Kinderdagverblijf vraag

Ik weet dat het hier niet hoort, maar zit even spoed achter!

Wij hebben Noa Faye op het kinderdagverblijf hier in NWG.

Nu zijn wij daar totaal niet tevreden over. Dingen als;

• Ze is er 1 dag geweest, en haar doos is knal en knal rood. (hier heeft ze thuis noooit last van)

• Ze komt met onverklaarbare blauwe plekken en bulten thuis. Bij navraag krijgen wij te horen; Had ze dit dan nog niet? Of; Wij weten hier niks van.

• Als we haar aan het einde van de middag ophalen, zijn ze meestal buiten. Hartstikke leuk, maar… met warm weer, loopt ze daar geregeld in een jas, tot aan haar kin dichtgerist (arm kind zweet zich dood).

Ook kunnen wij haar zo meenemen, uit het speeltuintje daar. De ingang daarvan zit naast de stoep (leuke is, dat daarnaast een coffeeshop zit maargoed).

In elk geval, 6 van de 10 keer is er geen leiding aanwezig buiten. Vandaag heeft John, Noa Faye dan ook zo mee kunnen nemen zonder dat iemand het zag. Je kunt haar roepen, je kunt wachten op leidsters, maar die zijn niet te bekennen.

• En zo kan ik nog wel een aantal punten op noemen die dus echt NOT DONE zijn…

We hebben vorige week al in het schriftje een aantal van deze punten aangegeven. Het schriftje mee gegeven naar het KDV, bij de leidsters aangegeven dat we het schriftje er neer gelegd hebben (schriftje is normaal alleen op woensdag daar) Het heeft er 4 volle werkdagen gelegen… echter, geen reactie, niet in het schrift, en niet van de leiding zelf. (Sterker, niemand heeft het gelezen!!)

Nu willen wij dit gaan aankaarten bij het hoofdkantoor, maar wat als die ook zo laks doen? Waar kunnen wij dan naartoe stappen?

Wat is een overkoepelende organisatie hiervoor? Dit is voor ons erg handig om te weten, maar wij weten dus niet waar we terecht kunnen als het hoofdkantoor niks wil doen.

(Ja, we halen Noa Faye daar nu weg, die blijft bij mij en Sam thuis… want die kan gewoon niet meer!)

Dus, wie heeft tips, en wie weet DE overkoepelende organisatie waar wij terecht kunnen?

Dank! :-*

Geen tips ben er niet in thuis… misschien Jel of Sas eens vragen die werken bij een KDV… maar tjee zeg… word er misselijk van als ik dit zo lees, wat laks… Goed dat je ingrijpt… Moet er niet aan denken dat mijn meisje daar zo rondloopt…

er is een klachten commissie waar je terecht kan…

deze moeten ze vermelden in de inschrijf papieren enzo…

http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=77635 deze is voor utrecht…

maar goed je moet eerst langs de gewone weg een klacht indienen bij het hoofdkantoor/ directeur

als dat niet volgens wens wordt afgehandeld dan kan je verder bij die site…

ik als kdv leidster ben hier ook erg van geschrokken… ik vind dat je gelijk heb om hier een gesprek voor aan te vragen bij de directie :thumbup:

succes

Hoi,

Wat schandalig zeg , ik zit dit zo :shock: "te lezen !

Wat schrijf je dat grappig “doos” :wink:

maar die hoeft inderdaad niet zo rood te zijn vaak een kwestie van op tijd verschonen.

Maar die leeftijd zonder leiding, ik zou ze ook geen dag meer brengen hoor :snooty:

Ik werk niet op eenKDV dus wat dat betreft kan ik je niet helpen maar wil jullie wel een :hug: geven .

gr melanie

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf in Utrecht en verbaas me wel over een paar dingen. Nu weet ik wel dat schriftjes schrijven hier soms ook wel worden vergeten of dat het niet lukt door drukte maar dan schrijven we hem vaak de andere dag.

Het ljkt mij alleen het verstandigste om een gesprek aan te gaan met de vestigingmanager, hij/zij is bekend met de leidsters en kan dan met hun een gesprek aangaan. Mocht hij/zij er niks aan doen dan kan je altijd het hoofdkantoor aanschrijven maar voor hun is het vaak moeilijk om iets naar leidsters te beginnen zij kennen hun niet en vaak wordt het dan toch naar de vestigingsmanager terug gespeeld.

Ik weet niet of er een oudercommissie is?? Misschien kan je het ook bij hun aankaarten als zij meerdere klachten krijgen kan er iets mee gedaan worden daar is een oudercommissie ook voor. Het gaat toch om de welzijn van hun kind.

Veel succes ermee.

Ik als kdv leidster schrik hier ook erg van :shock:

Bij ons is het not done om kinderen alleen buiten te laten spelen, zelfs niet onder begeleiding van een stagiare, er moet altijd een professioneel leidster aanwezig zijn!

