Kinderen dezelfde voorletter?

Wij kiezen er bewust voor om de voorletters niet overeen te laten komen, ook niet met ons.

De baby in aantocht krijgt waarschijnlijk wel de voorletter van 1 van ons in de roepnaam maar ik heb zo mijn traditie om de roepnaam als 3e naam te plaatsen.

Dit heb ik zelf en Levi ook.



Op die manier krijg je dus in elk geval geen post probleem! :smiley:

wij hebben toevallig wel onze meiden allemaal met dezelfde voorletter genoemd. Niet bewust, maar we vonden die namen gewoon mooi. Ze hebben wel allemaal een 2e naam en die begint wel met een andere letter. Dus geen post probleem! :wink:

Niet dezelfde voorletters hier, niet bewust maar geoon omdat dit zo uitkwam



Zoon: R.O.Y.

Dochter A.D.

Oh ja en wij zijn T.C

en D.

Hier hebben ze heel bewust niet dezelfde voorletters. Ik heb dat wel met mijn zusje en vroeger heel wat ergenis en misverstanden over gehad.



Bij mijn beste vriendin thuis hebben ze alle vier dezelfde voorletter. Wel bewust zo gekozen.

@Anneke wrote:

Ik ken een vrouw met een tweeling, Tim en Tom. :eh:



Maar ook hier allemaal verschillende letters en daar min of meer ook bewust voor gekozen.




Ik kende vroeger een tweeling die BBL en BLB als voorletters hadden, dat ging heeeeel vaak fout, zelfs met officiƃĀ«le papieren!

Hier bewust voor gekozen om niet dezelfde voorletters te nemen. We vinden het een beetje Jip & Janneke of Kwik, Kwek en Kwak idee :oops:



Hier is het J.M.D. en Z.Y.Q.*

S.F.C. en K.M.

:mrgreen:

Hier heel bewust niet dezelfde letters. Voor mij is het onderdeel van een zoektocht naar een hele eigen identiteit.



Voor jongetje had ik ook een andere opbouw kwa naam ivm fokke en sukke gehalte - wat weer van andere aard is dan jip en janneke gehalte :mrgreen:

Hier word er ook bewust voor gekozen dat de eerste naam niet gelijk is aan onze initialen!



Wij hebben een E., H.Y., en en I.E.



Dus komt wel goed denk ik!

Hier heten de kids:



Amy Caitlyn

Quin Colin

Ryan Conner



Allemaal verschillende voorletters. Totdat iemand opmerkte of we soms expres de 2e naam allemaal met een C hadden laten beginnenā€¦



Ehm neeā€¦ het was ons niet eens opgevallen :lol: :lol:

Ik moet wel lachen om de kwik kwek kwak-associatieā€¦ ik zie dat nl echt helemaal niet zo.

Er zijn zelfs namen combiā€™s die je veel vaker hoort die bij mij wel dat gevoel oproepen, en die hebben dan niet dezelfde voorletter.

Ook ken ik veel namen combiā€™s die hetzelfde klinken, behalve dus de eerste letters.

Maar goed, daar ging het ook helemaal niet om.

(en tim& tom! hi hi! Daar denk ik dan wel &tam achteraan :oops: )



Jammer dat veel mensen nare ervaringen hebben met letters, wat dus verkeerd gaat (huh, rare zin).

Mijn meiden staan ook overal ingeschreven als LL en LF, en vaak worden de namen in de post gewoon voluit geschreven. Nog geen verwisselingen mee gehad tot nu toe.



Maar ik zie dat het qua stemmen dus nogal tegenvalt qua wat ik verwacht had. Waarschijnlijk let ik erop en als ik het zie onthou ik het, en als ik het niet zie onthou ik die namencombi dus ook niet.

(hhmmā€¦ iemand die me snapt!? ha ha)



Blijf maar komen met de verhalen, namen en visies, ik vind het erg leuk om te lezen! :thumbup:

Om nog even persoonlijk te gaan, mocht er ooit ooit ooit een derde komen hier, dan heb ik Liv altijd een hele leuke naam gevonden, maar dat doe ik nu niet meer. Twee L-en vind ik wel genoeg :wink:

(euhā€¦ de naam doe ik dan niet meer bedoel ik dan heā€¦ haha!)

Ik vind dus wel dat als je eraan ā€˜ā€˜begintā€™ā€™ je het door moet voerenā€¦maar dat ben ik :mrgreen:

Wij zijn zelf S en S.N

Dus ik wilde zƃĀ©ker gƃĀ©ĆƒĀ©n S als voorletter.

R.J en C.L.M zijn het gewordenā€¦de volgende weet ik nog nietā€¦is nog niet op de agenda :wink:

Wel de Z is mijn favo letterā€¦ze eindigen op ZO en ZAā€¦dus dan zou ik weer wel graag een ZI of ZY of ZU willen :shifty:

En dan liefst geen letters er dubbel inā€¦ja maak het mezelf makkelijk :angel:

Maar tegen die tijd open ik gewoon een topic op KoK :mrgreen: ik zoek een naam metā€¦

:lol:

@renzosmam wrote:

Ik vind dus wel dat als je eraan ā€˜ā€˜begintā€™ā€™ je het door moet voerenā€¦maar dat ben ik :mrgreen:


Goh, daar heb je dan ook wel weer een punt ;)
Eerst maar eens met hubs gaan praten :eh:

ik kende een tweeling en die hadden dezelfde initialen en dat was hartstikke lastigā€¦ want ook zelfde geboortedatumā€¦



een ging uit huisā€¦ probeer dat maar eens met de verhuisserviceā€¦ dat ging dus nietā€¦

en bij instanties ging het ook regelmatig door de warā€¦



ik heb ze niet gelijkā€¦ maar das niet bewust zoā€¦

Ik heb tot nu toe nog maar 1 kindje, maar we weten al wel de namen voor de 2e en dat is met een andere letter.



Ik ken wel een gezin van 4 personen en die beginnen alle 4 met de M. Is niet echt handig :think:

@Judith1 wrote:

ik kende een tweeling en die hadden dezelfde initialen en dat was hartstikke lastigā€¦ want ook zelfde geboortedatumā€¦



een ging uit huisā€¦ probeer dat maar eens met de verhuisserviceā€¦ dat ging dus nietā€¦

en bij instanties ging het ook regelmatig door de warā€¦



ik heb ze niet gelijkā€¦ maar das niet bewust zoā€¦




Dat probleem heb ik dus met mijn 2lingbroertjeā€¦ :shock:



Mensen kijken niet op het papiertje of het een mannetje of vrouwtje betreftā€¦

Dus wordt ik gebeld door de h.a.of ik even wil komen tekenen voor de verzekeringā€¦Die dacht dat ik in mijn 1tje, bij 2 verschillende huisarsten geld probeerde op te strijkenā€¦ :lol:

Dat is dus 1 van de redenen, dat ik de innitialen niet hetzelfde zou doenā€¦ Maar ja achā€¦ ze hebben een andere achternaam en er zit 20 jaar tussenā€¦ flinke vent die zich dan nog vergistā€¦ :mrgreen:



Die van kwik kwak en kwek vindt ik ook wel leukā€¦ en als ik 3 eenden had gehad, had ik ze wel bobā€¦ willemā€¦ en gerrit genoemd :smiley:

hier niet

maar onze over buren van vroeger waren ze met zijn vijven vader, moeder en 3 dochters en alle 5 begonnen ze met een A

op kerstkaartjes of wat dan ook stond altijd de A-team



als kind had ik dat helemaal niet door

@yvon wrote:

@Anneke wrote:
Ik ken een vrouw met een tweeling, Tim en Tom. :eh:



Maar ook hier allemaal verschillende letters en daar min of meer ook bewust voor gekozen.




Ik kende vroeger een tweeling die BBL en BLB als voorletters hadden, dat ging heeeeel vaak fout, zelfs met officiƃĀ«le papieren!




Zeker omdat het ook nog eens dezelfde geboortedatum betreft, en geboorteplaats.



Lijkt me erg lastig als je bij voorbaat al weet dat je waarschijnlijk overal achteraan moet bellen omdat iets niet klopt.

Dat heb je ā€˜normaalā€™ al best vaak, laat staan als ze personen ook nog gaan verwisselen.



Ik ben de enige met doopnamen en meerdere initialen, namelijk AAW.

Hubbie, Robin en Lucas zijn gewoon, T, R en L.

@lizzy wrote:



op kerstkaartjes of wat dan ook stond altijd de A-team




:mrgreen: