Kinderwagen, 2 kindjes kort op elkaar.

De 1e paar maanden merkt zo’n kleintje er vrij weinig van en heeft wel contact met degene die de wagen duwt, ik kan in ieder geval Thijs altijd zien. Als hij in de zitting gaat straks gaat hij straks onderin en Jesse bovenin, maar dan zal Jesse toch wel ook al stukken lopen dus kan hij op die momenten wel bovenin en ach… in een dubbele wagen achter elkaar kijk je toch ook naar de rug van de ander? En naar links en rechts kan hij wel kijken… Voor een tijdelijke oplossing vind ik het super! (maar ik ben bevooroordeeld)

ja ben me er bewust van als het om 2 opvolgende kindjes gaat het alweer anders is (overigens vind ik achter elkaar buggy’s om dezelfde reden ook niet briljant + dat die ook nog eens niet zo soepel rijden als de Phil & Teds waarschijnlijk wel doet).



Bij de buren is het een tweeling en is die situatie veel langer aan de orde natuurlijk en daar kan je nu soms ook echt aan de onderste merken dat er zo weinig te beleven is daar :wink: .

Hier was het eerst ruzie wie onderin mocht zitten :mrgreen:

Dus kinderen ervaren het heel anders, dan wij volwassenen!

Kids vinden het geweldig onderin zitten hihi. :inlove:

Ik heb een marco tandemwagen, was in het begin een erg fijne wagen, makkelijk in te klappen en vrij klein en licht. Maar na ongeveer 7maanden, bleken er een paar stangen door gebogen waardoor het achterste gedeelte niet meer rechtopgezet kan worden, in het achterste gedeelte zat het babynestje en kon helemaal plat. En nu kan ie alleen nog maar plat.

Mijn jongens schelen 17 maanden maar zijn vroege lopers, dus Steven zit er bijna nooit in, en Dennis loopt binnenshuis al, dus denk dat ik de gewone buggy maar weer van zolder haal.



De Marco was erg goedkoop maar slechte kwaliteit.

@Cin. wrote:

Wat moet er onhandig aan zijn, als de baby beneden ligt?

Of ja, wat lijkt jou onhandig? 8)




Kan je de baby er makkelijk zo even uithalen? Of moet je dan eerst het voorste stoeltje eraf halen. Dat vroeg ik me eigenlijk af. En je hebt dus wel goed zich op het onderste stoeltje?

En kan je op de P&T ook een maxi-cosi zetten?



Eigenlijk heb ik hetzelfde gevoel als MamaMarije. Is natuurlijk nergens op gebaseerd… :think:

Tja… ik heb dus een kiwi explorer gehad, de voorloper van de phil&teds E3 (ofzo) en daar had je dus ook een nestje onder de zitting hangen voor kindje 2… ik vond het dus niet handig… kindje 2 in het babynestje en dan babynestje onder de zitting schuiven…

Dat nestje is zo klein dat kinderen er maar 3 a 4 maanden in kunnen en dan zitten ze met de voeten shocking klem. Kindje dan over naar de zit, dan moet een 4 maand oud babietje al behoorlijk rechtop “hangen”



Vond het dus echt niet fijn. Dus ervaringen verschillen echt.



Ik heb echt zodra het in de auto pastte gekozen voor een x adventure twinco. Met 74 cm breed mooi smal, naast elkaar en dus beide een stevige zit die goed plat kon. 1 zwenkwiel voor en Peet was een grote baby, maar met 4 maanden kon hij daar tenminste helemaal plat op de zitting liggen. Ik had er dan het matrasje met voetenzak op… een matras in de voetenzak zodat het lekker beschut was. (peet was 4 maanden in januari)



Daar zou ik dan eerder naar kijken.



Overigens… mijn fietskar kon ook in onze auto (seat ibiza) Ik haalde de wielen eraf en dan kan hij ingeklapt.

Voor hier dus geen belemmering geweest. :wink:

@Boerinnetje82 wrote:

@Cin. wrote:
Wat moet er onhandig aan zijn, als de baby beneden ligt?

Of ja, wat lijkt jou onhandig? 8)




Kan je de baby er makkelijk zo even uithalen? Of moet je dan eerst het voorste stoeltje eraf halen. Dat vroeg ik me eigenlijk af. En je hebt dus wel goed zich op het onderste stoeltje?

En kan je op de P&T ook een maxi-cosi zetten?



Eigenlijk heb ik hetzelfde gevoel als MamaMarije. Is natuurlijk nergens op gebaseerd… :think:


Ik heb een nestje die je er an gewoon in kan leggen.

Stoeltje kan er gewoon op blijven zitten.



Je hebt als je 2 stoeltjes hebt, zeker goed zicht op het onderste stoeltje.

Wij doen dan ook vaker spelletjes met diegene die daar zit (kiekeboe of zo). Liggen ze helemaal dubbel, of diegene die achter zit gaat op de rug van de ander kriebelen :inlove: :mrgreen:



Je hebt er beugels voor dat je er een maxi op kan zetten inderdaad :thumbup:



Babynestje is wat aan de kleinere kant, maar ligt ook aan de grootte van je kind.

Echter als ze niet meer in het babynestje passen, kan je ook een verschoningsmatje er in leggen (in het hanggedeelte) en zo er gewoon een bedje van maken. Vinden kids zeer lekker liggen ook :thumbup:

Het lijkt me voor het onderste kind zo´n opgesloten gevoel geven in de Phill en Ted´s. En met dit weer lijkt het me ook veel te koud zo dicht aan de grond.

Met de Mutsy duo-seat had ik ook het idee van zo´n opgesloten gevoel voor het onderste kindje. Maar dat heeft misschien wel te maken met mijn cloustrofobische aanleg.

Hier hebben we bewust dus voor een duowagen naast elkaar gekozen. Dan kunnen ze beiden evenveel zien en het lijkt me voor de kinderen ook een stuk gezelliger.

Mocht je voor een tandemwagen (kindjes achter elkaar) kiezen, hou er dan wel rekening mee dat dit veel zwaarder duwt.

Ik heb er 2 kort op elkaar (15 maanden) en wij hebben gekozen voor de urban jungle duo. Maar goed, we hadden al de enkele wagen en wij zijn fan :mrgreen:



Logische keus voor ons was de duo van urban jungle. We hebben hem via marktplaats gekocht en voor bijna dezelfde prijs doorverkocht. Ze waren (in ieder geval 2 jaar geleden) erg populair.

Ideale wagen vind ik, vanwege de luchtbanden (ik zou niet snel een baby op van die harde banden willen), kinderen zitten naast elkaar, stuurt erg gemakkelijk, op elke ondergrond handig, klapt makkelijk in. Vanwege de argumenten van mamamarije wilde ik ze niet achter en onder elkaar, plus dat me dat gewoon vervelend duwen lijkt, zeker als je langer bent.



Oh ja, het enige nadeel, hij neemt wel wat ruimte in beslag, ook in de auto, vooral in de lengte dan.

Wij hebben binnekort ook 2 kindjes heel dicht op elkaar.

We hebben de t.oppi 2 co.mbi staan vn topmark, is een nieuw model en zelf natuurlijk nog heel weinig ervaring mee :mrgreen: :lol: Dus kan je er verder niet heeeel veel over vertellen…

Ik vind van deze erg fijn dat je er ook een maxicosi op kan klikken of uiteindelijk kiest voor een 2e zitje :thumbup: Ze zitten achter elkaar maar je kunt ze naar je toe of can je af laten kijken en is niet zo breed :slight_smile:



Ik vond die bugaboo ook zo mooi :inlove: Maar die prijs :shock: :wall: En manlief vond t niet handig qua breedte, mja vond ik ook wel beetje :wink: :mrgreen:

Geen ervaring met duobuggy’s :wink: maar ik heb ook al behoorlijk lopen kwijlen over de bugaboo donkey :drool: :drool:

Moeten we dus allemaal maar de loterij winnen :smiley:

@mamaMarije wrote:

zelf vind ik die onderop baby ook altijd een beetje ‘zielig’ lijken :shifty: .



Praktisch lijkt het me daarentegen zeer zeker wel als je gewoon lekker smal en niet zo’n logge 2 ling buggy achter elkaar wilt… maar onze buren hebben een tweelingwagen van ICandy (geloof ik).

En ook daar… hoewel zeer praktisch, vind ik het voor het onderste kindje toch altijd een beetje tja weet niet.

De onderste heeft geen zicht… vrijwel niks te zien behalve de zitting voor je…




Ik lees dit wel vaker van niet-gebruikers, en de reactie van de moeders die wel zo’n wagen gebruiken is altijd hetzelfde (tenminste, ik heb nog niets anders gelezen); Kindjes willen juist graag onderin zitten en maken er soms zelfs ruzie over. Mijn middelste is inmiddels 4 en zat vorige week nog blij te zijn met zijn plekje onderin (alhoewel hij daar eigenlijk niet meer in mag, randgevalletje van 15 kg)

Wij als volwassenen mogen dan misschien denken dat het niet leuk is als je niet voor je kunt kijken, kinderen vinden de ervaring van zo laag zitten en lekker beschut uit de wind juist geweldig!

@Cin. wrote:

Hier was het eerst ruzie wie onderin mocht zitten :mrgreen:

Dus kinderen ervaren het heel anders, dan wij volwassenen!

Kids vinden het geweldig onderin zitten hihi. :inlove:




haha, had dit nog niet gelezen, precies!

Hier een easywalker en wij zijn erg tevreden met deze wagen, grote boodschappen mand en loop lekker ondanks de lading boodschappen.

Hier de tandemwagen van Jané (niet zo bekend buiten Spanje geloof ik, in Duitsland wordt hij wel ook redelijk verkocht - snap niet waarom, want zijn echt heerlijke wagen met goed prijs/kwaliteitverhouding). :inlove: Is echt niet veel langer dan een enkele wagen en het achterste zitje zit wat hoger op het frame dan de voorste, dus zeker nu, zonder kap voorop, heeft de jongste prima zicht. Natuurlijk duwt hij wel een stuk zwaarder met 2 kinderen erin en zo’n tandemwagen stuurt wel duidelijk lastiger dan een enkele wagen als er voor duidelijk meer gewicht zit dan achterin (wat meestal zo is met de oudste voorin), maar hoor toch ook wel relatief vaak dat een duo-wagen (dus 2 naast elkaar) net zo goed naar één kant trekt bij verschillende gewichten.

Achterste stoeltje kan bij ons helemaal plat en het voorste stoeltje heeft 3 standen - was vooral toen de jongste er net was erg lekker voor de middelste. Enige nadeel vind ik dat de zitjes en vooral de achterste relatief klein zijn. 't Is dat ik van die dwergjes heb :mrgreen:, maar anders zou de wagen nu denk ik wel al te klein voor ze zijn (maar goed, de middelste loopt allang zo goed als altijd en heb de jongste tegenwoordig weer vaak in een rugdrager).



Vraag me bij zo’n P&T altijd vooral af of het onderste kind niet vreselijk last heeft van alle uitlaatgassen als je in een stad ofzo onderweg bent. toen wij ons bij de oudste voor kinderwagen gingen orienteren, las ik overal dat je het beste een relatief hoge kan nemen, ivm de uitlaatgassen en kou van de grond. :think:



En las nog iets over een Marco tandemwagen, weet niet welke dat is geweest, maar hoop toch niet de LongHorn Sky (heet ie dacht ik). Daar heb ik tijdens de zs van de jongste nl al het oog op laten vallen (maar èn een nieuwe tandemwagen èn tandembuggy zou wat teveel van het goede zijn, qua geld, maar gaan ook niet meer zò vaak met de auto weg) en wacht nog op een goed excuus hem misschien alsnog aan te kunnen schaffen (vind hem gewoon zò gaaf :mrgreen: ).

wij hadden zo’n duo wagen achter elkaar met een babynestje. Maar als ik nu de beslissing moet maken zou ik een goede draagdoek overwegen voor de oudste en de jongste in de wagen als je even snel boodschappen moet doen.

Als je gaat lopen juist andersom, baby in de doek, oudste in de wagen.



Sinds ik draag heb ik de wagen niet meer echt gebruikt. Alleen nog een paar keer met boodschappen doen, ivm het mandje, maar zelfs dan foeter ik telkens op mezelf dat ik zo stom ben om met de wagen te gaan.



Vind een baby op je buik knopen naast de auto ook heel goed te doen, mits het niet al te blubberig is, want de doek raakt de grond. Dus met dit weer niet echt ideaal :wink:

@WoLa wrote:

@Cin. wrote:
Hier was het eerst ruzie wie onderin mocht zitten :mrgreen:

Dus kinderen ervaren het heel anders, dan wij volwassenen!

Kids vinden het geweldig onderin zitten hihi. :inlove:




haha, had dit nog niet gelezen, precies!




Dit zie ik dus niet bij de tweeling bij de buren… degene die onderop ligt/zit (en dat wisselt wel per keer zo’n beetje) is vrijwel altijd onrustiger en jengeliger als degene die voorop zit.

Toen ze kleiner waren niet, maar nu in de dreumesleeftijd wel dus. Is dus een andere wagen, maar wel zelfde principe van onder elkaar zitten.

@Emma wrote:

wij hadden zo’n duo wagen achter elkaar met een babynestje. Maar als ik nu de beslissing moet maken zou ik een goede draagdoek overwegen voor de oudste en de jongste in de wagen als je even snel boodschappen moet doen.

Als je gaat lopen juist andersom, baby in de doek, oudste in de wagen.



Sinds ik draag heb ik de wagen niet meer echt gebruikt. Alleen nog een paar keer met boodschappen doen, ivm het mandje, maar zelfs dan foeter ik telkens op mezelf dat ik zo stom ben om met de wagen te gaan.



Vind een baby op je buik knopen naast de auto ook heel goed te doen, mits het niet al te blubberig is, want de doek raakt de grond. Dus met dit weer niet echt ideaal :wink:




Dragen is voor mij geen optie. Ten 1ste wil dat niet met mijn bekken, en ik zie mezelf niet met 4 kids rustig een doek omknopen. In de praktijk werkt dat gewoon niet. Heb het al wel geprobeerd bij de anderen.



Verder nog niet echt verder. Ben al wel bij de Baby-Dump en Prenatal geweest. Zit nu te dubben over een Easywalker of een Urban Jungle. De UJ is maar 63 cm breed, maar nog niet 2de hands te verkrijgen. Das wel een groot min punt.

Urban jungle is wel op marktplaats te vinden toch? Nee, niet als je de versie van dit jaar wilt, maar wel de oudere versies. Gewoon zoeken onder urban jungle duo.



Tis echt een aanrader!

@Bambi wrote:

Urban jungle is wel op marktplaats te vinden toch? Nee, niet als je de versie van dit jaar wilt, maar wel de oudere versies. Gewoon zoeken onder urban jungle duo.



Tis echt een aanrader!




Eigenlijk wil ik die van dit jaar :oops: . Volgens de mevrouw van de BabyDump was de oudere versie toch een stukje minder dan de Easywalker. En dan zeker icm de Maxi-Cosi. Voor mij wel een belangrijk punt.

Dus dan ga ik liever voor de Easywalker.