kinderwagen/wandelwagen

@merel33 wrote:

eerlijk? ik vind de bug als enigste eigelijk niet bepaald mooi :oops:

ik vind hem zo ouderwets aan doen…of ligt dat nu aan mij

Nee, hoor, ik vind hem ook vreselijk lelijk. En de bak zo dicht bij de grond/uitlaatgassen. Dat vond ik nog het ergst aan die wagen.

Maar goed, ik ben een Urban Jungle fan en dat vinden anderen weer een vreselijke wagen. We hebben daar nu zowel de enkele als de dubbele wagen van en ik ben er dolgelukkig mee :thumbup: Op alle terreinen kun je er wat mee.

Stokke vind ik ook mooi maar dat is echt een stadswagen.

Het is zo persoonlijk! Uitproberen in de winkel is eigenlijk het belangrijkst om te kijken wat je het best bevalt. (Enne, soms beslist je budget ook mee, dit zijn allemaal heel dure wagens)

@NoortjeP wrote:

Heeft niemand ervaring met de Easy Walker??

Die kwam als beste uit de bus Consumentenbond februari 2008.

Vind het namelijk een hele mooie…

Ik heb een Easywalker :smiley: superfijne wagen, ben er heel erg blij mee. Ik kocht in eerste instantie een Quinny Buzz toen Ryan geboren werdt…wat een onding. Na een jaar ergernis heb ik deze in de kelder gezet en heb ik een Easywalker gekocht, makkelijk in een beweging in te klappen, rijdt heel licht en comfortabel ennnnn, mijn zoon zit er met veel plezier nog steeds in :smiley:

Als je bang bent dat je kindje niet lang in de bak kan liggen zou ik zeker geen quinny speedi of Buzz nemen. Ik heb zelf de Speedi en de bak Dreamy heeft een versmalling ter hoogte van de armpjes/schouders. Als je kindje groter dan gemiddeld is zal je hiermee al snel in de knoop komen te zitten. Mijn zoontje is nu iets ouder dan 2 maanden en hij is nu ongeveer 60 cm lang. als hij met zijn voetjes tegen de onderkant van de bak ligt dan ligt hij nu al heel krap met zijn schoudertjes en armpjes in die versmalling. Ik kan hem dan wel hoger liggen maar dan ligt hij met zijn hoofd tegen de kap aan en dat is toch ook niet de bedoeling. Tweede nadeel van de bak is dat door de versmalling het dekentje en lakentje niet makkelijk in te stoppen zijn als je kindje er in ligt. Je houdt zeg maar een groot stuk deken/laken over wat dan als een prop aan de zijkant ligt of onder het matrasje ( waardoor deze weer omhoog komt).

Verder ben ik zeer te spreken over de wagen, hij is wendbaar, makkelijk en licht te besturen en stevig. Makkelijk inklapbaar en er zit standaard een adapter op voor een maxicosi.

Misschien kun je inderdaad beter eens alle bakken bekijken en je goed laten adviseren in een speciaalzaak.

Succes!

@Cell wrote:

Mijn eisen waren:

bak lang genoeg voor minimaal 4 a 5 maanden denkend aan een groot kind. (Peter was met 4 maand zo groot dat hij maat 80 droeg en hij is van 18 oktober dus ook ik wilde hem zo lang mogelijk in een bak) Dus de bak moest minimaal rond de 76 lang zijn en goed breed want bv de dreami van quinny heeft een versmalling ter hoogte van de armen omdat daar de kliksluiting in is verwerkt.

Ik wilde een zitting die 2 kanten op kon en goed plat, weer denkend aan het feit dat Peter er zo snel uit was en ik het dus niks vond dat hij met een schamele 4 maanden al van me af lag…

De wielen moeten geschikt zijn voor zowel stad als bos en strand en hij moet zwenwielen hebben want ik wil me geen breuk sturen.

Ook moet hij compact opvouwbaar zijn want we hebben wel bagage van een heel gezin mee te nemen in de auto en willen voorlopig nog geen andere auto. NU een avensis station.

Hij moest multifunctioneel zijn want ik heb een hekel aan geetter met stoeltjes erop en dan riempjes en weet ik t wat er eerst op moeten maken.

Na veel kijken en uitproberen was ons uitslag:

De mura voldoet aan bijna alle eisen, maar is veel en veel te zwaar, ik krijg hem niet alleen goed in de auto zonder krassen EN hij is niet compact op te vouwen. Vind hem nog behoorlijk groot.

De koelstra is een mooie wagen, maar de zitting kan enkel van je af en alles werkt met riempjes :thumbdown:

De Urban Jungle is mooi, maar de bak is niet zozeer te klein als wel veel te smal en ook hier kan de zitting alleen van je af, ook is hij ingeklapt veel te lang en kan hij dus niet plat tegen de achterkant in de koffer… dan moet hij schuin en is de bak vol.

De bugaboo voldoet aan veel eisen, maar ik heb hem gehad en ik vind hem totaal ongeschikt voor wandelen op strand en in het bos. Je kan dan wel het frame keren maar het rijdt gewoon niet.

De stokke is meer alleen een stadswagen.

X adventure maakt leuke wagens, maar geen 1 heeft een keerbare zit en de kwaliteit vind ik behoorlijk te wensen overlaten.

Uiteindelijk hebben wij gekozen voor de Mutsy single spoke.

Er WAREN bij de eerste lichting wat problemen met de zwenkwielen, maar inmiddels is de ophanging veranderd en is men er gewoon weer enthousiast over.

