach jee meid, wat een verdrietig nieuws :frowning:

Sterkte :hug:

@mamaMarije wrote:

@Newbe wrote:

ach jee meid, wat een verdrietig nieuws :frowning:

Sterkte :hug:

sluit me hierbij aan… :cry: :hug: