kindjes met spreidbroekjes met foto van heupen

:hug: vervelend dat het niet goed is.

Ik heb zelf als kind heupluxatie gehad. Dan heb je dus helemaal geen kom. Die moet dan nog gevormd worden. Ik heb eerst 3 weken in het ziekenhuis gelegen waar ze mijn beentjes met gewichten heben opgerekt. Vervolgens gips en daarna een spreidbroek. Al met al ben ik volgens mij 2 jaar onder behandeling geweest. Een heel gedoe voor mijn ouders maar ik zelf heb er nooit last van gehad.

Sterkte! :hug:

dinsdag gaan we dus heen. Moeten die broekjes helemaal aangemeten worden? Of hebben ze die liggen passen ze ze aan en krijgen we haar meteen met broekje mee naar huis??

dit is de rontgen foto…wat vinden jullie ervan?

ik ben niet zo goed in rontgenfotos, dus durf daar ook niks over te zsegge !

sophie kreeg hem meteen mee… ik had eigenlijk verwacht dat we nog een keer terug moesten, maar dat was dus niet…

spannende dag vandaag voor jullie!

succes!

Hier een hele blije mama

Zijn weer terug van het ziekenhuis. En gelukkig heeft ze geen heuplaxatie maar heupdisplatie! Ze heeft nu een pavlik bandage om en lijkt tot nu toe alles prima te vinden. Donderdag moeten we weer even terug omdat ze hem dan strakker gaan zetten, nu moet ze er eerst even aan wennen dat ze dus een kleine bewegingsbeperking heeft, donderdag wordt dit dus nog erger.

We moeten een jaar rekening houden met behandelen, maar aangezien ik uitging van heuplaxatie vind ik dat helemaal niet erg!

ow wat fijn!en de pvlik is echt zo erg niet hoor!

maar ik vind een jaar best lang… hier hadden ze ook gezegt een half jaar, en mochten hem per dag 1 uur af doen. Wij hebben ons er heel streng aan gehouden, en deden hem alleen af wanneer ze in bad ging, en binnen 3 maanden waren we er vanaf, dus dat kan ook nog!

hopelijk went je meisje er snel aan! :hug:

de pavlik is dus echt een ramp. tanisha trappelt het steeds los en duwt haar beentjes in de verkeerde richting…ik ga zo bellen om een spoedafspraak te proberen te krijgen en dan vragen om een ander soort beugel. Want deze werkt zo dus niet… :cry:

wat trappelt ze precies los? hier zaten de voetjes erg strak, en we hadden het bandje vastgenaaid zodat het niet kon verschuiven. Bij elke controle nam ik dan een torn mesje mee, zodat het goed versteld kon worden…

:hug:

Ze trappelt het bandje onder de knie los en haar beentjes drukt ze naar binnen waardoor het helemaal verkeerd gaat staan. Maar de pavlik van tanisha heeft ook dunne bandjes, terwijl op internet ook foto’s staan van kindjes in een pavlik waarvan de bandjes veel breder zijn. Heb zo’n foto uitgeprint, dus ff kijken wat ze daarvan zeggen!

Woensdag om 8 uur mogen we naar de orthopeet!

ons sophie duwde haar beentjes ook naar binnen, maar de orthopeed zei dat dat niet uitmaakte, omadt het gaat om de stand van de heupen, en die staat dan toch nog goed.

Maar als je er geen goed gevoel bij hebt, is het goed dat je een nieuwe afspraak gemaakt hebt!

(sophie had trouwens geen bandjes onder haar knie… ik zal eens kijken of ik en foto heb van sophie in spreidbroek)

hier dan de pavlik bandage die sophie had

dat is dezelfde!!! Je hebt op het bandje wat naar het vestje loopt wel klitteband zitten dus zou er ook een bandje onder de knie kunnen.

Die van tanisha is nu wat aangepast, bredere klittebanden. En verder is ie nagekeken en zit hij gewoon goed.

Laat toch de afspraak van woensdag nog maar ff staan, kan hem nog altijd stopzetten.

Zijn weer terug van ziekenhuis. De pavlik zit goed heeft die dokter me verzekerd. Voor mijn geruststelling mogen we over 2 weken weer terug komen en krijgen dan ook een foto.

fijn zeg!

maar zoals ik al zei: hier deed ze hetzelfde, en binnen 3 maanden was ze er weer vanaf terwijl ze een jaar voorspeld hadden!

hoe doet je meisje het met het spreidbroekje? heeft ze er veel last van?

ze heeft er gelukkig totaal geen last van, wanneer we hem los doen voor verschonen ofzo strekt ze meteen de benen :mrgreen:

gelukkig maar!