Kinderwagen, 2 kindjes kort op elkaar.

Nu ik zwanger ben van onze 4de, lopen we toch weer tegen een ‘probleempje’ aan. Tussen Emma en de baby zit straks niet heel veel tijd, nu zal dat hier op kok wel vaker voorkomen en doe ik dus een beroep op de ervaringsdeskundigen.

Hoe vervoeren jullie je kindjes? Emma loopt momenteel nog niet, en doet daar ook nog geen poging toe. Zelf zat ik dus te denken aan een duowagen. Maar welke, wat is handig en waar op te letten.

Vanmorgen ben ik al wel bij de Prenatal geweest voor info. Maar ja, dat zijn toch meer verkooppraatjes. Hoop hier wat praktijkervaringen te horen.

Wij hebben de Koelstra duowagen. Die hebben we gekocht toen Amélie ongeveer 4 of 5 maanden oud was. Toen kon ze daar prima in, op de ligstand. Tot die tijd heb ik haar in de draagdoek gehad, met Ariëlle in een enkele wagen (ook Koelstra).

We zijn erg tevreden over de Koelstra duowagen. Hij is niet duur, stevig, je kan er een hoop boodschappen op/aan vervoeren, de kindjes zitten er prima in, er zijn ook dingen zoals een regenhoes verkrijgbaar en hij klapt ook erg klein in.

Ik heb een topmark tandemwagen met babynestje. Heb hem een jaar intensief gebruikt, Noelle was anderhalf toen Nout geboren werd. Niet een heel dure wagen en hij rijdt prima. Ik zag van de week ook iemand die de maxi cosi in het babynestje had gedaan, ideaal! Dat ik dat nooit eerder had bedacht…

Tussen onze oudsten zit 13 maand. Ik heb toen een kiwiexlorer gehad (in mijn opinie een erg lelijke wagen :oops: waar ik niet met plezier achter liep omdat ik hem zo lelijk vond) prima compacte oplossing. Maar zodra in de auto meer ruimte was heb ik een x adventure twinco naast elkaar gehad.



Had ik toen geweten wat ik nu weet, had ik direct geinvesteerd in een goede fietskar met babyhangmat of schaal. Zeker als je een wagen naast elkaar zoekt is er weinig verschil. Ik heb er uiteindelijk met Mies 1 gekocht omdat Niek en Peet beide niet zelf fietsten en 3 kinderen nu eenmaal niet op de fiets passen en toen Suus kwam heb ik de kar veelvuldig als duowandelwagen gebruikt. Wat een vinding!

Het babynestje is veel platter dan een maxi cosi, dus Suus lag er met 3 weken al in (om te wandelen, niet om te fietsen) lekker in de voetenzak van een maxi cosi en snurken maar. Mies kon ernaast, ze zaten super beschut indien nodig en de boodschappen konden ook nog mee.



Voor in de auto had ik vrij snel een gewone paraplu tweelingbuggy… erg lange stukken deed ik toch niet, dus dat kon makkelijk.



Zou dus nu niet zo snel meer gaan voor een echte babyduowagen…



T is maar een overweging hoor van een andere mama van 4 :mrgreen:

Heb hier nog wel één staan in het lichtbruin/beige met zwart (een Duits merk)

Incl 2 zwarte nesjes.

Beide zittingen kunnen apart versteld worden.

Vouwt makkelijk en vrij klein op :thumbup:

Als je eens in de buurt van Groningen bent (of gezellig een dagje Groningen doet :wink: ) ben je van harte welkom om even te kijken!!!

hier een zelfde als Greetje, maar dan in het oranje, met zwart babynestje staan… is van vrienden, wij hadden hem geleend, maar hij gaat de verkoop in.



Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik die wagen alleen de eerste 6 weken heb gebruikt.

Hoewel een fijne wagen vond ik het een crime om met een duowagen school binnen te komen… met een enkele wagen soms al een uitdaging, maar ondanks dat die niet echt heel veel breder was toch weer net een tikkie lastiger.



Ik ben de jongste vanaf dat moment gaan dragen in een draagdoek (eerste 2 weken een geleende tricotdoek tot mijn eigen (geweven) doek kwam). En ik vond en vind het echt een uitkomst voor met een baby de school in :thumbup: .



Toen liep de 3e wel, maar nog niet voldoende om alles zelf te kunnen lopen, zeker tussendemiddag nog niet, dus dan had ik voor hem onze gewone wandelwagen mee en de baby in de draagdoek.



Nu ligt de jongste afentoe in de wagen en met haast staat onze 3e dan op het plankje (vooral als ik boodschappen wil doen, dan is een wagen best wel heel handig 8) ).

Hier een phil and teds ( de modernere verdie van de kiwi explorer) ik vind m super, handig, enz. Nu word hij wat lastiger omdat thijs het wat krap krijgt in zn nestje, maar jesse loopt nu wel al en kan ze nog allebei meenemen en de wagen is net zo groot als een enkele. Super in bus, kruidvat, enz.

De kids schelen hier 14 maanden maar we hebben geen duo wagen. Wel heb ik een bakfiets waar beide in kunnen en kunnen we dus lekker fietsen.

Ook heb ik een draagdoek waar 1 vd 2 in kan en de andere gaat dan in de wandelwagen.

Lange afstanden lopen doe ik toch niet met de kids, dan ga ik wel lekker met ze fietsen en de boodschappen doe ik niet met 2 kids tegelijkertijd. Als we in het weekend een lange wandeling gaan maken dan nemen we de wandelwagen en de buggy mee.

Als ik wel bij wijze van uitzondering iets in de winkel moet halen dan laat ik de oudste lopen en de jongste in de wandelwagen, maar dit doe ik pas een paar maanden, de oudste kon pas met 16 maanden lopen.

Een duowagen. Geen moment spijt van gehad. Wij doen boodschappen te voet en wandelen vaak.

Het is niet zo´n dure, maar wel een heel fijne. De x-adventure, deze rijdt net zo soepel als een Mutsy en draait ook helemaal om zijn as heen. De rugleuningen kunnen helemaal plat en zijn in 1 gemakkelijke beweging te verstellen. De hoogte is ook voor grotere mensen heel fijn en onderin kunnen heel veel boodschappen. Een babynesjte hadden we erbij en daar sliepen onze baby´s heerlijk in. De wagen is net zo breed als een gewone enkele wagen, maar het binnenrijden door deuren moet je wel even oefenen. De wagen heeft luchtbanden, iets wat ik ook echt een groot voordeel vind.

Als ik 1 nadeel moet bedenken, dan is het dat deze niet heel klein in te klappen is en ook wel wat weegt. Maar goed, als wij op stap gingen met de duowagen, dan waren we meestal met zijn tweeën.

Het inklappen en uitklappen zelf gaat trouwens wel heel soepel en snel.

Qua uiterlijk heeft deze wagen de laatste jaren een metamorfose ondergaan, de x-adventures van nu zien er echt heel mooi en hip uit. Die van ons ietsjes minder, wat ´plastic´ en wat schreewerige letters op de leunigen, maar met 2 mooie lodger bunkers erin zag je dat plastic-achtige al een stuk minder en die schreeuwerige letters ook niet.

Ik zou hem zo weer kopen. Echt een aanrader en goed qua prijs-kwaliteitverhouding dus.

Heb er geen twee, maar de moeder van een goede vriendin past op de kleinkinderen en die schelen 7 maanden. Zij heeft (tweedehands) een duo wagen van Easywalker gekocht. Is er ook super tevreden over omdat je er ook een reiswieg en wandelinzet kan doen en natuurlijk twee wandelinzetten. Ze zitten dan ook naast elkaar.

hier een graco stadium duo,

gebruik m nog steeds dagelijks, heb er ook nooit spijt van gehad.

PHIL&TEDS!!! Ideaal :mrgreen:

Hier ook een Topmark duowagen, 2e hands via mp gekocht, voor 35euro, ik zou hem niet willen missen,IDEAAL!!!

