kindje wakker maken voor laatste fles.?.??

Ik ben er op zich tegen, ons meisje gaat rond 20 uur slapen voor de nacht, maar de laatste tijd wordt ze gewoon weer wakker 's nachts, soms een keer soms twee keer(meestal geven we dan ook een keer een fles tegen een uur of vijf).Blijkbaar trekt ze het nog niet zonder voeding 's nachts. Een vriendin vertelde mij dat ik ze beter kan wakker maken voor dat wij gaan slapen en haar dan nog een fles geven dan zal ze misschien 's nachts niet wakker worden van de honger.



Wat zijn jullie ervaringen? Ze drinkt dus in totaal vijf flessen en eet een groentenpapje. Lijkt me veel maar als ze honger heeft wil ik haar dat niet ontzeggen. Wakker maken als ze al goed slaapt lijkt me zo tegennatuurlijk, ik ben daar niet voor.

Ik zou als ik jou was haar wakker maken als jullie gaan slapen, en er dan een papfles van maken.



Proberen kan geen kwaad. Als ze daar de hele nacht mee slaapt is dat voor beide partijen fijn.

ja da’s waar maar ik vind dat zo zielig eigenlijk. Misschien wil ze dan niet meer doorslapen? Ik heb haar nu in bedje gestoken zonder flesje in de hoop dat ze straks wakker wordt en ze haar flesje dus een aantal uurtjes later krijgt. :pray:

Wij deden het zo: als ze vooor 18.30 uur naar bed ging wakker maken om 21.30, als ze daarna naar bed ging niet wakker maken. Vind wakker maken niet prettig, zelf ook niet :slight_smile:

ik maak mijn dochter rond 22.15 wakker voor de laatste fles, ik ga wel proberen deze naar 20.30 te vervroegen omdat ze meestal rond die tijd gaat slapen. Mijn dochter krijgt nu vijf flessen en drinkt nog te weinig voor 4 flessen.



gr Leonie

hoe maak je haar dan wakker?

optillen uit bedje en lekker tegen je aan houden blijven ze warm

en dan warm flesje dan slapen ze zo weer verder hoor!!





ik maakte eline ook altijd wakker voor de laatste fles rond 23 uur

en dan konden we allemaal lekker doorslapen tot 7 uur





succes

hmm ik durf precies niet hoor. Optillen, ik moet ze dan al eerst omdraaien want ze slaapt op haar buikje, en volgens mij gaat ze schrikken. Ik laat jullie morgen weten wat het geworden is. Ik weet wel als ik ze nu geen flesje geef ze er straks is, haar laatste flesje is nl van rond vijf uur deze avond, ik dacht ze zal even een slaapje doen en dan weer wakker worden niettes dus.

Ik doe gewoon het licht aan en ik roep haar naam. Als ze dan niet wakker word dan aai ik over haar bolletje. Meestal helpt dat wel dan verschoon ik haar en laat ik haar met een nachtlampje aan de fles drinken en hup ze slaapt weer.



Veel succes.



gr Leonie

ik heb het uiteindeiljk nog niet moeten doen gisterenavond want ze werd wakker rond 23 uur en dan dus die fles gegeven, ze heeft dan tot 4 uur wakker geweest en onrustig door haar verkoudheid. :?

Tja met verkoudheid kun je er toch nog van zeggen dan slapen ze meestal ook wat onrustiger. Dacht ik vannacht dat mijn dochter twee keer het hele bed onder had geplast bleek na de fles van vanmorgen dat ze buikgriep heeft en dus gespuugd heeft vannacht. Ik hoorde vannacht wel een soort verslik geluid en ben toen gaan kijken maar ze lag al weer rustig te slapen. mmm voelde me vanmorgen even een niet zo goede moeder. moest het even kwijt.



gR Leonie

Hoe is het gegaan??



Je kan haar anders inderdaad lekker over haar ruggetje wrijven en zachtjes tegen haar praten, als ze dan gaat bewegen, kan je haar pakken.



Ik zou ook lekker nog een late fles geven als je naar bed gaat. Als ze s’ nachts steeds wakker wordt, is de nacht toch nog te lang voor haar.

@Leonie1979 wrote:

Tja met verkoudheid kun je er toch nog van zeggen dan slapen ze meestal ook wat onrustiger. Dacht ik vannacht dat mijn dochter twee keer het hele bed onder had geplast bleek na de fles van vanmorgen dat ze buikgriep heeft en dus gespuugd heeft vannacht. Ik hoorde vannacht wel een soort verslik geluid en ben toen gaan kijken maar ze lag al weer rustig te slapen. mmm voelde me vanmorgen even een niet zo goede moeder. moest het even kwijt.



gR Leonie




je bent gaan kijken toen je wat hoorde , dat maakt je echt geen slechte moeder hoor :hug: Wel vervelend om haar zo terug te vinden, maar dat zijn echt dingen die iedereen wel eens over komt!

Ben er ook niet echt voor voor wakker maken maar ook hier drinkt Shane te weinig voor 4 flessen ze krijgt er 5 van 165 cc. Meestal rond 18.30-19.00 fles 4 en dan komt de laatste voor de nacht. Wij moeten er dus wel wakker maken want ze pit anders gewoon door wel zielig maar anders krijgt ze standaard te weinig binnen elke dag en dat lijkt me ook niet goed. Daarna valt ze meteen in slaap en we brengen er weer naar bed en slaapt tot 7.30 -8.00 soms nog wat langer.



Liz, hoe is het nu met je dochtertje?

Ze is nog steeds snipverkouden, dus ze wordt nog wakker 's nachts, maar vanals ze genezen is zal ik zien, misschien dat ze dan vanzelf de nacht doortrekt. :mrgreen:

Wakker maken voor de laatste fles heb ik máándenlang gedaan, Joas dronk op de dag gewoon niet genoeg en had die fles echt nodig. Niet om de nacht door te halen, maar omdat het zo’n iel poppetje was en geen voeding over kon slaan. En over dat ‘wakker maken’, ik haalde hem voorzichtig uit zn bedje, gaf m de fles en die dronk hij slapend op. Volgens mij merkte hij het niet eens… :wink:

intussen hebben we het dus een aantal keren gedaan, haar een fles gegeven voor dat wij gaan slapen en het lukt aardig. Ze wordt zelfs niet wakker als we haar de fles geven, ze ligt lekker verder te slapen, we doen dan ook maar een heel klein lichtje aan en verluieren doen we niet.



Nu slaapt ze toch tot rond 6.30 lijkt misschien nog vroeg maar voor ons is het een hemelsbreed verschil en zo is iedereen tevreden. :mrgreen:





Had ik het maar eerder gedaan denk ik dan.

Wijsheid komt met de jaren of moet ik zeggen met de maanden :mrgreen:

Fijn trouwens dat het nu zowel bij jullie als bij jullie kleine zo goed bevalt!

Wij maken Lucas ook gewoon wakker, heb er niet zoveel moeite mee.



Doen we dat niet en gaan we naar bed, dan komt hij vanzelf toch wel, en dat als je dan net 2 uur in slaap bent.



Maar ondanks dat we hem om 23.00 wakker maken komt hij 's nachts ook nog. Maargoed, hij is ook nog maar net een maand.

Zouden we hem niet wakker maken, dan komt hij dus ook 2 keer 's nachts.



En als hij overdag slaapt en hij moet eten maak ik hem ook gewoon wakker.

Zit totaal nog geen ritme in, dus zou ik afgaan op de tijden dat hij vanzelf wakker word dan is het einde zoek denk ik.

kun je haar geen flesje geven als ze naar bed gaat? jesse krijgt tussen half 7 en 7 uur nog een klein melk flesje. toen hij 6 maanden was zaten wij met hetzelfde hoor maar toch raden ze toen af ze zo laat nog wakker te maken. omdat ze moeten leren door te slapen. maar kan begrijpen dat je niet uitkomt met een flesje al om 20 uur