Kindival tabletten van VSM

Heeft er iemand ervaring met kindival tabletten van VSM?

Omdat onze Wessel een nogal heel erg druk kindje is en niet goed alleen kan spelen, en ´s ochtends al heeeeel erg vroeg wakker is (tussen 04.00 en 05.00 uur), hebben ze op het consultatieburo ons dit geadviseerd.

Ik ga het straks wel halen bij de apotheek, maar was erg benieuwd naar ervaringen van andere kindjes.

Het zijn tabletjes die je 4x per dag moet geven een half uur voor of na het eten.

Ik moet ook nog even verzinnen hoe ik hem dat ga geven want hij slikt dat volgens mij niet zo maar door, en het is beter om het niet te mengen met bijv. een beetje water…

Ben erg benieuwd…

Alvast bedankt!

Groetjes

valeriaan d12 15 mg zit er in…ff opzoeken hoeveel d12 verrdund is…

edit: plak :thumbup:

POTENTIE EN DOSERING

(uit Homeopathie bij Spoedgevallen, door Phyllis Speight)

Hieronder volgt een toelichting op de begrippen potentie en dosering, omdat ze beide aanleiding kunnen geven tot verwarring.

Homeopathische geneesmiddelen zijn verkrijgbaar in een bijna onbeperkte reeks potenties, die allemaal een natuurlijke geneeskracht bezitten indien ze juist worden voorgeschreven. Er zijn echter enkele factoren waarmee u rekening moet houden, om de meest geschikte potentie te kiezen voor een juiste dosering. Hiervoor is het noodzakelijk dat u weet hoe de potenties worden toebereid. Het potentiëren is een eenvoudig procédé, waarbij een druppel van de oorspronkelijke substantie (oertinctuur, in de tekst aangegeven met het teken ø) wordt toegevoegd aan negenennegentig druppers verdunnende vloeistof (gewoonlijk gedistilleerd water). Dit mengsel moet vervolgens ongeveer dertig keer krachtig worden geschud. Dit resulteert in een potentie van éénhonderdste, die wordt aangeduid met het nummer D1 achter de naam van het genesmiddel.

De tweede potentie (D2) wordt verkregen door een druppel van de eerste potentie toe te voegen aan negenennegentig druppels verdunnende vloeistof en dit mengsel weer dertig keer te schudden. De derde potentie (D3) wordt op dezelfde manier verkregen, dus door een druppel van de voorafgaande potentie (D2) aan negenennegentig druppels verdunnende vloeistof toe te voegen en weer dertig keer te schudden. Dit proces, waarbij een druppel van de voorafgaande potentie aan negenennegentig druppels van de verdunnende vloeistof wordt toegevoegd, wordt herhaald tot de tweehonderste potentie (D200), tot de duizendste potentie (D1000), tot de tienduizendste potentie (D10000) enz.

Hoewel het onmogelijk lijkt, maakt het proces van potentiëring de latente kracht of energie van de geneesmiddelen vrij en hoe hoger de potentie, hoe groter de kracht is die in het lichaam wordt opgenomen en het genezingsproces bevordert.

dus d12 is 1 druppel op 99 druppels water…daar 1 druppel van nemen en weer met met 99 druppels mengen en dat nog 10 keer zo verdunnen

ja sorry, maar ik geloof dus helemaal niks van… :shifty:

ik zou met eten en slaapritmes overdag doen als je niet wilt dat je kindje zo vroeg wakker wordt

en het is een fase meestal dat ze niet goed alleen kunnen spelen :wink:

succes :hug:

Brigitte was ook altijd een erg onrustige slaapster (lees: elke nachte zaten we zeker 2 tot 3 uur met haar op. soms langer)

Slaapschema’s, rust en regelmaat hielpen haar niet…

Toen begon ik met kindival…

eerst gedoseerd over de dag. Dat hielp weinig en toen in overleg met een arts heb geef ik haar 3 tabletjes voor het slapen. en wat denk je…Ze slaapt door…

Heel zelden dat ze nog wakker wordt maar ze slaapt door!

Dus hier een hele goed ervaring…

Als ik stop merk ik dat wel degelijk na een paar dagen…

Toeval of niet, ik vind het een uitkomst dat ik kindival heb ontdekt.

Succes…

Hey!

Je kan ook vibrucol proberen. Dat is ook een homeopatisch middel bij onrust.

Ik zou eerst een strak ritme aanhouden…

Vind het zo onnodig om je kind nu al aan de valleriaan te doen…

marlous …in dit produkt zit echt geen valeriaan :wink:

valeriaan druppels…moet ik opzoeken vanaf wanneer (hoe oud) dat mag :shifty:

Ok, iets waar ze ‘rustig’ van worden…

ik heb iets gevonden: is niet homeopatisch: dus niet onzinnig sterk verdund, maar is dus op basis van kruiden.

“Ruval” van het merk Bloem.

er zitten allerlei rustgevende kruiden in.

voor kinderen de leeftijd plus 1 druppel.=dosering.

ik zou het navragen bij je drogist :wink:

Ingrediënten

Tinctuur van

Ruta graveolens herba;

Hypericum perforatum herba;

Avena sativa stramonii;

Humulus lupulus strobuli;

Passiflora incarnata herba;

Valeriana officinalis radix;

Lavandula officinalis flores;

Scrophularia nodosa herba;

Galium aparinum herba;

Crataegus oxyacantha folium et flores;

Equisetum arvense herba;

Taraxacum officinalis radix cum herba;

Veronica officinalis herba.

Hier ook kindival en ben er ook erg tevreden over,Mees krijgt 1 tabletje voor het slapen gaan en slaapt hij heel slecht dan ook 1 voor het middagslaapje.

De tabletjes vallen meteen uit elkaar als je ze in de mond stopt dus dat geeft geen problemen met door slikken

Hier ook positieve ervaringen met Kindival en inderdaad nadat je al van alles hebt geprobeert, rituelen voor de avond en rust en regelmaat :wink: .

Maar…baat het niet dan schaad het niet toch?! Dusss ik zou het gewoon proberen!

Groetjes Alex

onze zoon van 15 maand is ook zo’n slechte slaper, vaak wakker onrustig.

ben sinds donderdag met kindival begonnen maar tot nu toe helaas nog geen resultaat… :frowning:

had zo gehoopt op een wondermiddeltje :lol:

Homeopatische middelen hebben wel altijd wat tijd nodig om in te werken dus zou nog even door gaan

geven jullie het echt 4 keer op een dag of gewoon 1 of 2 voor het slapen gaan?

Ik ga het morgen maar eens kopen want ik trek dit niet meer :cry:

Ik gaf er vaak 2 voor het middag slapen en 2 bij het naar bed gaan sávonds en 1 als het wat beter ging

hmm, misschien moet ik dit ook maar eens proberen…

Anique sliep door vanaf dat ze 9 weken was tot ongeveer een jaar. Nu slaapt

ze dus al ruim 1,5 jaar niet door. Komt meestal 3/4 keer op een nacht er uit.

Ze raakt ondertussen zo moe dat ze nog slechter gaat slapen. Beetje

een cirkeltje die we moeten zien te doorbreken.

En nu met haar kleine broertje erbij krijgt deze mama bijna helemaal geen

nachtrust meer. De een slaapt net weer en dan komt de andere weer…

Gebruiken jullie kindjes soms ook medicatie voor de luchtwegen (pufjes)? Want dat is hier anderhalf jaar lang achteraf de oorzaak van slaapproblemen geweest, mijn zoontje gebruikte seretide. Nadat ik uitgeput en op bij de huisarts zat omdat ik het echt niet meer trok met een klaarwakker kind van 2 tot 6 's nachts, noemde ze dat het aan de astmamedicatie kon liggen. Dit meteen geprobeerd, en wonderwel slaapt hij sinds hij dit niet meer heeft door! Weliswaar heeft hij nu andere medicatie, maar niet meer met bijwerkingen. Zoek eventueel naar andere oorzaken, hoe klein de kans ook lijkt, soms is het heel simpel.

Van de kinderarts hebben wij overigens voordat deze link door de huisarts werd gelegd, Ketotifen gekregen. Dit helpt ook om te slapen. Dit gebruiken we héél af en toe, alleen als er een periode van slecht slapen is en het alleen maar erger wordt door oververmoeidheid. Ik ben er verder absoluut geen voorstander van.

ik ben er ook geen voorstander van, maar soms kun je niet anders. ben nu van plan om het te gaan geven als ze een drukke dag heeft, want de ene nacht gaat het goed, de andere minder. Precies als ze het druk heeft gehad. maar of het dan ook goed werkt??? :think:

Heb het nog niet gekocht want ik was ziek maar vermoed dat ik vandaag wel naar de winkels kan.

Dat is het hem dus juist Emma, af en toe een tabletje werkt niet :wink:

Je moet het echt 4 keer per dag geven en na een weekje of zo begin je pas resultaat te zien.

Als je dat niet wil kun je het beter in de schappen laten staan.

soleil heeft het ook over iets anders hoor iets wat ze van de ha heeft gekregen

Dat kan maar ik reageer op Emma en die heeft het volgens mij gewoon over kindival :slight_smile: