Kinderkeukentje

Welke is nou echt leuk? Er zijn niet zoveel verschillende soorten te koop… :roll:

Wij hebben die van Ikea, die vind ik erg leuk. De meiden zijn er erg blij mee!

een tip die ik je meegeef, kijk goed naar de hoogte van de keukentjes. sommigen zijn maar 60 of 70 cm hoog en als je meisje straks groter is moet ze op haar knieën ervoor zitten. niet echt handig.





ik heb ook rondgekeken voor een nieuw keukentje. we hadden er een gekregen van vrienden, hun dochters speelden er niet meer mee, maar hij is nu echt wel op. maar om 40 euro voor een nieuw keukentje te betalen waar ze misschien nog een jaar mee speelt vind ik wel veel geld. en de goedkope keukentjes van rond de 20 euro zijn allemaal vrij klein.



ik zoek nu op mp voor een tweedehandsje

Ik zou in elk geval voor een houten kiezen, duurzamer, mooier, prettiger materiaal voor kinderen. En idd een die niet al te laag is, maar ik zou ook weer niet zo’n enorm gevaarte met bovenkastjes oid kiezen.

Ik vond die van Ikea mooi, maar voor een beetje extra had ik een mooie houten keuken met roze van Kidzkraft.

wij hebben de step2 xxl en is een grote hit elke dag spelen ze er met veel plezier mee

Wij hebben dit keukentje, zoooo mooi (vind ik).



En vind dat er nog aardig wat keus is hoor in keukentjes, vooral als je zoekt op houten keukentjes. Maar weet natuurlijk niet of je dat leuk vind, maar hout blijft zo goed en mooi !!



Was 170 euro trouwens…

@romata wrote:

Wij hebben dit keukentje, zoooo mooi (vind ik).



En vind dat er nog aardig wat keus is hoor in keukentjes, vooral als je zoekt op houten keukentjes. Maar weet natuurlijk niet of je dat leuk vind, maar hout blijft zo goed en mooi !!



Was 170 euro trouwens…




hij is mooi wel erg prijzig



Wij hebben juist voor een iets lager keuken gekozen zodat ze eraf ruim 1 jaar al mee kunnen spelen.

Hier nog een fan van de IKEA Duktig keuken, het is het eerste waar kids die bij ons binnenkomen op af rennen!



Romata, die van jou is ook supermooi zeg! :inlove:

Dat keukentje van Kidkraft was ook een optie bij ons, maar ik vond hem wat groot.

Ik zal ook even plaatje neerzetten. Geeft toch een beter beeld hè.

de Ikea keuken (zonder bovenstuk) wordt hier al een jaar lang (bijna) dagelijks gebruikt :thumbup:

wij hebben deze via MP gescoord. Hij was ook bij verschillende i’net winkeltjes te koop, voor bedragen zo tussen de 60-70 euro geloof ik. Zelf hebben we er 50 voor betaald, amper mee gespeeld omdat het voor hun kindjes te klein zou zijn. de werkhoogte is 50 cm, totale hoogte 70 cm. Elise is nu ruim 3 en speelt regelmatig met het keukentje, zeker niet te klein! Al haalt ze ook wel het e.e.a. uit haar keukentje en daar word dan op tafel mee gespeeld, maar dat vind ik niet zo erg. Ik denk dat dit keukentje over een jaar of 2 wel te klein zal zijn, maar dan speelt er hoop ik wel weer een andere peuter mee :wink:

Wij hebben die van Ikea, wordt veel mee gespeeld, maar de magneetjes van de deurtjes zijn vrij sterk, dus onze jongste (1,5) krijgt ze nauwelijks open.

Goed voor de broederliefde, de oudste komt dan helpen :wink:



Groetjes,

LaBruja

@mama_desiree wrote:

een tip die ik je meegeef, kijk goed naar de hoogte van de keukentjes. sommigen zijn maar 60 of 70 cm hoog en als je meisje straks groter is moet ze op haar knieën ervoor zitten. niet echt handig.





ik heb ook rondgekeken voor een nieuw keukentje. we hadden er een gekregen van vrienden, hun dochters speelden er niet meer mee, maar hij is nu echt wel op. maar om 40 euro voor een nieuw keukentje te betalen waar ze misschien nog een jaar mee speelt vind ik wel veel geld. en de goedkope keukentjes van rond de 20 euro zijn allemaal vrij klein.



ik zoek nu op mp voor een tweedehandsje




er komt toch nog een knulletje achteraan die er ook nog een paar jaar mee kan spelen?



Hier 3 jongens en een keukentje dat al jaren goed gebruikt wordt.

Op het moment is de jongste van 2 er het drukste mee, maar ook de middelste van bijna 5 speelt er nog regelmatig mee. De oudste van 6,5 is het langzaam wel aan het ontgroeien.



Heb het keukentje trouwens zelf gemaakt, dus kan helaas geen tips geven :slight_smile: Heb voor de hoogte toen gekeken hoe onze knul bij een tafeltje stond.

Wij hebben die van de Ikea.

Deze is geloof ik in 3 hoogtes verstelbaar.

ik zeg: IKEA :inlove:

Wij hebben ook die van ikea, bevalt super!

Hier ook twee jongens met een keukentje hoor :angel: Het is echt hét favoriete speelgoed hier. Ik heb een houten keukentje, het is meer een losse kookplaat die je op een tafeltje moet zetten (ivm chronisch ruimtegebrek in huis :? )







Ze hebben er nog een paar extra pannetjes bij, een wat houten snij-groenten en -fruit. Oh ja en het doosje met 4 houten eieren wat ze erbij hebben is ook erg in trek.



Ik vind het absoluut niet iets wat meer voor meisjes is. Kinderen willen je gewoon nadoen. Sta ik in de keuken te koken, staan de jongens in de kamer een ei te bakken 8) Echt heel grappig om ze dan samen bezig te zien/horen. Hoor ik ineens vanuit de keuken dat ze elkaar waarschuwen dat de pan heet is :mrgreen: En ik mag natuurlijk regelmatig even een hapje proeven :drool:



Misschien moet je dan aan je omgeving eens vragen of ze geen enkele man kennen die wel eens kookt? En of ze weten dat veruit de meeste (top)koks in restaurants toch echt mannen zijn?

@mlk1982 wrote:

wij hebben deze via MP gescoord. Hij was ook bij verschillende i’net winkeltjes te koop, voor bedragen zo tussen de 60-70 euro geloof ik. Zelf hebben we er 50 voor betaald, amper mee gespeeld omdat het voor hun kindjes te klein zou zijn. de werkhoogte is 50 cm, totale hoogte 70 cm. Elise is nu ruim 3 en speelt regelmatig met het keukentje, zeker niet te klein! Al haalt ze ook wel het e.e.a. uit haar keukentje en daar word dan op tafel mee gespeeld, maar dat vind ik niet zo erg. Ik denk dat dit keukentje over een jaar of 2 wel te klein zal zijn, maar dan speelt er hoop ik wel weer een andere peuter mee :wink:




ik heb deze ook een keer bij een bel en win actie gewonnen. Prima keukentje, vond het alleen jammer dat het hout onbewerkt werd, zaten in no time kringen in en zo (of is mijn kind de enige die dan water en zo bij zijn spel betrekt?)





De discussie over of keukentjes wel of niet ook jongensspeelgoed is, komt hier zo’n beetje jaarlijks terug op kok. blijf me erover verbazen, om de redenen die drella noemt. Los van dat ik op jonge leeftijd niet geloof in jongens- en meisjesspeelgoed, is het gewoon imitatiespeelgoed, iets wat helemaal niet aan een bepaalde sexe hangt.