Hij stuurt prima, natuurlijk drukt hij zwaarder, maar er zitten ook 2 kindjes in, ik vraag me alleen af hoe lang ze nog in het nestje kan, want het wordt aardig krap nu ze nog dik in de dekentjes ligt.



Maar wel een aanrader, ik verwacht hem ook wel weer voor dat geld te kunnen verkopen straks, hij ziet er nog super goed uit.

Ik ben geen draagdoek fan, en de oudste is te klein om grote afstanden te lopen, en hij vind het héél stoer om voorin te zitten.



Ik vind persoonlijk zo´n phil en tedds niks, maar dat is mijn mening.



Het liefst had ik ze naast elkaar gehad, maar in de winkels in alle smalle paden leek me dat weer tegen te vallen.

@Pitje27 wrote:

hier een graco stadium duo,

gebruik m nog steeds dagelijks, heb er ook nooit spijt van gehad.






Hier ook! Heel lang gebruikt, fijne wagen :thumbup:

Mijn antwoord zal bij de meesten inmiddels wel bekend zijn: phil en teds duowagen. Wat ik er zo fijn aan vind is dat je nooit met een lege kant loopt en dus een slechte gewichtsverdeling als een kindje even wil lopen. Hij is net zo smal als een enkele wagen en ook als enkele wagen te gebruiken. Ik heb die van mij 2ehands gekocht in mei 2007, en hij is nog steeds in gebruik (eerst voor de oudste twee en daarna voor de middelste en de jongste) Op dit moment gebruik ik hem niet meer heel vaak, kan nu ook de fiets met buggy nemen. Maar toevallig vanochend de p&t genomen omdat de jongste dan lekker kon zitten. Middelste op de fiets, en in de winkels wilde hij ook lekker zitten, nou, dat kan dus nog gewoon, heel fijn!



Ik zie inmiddels ook de nieuwste versies van de phil en teds rondrijden, wauw wat zijn die mooi! Maar goed, die van mij voldoet, en ook met een evt. vierde kindje zal hij mij weer van dienst zijn :thumbup:

Tjonge wat een reacties :inlove:. Doordat wij buitenaf wonen, en dus altijd met de auto op pad moeten om ergens te komen. Valt een fietskar voor mij af, al is het wel een handige oplossing.

Aan een draagdoek heb ik zelf ook nog even gedacht, maar dan zit je weer met het auto verhaal en er komt dan nog eens bij dat ik door mijn bekken dragen erg zwaar vind.



Zal me eens verdiepen in de duowagens. Ben al bij de Prenatal geweest. Zag daar de Bugaboo Donkey, wat een geweldige wagen. Als ik nou de loterij zou winnen…



Nog een vraagje aan de Phil & Ted gebruikers. Is het niet vreselijk onhandig dat de baby onderop ligt?

Wat moet er onhandig aan zijn, als de baby beneden ligt?

Of ja, wat lijkt jou onhandig? 8)

Onze jongens schelen 22 maanden.

Wij hebben via MP de duowagen van Mutsy gekocht.

Ik ben er nog steeds erg blij mee!



We hebben overigens ook een goede fietskar (Chariot Cougar 2, wat een topding! :thumbup: ) en die gebruik ik ook regelmatig als duowagen.

Dat Thijs onderop ligt is totaal niet onhandig, het word nu beetje onhandig omdat hij uit zn nestje groeit, maar we rekken dit nog even en zitten dan met een klein overbruggingstermijn, of we doen hem al onderin met 5,5 maand ofzo, dat kan ook… Maar ik ben er superblij mee juist!

zelf vind ik die onderop baby ook altijd een beetje ‘zielig’ lijken :shifty: .



Praktisch lijkt het me daarentegen zeer zeker wel als je gewoon lekker smal en niet zo’n logge 2 ling buggy achter elkaar wilt… maar onze buren hebben een tweelingwagen van ICandy (geloof ik).

En ook daar… hoewel zeer praktisch, vind ik het voor het onderste kindje toch altijd een beetje tja weet niet.

De onderste heeft geen zicht… vrijwel niks te zien behalve de zitting voor je…