kinderwagen/wandelwagen

eerlijk? ik vind de bug als enigste eigelijk niet bepaald mooi :oops:

ik vind hem zo ouderwets aan doen…of ligt dat nu aan mij

@Affie wrote:

Ik heb de Joolz Bloom, echt een super ding :thumbup:

ik gebruik m nu ruim 2 maanden en heb er al zo vreselijk veel plezier van! Makkelijk in- en uitklappen, verstelbare stang (dus ook voor lange mensen) en een ruime bak. De zitting is net al de Stokke ook hoog, dat vind ik ook fijn voor straks! En ik vbind hem persoonlijk qua design heel mooi, maar das een kwestie van smaak natuurlijk!

deze ken ik niet…ik zal er even op gaan googelen :thumbup:

@merel33 wrote:

eerlijk? ik vind de bug als enigste eigelijk niet bepaald mooi :oops:

ik vind hem zo ouderwets aan doen…of ligt dat nu aan mij

Daar hoef je niet voor te :oops:

Dat is gewoon jouw smaak :mrgreen:

ik heb deze net gezien op i net…maar van deze prijzen word een mens toch niet blij of wel dan…ik wou net zeggen ben geen krent,maare ja ben eigelijk wel een krent…dit zijn toch geen normale prijzen meer mensen??het is niet dat ik het geld er niet voor heb maare tjemig zeg :shock: :shock: :shock: …ik vind deze wel erg mooi trouwens…

Eindelijk is íe er dan: de nieuwe Milk-Design kinderwagen ; De JOOLZ Bloom

Prijslijst:

Bloom wandelwagen met bekleding 550,=

Bloom reiswieg 149,=

Schoudertas/verzorgingstas 79,=

Voetenzak 89,=

Boodschappenmandje 29,=

Adapters voor Maxi-Cosi Cabrio-fix 29,=

Jep kinderwagens kunnen heel duur worden.

Maar mijn ervaring is wel dat wanneer je goed met en kinderwagen omgaat en je een populair merk hebt, hij aardig waardevast blijft.

Je zou hem dus na de tijd weer voor een mooi prijsje kunnen verkopen.

Ik heb trouwens nog nooit zo vrolijk afgerekend toen ik onze wagen betaalde :oops: :mrgreen:

@Ellen69 wrote:

@marrije wrote:
Zo zie je dat iedereen een andere mening heeft.

Ik zweer namelijk bij de bugaboo.

Zo makkelijk te bedienen, ook in het bos en op het strand.

Tenminste dat is onze ervaring.

Degelijk, klein en makkelijk op te vouwen.

Kan naar je toe zitten en van je af, bak is denk ik de grootste?? Weet ik niet helemaal zeker maar mijn dochter heeft wel 6 maanden in de bak gelegen.

Kortom ik ben er echt blij mee, maar je moet het toch zelf ervaren.

(nog gefeliciteerd trouwens)

Sucses met je keuze!

Bugaboo is voor lange mensen wel erg laag bij de grond, niet zo lekker voor je rug… maar dat is mijn mening :wink:

Hoe lang zijn ‘lange mensen’ dan? Want hier zweren we ook bij de bugaboo, ik ben 1.73 (niet heel lang, weet ik) maar mijn beste vriend is 1.86 en die loopt ook regelmatig met de bugaboo, zonder klachten. Hier dus ook een bugaboo-fan!

@D. wrote:

@Ellen69 wrote:
@marrije wrote:

Kan naar je toe zitten en van je af, bak is denk ik de grootste?? Weet ik niet helemaal zeker maar mijn dochter heeft wel 6 maanden in de bak gelegen.

Sucses met je keuze!

Bugaboo is voor lange mensen wel erg laag bij de grond, niet zo lekker voor je rug… maar dat is mijn mening :wink:

Hoe lang zijn ‘lange mensen’ dan? Want hier zweren we ook bij de bugaboo, ik ben 1.73 (niet heel lang, weet ik) maar mijn beste vriend is 1.86 en die loopt ook regelmatig met de bugaboo, zonder klachten. Hier dus ook een bugaboo-fan!

Aangezien er 3 mensen vol verontwaardiging reageren :wink: zal ik mij even verduidelijken: Persoonlijk vind ik de bak erg laag, niet zozeer de stang want die is tegenwoordig inderdaad prima in hoogte verstelbaar zodat ook lange mensen er prima mee kunnen lopen zonder problemen te hebben met rug of benen

Ik heb de bak van de urban nooit gebruikt omdat ik de wagen pas gekocht heb toen de jongste een jaar was. Maar omdat het wandelwagengedeelte helemaal plat kan en er een dikke slaapzak in kan denk ik dat de kleine bak niet zo;n probleem is. De urban jungle vindt ik wel plat op te vouwen overigens. Ik had altijd een coupe Fiat en daar zit geen grote kofferbak in maar de wagen paste precies plat op de bodem. De tassen kunnen er dan nog wel bovenop hoor. Maar dat is voor jou geen probleem

De wagen die je liet zien op de foto heeft kleine zwenkwielen voor. Dat loopt niet makkelijk in het bos en in los zand. De grote wielen van de urban maakt het juist makkelijk.

Oja ik vindt de bak van de buggaboo ook laag bij de grond. Vooral in de stad lijkt me dat niets. Ze zitten zo dicht bij de grond dat ik bang werd voor uitlaatgassen :oops:

Ik zweer bij de Teutonia. Heb hem nog steeds in gebruik voor ons derde kindje en hij heeft toch heel wat kilometers afgelegd. Alleen kan ik dus niet beoordelen of ze nu nog zo zijn. De mijne is al zo’n 10 jaar oud.

Voor ons vierde kindje komt er een andere wagen maar dat komt omdat de derde nog te klein is om zelf mee te lopen en ook nog te klein voor een kiddyboard. Er komt dus een duowagen.

Maar weg doen kan ik mijn Teutonia nog niet hoor. Als ik een keer met 1 van de 2 kleinste op pad moet, gaat de Teutonia gewoon weer mee.

De bak van de Teutonia is in ieder geval lekker ruim. Ze hebben er alledrie tot zeker 8 mnd. ingelegen.

Wij zweren ook bij de bugaboo…

Licht, compact, grote reiswieg…en leuke kleurtjes :oops:

Eh…

Ik raad niets in het bijzonder aan, maar heb wel ruime ervaring :oops: :lol:

Onze eerste wagen was een teutonia Delta combi van 3 jaar oud, fijn ding, maar ik heb rsi en dat sturen door de wagen op te tillen deed me veel pijn. Ik heb hem alleen gebruikt voor mijn oppaskinderen.

Voor Aniek toen een bebe confort turbo 02 aangeschaft, met zwenkwielen. Super fijn compact wagentje, alleen elke dag liet ik de hond uit over een schelpenpad en dan liepen de kleine zwenkwielen vol met schelpengrit en blokkeerden de wielen… na een paar weken gebruik klapte ook de bak door de beveiliging (was al een wat oudere wagen) en toen was ik t beu.

Toen kochten we een kiwi explorer, ik vond hem niet mooi, maar hij voldeed aan de meeste eisen, ik kon hem ook gebruiken met mijn oppaskindjes erbij als duowagen en hij kon makkelijk in onze honda met gastank…

Die heb ik best lang gebruikt, fijn ding, echt wel. vond hem echter wel zwaar en dus niet mooi :oops: dus toen wij in augustus 2005 een grotere auto kregen heb ik hem direct verkocht.

Er toen een x adventure twinco voor gekocht (duowagen) en weer een teutonia voor erbij.

Teutonia was echter ouder als mensen hadden gezegd en de wielen liepen er dus steeds vanaf.

Die is dus na enkele keren al op de vuilstort beland en toen hebben we een jawel… bugaboo aangeschaft :mrgreen:

De bugaboo was fijn, grote bak, Peter heeft er best lang ingelegen, alhoewel je zijn hoofd wel kon aftekenen in de stof, je hebt geen harde bak namelijk, t is gewoon een hangwiegje.

Hij was super wendbaar, het boodschappenvak noemt iedereen klein, maar vond het meevallen, meerijplankje erbij was ook goed te doen, je kan namelijk makkelijk naast de wagen lopen en duwen met 1 hand zonder overal tegenaan te botsen.

Maar op het strand kwamen wij er dus niet mee weg, de kleine wielen kun je wel opklappen, maar dan trek je je een breuk (een verkoper bij prenatal erkende dat hij dat vaker hoorde en dat het promotiefilmpje van bugaboo ook eigelijk wel iets mooier is als de werkelijkheid.

Met de wieghoogte heb ik nooit problemen gehad, maar ben dan ook niet zo heel groot.

Wat ik ook minder vond is met name het gewicht, hij is zo mega licht dat ik op de dijk langs de ijssel met enige wind de wagen echt wel goed vast moest houden, dan waaide ik zo weg.

Objectief he… hij is dus prima, maar een paar voor ons minpunten waar ik me niet overheen kan zetten 8)

Toen een enkele mountain terrain erbij gehad, dat is de vaste variant van de urban jungle, dus ook die wagen ken ik wel.

Ik moet zeggen, het is de enige wagen die we nu al langer dan 2 jaar hebben :mrgreen: prima dus. Nog steeds gaat deze mee als we naar het strand gaan. Super karretje voor op ruig terrein.

Heb er ook een maxi cosi drager bij, moet je er wel helemaal apart opmaken, maar oke.

Ik denk dat we die straks ook nog wel eens zullen pakken bij een strand of boswandeling :thumbup:

Verder nog een mutsy urban rider 4 wheel gehad, maar kon niet overweg met het zwenksysteem, was wel heel erg te spreken over de bak en zitting, dus vandaar nu ook een mutsy, alleen ander onderstel.

En we hebben ook nog een quinny freestyle 4 gehad, dat was ook best een fijne kar, heel anders als de huidige buzz of sx maar die is echt veeel te groot opgeklapt. Zelfs zonder overige bagage was mijn kofferbak gewoon vol.

Naja… je kan dus rustig zeggen dat ik zo ongeveer alles wel heb uitgeprobeert, oh nee alleen de stokke, joolz en de koelstra niet, maar verder… :lol: :shifty:

Alle ervaringen hebben me nu gestuurd richting de mutsy en ook wij vonden het duur dus we zijn zo kien geweest om het onderstel nieuw te kopen ivm garantie (317 euro) en de bekledingsset incluis voetenzak, parasol en mc adapters voor 200 euro 2e hands gekocht. 10 maand gebruikt, ziet eruit als nieuw, dus een complete nagenoeg nieuwe kar met garantie op onderstel voor 517 euro :thumbup:

Zo… nou ga ik me even zitten schamen in een hoekje :mrgreen:

erg he… zoveel karren… mijn man, kunnen jullie je vast voorstellen, wil nu dus ook niks meer van mij horen over kinderwagens :angel: :oops: :lol:

oh en we hebben ook nog een van delft klassieke kinderwagen gehad al stond deze meer als wieg in de woonkamer, een duo mountain terrain toen we in het bos woonden en een koelstra duobuggy…

Volgens mij heb ik dan echt alles gehad :think: :oops:

persoonlijk zou ik gaan ( en hebben we ook gedaan ) voor de quinny speedi. Hij is redelijk betaalbaar, makkelijk zwenksysteem ( de mutsy 4-rider heb ik ook gehad, die was erg lastig ) ook is hij redelijk goed en klein in te klappen ( weer in vergelijking met de mutsy ) 2 nadelen bij de quinny speedi zijn het van je af zitten in het zitgedeelte en de zitstand is niet helemaal recht, dus kinderen liggen hier wel aardig in onderuit. Dit is echter zo op te lossen door hem iets anders te monteren of de achterkant van de zitting naar voren te duwen en bijv. een snelbinder hierachter te monteren. De buzz heeft dit probleem helemaal niet, die heeft een meer rechtop zittende zitting en ook een zitting die naar je toe kan ( hij is wel weer duurder en vind hem minder mooi )

Ik heb de Bugaboo Cameleon en die bevalt me erg goed. Het fijne vind ik dat hij zo licht is en gemakkelijk in en uit elkaar kan. Ook kan je kindje met het gezicht naar jou toe zitten. En de maxicosi kan er gemakkelijk op geplaatst worden. Ook vind ik het leuk dat je kunt afwisselen met de bekleding.

Liefs Moirah

@marrije wrote:

Sucses met je keuze!

Hier hetzelfde. Wij zijn heel erg blij met de Bugaboo :thumbup: .

Bak is inderdaad de grootste en hij klapt heel makkelijk in als je hem in de auto doet :thumbup: .

Mura 3 gekocht toen onze tweede beeb 7 weken was en ik ben er super tevreden over.

Heeft niemand ervaring met de Easy Walker??

Die kwam als beste uit de bus Consumentenbond februari 2008.

Vind het namelijk een hele mooie…

hoi

nogmaals gefeliciteerd met het wondertje in je buik.

Ik heb zelf een quinny freestyle xl heb hem compleet met bak en adapters voor 250 euro gekocht.

Je hebt bij bepaalde babyzaken soms de oudere modellen die er dan uit gaan voor weinig.

Ik vindt het echt een hele goede wagen.

ps. voor meer gebruikers ervaringen kan je ook eens op kieskeurig punt enel kijken

Hier een Urban Jungle fan. De wagen kan echt op ieder terrein, als je ook wel eens op het strand of in de bossen wandelt is het een ideale wagen. Esmee heeft tot 5,5 maand in de bak gelegen, de bakken van tegenwoordig zijn groter dan die van enkele jaren terug, dat is al aangepast. Deze wagen heeft wel een redelijk groot onderstel dus dat moet wel in je auto passen, maar als dat geen probleem is, is hij echt top.

Het in- en uitklappen gaat super gemakkelijk, dat vind ik ook een groot voordeel. En het boodschappenmandje eronder is vrij groot, zodat je niet slechts 1 pak melk mee kan nemen maar wel aardig wat boodschapjes.

Ik heb de Quinny Buzz. Op zich makkelijk in te klappen en het rijdt prima… als je kind nog klein is. Ik vond de Buzz steeds irritanter worden naarmate je kind zwaarder wordt. Op één of andere manier is het gewicht helemaal verkeerd verdeeld.

Ik had 'm nu eenmaal dus voor mijn zoon gebruik ik 'm gewoon maar ik had eigenlijk wel een andere gewild.