de kamer die Salomé krijgt is nogal klein, 2x2 en ik kan me even niet herinneren of de deur nu naar binnen of naar buiten slaat (Ik neem toch aan naar buiten :think: )
Ze heeft een jaren zeventig bedje, die past er in en daar kan ze nog zeker wel 2 jaar mee vooruit, maar dan staat de kamer wel vol.
Iemand van jullie die ook zo’n kleine kamer heeft waar geen baby meer in slaapt?
En hebben jullie tips? Welke bedden passen daar nog meer in?
Zelfs de baby slaapt er nog niet,aar zijn kamertje is 1.80-2.30.
Bij ons past naast d deur net een bed en ik zag eens een klein kamertje met onder het raam, dwars over het voeteneinde van het bed, een bureautje. Dat komt hier later vast ook
Keukenkastjes hoog aan de muur voor kleding?
Of misschien kan je kleding et als wij ergens anders kwijt.
een vriendinnetje van Luna heeft ook een hele kleine kamer en die heeft een hoogslaper zodat ze toch ruimte heeft voor wat spulletjes en om te spelen doordat ze onder die hoogslaper kan spelen maar hoe groot die kamer precies is weet ik niet :think:
Zou het geen optie zijn om zo eentje te nemen? *******
Of past dat niet in een 2x2 kamer?
Edit beheer: commerciële link verwijderd
Elin heeft ook zo’n klein kamertje en wij hebben een bed op maat laten maken. Een kajuitbed zodat er ook nog wat opbergruimte is.
Voor nu nog best hoog maar met uitvalrekje en ikea trapje gaat het prima.
Ik had eigenlijk de zijkant liever wat hoger gehad dan was er geen uitvalrekje nodig maar goed dat was een foutje van ons :wall: .
Het ligt denk ik aan het doel van de kamer, moet er later ook gespeeld worden?
Jesse en Elise slapen samen op ong. 3,5x3,5 en Elise heeft een halfhoogslaper en Jesse zn peuterbed staat hier haaks op ( gedeeltelijk eronder) Hier 2 1-persoonsbedden passen niet, dus als we over een jaar of 2 geen grotere woning hebben moet er een stapelbed in.
Onder de halfhoogslaper is verder nog wat ruimte om te spelen en spullen kwijt te kunnen en er staat dan naast Elise dr bed ook nog een trapkast ( een klein stukje onder het bed ) en een linnenkastje (2-deurs van ikea)
Mijn zusje lag vroeger in een kamertje van amper 2 bij 2.
Deur ging naar binnen open. Achter de deur zeg maar, stond haar bed (2 meter lang, paste exact), aan de andere kant van het kamertje stond een smalle kast en een plank aan de muur, met planken erboven, met een stoel erbij. Het ging allemaal precies, en was het leukste kamertje van het hele huis
Heb nog niet alles gelezen,maar Eli heeft sinds kort een kamertje van 2 bij iets meer dan 2 (hij is wel diep,maar schuin dak,dus daar kan je dan weer niets mee).
Hij heeft een half-hoogslaper (is wat lastig bij een heel kleintje). Daar onder een lage, lange plank op pootjes als tafeltje (langs de wand). Daar op staat speelgoed en daar onder mandjes met boeken, tekenspullen, speelgoed.
Onder het bed hangt ook het krijtbord. De rest van zijn kamer is leeg. Alleen een speelkleed,zodat zijn vloer in het geheel speelruimte is.
Er komt straks wel een ronde tekentafel bij,maar die past nog onder het schuine dak.
De rest van het speelgoed in mandjes.
Kledingkast past er niet meer in,maar Jo heeft een TE grote kamer (ook schuin dak),dus daar staat 1 grote kledingkast voor beide heren samen. Jo’s boekenkast zitten ook nog wat boeken in die van hen beiden zijn.
Zal even foto zoeken.
Hij is meer dan 2 bij 2,maar in de breedte kan het wel kloppen,misschien een fractie meer. Lengte is meer,maar de achterwand is wel erg schuin.
