Kindertehuis Amsterdam/ Almere/ Utrecht/ Amersfoort

Het was trouwens net de afgelopen week, de week van de jeugdzorg.



Ik denk dat een echt kindertehuis vinden nog wel moeilijk kan worden als het om zulke jonge kinderen gaat.

Vaak is de verblijfslocatie van uit huis geplaatste kinderen ook nog geheim, uit angst voor problematiek met ouders.



De tehuizen die er zijn zijn vaak voor wat oudere kinderen die nergens, dus ook niet in een pleeggezin op hun plaats zijn.

kinderen van 0 tot 6 jaar, die jij zoekt gaan over het algemeen idd echt naar pleeggezinnen of ze zitten op zgn daginstellingen om zo een steun in de rug te zijn voor ouders.

Denk aan een boddaert centrum of zoals in regio apeldoorn hoenderloo, uit huis plaatsings units voor tieners.



Verder weet ik dat er bij Barneveld in de buurt een dorpje is, het heet “de glind” en het dorp is voor een groot deel bewoond door pleegouders die dit echt voor hun werk doen.

Een kindertehuis in dorpsopstelling zeg maar.



Maar net wat al is gezegd, juist onder deze groep zul je niet veel armoede aantreffen hoor, lang leve de moderne zorgstaat.

Als je echt minder bedeelden iets wilt geven dan zul je via via moeten achterhalen waar er echt arme gezinnen wonen, idd… via azc enz.

Via inloophuizen kun je ook in contact komen met arme gezinnen.

Of bel gewoon eens met de plaatselijke leger des heils, vraag aan hen of ze je een idee aan de hand kunnen doen.



En hoewel het wellicht niet ter discussie staat, vind ik het toch wel enigzins eh… raar dat je kinderen op een azc niet ter wille wilt zijn en echt op zoek bent naar een kindertehuis… terwijl die er amper nog zijn en het daar niet armoetroef is… maar goed, dat moet je zelf weten.

Ok er zijn al heel wat goede antwoorden langs gekomen. Het leger de heils is denk ik de beste weg. Daarnaast kan je misschien via jeugdzorg informatie krijgen. Verder kan je ook denken aan vrouwen met kinderen in de vrouwen opvang. Dit zijn vaak mensen die alles achter hebben moeten laten. Kinderziekenhuis zeker een idee. Azc blijft voor mij ook staan als optie. En via de voedselbank bereik je denk de mensen die toch echt op armoede grens leven. Verder kan je het proberen via maatschappelijk werk of andere hulpverleningsinstanties… oh ja die had ik al genoemd.

Super idee overigens en heel veel succes. Ik ga hem zeker onthouden! w



groetjes

Ellen

Had het er net met hubbie over,



Hij heeft op een internaat gezeten daar zaten ook veel weeskindjes, of kindjes waarvan hun ouders gewoon weg niet meer voor konden zorgen. Misschien kun je op deze manier informeren naar kinderen zonder ouders?? :think:

http://www.actiekids.nl/



Ik kwam dit tegen…lijkt me ook een erg goed doel :thumbup:

Ik heb hem meteen ingevuld :angel: :mrgreen:

ik wilde net zoiets vergelijkends posten: http://www.schoenmaatjes.nl



maar goed, als je het liever binnen NL zoekt, zul je deze link waarschijnlijk niks vinden…misschien voor iemand anders? Wij doen er dit jaar met school aan mee (waar ik werk). Echt wel :thumbup: , ze krijgen zoveel speelgoed de komende tijd, mooie tijd om kinderen bewust te maken wat andere kinderen NIET hebben…

Ik heb beide websites even bekeken en ga daar ook zeker aan mee doen, vind het een topactie!! :thumbup:

Een kennis van mij heeft in Amsterdam een gezinshuis.

Hier worden kindjes geplaatst, vaak crisis.

Van baby tot tieners.

Speelgoed is daar altijd welkom.

Helaas zijn er ook nog stees groepen met hele jongen kinderen… Welles waar zijn ze daar maar heel even, maar goed spelen doen ze daar ook :wink:

Je moet even zoeken naar medisch kindertehuis, er zit er iig eentje in zandvoort, aan de kostverlorenstraat (woonde ik tegenover),

en ik weet dat er in castricum ook nog eentje is.

