Vanmiddag waren we lekker een stukje aan het wandelen met onze meiden, alleen de jongste was op het eind best een beetje moe. We hadden geen buggy meer mee, want ze is 3,5 en ze kan best even lopen, zover zouden we niet gaan. Maar op het einde was ze echt wel erg moe, dus heb ik haar even op mijn rug genomen met mijn handen onder haar billen gevouwen zeg maar. Nu willen wij in de zomervakantie toch wel wat meer gaan wandelen, maar het zou voor Fenne zo lekker zijn als ze af en toe op mijn rug kan. Het fijnste zou zijn in een soort draagzak of doek oid. Nou heb ik er helemaal geen ervaring mee en ik wil ook wel een doek die groot/ sterk genoeg is voor mijn meisje. Ze is 1.02 lang en weegt ongeveer 16 kilo. Ik ben zelf 1.64 en ik vroeg mij dus af of iemand mij kan vertellen welke doek handig is en of het überhaupt zou kunnen op deze leeftijd?
Alvast bedankt!!!
Ik draag mijn ventje ook als ik de buggy niet mee wil of kan nemen. Ik heb geen draagdoek maar gewoon een hippychick heupdrager, dat is een soort stoeltje die je bij jezelf ombindt om je middel en hij steunt op je heup en daar kunnen ze dan op zitten.
Ik moet mijn ventje wel vasthouden achter zijn rug, maar de oudere kindjes kunnen zichzelf vasthouden aan jou.
Ik vind het ideaal aangezien je niet zit met het knopen van doeken enz en als ze zelf weer even willen lopen zet je ze zo neer.
Gisteren heerlijk de hele middag met hem zo over de kermis gewandeld en wat ben ik dan blij dat ik geen wandelwagen bij me heb :mrgreen:
Met draagdoeken dus geen ervaring…
Ikzelf heb een wompat, erg fijn ding! Je hebt ook een heleboel andere ergonomische dragers voor peuters, in het draagmama-draadje in het contact forum kan iemand je vast nog verder helpen!
Oh ja edit, ik heb dus ook een aantal doeken maar mijn dochter is nog maar 14 maanden dus dat is niet te vergelijken met jou kindje Al kan het volgens mij prima om op die leeftijd nog te dragen met de doek.
zou kijken voor een ssc (soft structured carrier = ergonomisch drager die vormt naar het lijf van je kind en jou).
En gezien de lengte van je meisje kom je dan denk ik een pre school maat uit.
Merken… Wompat, Rose&Rebellion sowieso en er zijn er nog wel meer.
@mamaMarije wrote:
zou kijken voor een ssc (soft structured carrier = ergonomisch drager die vormt naar het lijf van je kind en jou).
En gezien de lengte van je meisje kom je dan denk ik een pre school maat uit.
Merken… Wompat, Rose&Rebellion sowieso en er zijn er nog wel meer.
ik zou ook voor zoiets gaan idd. heb vrijdag mijn dochter van 5 nog gedragen die is 20 kilo. (oke nu wel spierpijn maar ja het dragen werd ook iets langer ong 2 uur)
wompat! pre school! super fijn, zo gedaan…
Suus is bijna 3, 1 meter 4 lang en 16 kilo en ik heb haar 5 km gedragen met de avondvierdaagse en ik ben ook maar 1.64 lang…
Ze noemt het de Suzyjugzak.
Heb de foto van A4d even wat bijgewerkt zodat het beter te zien is… maar ik zweer bij dat ding… niet goedkoop, maar wat heb ik er al veel plezier van gehad, aangezien we veel wandelen en de wompat dus ook meegaat op vakanties… zijn er ook mee naar T loo geweest, ideaal met al die trappen!
En na even oefenen, zwieper ik haar zo op mijn rug!
Overigens weeg Mies 20 kilo en hij word 5 in augustus en woensdags had ik hem om zonder Suus omdat ik verwachtte dat HIJ er af en toe door zou zitten… ik heb hem de laatste kilometer ook gedragen en ook dat is nog te doen… ik laat de heupband dan ook wel echt op mijn heup hangen zodat daar het meeste gewicht zit… mijn heupen zijn sterker dan mijn rug!
Ik zeg draagdoek, je kan helemaal precies de banen zo laten lopen als jij prettig vindt, je kind zit dichter tegen je aan waardoor het gewicht beter verdeelt is en dus lichter draagt. Wel even oefenen, maar dat is echt een kwestie van een paar keer doen en dan heb je het door. Wij wandelen veel op vakantie en echt hele dagen en dan is het superfijn ook voor een kleuter om even uit te rusten!
Allereerst, bedankt voor alle reacties!!
Cell, die drager ziet er echt super uit!!!
Het enige waar ik dan mee zit, is als ze er niet in zit, zit het dan niet heel vervelend op je rug? En hoe doen jullie dat dan bv met een rugzak met eten enzo erin? Want die kan dan niet op je rug…
Als ik het zo hoor zou mijn oudste dochter er ook zowat nog in kunnen :lol: Die weegt net aan 21 kilo, het enige nadeel is dat ze 1.22 lang is dus dan bengelen die benen zo whaha! zie het helemaal voor me…
Ik ga eens even zoeken op die dragers en doeken die jullie aanraden, bedankt!
@Alette wrote:
Allereerst, bedankt voor alle reacties!!
Cell, die drager ziet er echt super uit!!!
Het enige waar ik dan mee zit, is als ze er niet in zit, zit het dan niet heel vervelend op je rug? En hoe doen jullie dat dan bv met een rugzak met eten enzo erin? Want die kan dan niet op je rug…
Als ik het zo hoor zou mijn oudste dochter er ook zowat nog in kunnen :lol: Die weegt net aan 21 kilo, het enige nadeel is dat ze 1.22 lang is dus dan bengelen die benen zo whaha! zie het helemaal voor me…
Ik ga eens even zoeken op die dragers en doeken die jullie aanraden, bedankt!
Hier ook een wompat (kleinere maat, kleiner kindje ) en als die leeg is… dan is die leeg… net als een lege rugzak eigenlijk.
Heb er ook weleens kleine boodschappen ingestopt toen de jongste zelf liep :lol: .
Als we samen weg gaan dan heeft mijn man een tas met drinken etc op de rug, ga ik alleen dan heb ik of een rugzak op de buik, maar liever een schoudertas die fijn zit in combinatie met de drager.
Lune: wat voor doek zou je aanraden dan? ik heb een ringsling gezien, of geweven of elastische doek?
Het lijkt me met een doek zo handig dat als ze er niet in zit, dat hij gewoon in mijn rugtas past!
Maarja, waar laat je dan die rugzak weer als ze op mijn rug zit… :think:
@Alette wrote:
Lune: wat voor doek zou je aanraden dan? ik heb een ringsling gezien, of geweven of elastische doek?
Het lijkt me met een doek zo handig dat als ze er niet in zit, dat hij gewoon in mijn rugtas past!
Maarja, waar laat je dan die rugzak weer als ze op mijn rug zit… :think:
sowieso geen rekbare doek!
Je gaat rugdragen en daarvoor heb je een geweven doek nodig.
Aangezien je kindje al groter is zou ik dan wel voor een doek met bijv. linnen gaan. Meer draagkracht en zakt dan niet door.
Er zijn verschillende merken die linnen/linnenblend doeken verkopen (zelf geen linnen doek in bezit, wel ooit eentje op reis gehad, maar toen was mijn kereltje nog mini mini en vond ik het nog niet fijn).
Ringsling draag je a symetrisch over 1 schouder. Zeker met een groter kind voor wat langere tijd niet echt fijn (vind ik dan).
Als meneer op mijn rug zit draag ik een rugzak dus op mijn buik.
Maar het liefst gebruik ik dus een schoudertas, kan je met lang genoeg schouderband ook onder de billen van je kind schuiven als die op je rug zit.
Absoluut een geweven doek (mt 6), ik heb gewoon katoen linnen en hennep en vind die met hennep het meest draagkrachtig, zou die zeker aanraden. Je mag wel een keer komen proberen (ik heb bij jou toch een keer een zitzak opgehaald?)
Ik vouw mijn wompat ook wel gewoon op en dan in een plastic zakje, stop hem dan ook zo in een rugzak… overigens draag ik vaak een postmanbag die ik dan opzij kan dragen met de wompat er gewoon nog bij… Ik vind doeken dus veel te warm, je hebt ook nog zoveel stof op je buik dan. Plus dat ik dus niet meer enkel voor de jongste zoveel tijd wilde stoppen in goed leren knopen. Deze ergo drager is zo om, zit goed, snijdt nergens en verdeelt het gewicht ook prima. Ik vind het echt een fijn ding.
Ik zou voor een SSC gaan. Ik ben ook helemaal fan van een Wompat, ik draag mijn oudste van bijna 5 en jongste van bijna 3 jaar ook nog steeds.
Ik zou persoonlijk niet meer voor een doek gaan, de kans is groot dat je kindjes het niet zien zitten om rustig te blijven liggen op je rug terwijl jij met die doek staat te stoeien. SSC klik je gewoon simpel vast, en als je kindje er niet in zit dan kun je deze drager gewoon makkelijk langs je lichaam laten hangen (alleen de heupband zit dan dicht). Kindjes van die leeftijd zitten ook vaak geen uren meer in een doek, en willen er vaak in/uit en om dan telkens de doek opnieuw te knopen is ook geen pretje. En daarbij vind ik een SSC prettiger dragen bij een ouder kindje.
Wij hebben een pre school wompat, en daar passen mijn beide meiden perfect in. Maar je zou ook kunnen kijken naar een Tula of rose rebellion carrier ook een erg fijne drager, misschien nog wel iets fijner dan een Wompat door de stevige heupband en schouderbanden.
Onwijs bedankt voor deze reacties!!!
Ik vind die draagdingen al duur zat, en zeker alleen voor nu, want ik ben bang dat we hem alleen dit jaar gebruiken met een beetje pech…
Maar nu ik die foto van Romata zie dan zou ik hem wel langer gebruiken als het nodig mocht zijn…
Die wompat :inlove: Ik ben nu al fan!!! Eens even kijken of ik er ergens 1 op de kop kan tikken…
Lune klopt idd, met die zitzak toen! Waar woon je ook alweer? Want een doek is wel goedkoper, en als dat ook goed zit dan ga ik daar misschien wel voor… :think: Hmmm, echt lastig die keuzes zeg!
Pfieuuuuwww, die wompat… 150 eur… :eh: Beetje veel geld wel… Maar als ik jullie moet geloven is ie het waard?
ja ik zeg doen (oké heb er geen maar wie weet ooit…)
als je hem niet sloopt dan verkoop je hem met weinig verlies weer na dat jaar/2 jaar dat je hem nog gebruikt :thumbup: .
De restwaarde ligt procentueel gezien veel hoger als wat je nog terugkrijgt voor een kinderwagen of buggy en een mooie/ goeie drager is zo van de hand gedaan.
En voor wat betreft knopen of ssc… ik zou op die leeftijd ook niet meer beginnen met knopen, maar dat ben ik :lol: .
Ik vind het ook ideaal dat meneer er snel in en uit kan zonder moeilijk te doen met een doek en zoals gezegd… de wompat neemt echt niet zoveel plaats in.
Is 1 van de beter te vouwen ssc’s denk ik, doekenstof + nog een stoffenlaag en flexibele heupband.
Maar misschien is er iemand in de buurt die een wompat of een andere ssc heeft die je kan proberen?
Want een R&R of een Tula zijn er ook met hele mooie prints.
Wintersplaatje met onze Wompat (medium)