Kinderen dood door verstoppertje

@Bella wrote:

Zolang je de ander iets kunt verwijten ben je in de waan dat het jou immers noooooooit gaat gebeuren :shifty:


“mooi” gezegd.

@Cin. wrote:



Eens.



Het is gewoon een tragisch ongeluk.

Stel moeders had binnen achter het fornuis gestaan, dan had het ook kunnen gebeuren…,

Zulke dingen gebeuren in een oogwenk!



Echt enorm tragisch :kaars:



Jammer dat er meteen dan zo’n verwijten naar de ouders komen na zo’n verlies. :kaars: :kaars: :kaars:




Dus als jij achter de fornuis staat let je niet op ze? Hoe bedoel je ‘‘dragisch’’ :silenced: Doe niet zo kortzichtig met je ‘‘jammer dat er meteen dan zo’n verwijt’’ want je gaat je kids niet van 10 jaar oud thuis achterlaten om ‘‘eventjes’’ te winkelen. :wall:



Maar wie ben ik om dat te zeggen! :roll: :lol: :mrgreen:

@Bella wrote:

Zolang je de ander iets kunt verwijten ben je in de waan dat het jou immers noooooooit gaat gebeuren :shifty:


Niet als je verantwoordingsgevoel hebt… :snooty:

Laat jij je kids maar lekker alleen thuis van zo’n leeftijd. :thumbup:

@Mariiyelle wrote:

@Cin. wrote:


Eens.



Het is gewoon een tragisch ongeluk.

Stel moeders had binnen achter het fornuis gestaan, dan had het ook kunnen gebeuren…,

Zulke dingen gebeuren in een oogwenk!



Echt enorm tragisch :kaars:



Jammer dat er meteen dan zo’n verwijten naar de ouders komen na zo’n verlies. :kaars: :kaars: :kaars:




Dus als jij achter de fornuis staat let je niet op ze? Hoe bedoel je ‘‘dragisch’’ :silenced: Doe niet zo kortzichtig met je ‘‘jammer dat er meteen dan zo’n verwijt’’ want je gaat je kids niet van 10 jaar oud thuis achterlaten om ‘‘eventjes’’ te winkelen. :wall:



Maar wie ben ik om dat te zeggen! :roll: :lol: :mrgreen:




he??? Wat is dat voor bizarre reactie??



en mariiyelle, jij gaat dus gewoon je kind van 10 geen seconde uit het oog verliezen, zodat het nooit maar dan ook nooit bij een tragisch ongeval betrokken kan raken? Dan heeft je kind toch geen leven? Los van dat dat m.i. weinig te maken heeft met kinderen voorbereiden op het volwassen leven…

@Mariiyelle wrote:

@Cin. wrote:


Eens.



Het is gewoon een tragisch ongeluk.

Stel moeders had binnen achter het fornuis gestaan, dan had het ook kunnen gebeuren…,

Zulke dingen gebeuren in een oogwenk!



Echt enorm tragisch :kaars:



Jammer dat er meteen dan zo’n verwijten naar de ouders komen na zo’n verlies. :kaars: :kaars: :kaars:




Dus als jij achter de fornuis staat let je niet op ze? Hoe bedoel je ‘‘dragisch’’ :silenced: Doe niet zo kortzichtig met je ‘‘jammer dat er meteen dan zo’n verwijt’’ want je gaat je kids niet van 10 jaar oud thuis achterlaten om ‘‘eventjes’’ te winkelen. :wall:



Maar wie ben ik om dat te zeggen! :roll: :lol: :mrgreen:




begrijp niet waarom je zo bot reageert hoor :roll:

dat jj je kinderen op die leeftijd niet alleen laat wil niet zeggen dat niemand dat mag…

Dat je anders een slechte ouder bent.

iedereen heeft een ander referentie kader je valt haar aan terwijl er hier meerdere hebben geantwoord dat het op die leeftijd best kan.

En een ongeluk is snel gebeurd als ik met mijn zoontje bezig ben kan er ook wat met mijn dochter gebeuren je wilt niet weten hoe snel er iets is gebeurd ook als je thuis bent

@Mariiyelle wrote:

@Cin. wrote:


Eens.



Het is gewoon een tragisch ongeluk.

Stel moeders had binnen achter het fornuis gestaan, dan had het ook kunnen gebeuren…,

Zulke dingen gebeuren in een oogwenk!



Echt enorm tragisch :kaars:



Jammer dat er meteen dan zo’n verwijten naar de ouders komen na zo’n verlies. :kaars: :kaars: :kaars:




Dus als jij achter de fornuis staat let je niet op ze? Hoe bedoel je ‘‘dragisch’’ :silenced: Doe niet zo kortzichtig met je ‘‘jammer dat er meteen dan zo’n verwijt’’ want je gaat je kids niet van 10 jaar oud thuis achterlaten om ‘‘eventjes’’ te winkelen. :wall:



Maar wie ben ik om dat te zeggen! :roll: :lol: :mrgreen:


Schrijf ik dat je dan niet op ze let? Nee!

Er kan altijd vanalles gebeuren, zelfs als je er bij staat! Dat is gewoon een feit.



Ik ben blij dat jij dadelijk je kind nooit eventjes alleen laat (en dat wil niet zeggen even naar de winkel, kan ook zijn even naar boven rennen om iets te pakken!), of echt ogen in je rug en overal hebt zitten om haar continue in de gaten te houden.



Ik schreef tragisch ongeval, niet dragisch!



Maar meisje, ik weet waarom je zo reageert naar mij. Ben er klaar mee met jou antwoorden dat weet je :wink:

Als je niet op een normale manier kunt reageren naar mij toe, laat het dan lekker. Of schrijf me een PB, maar dit kinderachtige gedoe ben ik echt zat.

Andere cultuur… Ik was ook vaak alleen thuis - mijn ouders werkten full-time allebei - maar we hadden buren voor als er iets was… gewoon een heel triest ongeval…



En een ongeval kan altijd gebeuren… wat erg dat je daar als ouder ook nog voor vervolgd kan worden… feit blijft dat 4 kinderen hun jonge leven hebben verloren :kaars: :kaars: :kaars: :kaars:

10 jaar, vind ik een leeftijd om wel alleen te kunnen zijn voor een korte periode.

Ik was op die leeftijd een zo geheten sleutelkind, was om 3 uur thuis (fietsend, 5 km van school naar huis.), tot uurtje of 5/6 .

Vond het niet erg, mijn moeder regelde dat er eten was, drinken klaar stond en alles.



Mijn zoontje is afgelopen week van een stoel afgevallen (hij is dan geen 10, maar 1,5). Maar ik stond er bij en keek er naar, het gebeurde zo snel.

Dus ik ben het met Cin eens, volledig zelfs!



Het gebeurd, of je nou aan het shoppen bent (staat niet bij wat ze shopt he? misschien wel boodschappen), of er praktisch met je neus boven op staat.

Ik ging met 10 jaar ook alleen van school naar huis, beide ouders aan het werk. Ik pakte een broodje en ging buiten spelen. Had van alles kunnen gebeuren.



Het is gewoon een tragisch ongeluk :kaars:

@Sweet-Love wrote:

10 jaar, vind ik een leeftijd om wel alleen te kunnen zijn voor een korte periode.

Ik was op die leeftijd een zo geheten sleutelkind, was om 3 uur thuis (fietsend, 5 km van school naar huis.), tot uurtje of 5/6 .

Vond het niet erg, mijn moeder regelde dat er eten was, drinken klaar stond en alles.



Mijn zoontje is afgelopen week van een stoel afgevallen (hij is dan geen 10, maar 1,5). Maar ik stond er bij en keek er naar, het gebeurde zo snel.

Dus ik ben het met Cin eens, volledig zelfs!



Het gebeurd, of je nou aan het shoppen bent (staat niet bij wat ze shopt he? misschien wel boodschappen), of er praktisch met je neus boven op staat.


Ja indd, hiero Levi ook met spelen tijdje terug tegen de rand van de bloempot aangevallen. Gat in zijn koppie, en hij is dan 2,5 jaar.

Maar maakt mij dan een slechte moeder? Nee totaal niet!

Kunnen nu eenmaal niet alles voorkomen, dat is gewoon DE feit.



Je doet wat in je macht ligt om je kids te beschermen tegen dingen in de grote kwade wereld, maar ze moeten ook zeer zeker zelf dingen ontdekken.

Beetje eigen verantwoordelijkheid vanaf bepaalde leeftijd is ook wel gewenst!

Hier thuis dan :stuck_out_tongue:



Mijn nichtje van 10 doet ook veel alleen. Fietst ook naar school alleen en naar huis. Als je mee wilt fietsen, nou echt niet dus!

Hallo zeg, ik ben 10 jaar, ik ben toch geen klein kind :lol:

10 is wel een leeftijd waarop je alleen thuis kunt zijn, maar mijn inziens dan niet om als oppas/toezichthouder te fungeren voor je broertjes/zusjes van 3 jaar en daartussen.



Ik was er niet bij, dus een oordeel vellen kan ik niet, niet gebaseerd op feiten in ieder geval.



Maar vind het wel merkwaardig dat een aantal kinderen beginnend bij 3 en eindigend bij 10 alleen thuis is onder toezicht van een gehandicapte ouder.

Ik weet ook niet in welke mate gehandicapt.



Dus misschien is het een ongeluk dat anders ook had kunnen gebeuren, misschien is het wel nalatigheid geweest.



Het is in ieder geval bijzonder triest…

Ik snap jou wel Anneke…maar wellicht toch een cultuurverschil? Kijk eens naar Afrika - daar is het heel gewoon dat koters van 4 op hun baby-zusje/broertje passen. Vind ik daar wat van? Jazeker wel! Maar wat zijn de omstandigheden?