@Kay30 wrote:
@NoortjeP wrote:(en je hebt mijn nummer toch?)
:mrgreen: Je verwacht toch niet dat ze de baby er gelijk uit trekken?? :mrgreen:
Nee, maar … nou ja… ik wil gewoon alles weten!!! :lol:
@Kay30 wrote:
@NoortjeP wrote:(en je hebt mijn nummer toch?)
:mrgreen: Je verwacht toch niet dat ze de baby er gelijk uit trekken?? :mrgreen:
:-* Komt goed!
Als ik gewoon het zkh uit mag lopen dan kom ik hier even vertellen hoe het was, en anders hoor je het absoluut!!
succes voor straks!
tygo is geboren met 42 wkn en was 3310 gram en 53 cm
vonden ze ook best weinig voor de duur van de zwangerschap
maar hij is gewoon een lange slanke lat
ik werd zelf ook geboren met niet zoveel spekjes (3200 gram)
nou dat zie je er nu ook niet meer vanaf hoor :mrgreen:
mijn nichtje is geboren met nog geen 5 pond en me zus zou eigenlijk in het zh bevallen maar uiteindelijk is ze toch thuis bevallen
en me nichtje mocht omdat ze het goed deed gewoon thuis blijven
Hieke is geboren met 36+5 en was 2740. Ook niet echt ruim, zeker niet voor een kindje van een moeder met diabetes. Als het geen ks was geworden waren we dezelfde dag alweer thuis geweest waarschijnlijk. Ging allemaal prima verder. Ik ben zelf geboren met 37+4 en woog 2280. In die tijd goed voor dik een maand ziekenhuis. Vrienden van ons kregen een zoon met 36+0 na Hellp en hij woog 2240 en was na 5 dagen thuis.
Hopelijk schatten ze goed (Hieke werd met 36+4 op 2950 geschat, dus 200 gr teveel uiteindelijk) en mag je gewoon naar huis.
heel veel succes vanmiddag! :-*
Hai!
Ik wil je even veel succes wensen! Een van mijn jongens naast prematuur ook dysmatuur bij de geboorte.
Tijdens de zwangerschap bleek hij al niet goed te groeien en kreeg ik diverse (doppler) echo’s waaruit bleek dat hij inderdaad niet echt lekker ging. De navelstreng had een verhoogde druk, wat betekende dat hij dus flink moeite moest doen om het eten bij het ventje te krijgen.
Uiteindelijk is hij met 33+5 geboren en woog nog net geen 1600 gram. Zijn tweelingbroer woog ruim 700gram zwaarder en deed het dus prima.
Het is nog steeds een klein ventje (in tegenstelling tot zijn broer die het verschil heeft vergroot tot 1,5 kilo :mrgreen: ) maar hij heeft er niks aan over gehouden.
Nou, ik ben net thuis en met goed nieuws. :dance:
Het blijkt nog steeds een klein kindje (2500 gram geschat) maar alles ziet er verder goed uit (vruchtwater, doppler) en ik mag dus gewoon terug naar de verloskundige en in principe thuis bevallen!
Tenzij… ik weer over de 42 weken heen ga… en die kans zit er natuurlijk in, gezien mijn voorgeschiedenis met Dana. :wall:
Dus duim allemaal maar voor me dat het binnen nu en 3 weken gaat beginnen, dan kan ik lekker thuis blijven!!
Iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes en de harten onder de riem. Fijn dat er zoveel mensen meeleven. :-*
Ow das goed nieuws… ik ga weer duimpies draaien…
ik was op een gegeven moment flauw van t zwanger zijn… dus ik heb mezelf getrakteerd op 2voudig orgasme… ja in mn uppie dus… en die nacht ben ik bevallen… ja ja misschien een cliche maarja als je desperate bent doe je alles he… dusse, je man even lief aankijken… :mrgreen:
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Jaaaah… goed nieuws…
Mooi zo meid, dan gaan nu de kaarsjes aan voor de bevalling.
:-*
Faizaa, grappig dat je dat zegt… de nacht voordat Elise werd geboren was ik het ook zo zat… had alle verhalen gehoord over dat sex een bevalling kon doen opwekken wanneer het beebje er ook klaar voor was. Dacht dus, ga t gewoon proberen Naja, Elise is dus al met al 1,5 dag later geboren, de ochtend na het proberen begonnen toch licht de weeën…
Dus wie weet is het echt zo
:mrgreen: Ik kan me ergere dingen bedenken om de bevalling te laten beginnen…
@Kay30 wrote:
:mrgreen: Ik kan me ergere dingen bedenken om de bevalling te laten beginnen…
:dance:
, ik heb bij Noor accupunctuur gedaan, framboosbladcapsules geslikt en euuuuuuuuh nou ja dus… :roll: :mrgreen: :oops: … en toen hoefde ik niet ingeleid te worden :mrgreen:
huh… nu ik dit lees… jou eeste bericht… verbaas ik mij hierover. wat een verschil in verloskundigen. mijn uk was met 20 weken zeker bijna twee weken achter in de groei, door pre eclampsie ben ik met 37 weken bevallen, onze kleine uk was 2470. Nooooit is er door een verloskundige oid gezegd dat ze klein is.
Ik had ook een miniebuik. TOen ik 37 weken zwanger was, dachten veel mensen dat ik nog amper twintig weken was. Onze kleine meid had het ruimschoots ingehaald…
Ik hopo dat alles goed gaat met jullie :hug:
ja, daar verbaas ik me ook wel over :think: onze uk is geboren met 2330 gram bij 39 weken, dat is dysmatuur maar het ziekenhuis heeft zich er nooit zo druk om gemaakt.
veel succes met de laatste loodjes en hopelijk heb je je kleine snel gezond in je armen! :thumbup:
@Kay30 wrote:
Nou, ik ben net thuis en met goed nieuws. :dance:
Het blijkt nog steeds een klein kindje (2500 gram geschat) maar alles ziet er verder goed uit (vruchtwater, doppler) en ik mag dus gewoon terug naar de verloskundige en in principe thuis bevallen!
Natuurlijk San!
De verloskundige (niet dezelfde als die me doorgestuurd had trouwens) schatte het van de week ook alweer anders in, zij verwacht een kindje van rond de 6 pond.
Allemaal schattingen! Ik zie het allemaal wel, ik maak me er niet druk meer om. Belangrijkste is dat het kindje het goed doet, en dat lijkt zo te zijn. Nu alleen nog even bevallen. :mrgreen:
ja… zucht… :thumbup: :mrgreen:
Vreemd he, als die verschillende inzichten!!!
Mijn kleine meid is met 37 weken ook gedraaid in mijn buik. Bleek daarna niet meer gegroeid, zagen ze bij een echo op 38+3…
Wer geboren met 38+5 en was 2490 gram en 46 cm. Maar heb daar niets over gehoord verder…
Moesten alleen in zkh blijven, omdat ik geen weeen kreeg nadat mijn water was gebroken. Werd nadat water gebroken was 48 later ingeleid.
Maar goed, Saar is nu net 3… 1meter4 en weegt 16 kilo.
Meisje groeit als een bezetene!!
Probeer je niet teveel zorgen te maken meis!!!