In geval van een spoedje bv kind gevallen tand door delip, kan het veen voor komen dat er 5 tellen niemand buiten is, maar bij ons kan er dan ook niet vanuit de buitenspeelplaats het terein betreden worden (hek zit altijd op slot, fungeert alleen als nooduitgang)

Ik zou als ik jou was iig contact op nemen met de vestigingsmanager en als dat gesprek niet naar behoren verloopt zeer zeker het hoofdkantoor bellen.

Mag ik vragen bij welke kinderopvangorganisatie jouw dochter zit?

Groetjes joy

wat vervelend zeg! Rot als je twijfels hebt over de opvang van je kind. Zelf zit ik in de Oudercommissie van het kdv hier en als OC nemen wij dit soort klachten zeer serieus. Ik zou je dan ook aanraden om een officiele klacht in te dienen en een copie aan de oc te sturen. Er is ook een overkoepelend orgaan, hier heet dat het OOR, maar daar moet je zelf even achteraan gaan. Waarschijnlijk is het kdv wel aangesloten bij een organisatie en kun je op de website daarvan wel een kopje “klachten” vinden. Overigens vind ik je klachten dus echt terrecht en zou ik het zeker kenbaar maken. Jammer dat de leidsters zelf er niets mee gedaan hebben. Nu is het nu natuurlijk vakantietijd en zijn er waarschijnlijk minder vaste krachten dan anders, maar dan nog. Heb je al geinformeerd bij de vestigingsmanager?

De vestingsmanager hebben we nog niet gesproken.

John heeft vandaag wel geprobeerd één en ander aan de leidster uit te leggen (dit nadat ze ons thuis belde, of wij Noa Faye hadden mee genomen, maar zij werd zooo ontzettend boos, hoe wij het in ons hoofd haalden haar daar zo weg te halen, John wou dus aangeven dat dat mogelijk is omdat er geen leiding buiten is etc, maar ze lieten hem niet uitspreken) dus bij de leidsters zelf hoeven we niet aan te kloppen.

We hebben een mail opgesteld nu, die gaat richting de vestigingsmanager! Ben benieuwd.

Joy, Noa Faye zit bij Brummi, en het stukje waar zij zit heet Boli.

Dank voor de tips meiden! :-*

Meer tips altijd welkom!

Tjeeminee…

Als KDV leidster schrik ik hier ook erg van.

Ik moet er niet aan denken dat het bij ons ook zo zou gaan.

Dan nam ik vanavond nog mijn ontslag.

Dat kun je toch niet verkopen aan de ouders…

Ik denk dat mijn voorgangsters hier al heel wat bruikbare tips hebben gegeven.

Ik zou zo geen aanvulling weten.

Sterkte met deze toestand…

Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

En dan zo´n leidster die belt… het is toch te gek voor woorden.

Ze willen gewoon hun eigen fouten niet toegeven :hand:

Als het zo gaat zoals jij dat beschrijft, dat kan dus echt niet, maar dat is al genoemd hier.

Google even op boink, dat is een belangenvereniging van ouders op het gebied van psz/kdv.

Ze hebben elke werkdag telefonisch spreekuur. Misschien kun je eens bellen.

Dank meiden!

Lydia, k zal dat even aan John doorgeven (hij is diegene van het bellen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ben ik niet zo’n held in haha)

Hebben in elk geval besloten Noa Faye voorlopig (al dan niet altijd) thuis te houden. Ben benieuwd of we daar nog wat van te horen krijgen.

(Ook zoiets leuks, ze is vanaf augustus op de woensdag en vrijdag thuis, leuk voor haar en Sam. Dus de eerste woensdag in augustus, gaat de telefoon. Het KDV, waar Noa Faye blijft… nu vraaaag ik je!! Hoe dom!!!)

Hier ook iemand die manlief laat bellen, die blijft altijd rustig en gebruikt van die dure woorden :roll: :mrgreen:

Hoop dat je er iets mee kan hoor… dit hele gedoe… Is er geen ander KDV, PSZ in de buurt waar je haar kunt plaatsen? of zit daar ook weer wachttijd op en zo…

Voor zover ik weet allemaal wachttijd, plus dat deze dus echt overkant fietspad is (nog geen minuut van ons vandaan) en de rest allemaal alweer autoafstand wordt.

En ja, John idd bellen, ik wordt heeel boos aan de telefoon en ga vloeken en schelden :oops: :mrgreen: John blijft rustig :mrgreen:

Ja ik ken het… onze psz, ik loop de deur uit, 10 meter ben ik er… ik kan vanuit mijn slaapkamerraam zo roepen naar Sanae als ze buiten spelen… zou het ook erg vinden als ik iets anders moest zoeken…

ik ook hoor, ik kan me niet beheersen… ik krijg een rood hoofd, begin op een gegeven moment echt te vloeken en schelden, stom hoor… maarja, daarom belt Az ja… :thumbup: John dus ook een kalme vent :mrgreen:

Haha klinkt echt bekend!! :mrgreen: John is heel rustig ja! (Maar je moet hem niet boos maken :mrgreen: dan is ie net zo erg als wat ik ben :lol: :lol: :lol: )

Oh, reactie op mail; vandaag was er niemand (vestigingsmanager) maar wordt als t goed is morgen gelezen/behandeld!

maar heeft john dan al gebeld ook?

Nog niet! Die is aan het werk! Weliswaar vanuit huis, maar daar dus nog geen tijd voor gehad! Einde van de middag, dan is ie vrij :mrgreen:

Anne ongelovelijk wat een onzorgvuldigheid zeg. Ik hoop dat de directie van het KDV dit hoog opneemt en gelijk een gesprek met jullie aangaat.

Dat die dame van de groep van noa niet naar jullie wilde luisteren vind ik onprofesioneel zeg, ze kan best geschrokken zijn ( wat ik ook erg hoop) dat noa weg was, maar luister dan iig naar wat er gezegd wordt.

:think: volgende week gaan onze kids voor het eerst naar de vestiging van het zelfde kdv maar dan in Houten. Ik hoop dat het daar niet op dezelfde manier gaat :pray:

@Anne en Sam wrote:

Ik weet dat het hier niet hoort, maar zit even spoed achter!

Wij hebben Noa Faye op het kinderdagverblijf hier in NWG.

Nu zijn wij daar totaal niet tevreden over. Dingen als;

• Ze is er 1 dag geweest, en haar doos is knal en knal rood. (hier heeft ze thuis noooit last van) dit kan van een ander soort luier komen,dus ik geef ze het voordeel van de twijfel

• Ze komt met onverklaarbare blauwe plekken en bulten thuis. Bij navraag krijgen wij te horen; Had ze dit dan nog niet? Of; Wij weten hier niks van.bij échte bulten en schrammen zouden ze wel uitleg voor moeten krijgen…verder hebben onze kids ook met school en creche meer blauwe plekken…doen dingen die ze nog niet kunnen omdat ze andere zien die dat wél kunnen en spelen met ander speelgoed,fietsen karren e.d waar ze het sneller mee krijgen

• Als we haar aan het einde van de middag ophalen, zijn ze meestal buiten. Hartstikke leuk, maar… met warm weer, loopt ze daar geregeld in een jas, tot aan haar kin dichtgerist (arm kind zweet zich dood).

Ook kunnen wij haar zo meenemen, uit het speeltuintje daar. De ingang daarvan zit naast de stoep (leuke is, dat daarnaast een coffeeshop zit maargoed).

In elk geval, 6 van de 10 keer is er geen leiding aanwezig buiten. Vandaag heeft John, Noa Faye dan ook zo mee kunnen nemen zonder dat iemand het zag. Je kunt haar roepen, je kunt wachten op leidsters, maar die zijn niet te bekennen.

Wij hebben soms kinderen die per se hun jasje wat ze mee hebben ook aan willen…maar op zich bij bloedheet weer laten wij ze wel uit mits ouders er specifiek om vragen om het jasje aan te doen.

Alleen buiten??

Dit kan gewoon écht écht écht niet!!

No way!

Daar zou ik ook pislink om zijn…al vind ik het van John eerlijk gezegt ook not done om haar zo mee te nemen,dan had hij haar beter gelijk face to face erop aan kunnen spreken.

• En zo kan ik nog wel een aantal punten op noemen die dus echt NOT DONE zijn…

We hebben vorige week al in het schriftje een aantal van deze punten aangegeven. Het schriftje mee gegeven naar het KDV, bij de leidsters aangegeven dat we het schriftje er neer gelegd hebben (schriftje is normaal alleen op woensdag daar) Het heeft er 4 volle werkdagen gelegen… echter, geen reactie, niet in het schrift, en niet van de leiding zelf. (Sterker, niemand heeft het gelezen!!)

Dit is erg slordig!!

Zijn er veel invalkrachten?

Het is wel een beetje komkommertijd maar dan nog is dit echt niet netjes en zou ik me ook niet serieus genomen voelen

Nu willen wij dit gaan aankaarten bij het hoofdkantoor, maar wat als die ook zo laks doen? Waar kunnen wij dan naartoe stappen? eerst hoofdkantoor idd en anders gemeente oid??

Wat is een overkoepelende organisatie hiervoor? Dit is voor ons erg handig om te weten, maar wij weten dus niet waar we terecht kunnen als het hoofdkantoor niks wil doen.

(Ja, we halen Noa Faye daar nu weg, die blijft bij mij en Sam thuis… want die kan gewoon niet meer!)

Dus, wie heeft tips, en wie weet DE overkoepelende organisatie waar wij terecht kunnen?

Dank! :-*

En over het bellen op de dag dat zij niet meer zou komen…dat zou ik eerder als ‘‘netjes’’ zien aangezien ze iig bellen dan…al zouden ze kwa administratie toch wel up to date moeten zijn maar goed dit was voor het eerst dat zij die dag niet kwam terwijl ze altijd wel kwam toch??[/b]

Ik sluit me aan bij Sas haar antwoorden op je vragen.

Maar wil je wel zeggen als er iets is zeg het gelijk face to face niet achteraf maar direct.

En hoofdkantoor inschakelen en de oudercommisie en BOINK die zijn er voor jullie.

En ik verder hoop ik echt dat het goed komt het is je dierbaarste bezit wat je uit handen geeft, en dit is gewoon geen stijl echt niet. Komkommertijd of niet dit mag niet.