Terug van het zk. uitslag van de echo is :
twijfel…
de echo begon links, dit ging prima. toen kwam rechts. de mevrouw zuchte en schudde nee. ze liet een collega meekijken waarna ze de beelden liet zien aan de arts. deze wilde nog een foto, dus foto gemaakt.
deze lukte in 1 keer, de arts had het te druk zei hij en dus horen we de uitslag binnen 3 werkdagen via de huisarts.
het enige wat ze zeiden was dat ze asimetrisch was, dat een beetje niet erg was maar hoeveel zeiden ze dan weer niet…
gaan er nu dus gewoon vanuit dat het niet goed zit…
zijn er nog meer mama’s met kindjes met een spreidbroekje?
Ik heb zelf hd en ben met acht maanden geopereerd. Eerst kreeg ik een gipsbroek en daarna een spreidbroek. Maar kan me er niks meer van herinneren hoor. Weet alleen van mijn moeder dat ik het als kind nooit als een belemmering heb gezien en bleef een vrolijke baby.
Het is erfelijk en komt bovendien bij vrouwen/meisjes vaker voor, dus hadden/hebben mijn dochters een verhoogd risico om het ook te hebben. Nikkie, mijn oudste heeft het gelukkig niet. Met Mara moeten we in mei voor een echo. Maar zoals het er nu naar uit ziet, heeft zij het ook niet. Maar het kan natuurlijk aan beide heupjes zijn en dat het er nu aan de buitenkant alsnog symmetrisch uitziet. Maar daar ga ik niet vanuit.
Er is trouwens een website over hd…zal eens zoeken of ik die kan vinden.
hier twee dochters met HD, moppie heeft nu ook een spreidbroek, wat een ondingen zijn het, ze vind het zelf ook niet fijn, maar ja toch moet ze eraan wennen, we bouwen het gebruik ervan op.
het zit aan mijn kant in de familie, helaas.
hier zit het ook in de familie. Passen ze alle kleren wel of alleen maar majo’s e.d.
En hoe zit het in de kinderwagen/maxicosi enzo?
ze draagt vooral mayootjes en van die dunne katoenen leggings ( die vooral als pyamabroekje) een gewoon broekje gaat plooien onder die beugels en dat gaat zeer doen aan de beentjes.
maci cosi past ze niet goed meer in, ik heb wat handdoeken opgerold in de rug, kinderwagenbak past ook niet meer, dus ik doe de spreidbroek niet om als ik er even op uit moet met de wagen, met 6 maandjes wil ik kijken of moppie in de wandelwagenstand kan zitten, dat past dan wel.
het zijn gewoon zulke ondingen super onhandig en je loopt tegen best wel wat practische probleempjes op.
gisteren heb ik een forum gevonden daar kan je allemaal vragen stellen met betrekking tot HD en het gebruik van de spreidbroek, heel handig, ook veel tips hoe andere ouders het hebben opgelost al die probleempjes.
kan je mij die link pb-en van dat forum?
Hopelijk is het overbodige info maar in geval van…mijn collega haar dochtertje heeft het ook en ze hadden tegen haar gezegd dat geregeld dragen in een draagdoek (in kikkerhouding tegen je aan) ook heel goed was en zo heb je even afwisseling voor je dametje!
@mien wrote:
Hopelijk is het overbodige info maar in geval van…mijn collega haar dochtertje heeft het ook en ze hadden tegen haar gezegd dat geregeld dragen in een draagdoek (in kikkerhouding tegen je aan) ook heel goed was en zo heb je even afwisseling voor je dametje!
dat klopt idd. mijn andere dochter droeg ik ook vaak zo en de orthopeed zei toen dat door dat vele dragen haar heupjes ook gecorrigeerd werden.
Mijn oudste heeft ook een spreidbroek gehad. Wij waren er erg vroeg bij met 6 weken en hebben verder geen last gehad met maxi cosi ed. Kan ook zijn dat je bijvoorbeeld een pavlik broekje krijgt. Dit is geen beugeltje maar een broekje waarin ze de beentjes nog goed kunnen bewegen en waardoor ze ook makkelijk in de maxi cosi en kinderwagen kunnen.
Wij hebben altijd mayootjes gebruikt. In bed had ik afgeknipte mayo’s zodat het niet zo warm was. Verder mochten wij haar ook uit de spreidbroek en dan in de babybjorn dragen omdat ze dan ook in spreidstand zitten. De kindjes ervaren het niet als vervelend hoor. Het zijn eerder de ouders die het lastig vinden.
Hopelijk krijg je een positieve uitslag.
allereerst veel succes alvast! hopelijk valt de uitslag mee en hoef je meisje geen spreidbroek.
Sophie heeft het ook gehad, maar die had een minimale afwijking, en kreeg dus de pavlik bandage. en hiermee kan ze gewoon alles dragen wat ze maar wil
Echter voor de rest heeft ze er weinig last van gehad. In het begin wel flink moeten wennen, maar daarna ging ze vanzelf goed liggen wanneer we hem weer om deden.
sophie is er ook gewoon mee gaan kruipen dus ook dat is mogelijk.
hier zat het dochtertje van mijn s zusje 3 mnd in ( vanaf haar 3e mnd)
dan is het dus niet makkelijk om kleertjes aan te doen
colle: zoiets had sophie ook, en wij hebben nooit problemen gehad hoor, met kleertjes… het enige wat iets minder goed ging waren wat strakkere rokjes.jurkjes. Maar zeker in de zomer heb je een hoop lekkere luchtige linnen jurkjes…
spannend hoor! Ga rond 15 uur bellen naar de huisarts. Hoop dat ze me kunnen verstaan want ben zo verkouden als maar kan. Heb dus haast geen stem meer, oren klappen steeds dicht, keelpijn, veel hoesten … hopenlijk blijft het tanisha bespaart maar verwacht het niet aangezien johan en mijn moeder ook al verkouden zijn…
kon niet meer wachten … helaas uitslag nog niet binnen dus bel morgen weer
mm jammer zeg!
kan me voorsellen dat je nit kon wchten, maar onthoud: een spreidbroekje is niet het ergste! (al ziet het er errrug zielig uit vond ik, en hebben wij er langer aan moeten wennen dan sophie zelf)
nee is idd neit het ergste en Tanisha is een super makkelijk meisje dus die vindt het vast wel prima! baal gewoon dat die uitslag er nog niet is…
kanik me goed voorstellen!
sophie had de "pech"dat zij al rolde en bezig was te eofenen met kruipen toen ze em kreeg.
doro dat spreidbroekje kon ze in het begin helemaal niks, en dat was behoorlijk wennen. Maar haar humeur heeft er nooit onder geleden!
ff snel, uitslag is binnen, het is zoals we hadden verwacht niet goed. Kon hier in assen pas op 6-5 terecht bij orthopeet, in umcg wilden ze eerst een brief hebben, bij martini ziekenhuis groningen kunnen we nu dinsdag al terecht!
spannend zeg! groot gelijk adt je dan even verder gebeld hebt!ik hoop voor jullie dat ze de pavlik bandage krijgt. Die is een stuk kindvriendelijker dan een adnere (volgens onze orthopeed) en anders dinsdag gewoon even vragen of er een mogelijkheid is om de pavlik te krijgen…Â :hug:Â