Kindertehuis Amsterdam/ Almere/ Utrecht/ Amersfoort

Ik was vanmorgen op zoek naar een kindertehuis, maar das nog niet zo makkelijk. Op internet word ik niet veel wijzer, dus ik dacht roep KOK even op om mij te helpen, er is vast wel iemand die weet of ergens rondom Almere een kindertehuis zit. Het gaat me vooral om jonge kinderen van 0-6 jaar.



De reden waarom ik op zoek ben is omdat sinterklaas binnenkort weer in het land is en onze kinderen tot in den treure worden verwend. Ik heb altijd gezegd dat ik mijn kind de echte intentie van de sint mee wil geven en dat is zorgen voor de armen. Nu hebben we natuurlijk niet echt arme kinderen in Nederland maar wel minderbedeelden. Dus vandaar mijn zoektocht naar een kindertehuis oid. Ik ga samen met mijn dochter spulletjes uitzoeken waar hier niks mee gedaan wordt en dat samen inpakken en daar brengen.



Dus wie o wie weet iets wat mij verder kan helpen??

Helaas, kan je er niet mee helpen…

Maar wat een geweldig initiatief!!! :thumbup: :clap: :thumbup:



PS: Misschien anders eens via de voedselbank informeren? Zij hebben zeker te maken met mensen die het minder hebben. De gezinnen die via de voedselbank extra eten krijgen zullen wellicht ook erg blij zijn met een extra kadootje van de sint?

is een azc geen optie?



de voedselbank in a’dam schijnt ook speelgoed aan te nemen om weg te kunnen geven.

Echte kindertehuizen waar kinderen zitten die geen ouders meer hebben, zijn er volgens mij niet echt meer.

En heel jonge kinderen worden bijna altijd geplaatst in gezinnen.



Maar je zegt… er zijn geen echt armen in Nederland…

Die zijn er dus wel!



Er zijn gewoon mensen die minder dan 35 euro per week te besteden hebben aan eten en kleding en die dus in aanmerking komen voor de voedsel en kleding bank.



Als je graag mooi speelgoed weg wilt geven, dan zou ik eens contact opnemen met zo een voedsel of kledingbank en vragen of zij je in contact kunnen brengen met gezinnen die dit jaar ws geen cadeautjes van de sint kunnen geven.

Die zijn er echt zat.

Wij hebben vorig jaar rond november op deze wijze speelgoed ingepakt en weggegeven via de plaatselijke voedselbank.

ow… ten overvloede zie ik al :wink: :wink:

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wat een goed idee, echt :thumbup: dat je dat doet samen met je dochter!

In Almere kun je volgens mij op donderdag speelgoed brengen naar iemand van de voedselbank. Dat moet je dan bij iemand thuis brengen en die verzamelt alles. Als je zoekt op internet naar voedselbank en de plaats van je wilt brengen dan kom je wel info tegen

Ik heb inmiddels een mailtje verstuurd naar het voedselloket in Almere, ben benieuwd of zij me verder kunnen helpen.



Bedankt voor jullie tips!

Mmm helaas, het voedselloket heeft alleen een centraal verzamelpunt, op zich niet erg maar ik zou graag mijn dochter bewust willen laten zien waar het terecht komt, vandaar ook mijn eerste idee, een kindertehuis. Dan ziet ze met eigen ogen hoe die kindjes daar wonen en leven.



Maar zouden die echt niet meer bestaan? Er worden toch ook kindjes geboren met verslaafde ouders die nergens terecht kunnen of jonge kinderen die uit huis geplaatst worden, niet voor elk kind is toch direct een pleeggezin? :think:

Jawel, daarvoor is crisisopvang.



Het vriendje van mijn dochter is zo’n kindje, direct na de geboorte in een pleeggezin geplaatst.

Deze pleeggezinnen kunnen 's morgens gebeld worden en 's middags een klein babietje in huis hebben.

@Gemmama wrote:

Mmm helaas, het voedselloket heeft alleen een centraal verzamelpunt, op zich niet erg maar ik zou graag mijn dochter bewust willen laten zien waar het terecht komt, vandaar ook mijn eerste idee, een kindertehuis. Dan ziet ze met eigen ogen hoe die kindjes daar wonen en leven.



Maar zouden die echt niet meer bestaan? Er worden toch ook kindjes geboren met verslaafde ouders die nergens terecht kunnen of jonge kinderen die uit huis geplaatst worden, niet voor elk kind is toch direct een pleeggezin? :think:




Dan is de optie van Fiep geen gek idee hoor.