De wielen klik je er zo af en dan blijft er een mooi compact frame over.

De zitting kan heel plat en kan beide kanten op geplaatst worden.

Het kliksysteem is multifunctioneel, we hebben er ook mc adapters bij en die kunnen gewoon aan de mc blijven zitten, dus dan klik je hem er zo op.

De bak is goed breed en ongeveer 75/76 cm lang.

Hij is licht, ik kan hem zo in de auto leggen.

Hij is wendbaar en door de luchtbanden ook goed te rijden in bos en op strand.

Vind hem ook mooi :mrgreen:

Oh en quinny viel ook af, de buzz vind ik net een 2 wieler met een piemeltje :silenced: en hij is totaal niet geschikt voor ruiger terrein.

De speedy sx vind ik wel mooi, maar daar is menigeen niet blij met de wandelwagen. De kinderen liggen er bijna in, zitten is er niet bij.

De zitting is erg breed en kan niet goed rechtop.

Dus daar hebben we niet eens naar gekeken.

Ik sluit me helemaal bij Cell aan. Wij hebben ook de Mutsy single spoke en zijn tot nu toe erg tevreden. Ik ben trouwens blij met de grote bak aangezien mijn meisje al behoorlijk lang is en nu past ze er gelukkig nog in!!

Ik heb een vaag merk; beebies first via mp. Hij heeft 3 luchtbanden zwenkwielen die vast gezet kunnen worden, verstelbare duwstang. De bak is 40 breed en 80 lang. Hij is met een hand door 7 jarige goed te besturen. Wielen kunnen eraf erg handig met inklappen. Hij klapt trouwens ook erg handig in een hendeltje overhalen en flop klaar.

Ik heb er 30 euro voor betaald, 50 afgesproken maar uiteindelijk 30 geworden :mrgreen: natuurlijk geen service maar is ook niet nodig want is een topkarretje :slight_smile: . En de wageninzet kan allen van je af maar beeb is al 5 maanden en ligt nog heerlijk ruim. Ik zet hem ook weleens zittend erin vindt ie geweldig :inlove:

MAW het is voor iedereen anders je moet kijken wat jij wilt en vooral proefritjes maken, heel veel proefritjes maken en ook in en uitvouwen enzo.

ik vind na proefritje de bugaboo dus echt een bugaBOEH, vreselijke wegligging en onhandig inklappen

Succes.

hoi hoi

hier een xadventure gewoon omdat ie was wat ik wilde voor een hele goede prijs

ik heb hem nieuw gehaald voor maar 150 eurie in uitverkoop :lol:

is een driewieler met zwenkwiel (luchtbanden)

heeft erg grote bak de kraam zei ene van de grootste die ze gezien heeft

wandelinzet alleen van je af maar aangezien bak groot is zal het wel goed komen

sturen is makkelijk in en uitklappen gaat makkelijk en is vrij klein je kan zelfs wielen er makkelijk afhalen als nog kleiner moet

ik ben er super blij mee

de bugaboo vind het een rage dingetje iedereen loopt erme eik vind hem lelijk en de bak enzo ook erg laag niets voor mij gelukkig iedereen zijn eigen mening gelukkig anders leipen we nu allemaal met dezelfde wagen

Hier nog een urban jungle fan. Ik heb hem via mp gekocht, hij was al wat jaartjes oud, maar perfect. We zijn bij een babywinkel geweest om info te vragen, deze wilde we hebben, maar… we vonden hem veel te duur. Ik dacht net als jij: Kost dat zoveel :shock: ! Dus op mp gesnuffeld. Hij is ideaal voor ons, we hebben een grote hond, ik kan de wagen met 1 hand goed besturen en we kunnen er bijna overal mee wandelen. En ik vind het makkelijk inklapbaar en niet te veel ruimte kosten.

o ja, wat ik me ineens ook nog zat te bedenken: als je in de stad bent, past op de bak van de urban jungle bij de v&d precies een dienblad :mrgreen: , omdat ie helemaal recht is.

wij hebben de bloom joolz kinderwagen ik ben er helemaal weg van echt een heerlijke wagen om te besturen en goed voor lange mensen!!!

ik zie vandaag voor het eerst het mammahoekje :o

en er gaat een wereld voor me open hahah.

Vind dit een fijne topic om meningen etc te lezen. Wat ook leuk zou zijn, als je over een wagen schrijft dat er een klein plaatje bij kan… (anders is t zo zoeken.

Thnx voor al deze info!

Hier ook de Joolz Bloom en zeeeer tevreden :thumbup: :thumbup: Een lekkere lange bak (82cm :thumbup: ) dus kan lekker lang mee. Hij is lekker hoog boven de grond en de wandelwagen straks ook en die is 2 kanten op te draaien, dus snoetje naar je toe en later snoetje naar de buitenwereld :wink: Hij is idd heel prijzig, maar je hebt er wel een superbak voor :lol: Hij is ook heel makkelijk in te klappen en de service van MilkDesign zelf is ook erg goed! Ik heb in het begin heel wat problemen met de aanschaf en montage gehad en uiteindelijk is alles goedgekomen hoor, mede door de hulp van MD zelf. Ook heb ik van hen een nieuw onderstel gekregen, terwijl ik met de mijn al gelopen had, dit was een stukje service van hen omdat zij het “oude” onderstel kwalitatief niet goed genoeg vonden :thumbup:

Ik ben heel benieuwd of en welke keuze je maakt/gemaakt hebt :thumbup: En ik hoop dat je echo helemaal goed was :pray: Het is je ontzettend gegund!!!