Het gaat hier wel om uit huis geplaatste kinderen, die dus niet meer thuis kunnen wonen.

Ik denk niet dat je er mag kijken als de kinderen thuis zijn, maar je mag vast wel een keer langs als ze op school zijn. Er is vaak wel adminisratie oid aanwezig die je kan rondleiden. Ik vind het een top idee!

Gewoon persoonlijk bellen en uitleggen.

is Mappa Mondo misschien iets?

hoi hoi



ik heb het even nagevraagd bij iemand die bij jeugdzorg werkt maar in almere zijn er geen kindertehuizen wat je wel zou kunnen doen is het daar kinderdagverblijven brengen ook daar zijn ze vaak heel blij mee



wat denk je van ziekenhuizen, zieke kinderen vinden dat altijd prachtig



succes groetjes nathalie

http://www.kinderhospice.nl/mappa_mondo.htm

Heb niet alles teruggelezen, dus misschien is het al gezegd:



Voor alle kinderen in Nl die onder jeugdzorg vallen (dus in pleeggezinnen, internaten enz) is er de zg. actie Pepernoot.

Deze kinderen (of hun verzorgers dus) krijgen met sinterklaas €25 op een soort creditcard van de staat om cadeautjes te kopen!



Maar ik weet niet hoe dat met kinderen zit die bijv. onder een AZC vallen, of stichting NIDOS enzo… misschien kun je daar even checken?



Vind jouw initiatief lovenswaardig!



En als je nou niks voor kinderen vindt, kun je misschien ook overwegen om de mensen die door het Leger des Heils worden opgevangen, of in OAC’s komen, te verrassen met iets extra’s.

Voor jouw kleintje net zo leerzaam!

Heb toevallig laatst ook de voedselbank in onze plaats gemaild!

Wacht even hun antwoord af.

Ik ga ook nog even op de genoemde sites kijken :wink:

@Greetje14 wrote:

Heb toevallig laatst ook de voedselbank in onze plaats gemaild!

Wacht even hun antwoord af.

Ik ga ook nog even op de genoemde sites kijken :wink:






Krijg net een mailtje terug:



Goedemiddag,



Dank voor uw aanbod. Fijn dat u aan ons gedacht heeft. Wij houden ons aanbevolen.



Misschien kunt u contact met ons opnemen over het brengen of halen.



Met vriendelijke groet,


secretaris / coordinator

Instelling voor mensen met een verstandelijke beperking en dan een kindergroep…

Gemmama heeft me geinspireerd en ik had wegens de verhuizing toch al dozen voor de Kringloper klaarstaan, met speelgoed en kleding. maar onze voedselbank in Roosendaal was in elk geval heel erg blij met het aanbod, want ze geven een sinterklaasfeest en kunnen dus ook speelgoed gebruiken (mits natuurlijk in goede staat)

Ik weet dus waar mijn kleding en speelgoed heen gaat dit jaar, en ga er zeker samen met Brent voor zitten om meer uit te zoeken, met een simpele uitleg over papa’s en mama’s met minder centjes.



Gemmama, bedankt voor het idee

OOk ik ben geinspireerd geraakt door dit goeie idee. Mijn man lapt de ramen van een blijf van mijn lijf huis in amsterdam en ook daar zitten jonge kindjes

Ik ga van de week ( als ik weer beter ben, ben nu snot verkouden) het speelgoed en de kleding van Rivano uitzoeken en daar naartoe brengen



Top idee, en top te zien dat er meerde mensen geinspireerd zijn geraakt :thumbup:

In Amsterdam is t burgerweeshuis ik zat daar van 1959 tot 1964 helpt dit???

Ik was op zoek naar ons oude huis in Zandvoort en via google kwam ik hier uit. Het huis wat u bedoeld was ons oude huis. Kostverlorenstraat 77 er lag destijds een groot roestig anker voor het huis. Daarna was er een architectenbureau gevestigd en nu twee onder een kap. Links van het huis was de oprit en achter het huis was braakliggend terrein. Ik ging destijds naar de Hannie Schaftschool maar die is ook weg zag ik. Mvg Gerrit