kilooo's

Ik snap er echt niks meer van.

Ik let nu al een paar weken op wat ik eet.

Dus regelmatig eten, netjes ontbijten en 's avonds niet meer snoepen.

Het lukt me niet iedere keer om netjes het snoepen te laten, maar ik denk dat het snoepen echt stukken minder is dan dat ik deed.

Nu komt het gedeelte wat ik niet snap:



Ik kom alleen maar aan :wall: :wall: :wall:



Hoe kan dat nou toch :?



In 2 weken zit er 2 kilo bij :shock: :frowning:

Zelfs Thijmen komt me al in mijn buik porren met de mededeling ‘baby buik’ :frowning:



HELP!!!

eeehmmm…misschien ‘baby buik’ 8) :mrgreen:

Geintje :wink:



Geen idee meis, maar hier hetzelfde probleem. Lijkt wel alsof ik dikker word van de lucht :wall:



Als ik netjes oplet (geen frisdrank, geen koekje bij de koffie en niks te snoepen na de koffie) dan val ik een paar ons af. Graai ik toch een keertje in de chipszak…hoppa weer een paar ons erbij :wall:

Hou je misschien vocht vast?

Zou je stofwisseling misschien veranderd zijn na de bevalling?



Ik denk alleen maar mee hoor… :think:

Stofwisseling anders?

En hoe test je zoiets uit?

Nog beter: Hoe kom je er vanaf?

Heb je al eens opgeschreven wat je allemaal eet op een dag? Kleine tussendoortjes kunnen onschuldig lijken, maar bevatten vaak heel veel calorieën…



Beweeg je veel? Sporten/bewegen is een belangrijk onderdeel van het afvallen…



Drink je veel water? Water zorgt voor een afvoer van afvalstoffen en zorgt ervoor dat je een voller gevoel hebt…



Wat is voor jou regelmatig eten? Het beste is ontbijten - tussendoortje (fruit - koek - cup a soup) - lunch - tussendoortje - avondeten en dan niets meer… Alles wat je s avonds na 20u eet, verbrand je bijna niets meer van.



Moet je ongesteld worden? Als je ongesteld moet worden, blijf dan maar weg van de weegschaal :wink: Dan weeg je meer namelijk door het vocht etc.



Dit heeft voor mij allemaal gewerkt, hoop dat het voor jou ook wat doet…



Mijn tussendoortjes:

fruit - sultana koek - speculaaskoek - cup a soup tomatencreme :drool: -warme halfvolle chocolademelk - crackertje met iets erop.



Verder ben ik echt extreem geminderd met mayo, drink ik bijna geen frisdrank meer, maar wel veel water en thee. Zoetjes ipv suiker.



Ik denk nog even verder na :wink:

Regelmatig eten

Ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje. avondeten.

Heel soms 's avonds wat, maar niet zoveel dat ik er dan 2 kilo van aankom.



Bewegen: tsja dat zal ik dan moeten gaan doen denk ik, Ik ben al eerder eens van dit gewicht wat ik nu heb 12 kilo afgevallen en daar hoefde ik niet bij te sporten, maar dit zijn vooral zwangerschapskilo’s die eraan zitten.



De vorige keer ben ik toen ook gestopt met frisdrank, nu maar weer doen denk ik…





Ik wil op dit moment alles proberen behalve zoetjes :sick: :mrgreen:

@joseetje wrote:

Stofwisseling anders?

En hoe test je zoiets uit?

Nog beter: Hoe kom je er vanaf?




Geen flauw idee hoe je dat kan testen. Ik ga ervan uit dat als je hetzelfde eet als voorheen maar er nu meer van blijft ‘plakken’ zeg maar, dat er iets veranderd is in je verbrandig. Kennelijk eet je meer dan dat je nodig hebt, of verbrand je het langzamer. Of je doet minder, maar dat kan ik me niet voorstellen met een beeb en een peuter :mrgreen:



En hoe kom je er vanaf…tsja

helaas, geen flauw idee :eh: :shifty:

Vicky wat eet jij dan op een dag?

