Kinderdagverblijf vraag

Nah het stomme is, luieruitslag kan niet, want we gebruiken thuis ook verschillende merken luiers, waaronder die wat ze op het KDV hebben.

Daarnaast is NF een keertje in kleding thuisgekomen die van het KDV is, met het bericht dat haar kleertjes ‘nat’ waren en die hadden ze gewassen, waren nog nat, dus vandaar dat andere setje. Wij vertrouwden het niet, en bij navraag bleek dat ze helemaal onder de urine zat (en dan echt helemaal, incl shirt/romper etc… hadden ze gewoon veeel en veels te laat verschoond).

Over de bulten/schrammen etc, zijn echt zichtbare bulten/plekken, waaronder op haar hoofd. Wij snappen dat dat kan gebeuren, bij Sam toendertijd heel vaak gehad (vooral die bijtincidenten) maar daar altijd een excuus bij gehad, met het verhaal hoe het gekomen is. Hier lullen ze erom heen, en gaan ze schijnheilig doen in de trant van; goh had ze dat niet al of wij weten niet hoe het komt… maar mij lijkt, als een kind flink valt/stoot of whatever, dan huilt ie (vooral NF kennende, die huilt al als je naar dr wijst) dus maken ze mij niet wijs dat ze niet weten hoe ze er aan gekomen is.

Het zo meenemen van NF is omdat wij niet heel de middag de tijd hebben om te wachten op een leidster, zitten met meerdere kinderen :wink: thuis. Plus dat hun gewoon buiten horen te zijn! Ernaast zit een coffeeshop!!! Er zal maar een debiel zijn in een kut bui, en een kind meenemen. Want dat kan daar gewoon! Geen hek is op slot!! En 8 van de 10 keer is er GEEN leiding buiten te bekennen.

Of er inval krachten zijn weet ik niet, en komkommertijd is bullshit. Er waren van de week maar 4 kindjes :shock: dus erg druk hebben ze het niet.

Sas, dat over dat bellen klopt, maar nog geen week daarvoor hadden we bij hun aangegeven dat ze die woensdag erop niet meer kwam. En DAT vind ik slordig! Dat ze het dan al niet meer weten, het ook gewoon NIET noteren!

Maar goed, zoals je ziet, zit het mij gewoon heel hoog. NF gaat dus ook mooi niet meer daarheen! Vind het gewoon belachelijk hoe ze met ons kind om gaan! Sam staat daar op de lijst, maar die haal ik er ook af.

Tenslotte, ik zit in de ziektewet nu, en moet er heel de zwangerschap in blijven van de VK en de HA… dus dan hou ik die kleinste 2 wel thuis. Scheelt ook weer in de kosten.

Ze hebben gebeld… a.s. donderdag een gesprek. (ofwel, John heeft dan met de leiding een gesprek) Ben benieuwd.

Zegt ze heel droog, iets in de trant van dat ze t ook wel gelijk konden doen als John haar van het KDV ophaalt. John heel droog; ja, je begrijpt natuurlijk dat we haar voorlopig niet meer brengen voor dit uit de lucht is. (stond ze met de mond vol tanden)

Is uberhaupt nog maar de vraag of we haar weer brengen… we zien het wel.

Jemig wat een verhaal zeg!

Je kan je gewoon niet voorstellen dat er dus KDV’s zijn die zo met de kindjes omgaan.

Robin heeft ook weleens een bult, wond, enz, maar 9 van de 10 keer weten ze waar het van komt.

En vaak is het inderdaad de ‘grotere’ kinderen nadoen, of gewoon zelf niet opletten.

1 keer hebben ze moeten bellen want toen is hij achterover gevallen tegen een ijzeren paal (waar wij toen wel onze bedenkingen bij hadden, wat deed die paal op de speelplaats…?), en toen hebben ze gevraagd of hij opgehaald kon worden om even langs de dokter te gaan.

Manlief heeft hem gehaald en uiteindelijk hebben ze ook zijn achterhoofd moeten hechten.

En het broekenmysterie…

Elke keer dat Robin op het KDV/BSO was geweest had hij een gat in de knie van zijn broek.

Nu deed ik hem wel de minst mooie kleren aan, maar op een gegeven moment ben je daar ook doorheen.

En 1 of 2 keer kan, maar 2 keer per week werd een beetje teveel, en ook daarvan hadden ze geen idee…

Maargoed, ik dwaal af… :wink:

Goed dat John een gesprek heeft donderdag.

Ik snap het wel dat het ‘not done’ zou zijn om NF mee te nemen, maar anderzijds had ik misschien wel hetzelfde gedaan in die situatie.

Nu zou ik het niet in mijn hoofd halen, maar als de verhoudingen al niet lekker liggen, en de spreekwoordelijke druppel daar is, had ik hem waarschijnlijk ook zo meegenomen.

Als ze dan bellen om te vragen of wij hem hadden, zou ik ze even duidelijk maken dat het van de zotte is dat ze moeten gaan rondbellen om te vragen waar hij was.

Waar ligt de fout dan?

Als zij gewoon buiten waren, hadden ze kunnen zién dat je hem meenam.

Hoop dat jullie iets wijzer worden uit het gesprek.

En fijn dat je in ieder geval de mogelijkheid hebt om haar thuis te houden.

Maar denk wel een beetje aan jezelf hé?

Je ziet niet voor niets thuis, en 2 van die kleine hummels full-time is heavy hoor.

Een blauwe plek ok, een wondje en niemand weet hoe het komt: kan ook gebeuren. Geen tijd om te verschonen :eh: , kleding die helemaal onder de urine zit: dan hebben ze haar wel een hele tijd niet verschoond :think: , geen leidsters buiten :hand: :hand: :hand:

Ik snap best dat het not done is, maar als John NF zo maar mee kan nemen zonder dat een leidster dat ziet, kan iemand anders dat dus ook, dus ik zou ook :twisted: :twisted: :twisted: zijn. Hebben ze niet meteen die zelfde dag nog gebeld waar ze is dan?

Ik weet niet wat voor gang van zaken dat is, maar mijn kind zouden ze daar ook niet meet zien :hand: :naughty: :hand:

Maar ik ben al :silenced: :silenced: :silenced:

Blij met jullie reacties :-*

Is dus ook echt ons grootste punt. Als John NF al zo mee kan nemen, dan kan een ieder ander dat ook, en dat hoort dus niet te kunnen op een KDV.

Weet dat het van ons misschien ook niet ok was, maar was op deze manier wel een punt om het hun ook goed duidelijk te maken.

Heb NF deze week ook nog gewoon thuis. Ben benieuwd hoe donderdag het gesprek gaat. Moet zeggen,dat er zo op deze manier een klein stukje rust terug is hoor! (Hoewel het verdomde druk is om 5 kids thuis te hebben :wink: :mrgreen: )

Als zo’n schriftje al niet gelezen word, en hij niet eens uit kan praten als ze bellen, dan zou ik ook eerder overgaan tot zo’n actie.

Dan maar zo duidelijk maken, toch?

Ze hebben wel meteen gebeld, dus er was meteen reactie… :angel:

Jemig, 5!

Maar binnenkort (Robin vandaag in ieder geval, weet niet wanneer bij jullie), dan is een deel weer naar school, toch?

Scheelt weer in de rust…een beetje dan. :wink:

Jaa, nog (even goed denken :oops: ) 2 weekjes! Dan gaan de oudste 3 weer naar school! Heb ik alleen Sam en NF hier thuis nog :thumbup: :dance: en die slapen overdag nog wel ff, dus dat is heeerlijk, kan ik oook :dance:

Goed, John heeft vanmorgen gesprek met ze gehad! :thumbup:

Ze boden hun verontschuldigingen aan! Muntje is gevallen :dance: Poort gaat vanaf nu standaart op slot, zodat er niemand meer in kan :thumbup: (Voor mij het belangrijkste punt)

John heeft afgesproken dat NF maandag weer heen gaat. Poort zit dus dicht, andere dingetjes gaan ze heel goed opletten. (Gaat het weer mis, halen we dr zowieso alsnog weg, en dat weten ze ook, maar ze hebben beterschap beloofd)

Al met al dus positief, en dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht! :oops: :thumbup: :dance: :thumbup:

Da´s goed nieuws Anne!

Fijn om te horen!

Toen John NF zo maar had meegenomen, hadden ze daarna ook niet gebeld naar jullie om te vragen of jullie haar wel hadden opgehaald?

Lijkt mij toch raar als je dan weer buiten komt (vind het al raar dat er niemand buiten was, maar oké) en je mist een kindje.

Ja, je kan altijd wachten tot sluitingstijd en als er geen papa of mama komt er maar vanuit gaan dat die het kindje dan maar hebben opgehaalt.

Raar KDV. Gelukkig gaat het bij Tycho er heel anders aan toe.

Fijn dat het gesprek positief is verlopen.

Nu maar hopen dat ze ook gaan waarmaken wat ze hebben beloofd.

Goed dat jullie ook hebben aangegeven dat NF ook weg gehaald word daar zodra de dingen niet naar wens gaan.

Wat betreft die poort, wij hebben onlangs een brief ontvangen van het KDV/BSO en dat ging over een kindje op een andere vestiging (het heeft meerdere vestigingen), dat weg was gelopen, omdat de poort niet dicht was.

Een oproep aan alle ouders om de poort dicht te maken met het halen en brengen van de kinderen.

Er zitten 2 soorten sloten op elke poort, waar de kindje niet bij kunnen.

De leidster in kwestie was ook aangesproken, dat ten eerste, maar ook het verzoek aan alle ouders dus, wat ik heel logisch vind.

En toch zie ik elke keer weer dat er ouders zijn die de poort niet op slot maken! :wall: :wall:

Gelukkig hebben ze nu alle klinken hoger geplaats op de voordeuren zodat de kindjes er niet zelf meer uitkunnen.

hallo anne en sam,

zit nu hier dit verhaal te lezen en kijk zo naar mijn pc :shock: :shock:

jullie hebben een goed gesprek gehad met leidinggevende, en gaan het weer proberen…!!!

nu paar maanden verder ben ik erg benieuwd hoe het gaat!

zitten de kids nog op dat dagverblijf?

hebben de leidster nu wel oog voor de kinderen?

lezen ze de schriften?

zit het hek nog steeds gesloten?

groetjes silvia

een leidster die hier geschrokken een oud stukje aan het lezen is :slight_smile:

ik heb dezelfde vraag als jou sylvia, dus anne, ik ben benieuwd!