Kinderopvang gaat slecht.....

Jakkes Krabje, wat een rotbericht. Succes met het zoeken en vinden van een nieuwe uitdaging :hug:

heel veel sterkte meis :hug:

bij ons gaat het ook heel slecht , veel terug loop. Locatie waar ik werk valt het nog relatief mee maar toch in afwachting wat er nog komen gaat.

wat een rot nieuws! en dan denk je “safe” te zitten na 8,5 jaar. :hug: :hug: :hug:

Bij de kinderopvang van de boys is ook een vestiging gesloten, die is nu bij de boys erbij ( van 3 groepen oude opvang naar 1,5 groep bij de boys erbij ) Gastouder betaal je alleen de uren die je afneemt, dus zal goedkoper zijn idd want het grootste probleem bij kinderopvang is de gerelatuurde uren, dus bij zoveel uur werk mag je maar zoveel uur kinderopvang opnemen. Bij gastouder ga je minder snel over die uren.



Veel mensen hadden kinderen ook 3 dagen op opvang, maar 2 dagen maar werk. Dat kan ook niet meer nu.



Maar dat is allemaal off-topic, het is zwaar Klote allemaal. Succes met alles!

rot voor degene die hunb aan kwijt raken…









zelf persoonlijk vind ik het iets minder erg. Ws heb ik ook na dit jaar geen vaste dagen meer en bestaat mijn werk weer uit invallen. Op dit moment is er een achtlijst voor de ma di en donderdag, maar vanaf januari zijn er weer flexplekken!! dus joehoeee… gelukkig, als ik straks mijn baan weer kwijt ben, dan kan ik daar dus m kwijt en zelf toch in het onderwijs blijven werken.

We hebben maar 1 kdv die dit aanbied hier, dus… was ik al heeel beperkt.

Hey krabje



Kom je uit BoZ, dan denk ik namelijk te weten waar je werkt en waar je er dus uit moet. Flink balen zeg, ik werk in Hheide op het kdv en daar merken we nu ook wel wat terugloop maar opzich mogen we nog niet klagen. Maar eens 2013 aan kijken wat het doet.



Sterkte

Sonja uk werk in hengelo.

Ik werk ook in de kinderopvang,

ook hier merken we het goed, dat het minder wordt,

maar de laatste weken ook weer aardig wat aanmeldingen gekregen.

we hebben laatst met alle collegas uren moeten inleveren. op deze manier hopen we het hoofd boven water te houden, maar het blijft spannend.



Kranje voor jou een dikke :hug:

ah krabje dat is niet leuk! :hug:



Ik werk ook in de kinderopvang en bij ons gaat het ook niet zo best. tot nu toe zijn alleen mensen met een half jaar contract eruit gegaan. De mensen met een vast contract zitten nog goed. (ik gelukkig ook, maar voor hoelang?)



Gastouder ben ik ook en dat is hier in de buurt ook niet zoals voorheen. Dat loopt ook sterk achteruit.



Succes met ander werk zoeken :-*

Het is ook behoorlijk waardeloos hè… En dan móeten de KDV’s hun tarieven wel omhoog doen want ondanks dat er minder kinderen worden opgevangen blijven de kosten nog wel bestaan. Voor ‘ons’ gastouder(s)(bureaus) is het wel weer lucratief, zij het tijdelijk. Gelukkig realiseren mensen zich steeds beter dat het niet altijd gaat om een keuze tussen (te) veel betalen of stoppen met werken en zien ze dat een gastouder een hele goede oplossing kan zijn. Neemt niet weg dat de bezuinigingen ons ook hard raken. Toch merk ik wel dat ik in de afgelopen drie weken behoorlijk veel offertegesprekken heb gevoerd met nieuwe vraagouders. En het voordeel van het feit dat de groepsleidsters op straat komen te staan is dat wij momenteel een geweldig bestand van super gekwalificeerde en ervaren gastouders hebben.



Ik weet niet waar je woont, maar het zou daarom dus helemaal niet zo’n slecht idee zijn om de mogelijkheden tot het worden van gastouder eens gaat bekijken. Je ervaring is echt een dikke vette pre hoor! Sterkte en succes!

Wat een rot nieuws…



Helaas kunnen we meepraten, mijn man raakt zijn baan ook kwijt, en zo dus ook de bso 2 plaatsen.

En zo gaat het door…cirkel waar je niet aan ontkomt.



Kan je niet met wat collega’s samen gastouderen? Dan kan je samen een ruimte huren en daar flink wat kids plaatsen tegen een lager tarief? Hebben hier wat meiden gedaan van de bso die hun baan kwijtraakten en dat loopt nu erg goed.



Werk je bij catalpa?

Nee werk niet bij catalpa…

wat vervelend dat je je baan bent kwijt geraakt :hug:





voor mij is het gunstig…want ze zijn een stuk flexibeler geworden, ik hoef maar 1 middagdeel af te nemen ipv een hele dag en dus in verhouding is de kdv voor ons nu gunstiger en hebben daarom ook de keuze gemaakt om onze kids daar per 2013 onder te brengen + geen wachtrij, wat eerder wel zo is…dus sja elk voordeel heeft zn nadeel zou cruijf zeggen :shifty: :shifty:

niet leuk dus voor de mensen die er in werken en hun baan kwijt zijn…

@Reat wrote:

Kan je niet met wat collega’s samen gastouderen? Dan kan je samen een ruimte huren en daar flink wat kids plaatsen tegen een lager tarief? Hebben hier wat meiden gedaan van de bso die hun baan kwijtraakten en dat loopt nu erg goed.




Gastouderopvang mag alleen in het huis van de gastouder of in het huis van de vraagouder. Daarnaast mag je niet samenwerken om zo meer kinderen op te vangen. Op die manier zoals jij het beschrijft moet je er echt een kinderdagverblijf van maken met alle eisen die daarbij horen…



Ontopic: Wat vervelend krabje. Hier hetzelfde gehad dit jaar, ook enorme terugloop en ik moest er toen uit begin dit jaar.

@Noekie wrote:

@Reat wrote:
Kan je niet met wat collega’s samen gastouderen? Dan kan je samen een ruimte huren en daar flink wat kids plaatsen tegen een lager tarief? Hebben hier wat meiden gedaan van de bso die hun baan kwijtraakten en dat loopt nu erg goed.




Gastouderopvang mag alleen in het huis van de gastouder of in het huis van de vraagouder. Daarnaast mag je niet samenwerken om zo meer kinderen op te vangen. Op die manier zoals jij het beschrijft moet je er echt een kinderdagverblijf van maken met alle eisen die daarbij horen…



Ontopic: Wat vervelend krabje. Hier hetzelfde gehad dit jaar, ook enorme terugloop en ik moest er toen uit begin dit jaar.




Dat klopt ja…je mag niet een andere ruimte huren om daar meer kinderen in op te vangen. Je mag wel een aparte ruimte aan je huis aanbouwen met eigen voordeur om daar als gastouder te gaan werken maar dan nog mag je maar 6 kinderen opvangen.



die meiden van die BSO overtreden daarmee de regels en komen ms nog wel voor problemen te staan.



Krabje meis ik vind het zo sneu voor je :hug: :hug:

Een schoonzus van mij krijgt vrijdag te horen of ze blijft of ontslag krijgt.

Kinderdagverblijf

och krabje wat erg dat je je baan kwijt bent :hug:



ook bij ons op het kdv gaat het slecht, wij hebben komende donderdag spoed vergadering… ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Sterkte meis.

Helaas ken ik het gevoel heel goed ik ben in mei na 15 jaar trouwe dienst ook ontslagen met mij nog 27 anderen triest. Maar het is niet anders.

Ooow wat naar…sterkte hoor :hug:



Ik kreeg ook een nieuwsbrief van ons KDV dat de bezettingen gaan veranderen, de tijdelijke contracten worden allemaal opgezegd en de vaste krachten kunnen dus op een andere locatie ingezet worden.

Zo rot voor al die meiden daar :cry: