tnx, werkt dus voor ons niet, helaas mocht het straks weer heel slecht gaan kan ik het altijd nog kopen.
@Mellie wrote:
Dat kan maar ik reageer op Emma en die heeft het volgens mij gewoon over kindival![]()
Ja dat wist ik hoor

Hier ook kindival gebruikt en wel af en toe en hier werkt ook af en toe goed :thumbup:
Als hij weer van die dagen heeft dta hij heel onrustig is geef ik hem 2 tabletjes voor het slapen gaan en slaapt hij heel rustig
Dus ik zou zeggen lekker proberen en ja wat is slecht voor je kindje is meer een discussie denk ik maar als je weet wat er allemaal in een speen zit :sick: ik ben zelf niet zo heel erg tegen deze dingen gewoon proberen en kijken of het werkt :thumbup:
@dyfaine wrote:
Dus ik zou zeggen lekker proberen en ja wat is slecht voor je kindje is meer een discussie denk ik maar als je weet wat er allemaal in een speen zit :sick:
1 voordeel dan, ze hebben beide geen speen :mrgreen:
Maarre ik ga het toch kopen want ze blijft weer onrustig, eerst gewoon die 4 tabletjes per dag geven, áls ze ze iig inneemt… en als het werkt 2 voor de nacht en zo even uitproberen. we zullen zien hoe het gaat. laat het jullie nog weten

je kan ze zo op de tong of in de wang zak doen ze vallen eigenlijk meteen uit elkaar
ja ze zijn heel snel weg!! Ik deed net of er snoepjes in zaten dus ze wilde er weer eentje :mrgreen: (het liefst meteen de hele pot, maar dat mocht niet :lol: )
Ben benieuwd of het gaat werken en hoe snel, kan wel een weekje duren hé voordat het werkt…
Nadat ik wat berichten op internet had gelezen, was ik overtuigd; onze dochter Lune heeft kindival nodig.
Gelijk gegeven, 4 per dag over de dag verdeeld. En gelijk hielp het.
Wat een verademing :thumbup: , niet meer 2 uur wakker liggen omdat het dametje de grootste lol heeft in bed, maar wij ervan wakker liggen.
Nu 2 maanden later, dit weekenden vannacht weer wakker gelegen… Zou het uitgewerkt kunnen zijn? Immuun ervoor ofzo? :think:
Ik las hier dat iemand 3 pilletjes voor het slapen gaan geeft. Ik denk dat ik dat maar uit ga proberen. Ik heb vandaag nog niets gegeven. Ik hoop dat het helpt
gr Lisette
De kids zijn hier nu ook aan de kindival.
En het werkt goed. Th was nogal onrustig in zijn slaap en bonkte dan steeds heel hard met zijn hoofd tegen de bedrand (auw!) of lag helemaal dwars. Nu slaapt hij veel rustiger.
SL slaapt iets beter door. :thumbup:
Zoals met de meeste homeopatische producten berust de werking van het middel op de placebowerking. In dit geval placebo door proxy; door dat de ouder er in gelooft werkt het.
Volgens de site van VSM: Magnesium carbonicum D10 20 mg, Cypripedium pubescens D4 15 mg, Zincum valerianicum D12 15 mg.
Dat betekent dus dat er 20 mg D10 MgCO3 (magnesiumcarbonaat, wat turners op hun handen smeren), 20 mg D4 van de amerikaanse valeriaan plant, en 15 mg D12 Zinkisovalerianaat (= het zinkzout van isovaleriaanzuur).
Omrekenen; de Klassiek homeopaat gelooft immers dat het verdunnen (‘potentiëren’) het middel versterkt. D is een 10 voudige verdunning (dus 1/10 maal of 10 tot de macht -1), dus in het geval van D10 is het 20 mg * 10 tot de macht -10 is 1 pg (picogram). Dat is dus niet aanwezig.
Van de valariaanplant is 20 mg D4 aanwezig, dus 20/10000 = 2 mu g (microgram) in het geheel. Dus zelfs het meest abudante middels is vrijwel niet aanwezig. Vooral als je beseft dat er 120 tabletten inzitten.
Kortom; je kunt als je wilt het hele flesje in één keer innemen en het effect is hetzelfde; maar het is in ieder geval niet gevaarlijk voor je kind…
Even omhoog schoppen aangezien ik vraagje heb over kindival.
In bijsluiter staat 4 x op dag geven?
Welke tijdstippen zijn dat eigenlijk? ben namelijk 3x op dag wel gewent met medicijnen maar 4x niet.
Wie kan mij hierin duidelijkheid geven?
Tevens vraag ik ook even of mijn oudste van 4 jaar er ook baat bij zou kunnen hebben? Hij slaapt namelijk s nachts niet door en gaat dan stilletjes spelen. Hierdoor is hij dus heel erg moe op school.
Hoe zou ik dat bij hem kunnen aanpakken? 2 voor het slapen gaan of kan ik toch beter eerst met huisarts hierover gaan overleggen?
wij hebben 2 voor het slapen gaan gedaan. Maar als je het 4 keer zou doen is smorgens bij het ontbijt, smiddags bij het middageten, savonds bij het avondeten en dan voor het slapen gaan weer. is wel kort op elkaar die laatste twee maar anders ga je het vergeten of zit hij op school…