Kinderfeestje, ideetjes gezocht

T.ijn is bijna jarig, 5 alweer…ik weet niet goed wat we moeten doen.

Hij mag 5 a 6 klasgenootjes vragen, en daarnaast vragen we nog 3 andere kindjes.

9 kinderen dus en 3 volwassenen, mijn zus en schoonzus.

Zat zelf te denken aan zo’n indoor speeltuin (Dippiedoe) Dat kost dan 10.95 per kind inclusief eten/drinken en snoep.

Heb mijn baas gevraagd of hij ons met een touringcar wil brengen, dat zullen ze ook wel leuk vinden. Al met al zou dat zo’n 150 euro kosten.

Ik vind dat eigenlijk wel wat aan de dure kant, aan de andere kant heb je thuis geen zooi en ook zelf wat rust, ze spelen tenslotte wel en wij drinken een bakkie.

Wat hebben jullie gedaan toen ze 5 jaar werden?

Spelletjes thuis, ik zou nooit 150 euro voor een feestje uitgeven :shock:

Misschien als ze een stuk groter zijn en feestjes thuis of in het bos ofzo niet leuk meer zijn, maar op deze leeftijd…

Ik was denk ik 20 euro kwijt aan wat lekkers en een kleinigheidje te winnen voor de kids.

Wij wonen naast een ballorig waar we vaak komen en daar geven ze ookv an die feestjes…Ik vind het zo’n eenheidsworst. Helemaal niet bijzonder want om je heen zitten nog 10 kindjes…

Mateo is ook bijna 8) 5 en hij mag 4 kindjes uitnodigen (zou oud hij wordt met hem erbij, broertje tellen we niet mee). Ik heb dus 6 kindjes.

Ik ga eerst minitaartjes versieren en natuurlijk snoepen en daarna mogen ze boven disco doen in zijn kamer.

Hij krijgt een discolicht dus dat scheelt :angel:

Misschien dat we ze achter een film zetten of we gaan spelletjes doen.

(speurtocht bewaar ik voor hij 7 of 8 is :inlove: )

Het feestje begint om kwart over 3 na school.

Om half 6 maak ik een stapel pannenkoeken en om half 7 is het feestje over…

Alles gaat op papieren bordjes en bekertjes.

Ik ben toch echt niet van plan 150 euro uit te geven.

Het is ook waar een kind gewend aan kan raken. Straks is een indoorspeeltuin niet meer leuk en moet je naar de efteling of of of of…

@Madre wrote:

Het is ook waar een kind gewend aan kan raken. Straks is een indoorspeeltuin niet meer leuk en moet je naar de efteling of of of of…

Ja daar dacht ik dus ook aan, dan vinden ze straks niks meer leuk.

Kan dat ook niet maken t.o.v. andere ouders en kinderen :think: :think:

We doen het dus toch maar thuis, maar alle ideen zijn welkom hoor.

Taartjes versieren is ook leuk! En dan disco :thumbup:

Maar iets waar ze iets mee kunnen winnen is ook leuk ja!

@Anne-marie wrote:

@Madre wrote:

Ja daar dacht ik dus ook aan, dan vinden ze straks niks meer leuk.

Kan dat ook niet maken t.o.v. andere ouders en kinderen :think: :think:

We doen het dus toch maar thuis, maar alle ideen zijn welkom hoor.

Taartjes versieren is ook leuk! En dan disco :thumbup:

Maar iets waar ze iets mee kunnen winnen is ook leuk ja!

oh goed idee…Al zou ik dan toch wel voor iedereen een kleine medaille erbij doen ofzo…

Je kan ook van die cakebakjes bij de supermarkt kopen waar je vruchten in kan doen (ik weet niet hoe het heet, heel handig). Dan worden het vruchtencakjes. Bus slagroom, spikkels en hagelslag etc. Zijn ze ook weer een half uur mee bezig. Dan lekker razen boven (sugarrush) zeggen dat ze een show mogen verzinnen ofzo, en dan een optreden…

(oh ik verzin voor mijzelf mee hihi)

Of een verkleed kist huren…?

Of een bioscoop maken, mbv de beamer compleet met popcorn, en een van de nieuwste films downloaden :wink:

Krijg net wel een mailtje binnen dat we bij Klauterwoud, alleen de consumpties hoeven te betalen, en dat de entree tot de indoorspeeltuin verder gratis is.

…twijfel…

Is in Oisterwijk, 2 dorpen verder…

Misschien doen en daarna toch thuis frietjes eten, aan de grote tafel, grote zak halen en daar knakworsten bij doen.

Zo’n indoor speeltuin vinden ze ook niet meer leuk als ze 10 jaar zijn.

Nu is daar wel de leeftijd voor.

@Anne-marie wrote:

Of een verkleed kist huren…?

Of een bioscoop maken, mbv de beamer compleet met popcorn, en een van de nieuwste films downloaden :wink:

Kikkerprincess 8)

(als jij hem hebt wil ik hem ook…)

Beamer is ook goed idee…

Zo komen we er wel he Anne Marie… :smiley:

nano had vorig jaar (ja toen al) bij een vriendje een feestje, en daar hadden ze allemaal muziekinstrumentjes gemaakt (uit karton een plaatje van een trompet en sax en zo uitgeknipt en gekleurd en dan een fluitje eraan vast gemaakt) en daarmee zijn ze als een soort fanfare door de straat gaan lopen, klonk ook erg leuk!

ik ben zelf ook helemaal niet van het uitbesteden van feestjes, ik zie juist duizenden mogelijkheden om er thuis een feestje van te maken! Maar als je dat helemaal niks lijkt, dan snap ik wel dat je voor een ballorig of zo kiest.

Die verkleedkist klinkt ook helemaal leuk. Mogelijkheid tot schminken erbij, en je bent alweer een heel eind verder. En volgens mij vinden kinderen van vijf het ook prima om een tijdje gewoon lekker te spelen met z’n allen; je hoeft ze volgens mij niet echt elke minuut te voorzien van een activiteit.

Oooh ja, schminken is ook leuk.

Waar huur je een verkleedkist… :think:

Film is plan z bij mij hoor…

@Madre wrote:

Oooh ja, schminken is ook leuk.

Waar huur je een verkleedkist… :think:

Film is plan z bij mij hoor…

bij ons bij de speelotheek hebben ze verkleedkisten te leen (sowieso heel veel leuk spul voor verjaardagsfeestjes, zoals van die levensgrote spellen, wigwams enz enz). En hier heb je een kinderboekenwinkel (daar kom ik nooit hoor :angel: ) en die verhuren ook pakketten voor verjaardagen, waaronder verkleedkisten. En als ze dat hier al doen, dan doen ze dat in a;dam vast en zeker ook :wink:

Ok, er zit er een in Holendrecht… :think:

@Madre wrote:

Ok, er zit er een in Holendrecht… :think:

ja dat had ik al voor je uitgezocht :slight_smile:

Met uiteraard helft aan contributiegeld van wat ik hier moet betalen! Wat moet het toch een feest zijn in zo’n gesubsidieerde buurt te wonen :mrgreen: Maar ik zie op hun site niks staan over verjaardagsspeelgoed, terwijl dat bij die van ons wel heel nadrukkelijk staat vermeld

(al vind ik een speelotheek sowieso een enorm goede uitvinding, ook zonder verjaardagsspeelgoed, maar goed)

Verjaardagsspeelgoed

Naast het gewone speelgoed heeft de speel-o-theek verjaardagsspeelgoed te leen.

Er is een verjaardagskast vol met ideeën: spelletjes, spelmateriaal voor partijtjes en (cijfer) taartbakvormen met heerlijke recepten.

Wat zit er in de verjaardagskast?

Poppenkast met poppen, pedalo’s, sjoelbak, loopski’s, sjablonen voor maskers en mutsen, ezeltje prik,

twister, loopzakken, dartbord, glijbaan, muziekinstrumenten, parachute, verkleedkleren en themakisten met o.a. piraten.

Ik zal straks eens overleggen…maar inderdaad sminken kan ook.

En dan allemaal op de foto, en bij de 1-uur service foto mee naar huis laten nemen.

Ik ga vanmiddag nog eens neuzen of ik aan een verkleedkist kan komen.

Het is wel net na carnaval, of ze dat dan nog leuk vinden :think:

Jammer genoeg zijn ze bij ons allebei in de winter jarig, dus het is toch vaak binnen spelen

:frowning:

Familie van mij heeft een groot luchtkasteel, als ze in de zomer jarig waren geweest had ik dat zeker een keer geleend/gehuurd van hen…

poppenkast is ook erg leuk om te doen!

Vind net een ad. op MP een mevrouw waar je hele mooi taartjes kan bakken.

Leek me toch ook leuk, als het niet teveel gaat kosten.

http://link.marktplaats.nl/320317121

@Anne-marie wrote:

Vind net een ad. op MP een mevrouw waar je hele mooi taartjes kan bakken.

Leek me toch ook leuk, als het niet teveel gaat kosten.

http://link.marktplaats.nl/320317121

kan ik ook…En daarom ga ik ook blandabolletjes met ze versieren… 8)

Kan je ook gewoon zelf voorbereiden hoor Anne Marie… :slight_smile:

Ik heb geen grote oven :wink:

hoeft ook niet…Ik ga ze ook van te voren doen.

Blanda van de Ikea van 12 cm doorsnede keer het aantal kindjes.

(je kan er natuurlijk ook 4 kopen en dan 2 keer bakken he…)

cakemix er in en je hebt mini-taartjes…

Maar goed, je moet natuurlijk doen wat je zelf leuk en makkelijk vind he. Het is natuurlijk een heel leuk idee, mits betaalbaar. Het is dat ik zelf taarten bak en alles gewoon standaard op vooraad heb…