Kinderwagens met omklapbare duwstang? (a la bugaboo)

bekende broek…

Bij mij kan dat dan ook niet denk ik, ik heb een Freestyle x4.

@Neesey wrote:

Zijn die quinny’s ook goed klein in te klappen? en zit er bij een buzz wel een wagenbak???



bedankt alvast!






Jawel hoor, en uitklappen hoef je maar op een knop te drukken en het stel komt overend.

hier toch echt bugaboo en als ik de stang omklap, fixeer ik de kleine wielen en dan rijd hij meer dan prima hoor.

Dat tegensturen is idd even wennen, maar goed te doen.



Ik vind het echt de perfecte wagen, hij past zelfs met gemak in de auto als we op vakantie gaan. Dan sloop ik alles los eraf (wielen, bagagetas en bumperbar) en dan merk je amper dat hij mee is.



2e hands vind ik meevallen hoor, voor 150 euro heb je al een hele mooie bugaboo frog.

Ik heb er nog 1 op zolder staan, maar die gaat al naar een vriendin, anders had je die zo mogen overnemen.

Kwestie van geduld, dagelijks even kijken wat er bij is gekomen op mp en dan niet bieden, maar mailen, meteen met uitleg waarom je een 2e hands wagen zoekt en hoe groot je budget is.

Zo is het mij altijd nog gelukt voor een schappelijke prijs een bugaboo te kopen.



Onze cameleon heb ik ook voor 240 euro op mogen halen… waar ze bijna overal 3 a 400 moeten doen.

Ik was wel de eerste die mailde en meteen serieus was.

Dat vonden ze prettig en ik heb hem dezelfde dag nog opgehaald. :thumbup:

Dank je wel…Weet jij toevallig wat het verschil is tussen een cameleon en een frog??ik ben echt nog aan het orienteren. Maar een wagen waarvan je niet doorhebt dat hij mee is lijkt me sowieso ideaal! En kan je bij de frog dan ook het zitje andersom op het frame plaatsen?

het verschil is minimaal…



de vering op de frog voorwielen is goed, maar 1 manier, de vering van de cameleon voorwielen is instelbaar op gewicht.



de kapklemmen van de cameleon staan iets verder uit elkaar in de klikklak kartels waardoor de kap 3 cm verder uitstaat en de kapbekleding van een cameleon is dan dus wat te groot voor een frog kap (al zie je ze alsnog veel erop zitten, mensen lijkt dat dus niet zo te deren)



De duwer van de frog is vast in lengte, die van de cameleon is in hoogte verstelbaar.



Verder is alles hetzelfde, de bak is wellicht nog een kleine 2 cm langer, maar mijn kinderen hebben op Niek na allemaal in een bugaboo bak gelegen en de jongens dus in een frog en die pasten er beide nog in met 6 en 7 maanden terwijl het lange jongens waren die beide al 74/80 droegen rond de 6 maanden.



Het zitje is gewoon omkeerbaar, de beugel van de frog past zelfs op het cameleon onderstel, de extra fleece bekleding van de cameleon past ook wel op de frog (alleen de kap is dan wat te ruim) en de handrem werkt ook hetzelfde.



Ik vind de verschillen minimaal en hier was de frog altijd gewoon prima hoor. Mijn man is 1,80 ongeveer en ik 1.64 Dus de duwhoogte volstond.



Onze frog die ik heb staan is 4 kinderen oud en nog prima. Hij kan zo nog wel 1 misschien zelfs 2 kinderen mee. Dus hij gaat door naar een vriendin.

De maxi cosi adapters zijn ook hetzelfde voor zowel frog als cameleon.



Het enige wat echt niet past is het opritsbare bovendekje van de wieg van de cameleon. Die van de frog heeft namelijk geen rits. En de regenhoes van de frog is een slag te krap voor de cameleon.



Verder is eigelijk alles uitruilbaar.



Wij hebben zelfs op onze frog, los voor 12 euro 2 nieuwe kapklemmen model cameleon gekocht zodat we de fleece bekleding erop konden zetten en de kap wel mooi strak stond.

Had ik ecru canvas op een rode frog en later zwart fleece.



Vind het zo’n leuke kar, je kan er zoveel mee en ik naai ook zelf, dus heb ook al een bloemetjeskap gemaakt toen op de frog :mrgreen:

Dank je wel voor de informatie! Heb meteen op marktplaats gekeken



En ik hou ook wel van naaien en heb nu een rode met groene gevonden op internet, helemaal mijn kleur, kan ik dan dus een rode stipjeskap bij maken (in geval van meisje)



en het scheelt in prijs echt flink met die cameleon zeg!

Weet jij trouwens of een cameleon voetenzak er dan op past?

met groen?



Er is een poosje een bugaboo gecko op de markt geweest, die had groen erbij… maar de gecko is een ontzettend uitgeklede versie van de frog en daarvan past dus niet zo heel veel op de andere modellen.



De gecko heeft een soort van kunststof verbindingen op het zitframe en er zit geen bumperbar bij.



Ik kan wel even met je meekijken, heb je het advertentienummer?

ik weet niet hoelang je bent, maar ik ben 1,87 en heb voor de cameleon gekozen omdat ik niet lekker achter de frog kon lopen. de duwstang zat te laag!

dat is nog wel weer een stuk langer dan mijn man… tot pakweg 1 meter 80 past de frog wel.



Er zijn er ook een aantal met verlengde duwstang, maar daar moet je idd tegenaan lopen.

Ik heb geboden op een rode bugaboo frog die er tevens de groene wiegbekleding van een gecko bij aanbiedt. (nr 469690101 en nou niet snel gaan bieden he? :wink: )

Wij zijn allebei 174 dus dat moet wel lukken (en de stang is sowieso hoger dan die van de antieke wagen)

nee joh, geen geld voor en te ver weg :lol:



Maar klinkt goed, wel toezeggen onder voorbehoud van zicht he, want die foto’s zijn internet foto’s



Let bij het frame op beschadigingen zijdelings aan het aluminium. Een beetje voorkom je niet, daar schuren de wielen steeds langs, maar ik heb wel eens een exemplaar gezien die echt van boven tot onder vol butsen, krassen en groeven zat (hebben ze mee gesmeten in de auto)

Verder even je oog langs de handremkabel laten gaan, de achterwielen er even op en af laten klikken zodat je kan zien of de veren goed werken (zit met veertjes geklemd) en bij de voorwielen even goed kijken of de kunststof palletjes waar het wieltje op “hangt” nog heel zijn. (die zijn bij mij een keer afgebroken en toen viel het wiel er vrij makkelijk uit. nieuwe wielen zijn los verkrijgbaar, maar kosten wel weer 30 euro per stuk)



Enige speling van boven naar beneden hoort bij de wagen, de duwer is flexibel, dus daar zit speling in. Maar te veel of gekraak hoort niet.



Ga op je gevoel af en op je zicht. Een wagen die onder de roest zit en vies is, is meestal ook niet best onderhouden.

Dank je wel voor de tips! Daar hebben we wat aan!

Wij hebben goede ervaring met de bugaboo, maar goed… dat vraag je niet :wink: !

Mijn oog viel op je banner, hahaha… meer dan 500 dagen overtijd!

Hahaha, heb je 'm nu net aangepast?

Lange kinderwagenbak, het rijdt heerlijk licht, kindje kan inderdaad naar je toe en van je af, compact in te klappen. Ik vond alleen de boodschappenmand erg klein, maar dat is echt het enige minpuntje wat ik kan bedenken.