Anna Sofie gaat regelmatig mee naar het azc hier, en dat maakt best indruk. Ze verzamelt vol enthousiasme spullen voor ongeveer de halve wereld :oops:

@lydia wrote:

@Gemmama wrote:
Mmm helaas, het voedselloket heeft alleen een centraal verzamelpunt, op zich niet erg maar ik zou graag mijn dochter bewust willen laten zien waar het terecht komt, vandaar ook mijn eerste idee, een kindertehuis. Dan ziet ze met eigen ogen hoe die kindjes daar wonen en leven.



Maar zouden die echt niet meer bestaan? Er worden toch ook kindjes geboren met verslaafde ouders die nergens terecht kunnen of jonge kinderen die uit huis geplaatst worden, niet voor elk kind is toch direct een pleeggezin? :think:




Dan is de optie van Fiep geen gek idee hoor.

Anna Sofie gaat regelmatig mee naar het azc hier, en dat maakt best indruk. Ze verzamelt vol enthousiasme spullen voor ongeveer de halve wereld :oops:




Eerlijk?? Ik heb niks met het AZC, niet verkeerd bedoeld hoor maar soms heb ik het idee dat heel Nederland klaar staat voor de asielzoekers en we ons eigen volkje wel eens vergeten. Ik doe gewoon liever iets voor Nederlandse kindjes die het echt niet goed hebben.

Misschien toch een idee om er zelf eens langs te gaan, want ECHT goed hebben die mensen het niet hoor. Ze leven in hokjes of op gemeenschappelijke slaapzalen en echt eigen speelgoed hebben die kinderen (bijna) niet.



Beeldvorminge he.

@samara wrote:

Misschien toch een idee om er zelf eens langs te gaan, want ECHT goed hebben die mensen het niet hoor. Ze leven in hokjes of op gemeenschappelijke slaapzalen en echt eigen speelgoed hebben die kinderen (bijna) niet.



Beeldvorminge he.




OO maar dat heb ik ook niet gezegd. Ik zei alleen maar dat ijn ons eigen volkje ook genoeg mensen zijn die het minder hebben of soms zelfs slecht. Persoonlijk steek ik daar liever mijn energie in…

Tjah, o.k alle kinderen zijn kinderen lijkt mij en niemand verdient slechte leef omstandigheden.



Maar je hebt mij op een idee gebracht.



Veel succes.

@samara wrote:

Tjah, o.k alle kinderen zijn kinderen lijkt mij en niemand verdient slechte leef omstandigheden.



Maar je hebt mij op een idee gebracht.



Veel succes.




Dat is een discussie die we op een ander topic moeten uitvechten denk ik :wink:



Jij ook veel succes!!

misschien dat je het anders kan doen…dus ipv minderbedeelde kinderen…zieke kinderen een speelgoedje geven…



in een kinderziekenhuis bijvoorbeeld…die kinderen kunnen ook wel een steuntje in de rug gebruiken

Ik denk ook dat het een andere discussie is maar er kriebelt me wel iets…



Wanneer je een residentiele instelling zou vinden die voldoet aan jouw gestelde leeftijdseis van 0-6 jaar (en die kans is volgens mij klein, omdat er veel met pleeggezinnen wordt gewerkt) dan zie je geen armoede denk ik :wink: In een azc wel.

De gezinnen in Nederland waar de omstandigheden minimaal zijn, daar zul je niet snel terecht komen, of je moet iemand kennen die zo leeft. Die gezinnen zijn er wel, wat Cell ook al noemde.



Misschien kun je eens contact leggen met een afdeling van het Leger des Heils.

Ok firma Zandbergen in Amersfoort deze instelling bezit meerdere khuizen in nederland…



Leger des heils in Hilversum deze heeft meerdere groepen leeftijd gebonden… Dus babygroep/dreumesgroep/peuterkleutergroep/pubergroep…



In amsterdam zit Amstelstad op de fredroeskestraat… Ook een instelling met verschillende Huizen…







Lief idee… :-*

Daantjuh, Ik begrijp dat jij hier meer van weet?

Zijn hier huizen bij die echt ook jonge groepen hebben of is dat gewoon echt niet meer te vinden? Wat op zich natuurlijk een heel fijn idee is :wink: