Kinderschoenen.

J. heeft nu maat 26. Zie ik toch in de sale bij House of Shoes leuke schoenen staan, voor het najaar dus. Maar 49,- in plaats van de gebruikelijke 85. En ik vind goede schoenen altijd zo duur, dus ik dacht, ik koop nu vast een paar voor het najaar, op de groei.



Maar ik durf niet goed, geloof ik :shifty: Hebben jullie het wel eens gedaan? En zo ja, hoeveel groter koop je zo’n paar schoenen dan? Of moet ik gewoon niet zo gierig zijn en wachten tot september/oktober en de volle mep neerleggen? 8)

hier doen we het weleens en het is tot nog toe altijd goed gegaan.

Heb toevallig gister voor onze jongste loper een stel schoenen in een maat groter vooruit gekocht voor najaar/winter voor de helft van de prijs.



Verder kopen wij vrij veel schoenen bij TMS die vaak collecties van vorig jaar verkopen… tja dat maakt mij (en de jongens) echt niet uit, maar mijn portomonnee waardeert dat wel.

@mamaMarije wrote:

hier doen we het weleens en het is tot nog toe altijd goed gegaan.

Heb toevallig gister voor onze jongste loper een stel schoenen in een maat groter vooruit gekocht voor najaar/winter voor de helft van de prijs.



Verder kopen wij vrij veel schoenen bij TMS die vaak collecties van vorig jaar verkopen… tja dat maakt mij (en de jongens) echt niet uit, maar mijn portomonnee waardeert dat wel.




:slight_smile:



En koop je dan maar 1 maat groter? Ik heb geen idee wat zo’n voet nou groeit.

Ik koop altijd een maat groter, het is hier maar een keer niet goed gegaan (maar de middelste pastte die schoenen een jaar later dan weer wel, dus eignelijk ook niet erg).

ja hier nu 1 maat groter gekocht…

eerst zijn voetjes laten meten, huidige schoenen kunnen nog en ik heb een modelletje gekocht dat zowel geschikt is voor najaar (waar ik op gok dat hij ze past) als winter (voor als zijn voeten toch iets langzamer groeien).



Voor de oudste ook een keer een stel 2 maten groter gekocht, omdat onze ervaring was dat zijn voeten in de zomer 2 maten groeien en dan gewoon een heel jaar niet :lol: .

Heel bizar, maar zo gaat het al jaren… (al is er deze zomer nog geen groei in te ontdekken, hij pas de sandalen van vorig zomer gewoon nog steeds :shock: ).

Ik ben er zo slecht in… doe het dus ook niet… heb me een paar keer aardig verkocht aan schoenen… qua seizoen… ik ‘zie’ het gewoon niet… geloof dat onze kok-Cell daar wel heel goed in is… :angel:

Ik denk eraan om voor Anne ook vast schoenen te kopen, maar voeten van een kind van bijna 6 groeien niet meer zo hard dus ik vind het ook heel moeilijk. Anne heeft begin 2011 nog nieuwe laarzen gekregen, maat 30…zit nu nog in maat 30, maar wat doen die voeten van de winter :think:

@mama van anne wrote:

Ik denk eraan om voor Anne ook vast schoenen te kopen, maar voeten van een kind van bijna 6 groeien niet meer zo hard dus ik vind het ook heel moeilijk. Anne heeft begin 2011 nog nieuwe laarzen gekregen, maat 30…zit nu nog in maat 30, maar wat doen die voeten van de winter :think:




zou dan zelf een maatje 31 kopen, mochten ze nog wat ruim zitten leuk stel extra sokken over de maillot bijv.

Of een zooltje, dat scheelt ook weer een halve maat. Van wol ook nog lekker warm van de winter!

@Lune wrote:

Of een zooltje, dat scheelt ook weer een halve maat. Van wol ook nog lekker warm van de winter!




daar zou ik bij een jongen dan weer voor gaan idd :lol:

Maar bij een meisje denk ik dan gewoon direct aan de meiden van een vriendin van mij die heel vaak maillot aanhebben met sokken of beenwarmers er overheen… tja bij schoenen die net iets aan de ruime kant zitten natuurlijk een hele makkelijke en modieuze vuller (moet je wel even de sokken matchen bij de outfit :angel: ).

Ja dat heb ik niet hoor, bij elkaar matchende sokken vinden is vaak genoeg al een hele uitdaging :lol:

ik doe het niet meer, paar keer in totaal duurder uitgeweest omdat ik dacht in de uitverkoop te kopen. Ik koop nu in september ergens een paar waar ze de hele winter mee kan. Ze heeft verder een paar snowboots en voor de zomer een paar teva’s



helaas zullen we dit jaar twee paar schoenen moeten kopen. Ik had in eerste instantie gehoopt het dure seizoen kunnen omzeilen met de jongste, maar hij stapt nu al over, dus dat word took wel lopen tegen september…

Soms moet ik 3 keer per seizoen nieuwe schoenen kopen omdat voeten zo hard groeien en soms kan een kind er bijna een jaar mee doen.

Ik waag die gok niet, er is geen peil op te trekken…

Wel grappig dat dat zo verschilt he, ik kan hier heel goed voorspellen wanneer nieuwe schoenen nodig zijn. Alleen oudste deed dit jaar niet mee in zn gewone ritme, die. Heeft sinds jan al drie paar nieuwe nodig gehad :shock:

Hier ook regelmatig gedaan hoor, maar dan wel schoenen die in alle seizoenen kunnen. De zomer in nederland is nou niet zo geweldig dat alleen open schoentjes of sandalen zouden kunnen, dus sportmodelletjes bijv. die halen we wel regelmatig 1 maatje groter, is ze uit dr schoentjes dan hebben we vast een maatje staan. Nu heeft ze op een of andere manier 24 overgeslagen alleen, dus geluk dat we 24 niet hebben gehaald… :think: Maar er staat wel alweer een stelletje nike’s in maat 26 voor als ze uit dr ballerina’tjes in voor deze zomer :wink:

Vanaf die leeftijd groeien voeten vaak nog maar 1 maat per jaar. Dus het kan heel goed zijn, dat ze nog lang niet passen. Ik zou er niet op gokken.

Ik durf het niet zo goed. Heb het 1 keer gedaan en toen kwam het goed uit, maar vorige zomer heb ik 3 paar schoenen moeten kopen. Voor jongens lijkt het me wat makkelijker, in de zomer hebben ze hier ballerina’s en slippers, in de winter laarzen. Ik heb wel eind najaar een hoge gymp gekocht, ze groeide uit haar schoenen en durfde dus nog geen open schoen, te koud en bang dat het dan halverwege zomer te klein zou zijn. Toevallig past ze die schoenen nu nog ruim, dus die gaan de winter nog even mee in schat ik. Dan zou ik dus maar 1 paar laarzen erbij hoeven kopen, ook wel eens fijn. (ik wil altijd 2 paar schoenen voor afwisseling) Als het schoenen zijn die in het najaar nog zouden kunnen, dan zou ik het wel durven, dus doen zou ik zeggen!

Ik heb het wel gedaan, maar dan gewoon de maat die hij al had. Dan koop ik dus geen uitgesproken zomer of winterschoenen, maar een beetje tussenschoenen, die voor beiden wel kunnen. Maar alleen als het écht een aanbieding is, ik vind 40 euro al teveel, om de gok te wagen. Maar hier ging het om een paar van 80 voor 9 euro, dan is het niet erg als het maar heel kort past.

Ik heb voor de kids nu ieder 3 paar schoenen vooruit gekocht. Maar gewoon in de maat die ze hebben. Hier groeien voeten niet zo heel snel. En anders verkoop ik ze door (liever niet, ik willut)…

Heb hetzelfde ‘dilemma’.



Ik heb het nog nooit gedaan.

En ik koop ook altijd bij The House of Shoes, maar ik moet zeggen dat ik daar voor 2 kinderen een behoorlijke lap geld neer moet leggen en de schoenen toch vaak al snel stuk gaan of Lucas ineens blaren onder zijn voeten heeft en Robin zijn hielen kapot… :?

En dan betaal je dik over de 100 euro voor 1 paar schoenen, waarvoor je de voeten elektronisch op laat meten en vervolgens door de verkoper/ster na laat voelen ivm breedte, groeiruimte, etc.



Lucas had Brakkies (of nu zijn het ineens Braqeez… :roll: ) en het vel ligt gewoon onder van zijn voeten af.

Het vaste inlegzooltje is helemaal gekruld wat me ook echt niet lekker lijkt zitten.

En Robin had Pantoffola di oro’s waarin hij na 3 maanden een gat in zijn zool bleek te hebben… :think:



En nu lopen ze dus beide op Nike sneakers…





Maar om het lange verhaal kort te maken…

Ik had online (wat ik dus normaal ook niet doe, behalve de nike’s, maar ik ben het beu om diep in de buidel te tasten om vervolgens wéér nieuwe te moeten kopen) super leuke schoenen voor Robin gezien.

Timberlands en Hip van Pinocchio (?) en die zijn ook in de sale, van winter vorig jaar.



En nu dacht ik dus, waarom weer flink betalen voor niks…



En Robin heeft bijna 2 jaar in maat 31 gezeten en zit nu net in maat 32, dus ik verwacht dat dat het hele jaar wel blijft.

Maar toch…

Ik twijfel…



Ook omdat niemand dan na kan meten, maar anderzijds heeft me dat daarvoor ook weinig opgeleverd.

En Robin is 7 en kan ook wel zeggen hoe iets zit/voelt…





Moeilijk, moeilijk…