Kinderen dood door verstoppertje

BOEKAREST - Vier Roemeense kinderen zijn overleden tijdens een potje verstoppertje. Ze hadden zich verstopt in een meelkist, waarvan het deksel dichtviel. De kinderen konden de klep niet open krijgen en stikten. Dat meldde het Roemeense persbureau Mediafax dinsdag.





Het ongeluk gebeurde maandagavond op een boerderij in Suceava, een dorpje in het noorden van Roemenië. De slachtoffertjes (3 tot ongeveer 10 jaar oud) waren op dat moment alleen thuis. Hun moeder, die aan het winkelen was, vond de lichamen, toen ze terugkwam. De 74-jarige vader van de kinderen is volgens Mediafax gehandicapt.



Justitie gaat de ouders van de vier kinderen mogelijk vervolgen, omdat ze onvoldoende toezicht zouden hebben gehouden.



:kaars: :cry: :kaars:

Tja… Wie laat de kids van ong…10 jaar alleen thuis om te gaan shoppen :? Dan ben je ook niet zuiver in je kop :naughty:



:kaars: :vlinder:

@Mariiyelle wrote:

Tja… Wie laat de kids van ong…10 jaar alleen thuis om te gaan shoppen :? Dan ben je ook niet zuiver in je kop :naughty:



:kaars: :vlinder:


Ach kom, ik paste op die leeftijd ook wel eens op mijn broertjes als mijn moeder boodschappen ging doen…

Gewoon een tragisch ongeluk dus.

@Mejis wrote:

@Mariiyelle wrote:
Tja… Wie laat de kids van ong…10 jaar alleen thuis om te gaan shoppen :? Dan ben je ook niet zuiver in je kop :naughty:



:kaars: :vlinder:


Ach kom, ik paste op die leeftijd ook wel eens op mijn broertjes als mijn moeder boodschappen ging doen…

Gewoon een tragisch ongeluk dus.




Maar boodschappen of winkelen, ik vind het nogal een verschil…

@Rooike wrote:

@Mejis wrote:
@Mariiyelle wrote:
Tja… Wie laat de kids van ong…10 jaar alleen thuis om te gaan shoppen :? Dan ben je ook niet zuiver in je kop :naughty:



:kaars: :vlinder:


Ach kom, ik paste op die leeftijd ook wel eens op mijn broertjes als mijn moeder boodschappen ging doen…

Gewoon een tragisch ongeluk dus.




Maar boodschappen of winkelen, ik vind het nogal een verschil…




Boodschappen doe je ook in een winkel toch???

@Mariiyelle wrote:

Tja… Wie laat de kids van ong…10 jaar alleen thuis om te gaan shoppen :? Dan ben je ook niet zuiver in je kop :naughty:



:kaars: :vlinder:




Waarschijnlijk ook een andere cultuur…



:kaars: :kaars: :kaars: :kaars:

@mamy wrote:

@Rooike wrote:
@Mejis wrote:
@Mariiyelle wrote:
Tja… Wie laat de kids van ong…10 jaar alleen thuis om te gaan shoppen :? Dan ben je ook niet zuiver in je kop :naughty:



:kaars: :vlinder:


Ach kom, ik paste op die leeftijd ook wel eens op mijn broertjes als mijn moeder boodschappen ging doen…

Gewoon een tragisch ongeluk dus.




Maar boodschappen of winkelen, ik vind het nogal een verschil…




Boodschappen doe je ook in een winkel toch???


maar boodschappen halen doe je geen paar uur over. hooguit half uur maar winkelen langer.

@Mariiyelle wrote:

@mamy wrote:
@Rooike wrote:
@Mejis wrote:
@Mariiyelle wrote:
Tja… Wie laat de kids van ong…10 jaar alleen thuis om te gaan shoppen :? Dan ben je ook niet zuiver in je kop :naughty:



:kaars: :vlinder:


Ach kom, ik paste op die leeftijd ook wel eens op mijn broertjes als mijn moeder boodschappen ging doen…

Gewoon een tragisch ongeluk dus.




Maar boodschappen of winkelen, ik vind het nogal een verschil…




Boodschappen doe je ook in een winkel toch???


maar boodschappen halen doe je geen paar uur over. hooguit half uur maar winkelen langer.




Ik ben met boodschappen doen toch zeker wel een uur kwijt hoor!maare, het is de media hoor! die nemen het niet altijd nauw met woorden.



wat een tragisch ongeluk zeg!

@Mariiyelle wrote:

@mamy wrote:
@Rooike wrote:
@Mejis wrote:
@Mariiyelle wrote:
Tja… Wie laat de kids van ong…10 jaar alleen thuis om te gaan shoppen :? Dan ben je ook niet zuiver in je kop :naughty:



:kaars: :vlinder:


Ach kom, ik paste op die leeftijd ook wel eens op mijn broertjes als mijn moeder boodschappen ging doen…

Gewoon een tragisch ongeluk dus.




Maar boodschappen of winkelen, ik vind het nogal een verschil…




Boodschappen doe je ook in een winkel toch???


maar boodschappen halen doe je geen paar uur over. hooguit half uur maar winkelen langer.


Klopt helemaal hoor, en ik zou mijn kinderen op DIE manier ook zeker niet alleen laten, maar het nadeel van zo’n stukje is dat je nooit de precieze toedracht zult weten.



Winkelen kan immers ook even een boodschap van een half uurtje zijn, en stikken in zo’n meelkist na een rondje verstoppertje van hooguit 100 tellen schat ik zo in, kan natuurlijk in 2 minuten gebeurt zijn.

Ja oke… Ik zat ook al te denken dat winkelen net zo goed boodschappen kan zijn maar dat ik m’n 10jarige kind nooit alleen achterlaat als ik boodschappen ga halen. kan net zo goed huis afgefikt worden als er met vuur wordt gespeeld.

:kaars: :kaars: :kaars: :kaars:



het had ook kunnen gebeuren terwijl ze aan het koken was oid.

je weet ook niet in hoeverre de winkels zijn in vergelijking met nederland.

het is een tragies ongeluk :frowning:

@Vicky S wrote:

@Mariiyelle wrote:
Tja… Wie laat de kids van ong…10 jaar alleen thuis om te gaan shoppen :? Dan ben je ook niet zuiver in je kop :naughty:



:kaars: :vlinder:




Waarschijnlijk ook een andere cultuur…



:kaars: :kaars: :kaars: :kaars:




Hoe bedoel je?



Toen ik 10 was, was ik overigens regelmatig een middag alleen thuis hoor… Ik wist prima wat te doen bij nood etc.

toen ik tien was, ging ik ook gewoon in m’n eentje met de trein naar een dorp een paar km verderop, om mijn hobby te beoefenen, en ik neem aan dat ik toen ook best vaak alleen thuis was. Ik vind 10 echt niet zo’n shocking leeftijd om je kind alleen te laten (dacht zelfs even dat de opmerking van Maryiielle allicht ironisch bedoeld was :shifty: ).



Soms gebeuren er heel nare dingen, vind niet dat er dan altijd maar naar de ouders gewezen hoeft te worden dat ze te nalatig zijn geweest…



Nien, neem aan dat vicky erop doelt dat ze in andere culturen allicht minder beschermend zijn naar hun kinderen en dat het daar normaler is om kinderen zonder toezicht te laten spelen.

Omdat ik het niet gewend ben in mijn moeders opvoeding kan ik weinig uit mezelf zeggen dat het wel normaal is om als een 10jarige alleen thuis te zijn. Dat hebben ze nooit toegelaten. Mits mn oudere zus(sen) thuis waren, dan werd er op mij gelet en ging mijn moeder op pad. :slight_smile:

@fiep klophout wrote:





Nien, neem aan dat vicky erop doelt dat ze in andere culturen allicht minder beschermend zijn naar hun kinderen en dat het daar normaler is om kinderen zonder toezicht te laten spelen.




zo bedoel ik het :-* hoe kan je een oordeel vellen…zonder dat je alles weet en zo :wink:

@Mariiyelle wrote:

Omdat ik het niet gewend ben in mijn moeders opvoeding kan ik weinig uit mezelf zeggen dat het wel normaal is om als een 10jarige alleen thuis te zijn. Dat hebben ze nooit toegelaten. Mits mn oudere zus(sen) thuis waren, dan werd er op mij gelet en ging mijn moeder op pad. :slight_smile:
ok, ik snap dat dat dan je referentie-kader is. Maar om nu iedereen die het anders doet dan jouw moeder ‘niet zuiver in de kop’ te noemen… :think:



Ik denk bij een kind van 10 aan een kind dat over 2 jaar naar de middelbare school gaat. Dan mag je van een kind toch al aardig wat zelfstandigheid verwachten, en die zelfstandigheid leer je een kind echt niet in de zes weken zomervakantie tussen basisschool en middelbare school :wink:

@fiep klophout wrote:

@Mariiyelle wrote:
Omdat ik het niet gewend ben in mijn moeders opvoeding kan ik weinig uit mezelf zeggen dat het wel normaal is om als een 10jarige alleen thuis te zijn. Dat hebben ze nooit toegelaten. Mits mn oudere zus(sen) thuis waren, dan werd er op mij gelet en ging mijn moeder op pad. :slight_smile:
ok, ik snap dat dat dan je reverentie-kader is. Maar om nu iedereen die het anders doet dan jouw moeder ‘niet zuiver in de kop’ te noemen… :think:



Ik denk bij een kind van 10 aan een kind dat over 2 jaar naar de middelbare school gaat. Dan mag je van een kind toch al aardig wat zelfstandigheid verwachten, en die zelfstandigheid leer je een kind echt niet in de zes weken zomervakantie tussen basisschool en middelbare school :wink:




of zelfs al over 1 jaar ik was 11 toen ik naar de middelbare school ging.

En in groep 8 ja toen was ik wel eens alleen thuis net als dat ik alleen naar school of naar de winkel ging.

had me ook van alles kunnen gebeuren…



tragisch z’n ongeluk en erg voor de ouders :kaars:

Dit had misschien ook wel kunnen gebeuren als de moeder thuis was. Er gaan wel eens vaker kinderen dood die zich heeeeel goed verstopt hebben.

@fiep klophout wrote:

@Mariiyelle wrote:
Omdat ik het niet gewend ben in mijn moeders opvoeding kan ik weinig uit mezelf zeggen dat het wel normaal is om als een 10jarige alleen thuis te zijn. Dat hebben ze nooit toegelaten. Mits mn oudere zus(sen) thuis waren, dan werd er op mij gelet en ging mijn moeder op pad. :slight_smile:
ok, ik snap dat dat dan je referentie-kader is. Maar om nu iedereen die het anders doet dan jouw moeder ‘niet zuiver in de kop’ te noemen… :think:



Ik denk bij een kind van 10 aan een kind dat over 2 jaar naar de middelbare school gaat. Dan mag je van een kind toch al aardig wat zelfstandigheid verwachten, en die zelfstandigheid leer je een kind echt niet in de zes weken zomervakantie tussen basisschool en middelbare school :wink:


Eens.



Het is gewoon een tragisch ongeluk.

Stel moeders had binnen achter het fornuis gestaan, dan had het ook kunnen gebeuren…,

Zulke dingen gebeuren in een oogwenk!



Echt enorm tragisch :kaars:



Jammer dat er meteen dan zo’n verwijten naar de ouders komen na zo’n verlies. :kaars: :kaars: :kaars:

Zolang je de ander iets kunt verwijten ben je in de waan dat het jou immers noooooooit gaat gebeuren :shifty: