Kinderwagens met omklapbare duwstang? (a la bugaboo)

Hoi Allemaal!



ik heb al twee jongens, maar er komt nu een derde. Ik heb een schitterende antieke kinderwagen, maar voor onderweg is het niet handig. En de “wagen voor erbij” is helemaal af. Nu wil ik tweedehands een wagen erbij kopen, maar de prijs van de bugaboo valt me tweedehands ook nog wel tegen. Een groot voordeel vind ik dat je die duwstang kan omklappen zodat je kindje je ook kan aankijken. Weten jullie misschien welke merken dit nog meer kunnen (of hebben jullie een goede ervaring met een ander merk, of een slechte ervaring met bugaboo?)



alvast bedankt!

Ja, ik schrok, was al een tijdje niet geweest :oops:

maar nou krijg ik mijn nieuwe zwangerschap er niet bij! maar wat is jouw ervaring met de bugaboo???positief om welke redenen?

Ok, bedankt! hier heb ik alvast wat aan…(en mijn man, webdeveloper, heeft even geholpen met mijn banner…)

wij hebben een quinny freestyle en daar kan je het zitje heel makkelijk om zetten.

Je klapt dus niet de stang, maar je tilt het zitje op en drukt het er andersom weer op zodat je kindje zowel naar je toe als van je af kan kijken.



Wat ik vooral ook handig vind in onze situatie is dat ik ook heel makkelijk de kinderwagenbak en het zitje om kan wisselen.



Ene dag gebruik ik de wagen voor de nummer 3 en heb ik de jongste in de doek en de andere dag loopt nummer 3 zelf en ligt nummer 3 in de kinderwagen bak.



Sommige wagens is het ontzettend veel moeite om het zitje er dan op vast te maken, maar dat is bij deze wagen dus geen enkel probleem.



Kinderwagenbak is kleiner als die van de bug, maar onze jongste is nu bijna een half jaar en ligt er nog prima in en nummer 3 heeft er 8 maand in gelegen.

Meeste kindjes zijn daarna toch wel toe aan meer kunnen zien (en onze wandelwagen inzet kan ook volledig vlak).



Enige minpuntje… de rem met nat weer… die doet het dan lastig (echt goed doortrappen zeg maar).

Wij hebben een quinny buzz en daar kan dat ook bij, met het zitje naar je toe of andersom.

@Rooike, maar kun je dan de stang omklappen of kun je het zitje andersom zetten? :think: Stang omzetten kan ook als je kindje er al in zit.

Hier ook goede ervaringen met bugaboo, rijdt heeeeel licht (met 1 hand en in de andere een boodschappenmandje in de supermarkt geen probleem), klein en makkelijk in de klappen, makkelijk te verstellen, mooi uiterlijk :shifty: , mooie grote wagenbak.



Ik heb overigens wel eens de stang omgeklapt, maar dan zitten de kleine wieltjes bij je voeten ipv aan de voorkant en dat vond ik dus echt voor geen meter rijden :shifty: Aangezien deze heel makkelijk draaien en je nooit je handen helemaal stil kan houden ging de wagen ook alle kanten op. :smiley:

hier een mutsy… je kunt het zitje ook naar je toe zetten…

@Marlous79 wrote:

@Rooike, maar kun je dan de stang omklappen of kun je het zitje andersom zetten? :think: Stang omzetten kan ook als je kindje er al in zit.



Nee alleen dat zitje, maar het blijft toch hetzelfde of je nou de stang om kan klappen of het zitje om kan draaien hahaha, lijk tmij....
Waarom zou je onder het wandelen ineens bedenken dat je kindje andersom moet zitten.....
Bedenk dat van te voren en zet het zitje in de juiste positie denk ik dan....
Zo doe ik het tenminste altijd. :mrgreen:

@Rooike wrote:

@Marlous79 wrote:
@Rooike, maar kun je dan de stang omklappen of kun je het zitje andersom zetten? :think: Stang omzetten kan ook als je kindje er al in zit.



Nee alleen dat zitje, maar het blijft toch hetzelfde of je nou de stang om kan klappen of het zitje om kan draaien hahaha, lijk tmij....
Waarom zou je onder het wandelen ineens bedenken dat je kindje andersom moet zitten.....
Bedenk dat van te voren en zet het zitje in de juiste positie denk ik dan....
Zo doe ik het tenminste altijd. :mrgreen:


ik doe dat wel eens als hij anders last heeft van de zon :wink:

Stokke… ben daar ZO tevreden over… :inlove:

@faizaa wrote:

Stokke… ben daar ZO tevreden over… :inlove:




Hier ook :thumbup: :inlove:

@romata wrote:

@faizaa wrote:
Stokke… ben daar ZO tevreden over… :inlove:




Hier ook :thumbup: :inlove:






Jij had de oranje he… :inlove:



Ik had de Stokke 6 jaar geleden… de blauwe…

En voor smurf 2 toen nog een rode erbij gekocht…

Ik reed liever elk een Stokke dan me ergeren aan elke andere wagen… :oops:



Als me ooit nog een 3e gegund is, komt er meteen weer een Stokke… ben er verliefd op… :mrgreen:

Klopt Oranje. We hebben hem nog steeds.

Gebruiken we alleen nog zelden, omdat ik mijn klein meisje altijd draag als we ergens heen gaan.



Maar verlekker me echt aan die nieuwe stokkekinderwagens, vind die echt zoooo moooi. Zal er bijna 1 willen kopen en die van mij verkopen :mrgreen:

@romata wrote:

Klopt Oranje. We hebben hem nog steeds.

Gebruiken we alleen nog zelden, omdat ik mijn klein meisje altijd draag als we ergens heen gaan.



Maar verlekker me echt aan die nieuwe stokkekinderwagens, vind die echt zoooo moooi. Zal er bijna 1 willen kopen en die van mij verkopen :mrgreen:








hahha ja dat had ik toen ook… weer een nieuwe gave kleur erop…

@romata wrote:

Zal er bijna 1 willen kopen en die van mij verkopen :mrgreen:






Ik zou bijna weer een baby willen maken om een nieuwe Stokke te kunnen kopen… :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

@faizaa wrote:

@romata wrote:
@faizaa wrote:
Stokke… ben daar ZO tevreden over… :inlove:




Hier ook :thumbup: :inlove:






Jij had de oranje he… :inlove:



Ik had de Stokke 6 jaar geleden… de blauwe…

En voor smurf 2 toen nog een rode erbij gekocht…

Ik reed liever elk een Stokke dan me ergeren aan elke andere wagen… :oops:



Als me ooit nog een 3e gegund is, komt er meteen weer een Stokke… ben er verliefd op… :mrgreen:




schelen jouw kinderen dan zoveel dat je tussentijd de stokke steeds hebt verkocht?



persoonlijk zou ik niet weten hoe de stokke rijdt… maar vind ze niet echt mooi… maar vlgs mij wel handig voor het kind, ivm hoogte enzo.



vond ze ook erg duur…

maar gelukkig zoveel mensen zoveel merken… :wink:

Nee mijn kids schelen anderhalf jaar…



Ik had voor de oudste een Stokke en voor de jongste ook…



Ik wilde gewoon geen andere wagen…



En ik hou wel van beetje anders dan anders…



Jammer dat je nu iedereen ermee ziet lopen… :shifty:



6 jaar geleden was je echt 1 vd eerste… :mrgreen:



WAT een blikken kregen we toen ahahhaa…

Bedankt allemaal voor de tips! De mijne is 55 jaar oud, dus bekijks heb ik wel (maar af en toe is het ook wel lekker om anoniem te kunnen winkelen hoor!)en alhoewel stokke praktisch kan zijn etc. denk ik dat hij voor “erbij” wel duur is. Maar het is goed te weten dat je ook de quinny en de mutsy kan omdraaien, en dat je dus bij het klappen van de stang van de bugaboo de verkeerde wielen voor hebt. Zijn die quinny’s ook goed klein in te klappen? en zit er bij een buzz wel een wagenbak???



bedankt alvast!

Marije, welke Quinny Freestyle heb je? Want ik wist niet dat het kon? :oops:

@Sweet-Love wrote:

Marije, welke Quinny Freestyle heb je? Want ik wist niet dat het kon? :oops:
kan ook niet bij allemaal! mijn zus heeft deze en daarbij kan het niet: