even er van uitgaan dat alles goed zal gaan met deze zwangerschap heb ik een vraagje…
welke kinderwagen/wandelwagen komt hier nu als beste en fijnste uit de test.? er zijn zo verschrikkelijk veel soorten dat je door de bomen het bos niet meer ziet. en als je er al helemaal geen verstand van hebt dan weet je al helemaal niet wat nu goed is…de verkopers praten ook alleen maar naar hun eigen straatje dus ik vraag hier om een eerlijke mening…
brand maar los. :mrgreen:
De Urban Jungle!
Hij loopt echt heel gemakkelijk. Met 1 hand te besturen zelfs voor mijn moeder die door borstkanker en een handicap maar 1 arm kan gebruiken. Verder loop je ook makkelijk over zandpaadjes en het strand.
Een nadeel is wel dat de kinderwagenbak maar klein is en de kids van je af zitten. Maar het wandelwagengedeelte kan helemaal plat en er kan een erg fijne zak bij die als een mummy om je kindje zit. Warm genoeg dus.
Echt een toppertje!
@ariel wrote:
De Urban Jungle!
Hij loopt echt heel gemakkelijk. Met 1 hand te besturen zelfs voor mijn moeder die door borstkanker en een handicap maar 1 arm kan gebruiken. Verder loop je ook makkelijk over zandpaadjes en het strand.
Een nadeel is wel dat de kinderwagenbak maar klein is en de kids van je af zitten. Maar het wandelwagengedeelte kan helemaal plat en er kan een erg fijne zak bij die als een mummy om je kindje zit. Warm genoeg dus.
Echt een toppertje!
maar als de bak maar klein is…hoe lang kan een baby daar dan gemiddelt in liggen? mijn baby zal dan geboren worden in oktober dus zal de hele winter er wel in moeten kunnen…kan dat dan?
@merel33 wrote:
even er van uitgaan dat alles goed zal gaan met deze zwangerschap heb ik een vraagje…
tuurlijk gaat het goed meid!!! heb vertrouwen!
@Fietje wrote:
@merel33 wrote:even er van uitgaan dat alles goed zal gaan met deze zwangerschap heb ik een vraagje…
tuurlijk gaat het goed meid!!! heb vertrouwen!
:-* :-* :-* ik doe mijn best hoor..het voeld ook heel goed allemaal..maar we zijn de eerste 3 maand en de screeningsecho nog niet voorbij dus ik blijf een beetje voorzichtig.
ik ben heel blij met de Quinny Buzz! Lekker stoer karretje!
En ik vind die Maxi Cosy Mura heeeel mooi (die was er toen nog niet)
GEFELICITEERD met het kleintje in je buik!
Het toverwoord is echt GENIETEN
@mayo28 wrote:
ik ben heel blij met de Quinny Buzz! Lekker stoer karretje!
En ik vind die Maxi Cosy Mura heeeel mooi (die was er toen nog niet)
GEFELICITEERD met het kleintje in je buik!
Het toverwoord is echt GENIETEN
heeft de buzz wel een grote bak?
ik ben 1,75 en mijn man bijna 2 meter dus ons kindje zal wel niet zo heel klein zijn denk ik hahaha…
Mijn eisen waren:
bak lang genoeg voor minimaal 4 a 5 maanden denkend aan een groot kind. (Peter was met 4 maand zo groot dat hij maat 80 droeg en hij is van 18 oktober dus ook ik wilde hem zo lang mogelijk in een bak) Dus de bak moest minimaal rond de 76 lang zijn en goed breed want bv de dreami van quinny heeft een versmalling ter hoogte van de armen omdat daar de kliksluiting in is verwerkt.
Ik wilde een zitting die 2 kanten op kon en goed plat, weer denkend aan het feit dat Peter er zo snel uit was en ik het dus niks vond dat hij met een schamele 4 maanden al van me af lag…
De wielen moeten geschikt zijn voor zowel stad als bos en strand en hij moet zwenwielen hebben want ik wil me geen breuk sturen.
Ook moet hij compact opvouwbaar zijn want we hebben wel bagage van een heel gezin mee te nemen in de auto en willen voorlopig nog geen andere auto. NU een avensis station.
Hij moest multifunctioneel zijn want ik heb een hekel aan geetter met stoeltjes erop en dan riempjes en weet ik t wat er eerst op moeten maken.
Na veel kijken en uitproberen was ons uitslag:
De mura voldoet aan bijna alle eisen, maar is veel en veel te zwaar, ik krijg hem niet alleen goed in de auto zonder krassen EN hij is niet compact op te vouwen. Vind hem nog behoorlijk groot.
De koelstra is een mooie wagen, maar de zitting kan enkel van je af en alles werkt met riempjes :thumbdown:
De Urban Jungle is mooi, maar de bak is niet zozeer te klein als wel veel te smal en ook hier kan de zitting alleen van je af, ook is hij ingeklapt veel te lang en kan hij dus niet plat tegen de achterkant in de koffer… dan moet hij schuin en is de bak vol.
De bugaboo voldoet aan veel eisen, maar ik heb hem gehad en ik vind hem totaal ongeschikt voor wandelen op strand en in het bos. Je kan dan wel het frame keren maar het rijdt gewoon niet.
De stokke is meer alleen een stadswagen.
X adventure maakt leuke wagens, maar geen 1 heeft een keerbare zit en de kwaliteit vind ik behoorlijk te wensen overlaten.
Uiteindelijk hebben wij gekozen voor de Mutsy single spoke.
Er WAREN bij de eerste lichting wat problemen met de zwenkwielen, maar inmiddels is de ophanging veranderd en is men er gewoon weer enthousiast over.
De wielen klik je er zo af en dan blijft er een mooi compact frame over.
De zitting kan heel plat en kan beide kanten op geplaatst worden.
Het kliksysteem is multifunctioneel, we hebben er ook mc adapters bij en die kunnen gewoon aan de mc blijven zitten, dus dan klik je hem er zo op.
De bak is goed breed en ongeveer 75/76 cm lang.
Hij is licht, ik kan hem zo in de auto leggen.
Hij is wendbaar en door de luchtbanden ook goed te rijden in bos en op strand.
Vind hem ook mooi :mrgreen:
Oh en quinny viel ook af, de buzz vind ik net een 2 wieler met een piemeltje :silenced: en hij is totaal niet geschikt voor ruiger terrein.
De speedy sx vind ik wel mooi, maar daar is menigeen niet blij met de wandelwagen. De kinderen liggen er bijna in, zitten is er niet bij.
De zitting is erg breed en kan niet goed rechtop.
Dus daar hebben we niet eens naar gekeken.
Ik denk dat “de beste wagen” niet echt bestaat… of liever… dat die voor iedereen anders is
Ik zweer bij de Urban Jungle. Onze wensen waren:
- luchtbanden
- voorkeu voor 3-wieler
- zwenkwiel voor dat ook vastgezet kan worden
- makkelijk in te klappen
- wendbaar & lichtgewicht
- mogelijkheid tot plaatsen van maxicosi zodat de bak niet altijd meehoeft
- duwstang verstelbaar in hoogte -> geschikt voor de lange en korte mens
- geen remsysteem met kabeltjes ofzo, kan alleen maar stuk
Urban Jungle voldeed helemaal dus is voor ons de beste wagen :thumbup:
Maar als je bijvoorbeeld een kleine auto hebt, dan is de Urban niet ideaal want hij klapt niet heel compact in…
Nu is de tweede op komst en hebben we ook weer een wensen lijstje gemaakt… nu komen we uit op de Phil & Teds…
Succes en veel plezier met kiezen!!!
PS: de bak van de Urban is prima hoor. Lotte was behoorlijk lang en heeft er toch nog 5 maanden ingelegen. Had er nog wel langer in kunnen liggen maar ze wilde graag wat meer om zich heen kijken dus hebben we de wagen omgebouwd :mrgreen:
Zo zie je dat iedereen een andere mening heeft.
Ik zweer namelijk bij de bugaboo.
Zo makkelijk te bedienen, ook in het bos en op het strand.
Tenminste dat is onze ervaring.
Degelijk, klein en makkelijk op te vouwen.
Kan naar je toe zitten en van je af, bak is denk ik de grootste?? Weet ik niet helemaal zeker maar mijn dochter heeft wel 6 maanden in de bak gelegen.
Kortom ik ben er echt blij mee, maar je moet het toch zelf ervaren.
(nog gefeliciteerd trouwens)
Sucses met je keuze!
Ik ben helemaal kapot van de Stokke… heb er zelfs 2… zo fijn is ie… Je kind zit hoog en dat vond ik erg prettig, vooral als ze nog in de wagenbak liggen… Mijn jongste is best een dikkertje en die heeft tot 6 mnd erin gelegen… en hij stuurt zo makkelijk, is fijn afgewerkt… goede, degelijke materialen… geen pruts met zakjes en vakjes en knopjes… gewoon strak… en ik heb er een duowagen voor erbij… merk meteen verschil… erger me ook vaak omdat ik bij de Stokke niks te klagen had… EN ze hebben een TOP service… :thumbup:
@marrije wrote:
Zo zie je dat iedereen een andere mening heeft.
Kan naar je toe zitten en van je af, bak is denk ik de grootste?? Weet ik niet helemaal zeker maar mijn dochter heeft wel 6 maanden in de bak gelegen.
Sucses met je keuze!
Bugaboo is voor lange mensen wel erg laag bij de grond, niet zo lekker voor je rug… maar dat is mijn mening

Ik zou voor jezelf een lijstje maken met dingen die JULLIE belangrijk vinden aan een wagen.
Met dat lijstje ga je naar een babyzaak en daar zul je dan waarschijnlijk prima geholpen worden.
Iedereen hier zal je een andere wagen aanraden, maar dat komt omdat iedereen andere eisen heeft.
Wat zijn trouwens je eisen?
@joseetje wrote:
Ik zou voor jezelf een lijstje maken met dingen die JULLIE belangrijk vinden aan een wagen.
Met dat lijstje ga je naar een babyzaak en daar zul je dan waarschijnlijk prima geholpen worden.
Iedereen hier zal je een andere wagen aanraden, maar dat komt omdat iedereen andere eisen heeft.
Wat zijn trouwens je eisen?
mijn eisen even denken hoor…
hij moet simpel in te klappen zijn…het hoeft niet speciaal heel klein op te vouwen zijn (heb een grote tereinwagen)
hij moet gewoon fijn rijden zowel op straat als in het bos.
hij moet niet superklein zijn want we gaan dan de winter in dus de baby moet er wel een maand of 4 a 5 minimaal in kunnen liggen…
dat was het eigelijk wel… :mrgreen:
cell wat een uitgebreide info zeg dank je wel hoor…heb ik veel aan… :thumbup:
oei stokke is niet zo ideaal vind ik voor in het bos… hij heeft geen luchtbanden… :mrgreen: dat is fijn om je kindje in slaap te krijgen maar voor in het bos, nee…
@Ellen69 wrote:
@marrije wrote:Zo zie je dat iedereen een andere mening heeft.
Sucses met je keuze!
Bugaboo is voor lange mensen wel erg laag bij de grond, niet zo lekker voor je rug… maar dat is mijn mening![]()
ik ben 1,90 en heb geen enkel probleem met de hoogte van de bugaboo… ik vind em niet te laag ofzo… en de duwstang kan juist weer lekker hoog!! ook de bak is erg groot… tot vorige week ofzo heeft Matteo er in gelegen… en hij past er in principe nog wel in!
@Ellen69 wrote:
@marrije wrote:Zo zie je dat iedereen een andere mening heeft.
Sucses met je keuze!
Bugaboo is voor lange mensen wel erg laag bij de grond, niet zo lekker voor je rug… maar dat is mijn mening![]()
ben je zelf lang en heb je een bugaboo? Ik ben ruim 1.80 en heb toch daar toch echt geen last van ondervonden, hub is 1.85 en vindt het ook geen probleem. Wij zijn fan van de bugaboo op alle onderdelen! Heerlijke wagen, kan hem iedereen aanraden en lekker licht en wendbaar!
is ook een voorwaarde voor jou waarschijnlijk Merel! :thumbup:
oja en ook goede service bij Bugaboo!
Ja de bak van de bug is laag, maar de stang kan hoog.
Sinds 2008 hebben ze hem juist wat meer verhoogd.
Ook hebben ze nu schuim in de banden gespoten, zodat ze niet meer lek kunnen :thumbup:
Het zal persoons afhankelijk zijn of je hem fijn vind rijden in het bos of strand.
Ik ben ontzettend blij met mijn bug.
Voor mij kan de stang laag, voor mijn man is ie zo omhoog.
Bak is ruim, wandelwagen kan allebei de kanten op.
Makkelijk in te klappen.
Hij klapt ok aardig klein in, ook al is dat geen pré voor je.
Wat voor ons trouwens ook belangrijk was, was de bewaarspullen die je er aan overhoud.
Bij de meeste wagens moet je na 6 maanden een grote bak ergens zien te stallen.
Bij de bug krijgt de wangelwagen hetzelfde frame als die bij de bak zat.
Dat wat de bak was is makkelijk op te vouwen en netjes en klein op te bergen :thumbup:
Ik heb de Joolz Bloom, echt een super ding :thumbup:
ik gebruik m nu ruim 2 maanden en heb er al zo vreselijk veel plezier van! Makkelijk in- en uitklappen, verstelbare stang (dus ook voor lange mensen) en een ruime bak. De zitting is net al de Stokke ook hoog, dat vind ik ook fijn voor straks! En ik vbind hem persoonlijk qua design heel mooi, maar das een kwestie van smaak natuurlijk!