Kinderopvang gaat slecht.....

Helaas het gaat echt slecht in de kinderopvang.

Dinsdag gehoord op mijn werk dat er bij ons 8 mensen uit moesten.

Helaas ben ik 1 van die 8 personen.



Vanaf 1 februari is mijn naam Toos Werkeloos… :cry: :cry: :cry:

Ik hoorde het ja.



Op het KDV van mijn zoontje ook al. Een van zijn leidsters moet ook weg. :cry:





Echt niet leuk krabje. :hug: :-*

ahh dat is schrikken of niet.





je ziet het momenteel overal,zit in de oudercommissie bij de opvang van mijn jongste daar worden contracten ook niet meer verlengd en soms zelfs hele lokaties gesloten.



snap niet dat er steeds meer op bezuinigd moet worden, ze willen dat vrouwen gaan werken maar dit wordt steeds moeilijker zo

:hug:



sterkte… is toch een hele Domper zo…

niet leuk :frowning: :hug:



Bij mn zusje op het werk net zo, zij krijgt waarschijnlijk ook ontslag zoals het nu lijkt. Zo jammer dat de kdv terug lopen…

he dat is balen :hug:



Hier ook al meerdere kdv’s failliet gegaan, de vraag loopt gewoon erg terug. Veel mensen denken laat maar, ik blijf wel thuis voor dat geld…

Ik hoor het hier ook dat kdv’s moeten sluiten.

Ik werk zelf als gastouder en wij merken dat juist de vraag naar gastouders toeneemt.

Het is voor de ouders inderdaad voordeliger om hun kind bij een gastouder onder te brengen.



Sterkte :hug:

He verdikkeme Krabje…

Wat ontzettend vervelend!



Bij ons zijn er ook al een heleboel contracten niet verlengd.

Ik heb dan nog de mazzel dat ik al wat langer (zo’n 10 jaar) meedraai.

Dat heeft me deze keer gered, maar ik weet niet hoe het verder komt.

Er komen niet veel nieuwe kindjes meer bij helaas.

Wat balen krabje :hug:



ik merk het ook bij het KDV van mijn zoontjes een enorme terugloop van kindjes. Toen ik Steven kreeg moest hij al voor de geboorte opgegeven worden en kwam op een wachtlijst, bij Dennis liep de vraag al terug.

Er waren toen nog 3 groepen, dat is nu geslonken naar 2 groepen en op woensdag 1 groep. komend jaar gaat de prijs omhoog en de toeslag omlaag. Ik zit ook in de oudercommissie en de vraag is of de locatie open kan blijven volgend jaar.

Maar ook ik ga op zoek naar een gastouder want het kost me teveel zo.

Vooral vervelend voor de mensen die er werken :frowning:

@ilsederooy wrote:



snap niet dat er steeds meer op bezuinigd moet worden, ze willen dat vrouwen gaan werken maar dit wordt steeds moeilijker zo


Hier wordt zelfs op PSZ bezuinigd. Dat de gemeente PSZ niet langer meer willen subsideren. Dat houdt in dat psz weggaan en peutergroep daarvoor in de plaats komt wat onder wet van kinderopvang gaat vallen. Nu kunnen kinderen 5 ochtenden daar gaan spelen. En ik denk dat kdv hier ook daardoor leegloopt. Want 5 ochtenden in de week op peutergroep is natuurlijk stuk goedkoper.



Edit: Deze reactie is niet gericht op TS. :slight_smile:

Anywee, je zou dit moeten aan zien komen of niet?

sterkte! dat is vervelend nieuws :hug:



bij onze locatie moesten er ook twee leidsters uit maar die zijn wel opgenomen in de flexpool. ik weet niet of er voor jou nog opties zijn geboden?

Wat een ontzettend vervelend nieuws zeg :frowning: , kon er ook nog wel bij he :hug: :hug: , sterkte lieverd, hopelijk vind je snel wat nieuws :-* :-*

Jeetje meis en je hebt het de laatste jaren al niet voor je kiezen gekregen met andere dingen…kan dit ook nog wel bij NOT

Sterkte meis… :hug: :hug:

Marieke miss moet ik toch maar gaan nadenken om toch gastouder te worden dan. De papieren heb ik ervoor.



Esseke: tja ik davht ook dat ik veilig zou zijn. BEn ook bijna 8,5 jaar in dienst. Maar helaas via afspiegeling is er gekeken. In mijn leeftijdscattegorie zat er maar 1 collega onder mijn die na mij in dienst was gekomen. We liggen er allebei uit…



Elisaatje: van de 8 mensen zijn er 3 die een aanbod hebben voor een 0-uren contract, daar zit ik dus niet bij.



Nikita: tja gewoon relativeren denk ik dan. Er zijn ergere dingen in het leven dan je baan verliezen.

Wat ontzettend vervelend voor je Krabje! Ik begreep net dat je al het nodige op je bordje hebt en dan dit ook nog. Heel naar.



@Mariiyelle wrote:



Anywee, je zou dit moeten aan zien komen of niet?




Sorry Mariiyelle, is dit echt nodig om zo te reageren. Wat een gebrek aan inlevingsvermogen. Reageer dan niet.

:hug: :hug:



waardeloos zeg!

bij ons gaat het ook slecht en het duurt ook echt niet

lang voordat ze bij ons ook via de afspiegeling gaan werken

zo jammer dat de regering dit zo naar de knoppen helpt!!





mariyelle, sorry snap je lach-smiley niet zo!

ook veel ouders die nu hun kinderen op

een psz hebben zitten zullen dit wel gaan merken door de kosten die

flink zullen oplopen!

daarnaast is de opvang van een psz heel anders bedoeld als de opvang

in een kdv

Wat vervelend! Sterkte krabje!

Hopelijk vind je snel genoeg iets anders!!

@Maxime wrote:



Sorry Mariiyelle, is dit echt nodig om zo te reageren. Wat een gebrek aan inlevingsvermogen. Reageer dan niet.


Was niet gericht op TO maar over het algemeen.

@babs83 wrote:



mariyelle, sorry snap je lach-smiley niet zo!

ook veel ouders die nu hun kinderen op

een psz hebben zitten zullen dit wel gaan merken door de kosten die

flink zullen oplopen!

daarnaast is de opvang van een psz heel anders bedoeld als de opvang

in een kdv


Zolang psz wordt gesubsideerd, gaan de kosten niet hoog oplopen. En daarbij breng je je kind vrijwillig naar psz dus de kosten maak je zelf.



Ik probeer alleen te zeggen dat nu doordat psz een peutergroep wordt waarbij je kind 5 ochtenden kan brengen, ouders eerder kiezen voor peutergroep dan voor kdv. Zodat ze goedkoper uit zijn. :slight_smile:



Zal wel mn hormonen zijn dat ik zo reageer :slight_smile:





Maargoed,

Krabje, het is klote dat werknemers hier de dupe van worden waaronder jij, en zonder werk komt te zitten :hug: Ik heb het ook moeten voelen.

Wat een rot situatie Krabje!

Miss. is gastouder wat voor je?





Hier gaan ze ook reorganiseren, er was een nieuwe kinderopvang, om de overvloed van kinderen op te vangen 2 jaar terug.

Heel veel kindjes zijn toen overgezet naar de nieuwe opvang. Mijn kind(eren)

Bleven bij de oude opvang. Afgelopen jaar is de nieuwe opvang gesloten en zijn er kindjes weer terug gekomen, of zelfs heel veel er af gegaan .

De leidsters zijn onder verdeeld in nieuwe groepen, sommige groepen (o.a de babygroep) worden heel erg beperkt. Babygroep was eerst tot 2 jaar, nu dringen ze dat terug tot 1 jaar omdat er niet voldoende kindjes zijn. Tijdelijke contracten worden niet meer verlengd.

Echt heel jammer, maar door de crisis is het niet anders.