Charity is laatst op een feestje geweest daar hadden ze allemaal spelletjes van die ouderwetse spijkerpoepen en koekhappen etc.
en ieder kindje had een zelf gemaakt boekje mee gekregen met welke spelletjes er waren gedaan en hoeveel spijkers ze erin hadden gekregen en hoeveel koek ze hadden gehapt.
En hoeveel ze en wat ze hadden gegeten.
Charity vond het geweldig.
Hier houden we een thema feestje ze mag 5 kindjes uit nodigen ik heb alles van de princessen en kroontjes er worden spelletjes gedaan en er word gedanst.
Vorig jaar met Th zijn 5e verjaardag een kabouterfeestje gegeven.
Klein cakeje versieren, cadeautjes uitpakken, kabouterhoed versieren, een “speurtocht” door ons bosje achter het huis (kabouter Pollewop had zijn boodschappen verloren en die gingen de kinderen zoeken - nootjes, flesjes kaboutersap, rode besjes plukken… ) en bij thuiskomst nog pannenkoeken gegeten. Het was erg gezellig!
Had voor dit jaar het idee om een Indianenfeestje te doen. Hoofdtooi maken, misschien indianen kleren versieren, in de tuin 1 of twee wigwammen (?) neer zetten, maar weer iets ontdekachtigs doen in “ons” bosje en daarna broodjes bakken boven een kampvuurtje.
En met extra hulp van oma, oom en mn beste vriendin (MET gitaar) moet dat wel een succes worden!
Hij wil tot nu toe alleen 1 vriendinnetje van school uitnodigen en zijn buurjongens.
Wanneer houden jullie het feestje?
Op de verjaardag zelf (gebeurt hier bij Th op school veel)? In het weekend of door de weeks? :think:
Klinkt wel als een heel leuk feestje Annemarie!
Veel plezier!!!
Al hoop ik de komende jaaaren nog gewoon thuis te feesten!
Ik heb het ook buiten de deur gedaan hoor toen hij 5 werd. Ik heb een heel klein huis wat al vol is als er 1 kindje komt spelen.
Maar 10 kinderen uitnodigen :shock: , mijn god, dat is ook wel erg veel.
Het klinkt in ieder geval leuk wat je gaat doen, veel plezier!
Ik wilde het eigenlijk ook vragen, waarom zoveel kindjes voor het eerste echte feestje?
Mateo mag er 4 uitnodigen, met hem en Micah is dat dus 6 en dat vind ik best te doen.
Thijs mag 3 vriendjes uitnodigen dan zijn ze met z’n 4-en en we vieren het ook nog thuis dit jaar.
Beetje ouderwets met koekhappen, sjoelen, etc.
Moeten alleen nog een datum prikken :roll:, ach we hebben nog 3 weken
Marite, klinkt leuk zeg een indianenfeestje :thumbup:
Zal het hier eens in ‘de groep’ gooien tegen die tijd (die groep is dus de oudste :lol: ) of hem dat ook wat lijkt.
Gaan we op buffeljacht in de wijk ofzo :mrgreen: en dan onderweg spelletjes en bij een vriendin voor staat een leuke picknicktafel… en dan idd allemaal met een eigengemaakte indianentooi op… oeh mama krijgt er al zin in :dance:
maar nu is hij pas eind juni jarig, dus mama moet nog even wachten
De oudste heeft het al vanaf de week na zijn 5e verjaardag over ‘straks op mijn 6 feestje’ en hij blijft steeds met dezelfde 5 namen komen… vind mama ook wel mooi zat. Zijn we dus met 6 kindjes en de middelste mag ook mee doen.