Beste iedereen
Ik ga het nu even moeilijk maken. 8)
Ik ben wat vroeg maar wil het wel alvast vragen. Ik zit met een verlamde hand, en ben opzoek naar DE kinderwagen. Mijn voorkeur gaat uit naar een wagen met 4 wielen. Mijn logica zegt me dat dat zoiezo het meest praktische/stabiele zal zijn. Liefst ook met een flinke onderbak. Ik heb al gegoogeld en vond zelf de “mutseart style” er goed uitzien. Iemand ervaring met deze of een andere wagen?
De wagen moet dus met 1 hand te rijden zijn. Dus forum ga uw gang
bugaboo…
absoluut…
Hij weegt amper wat, is met letterlijk 1 pink te sturen, kan alle kanten op qua opbouw… naar je toe, van je af, met grote wielen voor, of kleine wielen voor.
En hij is degelijk, gaat hier al weer mee voor een 3e kind. Wij hebben hem 2 hands gekocht nadat hij was gebruikt voor 2 kinderen en hij ziet er nog tip top uit.
De ondertas lijkt klein, maar omdat het een tas is en geen bak, kan hij vol met een kop erop en dan trek je de touwtjes aan. Er gaat meer in als in onze vorige wagen.
Zelf heb ik fybromyalgie en daarbij artritis in mijn handen. Ook heb ik rsi in mijn rechterarm waardoor bij de minste krachtinspanning mijn hand gaat slapen. Dus ook hier was licht en wendbaar de belangrijkste eis.
Inderdaad de bug is heel makkelijk te besturen
Moet het alleen het besturen zijn of alles?
En Cell kan het weten, want die heeft ze (bijna…) allemaal geprobeerd… :mrgreen:
Heb geen vlg waren onderzoek gehouden maar ik had een Stokke en heb ik als erg prettig ervaren. Zelf heb ik door een nek hernia verminderde kracht in mijn li. hand en kon prima uit de voeten met de Stokke.
Maar een Bugaboo is wel (heel) erg laag (lastig met je kindje er in leggen en er uit halen, vind ik dan, dit ook vanwege fysieke problemen :))…wat ook niet altijd even praktisch is. Maar als met één hand te besturen de enige ‘eis’ (met flinke onderbak ed dan als ‘bij-eisen’) is, dan kan het natuurlijk wellicht wel de goede wagen zijn.
Stokke… heb vaak met 1 hand bestuurd… aan de andere hand 1 kind… :mrgreen:
Je kan met 1 hand de zitting kantelen (buggy)… lekker wendbaar… super wagen!!
Het zal voornamelijk om het besturen gaan. Ik hoef er verder geen gekke capriolen mee uit te halen dat mag papa doen :mrgreen: Wat dat betreft woon ik vrij gunstig. Had ik nog een vraag.
Ik zag in de baby-walz catalogus zo’n band voor om je heup waar een iets ouder kindje min of meer opzit. Die helpt het gewicht te verdelen als je je kind op je heup pakt (snappen we hem nog?) Iemand hier ervaring mee?
Ben geen ervaringsdeskundige ofzo, maar ik heb 'n Mutsaerts TransAction (Style), ik vind 'm tot nu toe ideaal :thumbup: makkelijk bestuurbaar, lichtgewicht en makkelijk in gebruik. Ik heb er meerdere uitgeprobeerd (proefritjes gemaakt) bij de B@bydump, en deze beviel mij het beste. Succes met de uiteindelijke keuze!
Ik heb alleen ervaring met de Quinny Buzz, en wat ik daar heel handig aan vind, is dat als hij ingeklapt zit en je wil hem uitklappen, dat er een soort gasachtig iets (oid) in zit, waardoor je met je voet een schopje tegen de duwstang kan geven en hij vouwt zichzelf uit.
Ook handig als je de maxi-cosi of je baby al in de andere hand hebt. :thumbup:
Maar het is wel eesn de bedoeling dat je alleen gaat wandelen?
@chocobroodje wrote:
Het zal voornamelijk om het besturen gaan. Ik hoef er verder geen gekke capriolen mee uit te halen dat mag papa doen :mrgreen: Wat dat betreft woon ik vrij gunstig. Had ik nog een vraag.
Ik zag in de baby-walz catalogus zo’n band voor om je heup waar een iets ouder kindje min of meer opzit. Die helpt het gewicht te verdelen als je je kind op je heup pakt (snappen we hem nog?) Iemand hier ervaring mee?
Bedoel je de Quinny® curbb?
Geen ervaring mee, maar mij lijkt het niet prettig.
mura 4, grote bak, heel makkelijk te besturen!
Cariska,
Ik heb ook de Mura 4, vind het een superwagen, rijdt zeker soepel, maar als je nou de bocht om moet en je hebt 1 hand om te besturen? Dat gaat mij niet lukken hoor!
De buggaboo rijdt idd heel soepel en die kun je gemakkelijk met een hand besturen. Maar als je je kindje er ook alleen in wil zetten en weer eruit wilt halen weet ik niet of dat met een hand ook zo gemakkelijk gaat :think: Kijk de wagenbak is geen probleem, maar later in het zitje- als je kind weer eens tegenstribbelt :roll: - weet ik niet of de bugaboo dan nog zo handig is. Al weet ik ook geen alternatief
Misschien is’t een idee om eens een kindje van kennissen te ‘lenen’-of samen naar de winkel te gaan- of je gebruikt een 'zak aardappelen ’ en dan in een goedgesorteerde winkel een aantal modellen te testen. Allerlei bewegingen uitvoeren, dus niet alleen een stukje rijden, maar ook de bak/ het zitje verstellen etc. Volgens mij kom je er alleen zo achter of een wagen wel of niet voor je geschikt is. :think:
Haha ik zie mezelf al met een zak aardappelen de winkel inlopen :mrgreen: ik wil die gezichten wel eens zien.
@ sweetlove ik bedoelde de easy rider http://www.baby-walz.nl/dmc_mb3_search_pi1.num/10000/dmc_mb3_search_pi1.searchstring/easyrider/product/59009/L/3/Kinder-draagzitje-Easy-Rider-R.a930.0.html
Volgens mij is dat best fijn. Tsja we kunnen inderdaad maar het beste naar een hele grote winkel gaan en eens wat uitproberen. alvast bedankt voor de reacties. Maar als mensen nog meer weten…
@Paco wrote:
Ben geen ervaringsdeskundige ofzo, maar ik heb 'n Mutsaerts TransAction (Style), ik vind 'm tot nu toe ideaal :thumbup: makkelijk bestuurbaar, lichtgewicht en makkelijk in gebruik. Ik heb er meerdere uitgeprobeerd (proefritjes gemaakt) bij de B@bydump, en deze beviel mij het beste. Succes met de uiteindelijke keuze!
ik ken zo uit mijn omgeving al 5 mensen die problemen met de mutsears hebben gehad…
Ikke zelf ook… Zwenkwielen hebben het na 3 maanden begeven en ik vind het geen lichte wagen hoor…
Bij mij kan het kindje ook niet naar mij toeliggen wat ik erg vervelend vond…
(het is mijn enige miskoop geweest :mrgreen: )…
grts patricia
nou, zoals gezegd, hier ook problemen met de handen en armen, maar ik heb nooit problemen gehad om mies in de bug te krijgen. Ik heb wel de uitvalbeugel/draagarm al meteen verwijderd. Hij zit dus enkel in het 5 puntsgordeltje.
Maar vind het echt een super karretje, in mijn geval zegt het heel wat dat hij al weer 10 maanden mee gaat :lol:
Ik zeg ook de bug, maar bedenk me wel dat als je deze wil inklappen je dit echt met twee handen moet doen, evenals de beugel verstellen, het zitje er op en eraf halen.
Als je hem puur alleen als wagen gebruikt, en hem dus niet in je eentje de auto in moet tillen, dan is het een topper!
Nou als ik zelf de kleine erin en eruit kan tillen ben ik blij. Dingen als inklappen zijn eigenlijk niet aan de orde aangezien ik toch geen auto mag rijden. Het veranderen kan vriendlief doen als ik er maar lekker licht mee kan rijden, en liefst wat boodschappen kwijt kan onderin. Hij moet wel geschikt zijn voor zowel stadsgebruik als wandelen door het bos (niet surveivelen he :lol: ) Want ik wandel nu ook best vaak met vrienden en wil dat in de toekomst wel graag blijven doen.