Een kind van 2 of 3 kan natuurlijk niet in een half-hoogslaper. Eli is nu 4 en kan het wel nu.
Misschien nog even afwachten tot ze wat ouder is (even uitzingen) en dan ook hoogslaper er in?
In de hoek ligt nu een auto-speelkleed. Meer niet.
Even wat voorbeelden.
‘vroeger’ (toen ik klein was :lol: ) was er in het huis van mijn ouders ook zo’n mini kamertje. Eerst was dat de babykamer, dus na mijn broer en mijn kwam mijn broertje daar nog in met een ledikantje.
Toen ik oud genoeg was voor een hoogslaper wilde ik graag op die kamer, want die had het mooiste uitzicht van het huis.
Standaardhoogslaper paste er niet eens in, dus mijn vader en mijn opa hebben daar een hoogslaper zonder poten gemaakt… namelijk volledig klem tussen/ in / aan de muren vast en een matras van 1.90.
Bed was wat breder gemaakt dan standaard matras zodat ik daar ipv een nachtkastje een soort van plank had. Denk zo’n 30 cm breed dat het was die plank/strook. Die ruimte daar boven maakte immers toch niet uit.
In eerste instantie had ik gewoon een lekker hangkussen er onder en een meidenkast als kledingkast staan. Toen ik groter werd een bureautje er onder en een hogere, maar minder diepe kast.
Vond het altijd een heel gezellig kamertje.
De kamer van 14 vierkante meter die ik na de verhuizing kreeg toen ik 11 was vond ik echt stukken minder leuk.
Siem heeft ook een kamertje van amper 2 bij 2.
Het is dat hub paar jaar terug een muurtje wat heeft opgeschoven anders kon er amper een commode staan. We hebben nu bv een ledikant, een lange smalle kast ernaast en tegenover de commode en het is vol…
Ik heb zoiets in gedachten voor als Siem groter is en er een ander bed moet komen.
(we hebben wel een grotere kamer hoor, dus als Siem ooit grote broer mag worden dan schuift hij door.)
Maar dan zelfmaken op formaat wat in het kamertje past.
Herkenbaar…ik heb zelf een hele tijd op een kleine kamer geslapen. Had dan ook een bed van 1,90 en een bureau dat zelfgemaakt was. Laden onder het bed waar nog dingen inkonden als schoolboeken (of speelgoed) en de kast was ingebouwd dat was wel mijn gelukje voor die kamer. Al was ie iets meer dan 2 lang en net een meter breed. :shifty: Kon dus net naast mijn bed lopen. Aan de kant waar mijn bed niet stond had ik niet eens genoeg ruimte om planken op te hangen. Die heeft mijn vader gemaakt boven het bureau. Een bed op maat gemaakt is wel een mooie optie. Ik weet niet of je in het kader van de mogelijke groei verwacht dat Sal over de 2 meter gaat uitkomen of dat ze toe kan met een 1.90 bed? Ikea heeft ‘afwijkende’ maten matrassen al zullen de meeste beddenwinkels ze ook voor je op maat kunnen maken. Het kan wel en het is ook wel knus vond ik altijd. Beetje het gevoel van een bedstee maar dan met een raam. :lol:
ohh dat is wel heel groot :oops:
Oeh maar wel heeel mooi! Prijsje is er vast ook naar maar toch kwijl.
Wij hebben ook zo’n minikamertje.
Heb er ooit een grenen halfhoogslaper in gehad maar ik vond het erg benauwd. Toen een witmetalen (wat luchtiger) hoogslaper geïnstalleerd (viel niet mee om op te bouwen in die kamer trouwens, mennnnn) en ik werd er nog steeds helemaal iebelig.
Als er een handig iemand in de familie is zou ik gaan voor wat iemand hier beschreef, een soort van zwevend bed, zonder sta-in-de-weg poten, lijkt mij het meest ideale. En inderdaad kleren ergens anders, gangkast?
Het is echt bedoeld om te slapen. Boven op zolder slapen de andere 2, daartussen zit een grote ruimte die als speelzolder gaat dienen.
Op onze kamer, in de studeerkamer en in de hal boven zijn vaste kasten waar volgens mij veel spullen in kunnen, dus haar kleren kunnen daar prima in.
Leuk die foto’s, krijg ik een beetje een beeld :thumbup:
Het is op zich wel een hoge kamer, dus een hoogslaper zou tzt best mogelijk zijn.
Zit nu vooral te denken wat ik op de muren doe. Ik dacht aan 3 muren wit en dan 1 muur behangen met echt mooi behang. (voor 1 muur met die lengte zal het dan qua prijs ook wel meevallen :mrgreen: )
Helaas voor mij wil ze loooosse (roze )
dan zou ik nu voor 1 looooosse muur gaan met verf, eventueel leuke stickers of met verf op sjabloneren met een leuk plaatje oid en als ze wat groter wordt en een iets meer uitgesproken smaak als looooosse krijgt een echt leuk behangetje uitzoeken.
Kan ze tegen die tijd mee beslissen en hoef je niet eerst ander behang er af te halen omdat de muur nu dan maar gewoon geverfd is (of zit er nu al behang op die muur en moet je wel behangen).
Het ligt denk aan je kindje, maar Elise ging met ruim 3 over in de halfhoogslaper, de hoogslaper kon toen echt nog niet ( we hebben hem geprobeerd in de winkel, de trap vond ik doodeng, te stijl.
Maar toen hij er eenmaal stond en Jesse in het peuterbedje ging ( vanuit ledikantje ) hebben we hem al vrij snel meerdere malen betrapt in Elise dr bedje. Toen was hij nog geen 2 jaar! Hij is er zelfs wel eens bij in slaap gevallen. Hij kon toen nog niet zelf uit het bed, dus dat was een hoop geschreeuw en gekrijs toen hij wakker werd… :lol: Maar ondertussen lukt dat hem ook prima. Bij wijze van had nu een stapelbed prima gekund in hun kamer, maar dat vond ik niet echt leuk.
Gni gni het is haar kamertje dus als het roze moet worden dan moet het maar. 8) Vind zelf altijd dat de Kwantum best wel mooi behang heeft! Daar valt de prijs ook zeker wel mee. En tja Eijffinger of hoe dat merk ook heet…das echt zoooooo kwijl. :drool: En misschien voor 1 muur nog wel te doen?
En wanneer je de andere muren wit laat, en het bed ook wit lijkt het wellicht ook wat ruimer? Valt het bed zeg maar weg tegen de achterwand. :think: Leenbakker heeft overigens ook een gaaf metalen bedbank principe. Vind ik erg mooi voor meisjes, heeft een vriendin ook voor haar dochter. Of voor het Hemnes principe gaan (hebben wij ook bij Leenbakker vandaan voor 100 euro minder dan Ikea) zodat je gelijk laden eronder hebt. Is niet te hoog (Casper kon er met ruim anderhalf zelf op en af klimmen) en er past prima een ‘hekje’ aan. Die hebben we wel van de Ikea (Vikare heet die geloof ik).
@Mutsie86 wrote:
Siem heeft ook een kamertje van amper 2 bij 2.
Het is dat hub paar jaar terug een muurtje wat heeft opgeschoven anders kon er amper een commode staan. We hebben nu bv een ledikant, een lange smalle kast ernaast en tegenover de commode en het is vol…
Ik heb zoiets in gedachten voor als Siem groter is en er een ander bed moet komen.
(we hebben wel een grotere kamer hoor, dus als Siem ooit grote broer mag worden dan schuift hij door.)
Maar dan zelfmaken op formaat wat in het kamertje past.
O, die is gaaf zeg!!!
Als er boven een speelzolder komt, zou ik nu kiezen voor een gewoon maar wel laag bedje met misschien een kleine ladekast voor wat persoonlijke speelgoedjes en later een extra hoge hoogslaper.