Na een zwangerschap van 39 wk en 4 dg is onze zoon in het ziekenhuis geboren met een poliklinische bevalling. Hij woog 2970 gram en was 47 cm. Kon zich goed op temperatuur houden en was ook goed gezond.
Begrijp ik het nu goed dat je niet meer thuis mag bevallen, omdat het misschien een klein kindje is? Tja, ze nemen natuurlijk het zekere voor het onzekere.
Ik heb overigens daarna bij elk consultatiebureau bezoek te horen gekregen dat mijn zoon bovenin de curve zat met zijn gewicht, ach het is ook nooit goed!
@angie72 wrote:
Begrijp ik het nu goed dat je niet meer thuis mag bevallen, omdat het misschien een klein kindje is? Tja, ze nemen natuurlijk het zekere voor het onzekere.
Zoals ik het begrijp vooral omdat het kindje nog maar 2350 gram geschat wordt en dus evt even de couveuse in moet. Als over 1,5 week blijkt dat het goed gegroeid is (volgens de norm, dus 150-200 gram in een week) dan mag ik terug naar de verloskundige.
Duimduimduimduim mee… voor wat extra spekjes…
Ja… mama heeft er genoeg. :mrgreen:
:mrgreen: welke mama niet…
heb je misschien niks aan, maar ik was zelf ook maar een mager beebje, mijn zusje ook… we zijn beiden oersterk… :inlove:
Zoals ik het begrijp vooral omdat het kindje nog maar 2350 gram geschat wordt en dus evt even de couveuse in moet. Als over 1,5 week blijkt dat het goed gegroeid is (volgens de norm, dus 150-200 gram in een week) dan mag ik terug naar de verloskundige.
Tja, schattingen......
Bij mij werd hij geschat op zo'n 3500 gram. Die echo is speciaal gemaakt i.v.m. stuitligging en natuurlijke bevalling.
Zaten ze er toch zo'n 500 gram naast....Joost is met 4000 gram geboren.
Oeps foutje, bedankt.
Ik hoop dat het allemaal los zal lopen bij jou.
Sterkte!
Ja, ik weet het. Maar voorlopig ben ik wel van zo’n stomme schatting afhankelijk. Dat, en natuurlijk wel het feit dat ze twijfelen of het kindje in 2 weken tijd wel genoeg gegroeid is. Dat laatste zegt mij meer dan zo’n schatting.
@ Fai: mijn moeder wist meteen te melden dat zowel mijn broer als ik ‘maar’ 2700 gram wogen bij de geboorte (beide rond en nabij de 40 wk zwangerschap geboren) dus mij zegt het gewicht op zich ook niet zoveel hoor. Die spekjes komen later wel. :mrgreen:
Ja heb eens in boekje CB van mijn moeder gelezen dat mijn zusje 2600 nog wat gram woog… ook bij 40 wkn zwangerschap… we hebben beiden genoeg spekjes erbij gekregen idd… komt goed… :thumbup:
Even een :hug: , niet alle beebs kunnen tientonners zijn hoor :-* .
Het schiet trouwens wel op zeg…wat is je zwangerschap snel gegaan :shock:
Bij mij werd rond de 36 weken ook gezegd in het ziekenhuis dat Fleur te klein zou zijn. Achteraf zaten ze er naast, Fleur was bij geboorte 3280 gram.
Mijn zus en ik waren ook maar lichtgewichtjes bij de geboorte, allebei met 40 weken geboren, mijn zus 1800 gram en ik 2000 gram. Is helemaal goed gekomen :mrgreen: maarja…ik snap dat jij daar nu niets aan hebt.
:hug:
Hier hetzelfde verhaal van onze oudste(ruim 8 jaar geleden).
Die werd ook te klein geschat en bij de laatste controle in het zh (een week of 2 van tevoren) dachten ze dat hij de 5 pond zou gaan halen en dat ik dus toch thuis mocht bevallen. Hij was uiteindelijk bijna 6 pond. Dus nog flink zijn schade ingehaald.
Had hij nou onder de 5 pond gebleven (qua schatting) dan hebben ze liever dat je in het zh bevalt omdat ze dan moeite hebben met suikerregulatie. Was hij nou thuis toch nog onder die 5 pond geweest dan was hij gewoon alsnog opgenomen geweest(en mamma erbij, want dat was van mij een eisje).
Kortom, het is niet leuk, maar er valt prima mee te leven.
he jak wat een nieuws dan schrik je , owkee geen man over boord maar heti s net wat je wilt horen,
sterkte voor de komende tijd, goed dat ze je in de gaten houden hoor,
succes !!!
Hoe is het? Wanneer krijg je de echo eigenlijk?
:-*
Ik heb de echo morgen om 14.00 uur.
Ik voel me wel goed, wel heel erg moe maar verder wel oké. Ik slaap veel, gister lag ik ook om 21.00 uur al op bed en dan slaap ik als een blok tot vanochtend 7.00 uur. Het zal wel nodig zijn…
Ow spannend, morgen alweer… de duimen draaien hier hoor…
ben benieuwd meid veel succes morgen !!
Succes vanmiddag…
:-* :-* :-* :-* :-*
(en je hebt mijn nummer toch?)
Succes straks.
@NoortjeP wrote:
(en je hebt mijn nummer toch?)
:mrgreen: Je verwacht toch niet dat ze de baby er gelijk uit trekken?? :mrgreen: