ik heb een tijd geleden een kinderfietszite van bobike via MP op de kop getikt.ik heb hem nog maar twee x gebruikt,maar nu vraag ik me toch wat af… :think: moet er niet een soort van steun aan de voorkant van het zitje zitten waar de beeb zich aan vast kan houden (soort stuurtje of zoiets?)als ik floris dus in het zitje zet en hem in de gordels doe dan hangt hij ergens in het luchtledige en kan ook niet bij mijn stuur komen.
het idee dat hij vasthangt aan een plastic slotje geeft mij niet bepaald een prettig en veilig gevoel moet ik zeggen…ik heb dus alleen het zitje met de gordels en thats it…ontbreekt hier nu wat?
Nee :mrgreen:
Hier is ie ook zo zonder stuurtje oid
Als ze wat ouder worden dan kunnen ze tot vervelens toe bij je stuur en bel
Er zijn aparte handgreepjes te koop geloof ik.
@joseetje wrote:
Er zijn aparte handgreepjes te koop geloof ik.
dan ga ik daar eens naar kijken want dit vind ik niet veilig genoeg…
@merel33 wrote:
@joseetje wrote:Er zijn aparte handgreepjes te koop geloof ik.
stuurtje met steunrol
http://www.bobike.nl/products/nl/accessoires.htm?fluxmenu=m3
Niet veilig genoeg? Hoe bedoel ja dat dan? Zo’n stuurtje ofzo is alleen maar voor de fun… Je kindje zit toch gewoon met de knietjes onder het stuur en de romp gewoon in het zitje? Ik snap het niet veilig vinden niet zo goed, zo’n stuurdingetje zal het niet veiliger maken ofzo :think:
@Anita-1982 wrote:
@merel33 wrote:@joseetje wrote:Er zijn aparte handgreepjes te koop geloof ik.
stuurtje met steunrol
http://www.bobike.nl/products/nl/accessoires.htm?fluxmenu=m3
18,99 bij halfords
http://www.halfords.nl/NL/Fiets/Catalog/CategoryProductList.htm?categoryId=27279&subCategoryId=27043
@Fryskefaam wrote:
Niet veilig genoeg? Hoe bedoel ja dat dan? Zo’n stuurtje ofzo is alleen maar voor de fun… Je kindje zit toch gewoon met de knietjes onder het stuur en de romp gewoon in het zitje? Ik snap het niet veilig vinden niet zo goed, zo’n stuurdingetje zal het niet veiliger maken ofzo :think:
nee hoor bij mijn fiets niet…het zitje zit nog een heel eind voor het stuur dus zijn beentjes raken op geen enkele manier het stuur.hij hangt echt alleen aan zijn gordeltje.
foto ?
Hier ook een Bobike en geen stuurtje oid.
Maar ik vroeg me ook al af, wat geeft zo’n stuurtje voor veiligheid dan?
Ze kunnen dat alleen leuk vasthouden (en blijven van jouw stuur en bel af 8) ), maar meer dan dat geloof ik niet.
Die rollen heb ik ook weleens gezien, ik denk dat die zijn zodat ze hun hoofd niet kunnen stoten tegen het stuur?
Geen idee hoor, maar anders weet ik het ook niet.
Ik vind dat Lucas af en toe ook als een zak aardappels in het stoeltje zit.
Helaas denk ik niet dat een stuurtje daar iets aan veranderd.
Die rollen zijn voor het in slaap vallen.
Dat ze niet helemaal in de kreukels komen te liggen, maar een soort van steunpilaar hebben.
En hun hoofd niet stoten. 8)
Maar zijn die er, kindjes die op de fiets in slaap vallen?
Haha! :mrgreen:
@Anneke wrote:
Ik heb ze gezien! Echt waar! :lol:
Zelf heb ik ook een fietstoeltje van Bobike via mp gekocht.
Zonder bekleding/kussentje helaas, maar die heb ik besteld bij Halfords en kan ik dinsdag halen.
Ik ga dan eerst eens kijken hoe het gaat met Marith op de fiets.
Kan later altijd nog kijken voor zo’n steunrol…
Als je kindje ‘hangt’ in het fietsstoeltje, zit hij dan wel stabiel genoeg om op de fiets te kunnen? Je kindje moet goed stevig zelfstandig kunnen zitten voordat het verantwoord is om hem in een fietsstoeltje te zetten.
Ik zie het beeld ook niet zo voor me, wij hadden ook een windscherm en dan ziet het er al weer heel anders uit misschien. Hoewel ik wel zonder heb gefietst ook. Nooit een onveilig gevoel gehad.
Lucas kan goed zitten, ik vind alleen dat het hoofd zo onstabiel is.
De bandjes zitten vast op de schouders, maar dat bolleke ziet er net uit als van die hondjes op de hoedenplank van een auto.
Zit ook helemaal geen ondersteuning in de nek, de rugleuning had van mij wel wat hoger gemogen.
En ik vind dat ze in een Bobike stoeltje een beetje onderuit gezakt zitten.
Het stoeltje hangt heel ver naar achteren. Hij hangt er ook meer in dan dat hij zelf kan zitten.
Ik weet het niet, hij zit er altijd maar een beetje vreemd in.
floris kan prima zitten dus dat is het probleem niet…
ik zal er vanavond wel even een foto van maken…mischien is het dan beter te zien wat ik bedoel oke?
gaat nu rap aardappelen schillen :roll:
Als je kindje goed kan zitten, dan hangt het niet. En zeker niet alleen aan de gordeltjes.
Onze meid zit altijd keurig rechtop, genoeg bescherming aan alle kanten, nooit problemen mee gehad. Ze houdt zich vast aan mijn handen of aan mijn stuur. Zo’n stuurtje is alleen voor de sier en geeft niet meer bescherming.
@Anneke wrote:
ja hoor, Anna was een slechte slaper, maar op de fiets geen probleem
de foto maken is wel gelukt,maar er is iemand aan het rommelen geweest op de pc :roll: dus hij smijt hem nu in een ander bestand die de pc dus weer niet kan lezen daarvoor moet ik weer een ander progje downloaden en ik heb geen idee welke…de foto moeten jullie dan even tegoed houden sorry
Lars zit ook goed rechtop en hangt niet.
En slapen op de fiets? Jazeker. Afgelopen dinsdag (hij wou 's middags niet slapen) is ie op de fiets in slaap gevallen. Niet echt handig fietsen, maar ja. We zijn weer thuisgekomen.