En wat voor sport doe je?

@joseetje wrote:

Ik wil op dit moment alles proberen behalve zoetjes :sick: :mrgreen:


Heb je de laatste 15 jaar al eens Canderel geprobeerd? Mijn Oma deed die ooit bij mijn vader in de koffie. Toen vroeg hij of ze soms per vergissing suiker in zijn koffie had gedaan…



Tips van Vicky = :thumbup:



Frisdrank is echt een dikmaker. Maar als je geen zoetjes blieft, dan zeker ook geen light? :mrgreen: :angel:

Vind dat je juist wel light frisdranken mag drinken.

Ik zou niet zonder kunnen, maar hoef het nou ook weer niet elke dag.

Vind het heerlijk op zijn tijd !



Veel drinken is inderdaad iets wat ook belangrijk is en vooral elke dag ruim 30 minuten flink bewegen.



Ik sta momenteel ook best stil … maar niet gek, want ben ik nog geen 5 maanden al 24 kg kwijt en nu moet ik ongesteld worden, alhoewel ik wel meer eet de laatste tijd (wat dingen aan mijn kop).



Maar ik blijf bewegen en erg veel, daardoor kom ik ook niet aan.



Maar zoals Vicky zegt is goed, alleen neem ik bijna nooit tot zelden een speculaas, want daar zitten wel erg veel kcal en vet in :roll:

Liever dus iets anders voor mij wat meer vult, vind zo een speculaasje maar klein en zo op.



Maar heb geen gouden tip eigenlijk, soms zeggen ze weleens : ga iets meer eten, doe even ongezond en maak je stofwisseling lekker gek. En ga daarna weer beginnen, bij mij heeft het een paar jaar geleden goed geholpen.



Succes ! :thumbup:

@Femke, mama van Jelle wrote:

Vind dat je juist wel light frisdranken mag drinken.


Je hebt me niet helemaal begrepen denk ik. Ik zeg dat “gewone” frisdrank slecht is, en vraag of ze light wel lust. Omdat ze geen zoetjes lust. Mensen die geen zoetjes willen, willen vaak ook geen light. Mijn ervaring hoor.

tuurlijk mag je light frisdrank drinken :wink: de niet-light variant zou ik alleen geen liters van drinken :wink:



En om nou alles te laten staan… zoals speculaas… van 1 of 2 koekjes word je echt niet dik. al helemaal niet als je gewoon afwisselt.



ik ben 14 kg afgevallen in 3 mnd tijd en zit nu al bijna twee mnd netjes op gewicht. En ook in de tijd dat ik bezig was met afvallen at ik echt af en toe wel eens een stuk chocola of frietjes met mayo. Ik ben van mening dat je jezelf niet alles moet ontzeggen, dat dat averechts werkt. Dan ga je er alleen maar op fixeren en uiteindelijk bunkeren. Althans, ik wel 8) :roll:

Wat wel mijn vuistregel was, was da tik er echt echt echt zin in moest hebben. en het niet moest eten omdat het in de kast lag of omdat het “makkelijk was”. Een gebakken ei met brood is namelijk net zo snel klaar als frietjes, sneller nog misschien, want de frituurpan moet ook opwarmen :lol:

Absoluut niks ontzeggen.



Ik eet in het weekend iets meer, beweeg dan ook iets minder.

Ben namelijk interieurverzorgster van beroep, 5 dagen zweet ik me kapot. En 2 dagen thuis doe ik het rustig. Dus dan eet ik ook weer iets meer … genieten moet je kunnen !



Gister ook heerlijk patat op, gewoon allemaal blijven doen vind ik, anders hou je het niet vol, dan mag je al die lekkere dingen niet omdat je af wilt vallen. Natuurlijk is belangrijk = met MATE, maar nee, niet jezelf alles afzeggen.



Anders zou je met kerst ook maar heel weinig mogen, lijkt me ook niks. Boeien als ik met kerst 3 kg aan kom, als ik maar geniet, ik wil juist die dagen gewoon ook lekker gezellig zijn met zijn allen.

Ik vind light inderdaad niet zo heel lekker.

Alleen de cola light maar dan moet het wel heeeel koud zijn :mrgreen:

Ik snap die zoetjes niet zo goed. In de koffie? Koffie zonder suiker kun je leren drinken. Het is een paar dagen vies, maar als je gewend bent wil je nooit meer met suiker! Zonder suiker proef je echt de koffie.

Het zou kunnen dat je eerst onregelmatig at en wat meer snoepte maar in het geheel toch minder calorieen binnen kreeg dan nu je gezond eet en regelmatig…



voorbeeld:

eerst: geen ontbijt, koekje of iets bij de koffie… tussen de middag boterham met hagelslag smiddags koekje bij de koffie of thee, savonds warm eten savonds koekje…



nu: ontbijt boterham kaas, geen koekje bij de koffie, tussen de middag boterhammen met kaas… smiddags geen koekje… avondeten wat meer want ik eet bewust ipv ff makkelijk en snel…



dan heeft de tweede optie meer calorieen dan de eerste



zou zomaar kunnen… :smiley:

Ik heb dat tussen Kim en Kira ook gehad. Ik kon afvallen wat ik wilde, maar het ging gewoon niet. Ik denk dat mijn lijf er gewoon nog niet aan toe was ofzo.



Nu ben ik weer begonnen. Niet snoepen doordeweeks en in het weekend gewoon lekker doen waar ik zin in heb en voor het eerst in ruim 4 jaar val ik is wat af.



Ik denk dat jouw lijf er ook gewoon nog niet aan toe is. En anders zou ik even langs de huisarts gaan. Misschien dat je schildklier niet helemaal goed zijn werk doet?!



Frustrerend is het hè :hug: :hug: :hug:

Nou het is inderdaad behoorlijk frustrerend, want ik had nog 10 kilo teveel na Thijmen en nu kom ik nog meer bij… :frowning:

Stomme is ook ik zie het ook gelijk dat ik aangekomen ben en ik voel het aan alles.

Maar als ik nu gezonder eet en toch aankom he, hoe kan ik dan gezond eten en afvallen…

Stom is dat he? Hier ook hoor, voel me zo vet! En nu ik tegen de 30 jaar aan zit, merk ik dat het gewoon veel minder makkelijk gaat. Ik ben nu 5 kilo te zwaar en die gaan er af, dat moet gewoon want ik voel me er niet lekker bij. Zwanger wordt ik niet meer ( We hebben 4 kids) :inlove:



Dus: ik ontbijt, ik eet 's middags warm en 's avonds lekker brood, en verder geen tussendoortjes meer, ben nu 1 week bezig dus :pray:



Ik snap je dus helemaal!!



:-*

Als je teveel calorien eet, hoe vet-arm en gezond ze ook zijn, dan val je niet af. Als je een ‘ittend’ levenstijl hebt, heb je minder calorien nodig dan wanneer je voortdurend bezig bent. Maar als je minder eet dan je lichaam nodig heeft, houdt je lichaam zoveel mogelijk vet vast om te kunnen functioneren en op te slaan voor de magere tijden.

Dus…

Zoek op hoeveel jouw lichaam nodig heeft, gebaseerd op activiteiten nivo, leeftijd, lengte, en gewicht.

Trek daar 500 calorien van af om 1 pond per week af te vallen.

Let op de calorien die je eet, en als je over je limiet gaat zorg ervoor dat je wat extra beweegt, zoals zwemmen/fietsen/of een fikse lange snelle wandeling.

Calorien tellen klinkt saai en veel werk, maar tot nu toe heeft het erg goed voor mij gewerkt. (42 kilo in 18 maanden)